دوره درمان مزوتراپی چند جلسه است

مزوتراپی مو چیست

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که با تزریق ویتامین ها، مواد معدنی و مخلوط اسیدهای آمینه مورد نیاز مو به پوست سر انجام می شود.مو جز اولین قسمت‌­هایی است که تحت تاثیر تغییرات داخلی بدن قرار می­گیرد و نکته ارزشمندی را که متخصصان مو آن را اذعان دارند این است که به طور کلی جلوگیری از مشکلات مو آسان­تر از درمان نتایج حاصل از مشکلات و بیماری‌­های مو است. در این روش با تزریق مواد مغذی فولیکول­‌های مو را قادر می­سازد تا به راحتی دسترسی به مواد غذایی داشته باشد. با این روش به طور کلی می­توان گفت موهای نازک ضخیم می­شود، ریزش مو کمتر می­‌شود و موها درخشان‌­ترو قوی‌­تر می‌­شود. پوست و لایه های آن مزوتراپی مو چیست و چگونه اعمال می شود مزوتراپی برای مو در چه شرایطی نیاز است مواد موجود در کوکتل مورد استفاده در مزوتراپی از مزوتراپی چه انتظاری داریم

اپ | مزوتراپی

برای مزوتراپی به چند جلسه درمان نیاز است؟ مزوتراپی مو و فیلر مو هر دو به هدف کاهش ریزش مو و تقویت رشد مو استفاده می‌شوند. اگر چه هر دو پروسه درمان‌های مناسب و اثرگذاری هستند؛ ولی یک سری تفاوت‌های جزئی با هم دارند. برای مثال مزوتراپی مو به تعداد جلسات بالایی نیاز دارد این در حالی است که فیلر مو اغلب به ۴ جلسه نیاز دارد. بافت محصولاتی که در مزوتراپی مو استفاده می‌شوند حالت مایع دارد؛ ولی در فیلر مو بافت محصول به شکل ژل است. برخی از محصولاتی که برای مزوتراپی مو استفاده می‌شوند حاوی مقادیر کمی هیالورونیک اسید هستند؛ ولی محصولات استفاده شده برای فیلر مو درصد هیالورونیک اسید بالایی دارند. محتویات تزریق مزوتراپی مو شامل ترکیبی از آمینواسیدها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. محتویات تزریق فیلر مو حاوی بالاترین تعداد آمینواسید (۷ پپتید فعال) و سایر مواد تغذیه رسان است.

مزوتراپی مو درمانی نوین برای کمک به افرادی است که از ریزش مو یا شکنندگی موهایشان کلافه شده‌اند و به دنبال یک راهکار واقعاً کاربردی برای حل این مشکل هستند. مزوتراپی مو برای افرادی که بیماری یا مشکل خاصی ندارند و سطح طاسی یا ریزش موی آن‌ها شدید نیست انتخاب مناسبی است. بهتر است برای تعیین این که آیا می‌توانید نتایج مطلوبی از کوکتل مزوتراپی فیوژن  دریافت کنید یا نه به پزشک مراجعه کنید. این درمان در صورت انجام شدن تحت‌نظر متخصص ماهر می‌تواند اعتمادبه‌نفس را به شما بازگرداند. قبل از انجام مزوتراپی مو بهتر است با دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تععوارض و خطرات مزوتراپی مو

در صورتی که مزوتراپی مو را نزد یک پزشک متخصص و حرفه‌ای انجام دهید، عوارض جانبی خاصی شما را تهدید نمی‌کند. در واقع، ازآنجایی‌که مزوتراپی یک درمان غیرتهاجمی است، بیشتر افراد می‌توانند بلافاصله پس از انجام آن به فعالیت‌های معمول خود بازگردند. بااین‌حال کمی ناراحتی یا درد پس از این پروسه عادی است که می‌توان با مصرف مسکن آن را کنترل کرد. در صورتی که به هر کدام از ترکیبات به کار رفته در مواد مزوتراپی مو آلرژی داشته باشید، ممکن است دچار کمی خارش شوید. البته در برخی موارد احتمال وقوع قرمزی، کبودی، برآمدگی ناحیه تحت درمان، اسکار پوستی و عفونت نیز وجود دارد.یین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

روش انجام مزوتراپی مو (مزوتراپی مو چگونه است؟

مزوتراپی شامل ترکیبی از چند ماده مختلف است که مقدار موردنیاز از هر ماده، بسته به وضعیت ریزش موی بیماران، از یک بیمار به دیگری متفاوت است. معمولا باید قبل از مزوتراپی آزمایش انجام دهید تا علت ریزش موی شما و وضعیت سلامتی‌تان مشخص شود. سپس بر اساس نتیجه این آزمایش، پزشک ترکیبات به‌کاررفته در مواد مزوتراپی را مشخص می‌کند. زمانی که پزشک ترکیب موردنظر را آماده کرد، آن را وارد یک سرنگ کوچک می‌کند. سپس تزریق‌های ریز را در فولیکول‌های مو، معمولا در ۱ میلی‌متری پوست سرانجام می‌دهد. ماندگاری مزوتراپی مو ماندگاری مزوتراپی به عوامل متعددی بستگی دارد؛ اما به‌طورکلی نتایج این درمان بین ۱۲ الی ۱۸ ماه ماندگار هستند. ممکن است نیاز باشد که بعد از این مدت مجدداً درمان را تکرار کنید تا از ریزش مو جلوگیری شود.

آشنایی با پوست و لایه­‌های آن

پوست از سه لایه تشکیل شده که از سطح به عمق به ترتیب به نام‌­های اپی درم، درم، هایپودرم شناخته می­شود. این لایه‌­ها هرکدام از این لایه‌­ها زیرلایه و ضمائم پوستی مخصوص به خود را دارند. اپی درم: اولین و سطحی ترین لایه پوستی که از چند لایه سلول مرده تشکیل شده و در عمیق‌­ترین لایه خود، یعنی لایه بازال سلول­‌ها زایا وجود دارد. در این لایه بازال سلول‌­های ملانوسیت مسئول رنگ پوست و مو است. درم: دومین لایه پوست که ضمائم بسیاری را شامل می­شود. غدد ترشح کننده چربی، اعصاب محیطی، رگ‌­های خونی و فولیکول­‌های مو در این لایه وجود دارد.فولیکول­‌های مو که در مزوتراپی گروه هدف هستند در این لایه در کنار عروق خونی و غدد چربی قرار دارند. در مزوتراپی با افزایش مواد غذایی و خون­رسانی  به این فولیکول رشد دوباره موها را تحریک می­کنند.

هایپودرم : مزوتراپی مو چطور باعث توقف ریزش و رشد موها می شود؟ در ابتدا باید ببینیم که مزوتراپی مو چگونه اثر مثبت خود را بر روی موهایمان می گذارد؟ اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید مکانیزم یا چگونگی اتفاقات را بدانید، احتمالا این بخش برایتان جذاب خواهد بود. مزوتراپی از چند طریق بر بهبود پوست و مو عمل می کند: افزایش گردش خون در ناحیه پوست سر. زخم های ایجاد شده از طریق سوزن های مزوتراپی یا مزوگان های مخصوص، موجب تحریک پوست به ساخت سلول های جدید می شود و در فرایند ساخت سلول های تازه، هورمون های متنوع و مواد ضد التهابی نیز در بدن ترشح می شوند که در تقویت و بازسازی پوست همکاری دارند. زخم های کوچک همچنین باعث افزایش گردش خون و ذخیره اکسیژن در نواحی تحت درمان می شود.

فراهم کردن تغذیه مناسب برای فولیکول های مو و تشدید رشد موها. محلول های مورد نظر در عمق نهایتا ۴ میلی متری پوست تزریق می شوند. این مواد نسبت به زمانی که تزریق های عمیق تری انجام شود، مدت زمان بیشتری در این ناحیه از پوست باقی می مانند و دیرتر جذب گردش خون شده و از ناحیه مورد نظر خارج می شوند. بنابراین مدت زمانی که فولیکول های مو در معرض مواد مغذی و محرک رشد قرار می گیرند افزایش می یابد.لایه زیرین پوست که چربی زیر جلدی را شامل می­شود و در زیر آن لایه smas وجود دارد. مواد مورد استفاده در مزوتراپی مو پیش از آنکه در مورد تعداد جسات مزوتراپی، مطالبی رامطرح کنیم باید اشاره کنیم که در مزوتراپی از محلول های شرکت های معتبر استفاده می شود که هر کدام دستورالعمل هایی در خصوص تکرار تزریق ها دارند. در محلول مزوتراپی، ترکیبی از ویتامین ها به خصوص گروه B، مواد معدنی و برخی داروها و مواد مغذی موجود است.

چند جلسه مزوتراپی مو مورد نیاز است؟

در کلینیک ها و سایت ها تعداد جلسات مزوتراپی را بین ۴ الی ۱۵ جلسه تخمین می زنند که با نظر پزشک و شرایط موی فرد و پاسخ های اولیه وی به درمان، تعداد دقیق آنها مشخص می شود. در کلینیک پوست و مو ساعی، توجه به انجام درمان با کمترین تعداد جلسات مورد نیاز، مدنظر است؛ به همین جهت معمولا مزوتراپی در ۶ جلسه انجام می شود که این جلسات به فاصله ۲ هفته تا ماهی یکبار بر اساس نظر پزشک برگزار می گردند. پس از پایان دوره درمانی، جلسات تکرار درمان برای حفظ نتایج توسط پزشک به مراجع توصیه می شود. این فاصله بر حسب شرایط شما ممکن است هر دو ماه یا سه ماه یکبار و یا سالی یکبار در نظر گرفته شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا