دنیای وب

توسعه یک رویکرد موثر برای رسانه های اجتماعی

فیس بوک در ماه جولای به 500 میلیون رسید. اگر فیس بوک یک کشور بود، پس از جمهوری خلق چین و هند، سومین کشور و حدود 190 میلیون نفر جلوتر از ایالات متحده بود. رشد آن چشمگیر است، دو سال پیش حدود 100 میلیون کاربر داشت. رشد آن نسبت به یک سال قبل 64 درصد افزایش داشت و در اوایل فوریه 2010 به 22 میلیون رسید. فیسبوک اکنون در حال کاهش رتبه MySpace است که اخیراً از نظر تعداد وب سایت شماره یک در نظر گرفته شده است. توییتر و سایت شبکه حرفه ای، لینکدین، در حال رشد هستند، اما در مقایسه با آن کندتر می شوند. این اعداد مدام در حال حرکت هستند اما اخیرا توییتر 105 میلیون کاربر و لینکدین 70 میلیون کاربر داشته است.

سایت های نشانه گذاری اجتماعی نیز رشد سریعی را تجربه می کنند. در این سایت ها کاربران پیوندهایی را به صفحات وب که می خواهند به اشتراک بگذارند ذخیره می کنند و اطلاعات شخصی خود را به اشتراک می گذارند. سایت های محبوب تر عبارتند از Digg، StumbleUpon، Yahoo Buzz! و Reddit.

بنابراین، در حالی که واضح است که رسانه های اجتماعی یک نیروی اصلی در دنیای بازاریابی و ارتباطات هستند، شناسایی دقیق نحوه استفاده بهینه از این وب سایت های مختلف هنوز می تواند کار دشواری باشد. اغلب یک شرکت زمان بیشتری را صرف کار در شبکه های اجتماعی می کند تا اینکه از آن سود می برد. بهتر است از آن در ارتباط با کمپین های روابط عمومی استفاده شود و اگرچه اشکال ارتباطی از بسیاری جهات مشابه است، از جهات دیگر بسیار متفاوت است.

به عنوان مثال، حتی اگر بتوانید از اطلاعات یک نشریه روزنامه در یک سایت رسانه اجتماعی استفاده کنید، نمی خواهید یک نشریه روزنامه سنتی پست کنید. شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی همه در مورد ارتباطات و روابط شخصی هستند (اگرچه، از قضا، در سطح کلی) بنابراین رویکرد باید کمتر رسمی و بیشتر پرحرف باشد. در حالی که بسیاری از بازاریابان سنتی با رسانه های اجتماعی مشکل دارند، در گذشته به انتقال پیام های کنترل شده عادت کرده اند. در دنیای وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی، کنترل یک پیام یا نظر در مورد آن می تواند بسیار دشوار باشد. این همیشه چیز بدی نیست. بازخورد دریافت شده، حتی اگر منفی باشد، گاهی اوقات به خصوص زمانی که منفی باشد، می تواند ارزشمند باشد. روابط عمومی آنلاین اغلب به برقراری ارتباط بین مشتریان و اعضا برای تصمیم گیری در یک سازمان اجازه می دهد. این یک تغییر در دنیای ارتباطات است.

رسانه های اجتماعی و وبلاگ نویسی شبیه روابط عمومی هستند زیرا محتوا پادشاه است. هر چه پیام مبتکرانه، آموزشی، طنزآمیز یا بحث برانگیزتر باشد، مؤثرتر است. در این دنیا موثرترین پیام ها کوتاه و مختصر هستند. نحوه نگارش و تحویل اطلاعات نیز متفاوت است. در دنیای رسانه های آنلاین شما مستقیماً با مشتریان و مردم صحبت می کنید، در دنیای روابط عمومی با رسانه ها و روزنامه نگاران صحبت می کنید.

و وقتی صحبت از رسانه ها می شود، وقتی صحبت از روزنامه نگاری می شود، نه تنها افراد بیشتری از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، بلکه روزنامه نگاران، سردبیران و تهیه کنندگان نیز از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. رسانه ها به طور مداوم در فیس بوک، توییتر و یوتیوب جستجو می کنند. در حالی که گوگل همچنان به عنوان بزرگترین منبع اطلاعات تسلط دارد، تخمین زده می شود که 89٪ از روزنامه نگاران به وبلاگ ها روی می آورند و 65٪ از روزنامه نگاران از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

درست مانند زمانی که رسانه ها را در یک کمپین روابط عمومی قرار می دهید، می خواهید رسانه هایی را انتخاب کنید که مرتبط هستند و با بازار شما صحبت می کنند. شما می خواهید همین کار را با کمپین های رسانه های اجتماعی خود انجام دهید. شناخت پایگاه مشتریان فعلی شما بهترین راهنمای شما در انتخاب سایت های رسانه اجتماعی مناسب خواهد بود. تمرکز بر روی رسانه های اجتماعی که مشتریان شما به آن اهمیتی نمی دهند، زمان، پول و تلاش می خواهد، که یکی از نکاتی است که در پست آینده به آن خواهم پرداخت.

حق چاپ © آنتونی مورا 2010

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا