دنیای وب

درک کنید که بازاریابی چیست

تعاریف بازاریابی زیادی وجود دارد که در طی این سالها مطرح شده است. هر یک از این تعاریف دارای آب است و می تواند برای توصیف فرایندی که بسیاری از افراد از آن به عنوان “بازاریابی” یاد می کنند استفاده شود.

با این حال ، ساده ترین تعریف از بازاریابی برای درک ، تعریف از انجمن بازاریابی آمریکا است. بازاریابی به عنوان “فعالیت ، گروه موسسات و فرآیندهای لازم برای ایجاد ، برقراری ارتباط ، ارائه و مبادله پیشنهادات ارزشمند برای مشتری ، مشتری ، شرکا و جامعه به طور کلی تعریف شده است.”

به گفته ویکی پدیا ، “بازاریابی محصولی یا خدماتی است که فعالیتهای عمومی مرتبط را به فروش می رساند. این استراتژی را ایجاد می کند که پایه و اساس فناوری های فروش ، ارتباطات تجاری و تحولات تجاری را شامل می شود. این فرایندی یکپارچه است که توسط آن شرکت ها روابط محکمی با مشتریان برقرار می کنند و برای مشتری و خودشان ارزش ایجاد می کنند.”

ایده بازاریابی ایده ای است که شامل چندین فرآیند و رویه است که همه فرایند بازاریابی را تشکیل می دهند. هنگامی که شما یک برنامه بازاریابی را برای تجارت خود تدوین می کنید ، مهم است که همیشه به یاد داشته باشید که چهار بخش بسیار مهم هر برنامه بازاریابی وجود دارد. مؤلفه های این طرح بازاریابی شامل محصولات و خدمات ، ارتقاء ، توزیع و قیمت گذاری می باشد.

قبل از اینکه حتی بتوانید بازاریابی را شروع کنید ، باید محصول یا خدمتی را داشته باشید که در واقع به بازار عرضه خواهید کرد. این بدان معناست که شما باید محصول یا خدمات لازم را برای مصرف توسط افرادی که قصد خرید آنها را دارید تهیه کنید. به همین دلیل است که محصولات و خدمات همیشه اولین مؤلفه های روند بازاریابی هستند.

مؤلفه بعدی برنامه بازاریابی ارتقاء است. تبلیغ به معنای ساده تلاش برای ترغیب مخاطب به درک این است که آنچه ارائه می دهید مفید است. این بخش مهمی از برنامه بازاریابی است زیرا در اینجا جایی خواهید بود که بدانید آیا واقعاً بازاریابی چه چیزی در بازار است و به این ترتیب سود شما را به همراه خواهد آورد یا این یک اتلاف وقت است و فقط شما را به ضرر سوق می دهد. تبلیغات با تبلیغات متفاوت است زیرا گسترده و گسترده تر از تبلیغات است.

توزیع یکی دیگر از اجزای یک برنامه بازاریابی است که باید به همان اندازه مهم تلقی شود. بعد از اینکه ثابت کردید که مخاطبان شما به آنچه ارائه می دهید علاقه مند هستند ، اکنون باید در مورد چگونگی دریافت محصول یا خدماتی که به آنها قول داده اید ، فکر کنید. با توزیع ، باید اطمینان حاصل کنید که آنچه را که تبلیغ می کنید ، در واقع به مشتریانی که قول داده اید و یا برنامه بازاریابی کامل نخواهد شد ، می رسد.

سرانجام ، قیمت گذاری آخرین مؤلفه یک برنامه بازاریابی است. این شامل تعیین قیمت مناسب است که مشتری را به خود جلب می کند اما باز هم سود شما را فراهم می کند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا