بازرگانیبرترین های کسب و کار

دلایل نیاز به قالبگیری دندان

قالب گیری دندان،  روشی است که از دندان و دهان شما قالب گرفته میشود تا با آن شکل دقیق دندان یا دهان  منعکس شود تا در بسیاری از خدمات دندانپزشکی استفاده شود، در قالب گیری باید با لابراتوارها یا آزمایشگاه های دندان همکاری شود . پس لابراتوارها بسته به نوع درمان، باید اطلاعات دقیقی از وضعیت دندان ها داشته باشند و به کمک قالب گیری بیشتر کار انجام میشود. روش کار به اینصورت است که دندانپزشک، قالبی را از دندان های بیمار تهیه کرده و آن را برای ساخت به لابراتوار ارسال می کند. در همین راستا، در این مقاله قصد داریم در مورد انواع قالب گیری، و دلایل نیاز به قالبگیری دندان صحبت کنیم.

تا دندان پزشکان محترم در خرید مواد قالبگیری دندان پزشکی بهترین محصول را برگزینند.

ابزار | ایران

قالب گیری دندان چیست؟

قالب گیری دندان (Dental impression)  عبارت است از ساختن یک کپی از تمامیه دندان های شما یا بافت دهان یا هر دو که در لابراتوار برای کارهایی از جمله ساخت روکش استفاده می شود . در این فرآیند، یک تری پلاستیکی یا فلزی که به شکل “نعل اسب” است به راحتی در دندان و لثه ها قرار داده میشود. تری را می توان برای دندان های بالا، پایین یا هر دو استفاده کرد. قالب گیری دندان و دهان و فک با هدف های مختلفی از جمله قالبگیری برای دندان مصنوعی و…صورت می گیرد و به همین دلیل در بسیاری از درمان های دندانپزشکی امر مهم و ضروری است.

چرا دندانپزشک باید از دندان های بیمار قالب بگیرد؟

بیماران زیادی  هستند که عملیات قالب گیری از دهان را نمی پسندند و ترجیح میدهند در صورتی که ضرورت ندارد، قالب گیری بر روی دندان اآ آنها انجام نشود.زیرابعد از قالب گیری دندان ،مواد قالب گیری به سر و صورت می چسبد که باید تمیز کنند و برخی از افراد از این کار رضایت ندارند.

همچنین ، مواد قالب گیری موجب ایجاد طعم بدی در دهان میشود و این خوشایند نیست. بنابراین بسیاری افراد سوال میکنند که دلایل نیاز به قالب گیری چیست چرا ؟ وآیا این کار لازم است؟در ادامه به برخی دلایل قالبگیری میپردازیم. همچنین برای خرید انواع مواد قالبگیری شرکت نماد گستر تاوریژ یکی از پیشرو های این صنعت در کشور ایران می باشد که هم قیمت های مناسب هم کیفیت بالا هم دارای مشاوران انلاین وهمیشه در دسترس هستند که خرید شمارا راحتتر میکنند.

دلایل قالب گیری از دندانها

ابزار | ایران

دندانپزشک متخصص امکان دارد به دلایل مختلف، که تشخیص دهد لازم است قالبی از دندان های بیمار تهیه می کند. چند علت متداول برای قالب گیری از دندانها به شرح زیر است:

1- قالبگیری برای دندان مصنوعی، هنگام ساختن دندان مصنوعی گرفته میشود که به صورت نیمه کامل یا دندان مصنوعی کامل و متحرک (قابل در آوردن)
2- ساخت تاج  یا همان روکش دندان با استفاده از خمیر قالبگیری از دندان ها و جایگاهشان کپی گرفته می شودولی برای ساخت روکش های جدیدتر ، استفاده از روشهای دیجیتالی قالب دندان مرسوم شده که دیگر  نیازی به مواد قالب گیری سنتی وجود ندارد.
3- در ساختن بریج یا دندان مصنوعی نیمه کامل ثابت نیز لازم است از قالبگیری دندان استفاده شود.
4- آنالیز ارتباط فک ها یکی دیگر از دلایل نیاز به قالبگیری است که انجام این کار در درمان ارتودنسی و نیز ارزیابی جراحی دهان پر فایده است.
5- هنگام ساخت محافظ دهانی ،برای محافظت از دهان به هنگام  فعالیتهای ورزشی یا برای استفاده در حین خواب به دلیل مانع شدن از آسیب ناشی از دندان قروچه از قالب گیری استفاده میکنند.
6- ساخت سفید کننده دندان مخصوص برای بیمار
7- ساخت ابزارها و وسایل دهانی مانند فضا نگهدار
8- بررسی وضعیت دندانها هنگامی که یک یا چند دندان لب پر شده یا صدمه دیده است، برای ترمیم شکل و اندازه آنها ،از قالبگیری یک دندان نیز استفاده میکنند.

اینها تنها چند دلیل متداول برای قالب گیری از دندانها بود که گفته شد بنابراین این را بدانید وقتی که دندانپزشک بخواهد قالبی از دندانهای شما تهیه کند، مطمئنن دلیل خوبی برای این کار دارد.

همیشه بهترین کار این است که هر سوالی دارید از دندانپزشک بپرسید تا از دلیل کارهایی را که انجام میدهد و از جمله نیاز قالب گیری،آگاه متوجه شوید.

قالب گیری دندان با تکنیک های منحصربفرد خود می تواند بر کیفیت ترمیم تأثیر بگذارد و در نتیجه روند درمان به صورت مطلوب سپری شود. ولی در انجام این کار دقت و تجربه کافی لازم و ضروری است و اگر می خواهید از تکرار  این کار و صرفه جویی در زمان و هزینه جلوگیری کنید باید از تجربه و مهارت دندانپزشک خود مطمئن باشید .چون مدت زمان قالبگیری دندان زیاد است و وقتی که بیمار و پزشک صرف این کار میکند ارزشمند میباشد پس باید دقت زیادی کرد و با آگاهی اقدام به چنین کاری کرد.

 

منبع : نماد گستر تاوریژ | ngt-medical.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا