راهنمای سفر تایپه تایوان برای اولین بار

اگر برای اولین بار قصد سفر به تایوان را دارید ، مناطق زیادی برای بازدید وجود دارد تا از این سفر نهایت استفاده را ببرید. در حالی که بسیاری از مناطق تاریخی زیبا وجود دارد ، در زیر موارد دلخواه سفر شخصی در تایپه قرار دارد. لطفا در صورت برنامه ریزی تعطیلات خود در تایپه ، از این به عنوان نوعی راهنمای سفر شخصی در تایپه استفاده کنید.

  • تایپه 101

تور خود را در تایپه در تایپه 101 شروع می کنیم. این یک آسمان خراش است که در منطقه xinyi واقع شده است. در سال 2004 این کشور با ارتفاع 1،671 پا به عنوان بلندترین ساختمان جهان ثبت شد. این عنوان را به مدت 6 سال نگه دارید تا زمانی که برج خلیفه در دبی در سال 2010 از تایپه 101 به تصویب برسد. این برج دارای 101 طبقه است و دارای یک طبقه رصدی در فضای باز در طبقه 91 مانند ساختمان امپایر ایالتی در شهر نیویورک است که می توانید منظره ای زیبا از مناطق اطراف آن ببینید.

پنج طبقه پایین تایپه 101 دارای یک مرکز خرید لوکس با فروشگاه های مجلل مانند Burberry و Louis Vuitton است. در رصدخانه سرپوشیده در طبقه هشتاد و هشتم می توانید سد کلکسیونی 730 تنی را مشاهده کنید ، که در واقع یک توپ غول پیکر است که مانند یک آونگ برای مقابله با تغییر ساختمان ها در هنگام وزش باد شدید عمل می کند. بدون این تحریک کننده ، مردم در طبقه های بسیار بالای بیماری حرکتی می توانند از لرزش مداوم یک ساختمان رنج ببرند! تایپه 101 یک شهر سمبل است که برای مایل در سراسر شهر قابل مشاهده است. هر سال جدید ، تایپه 101 ده ها هزار بازدید کننده را به خود جلب می کند تا شاهد نمایش آتش بازی شگفت انگیز باشند.

  • خرید Ximending

اگر در حال خرید هستید ، نمی توانید با Ximending اشتباه بگیرید. این منطقه خرید منطقه Wanhua در تایپه است و پایتخت مد تایوان محسوب می شود. در تعطیلات آخر هفته ، خیابان های Ximending برای ترافیک بسته شده و تبدیل به یک مرکز عابر پیاده می شوند. این منطقه در بین انواع هنرمندان خیابانی از همه نوع محبوبیت دارد ، و به دلیل اینکه یک مکان داغ است ، می توانید افراد مشهور را به میزبانی میهمانی های کوچک در فضای باز ، راه اندازی آلبوم ها و سایر برنامه ها جذب کنید

Ximending همچنین به “خیابان تئاتر” مشهور است زیرا در خیابان Wuchang تمرکز چند فیلم وجود دارد. از نظر تاریخ ، مشهورترین تئاتر منطقه تئاتر خانه قرمز است که در سال 1908 در زمان اشغال ژاپن ساخته شد و با اجرای منظم یک تئاتر عملیاتی است.

  • پارک ملی یانگ مینگشان

اگر مناظر زیبا همان چیزی است که شما هنگام مسافرت به آن منتظر هستید ، نمی توانم به اندازه کافی یانگمینگشان را توصیه کنم. این بزرگترین پارک طبیعی در تایپه است. Yangmingshan برای پیاده روی بسیار عالی است و مسیرهای زیادی دارد که می تواند برای کل روز یا فقط چند ساعت ادامه داشته باشد. مسیرهای پرطرفدار شامل هفت قله قله است که شما را به بالاترین قله تایپه در ارتفاع 1120 متری (3600 فوت) می رساند یا آبشار تماشایی را در مسیر آبشار Juansi مشاهده می کنید.

هر ماه فوریه تا مارس ، Yangmingshan محل جشنواره گل Yangmingshan است که چندین نوع گل مانند azaleas ، camellias و به خصوص شکوفه های گیلاس به اوج خود می رسد. هر عصر جشنواره ، درختان شکوفه های گیلاس برای منظره ای ویژه عاشقانه روشن می شوند. بازدید کنندگان همچنین می توانند ناهار و شام را در یکی از بسیاری از رستوران ها مانند The Top یا Grass Mountain Chateau بخورند تا از مناظر شگفت انگیز تایپه در زیر لذت ببرند.

بین زیبایی شکوفه های گیلاس و چشم اندازهای این شهر ، یانگ مینگشان مکانی عاشقانه است که برای دوستداران سراسر تایپه شناخته شده است. از آوریل تا ماه مه ، هنگامی که نیلوفرهای calla به شکوفایی کامل می رسند ، می توانید لاله های مورد نظر خود را تنها با چند دلار در یکی از بسیاری از مزارع گل انتخاب کنید.

سرانجام ، بازدید Yangming Shuwu ، همچنین به نام Yangming ویلا ، عقب نشینی زیبای تابستانی رئیس جمهور فقید Chiang Kai-shek را از دست ندهید. خانه و باغ های یانگمینگ ویلا مانند زمانی که توسط آقای و خانم شیانگ اشغال شده اند حفظ می شوند. این خانه یک خانه سنتی دو طبقه چینی است که اتاقهای پذیرایی و دفاتر در طبقه اول و اقامتگاه شخصی چانگ در طبقه دوم که پرتره ها و عکس های شخصی آنها هنوز در معرض نمایش است. باغ ها به خصوص وقتی گل ها شکوفا می شوند به خصوص زیبا هستند. به عنوان کمی چیزهای کوچک ، ذکر شده است که بسیاری از درختچه ها در دسته های پنج گانه کاشته می شوند – برای نماد رتبه “5 ستاره” برای ژنرال چیانگ.

  • موزه ملی کاخ

پس از آن ، ما خودمان را در موزه کاخ ملی می بینیم که در سال 1965 افتتاح شد. اگر تاریخ را دوست دارید ، این مکان برای رفتن است! موزه کاخ ملی مجموعه ای عظیم از 700000 نمایشگاه دائمی از تاریخ امپراتوری چین را در خود جای داده است و بیش از 2000 سال به طول می انجامد ، و همچنین آثار و آثار هنری ماقبل تاریخ چینی که مربوط به دوره نوسنگی است یا به “عصر سنگ” معروف است.

محبوب ترین مورد در مجموعه او کلم جیدیت است. حک شده در طول قرن نوزدهم ، این تکه ای از جیدیت است که برای شبیه شدن به سر یک کلم چینی شکل گرفته و دارای ملخ و ملخ هایی است که در برگهای آن استتار شده اند. افسانه می گوید که این مجسمه استعاره ای برای باروری زنان است ، جایی که ساقه یک کلم سفید نشان دهنده خلوص است ، برگهای سبز کلم نشان دهنده باروری است ، و حشرات نمایانگر کودکان است.

  • تالار یادبود Chiang Kai-shek

یکی دیگر از نقاط عطف تاریخی مهم در سفر ما برای یادگیری تاریخ تایوان ، سالن یادبود Chiang Kai-shek است. این یک بنای ملی است که به افتخار رئیس جمهور پیشین جمهوری چین ، چیانگ کای-سیک ساخته شده است. این یادواره نشانگر مرکز جغرافیایی و فرهنگی تایپه است. این بیشترین بازدید از جاذبه گردشگران خارجی است. سالن یادبود به سبک معبد دارای یک کتابخانه و موزه ریاست جمهوری در طبقه همکف است.

در تالار اصلی یک مجسمه بزرگ نشسته از چیانگ کای شک ، دقیقاً مانند یادبود لینکلن در واشنگتن ، D.C قرار دارد. در این میدان همچنین دو ساختمان هنرهای نمایشی تایپه ، تئاتر ملی و سالن کنسرت ملی قرار دارد.

  • چشمه های آب گرم و کتابخانه عمومی

مکان موردعلاقه من برای بازدید در تایوان ، منطقه ای به نام Beitou است. Beitou منطقه ای کوهستانی در شمال شهر تایپه است که به دلیل چشمه های آب گرم و کتابخانه عمومی چشمگیرش مشهور است. آب معدنی بسیاری از محل های طبیعی زمین گرمایی در بیتو به دلیل خاصیت درمانی و درمانی آن شناخته شده است. صنعت کاملی از حمام های بهاری گرم بیتو و هتل هایی که رایحه درمانی ، ماساژ و آب درمانی دارند ارائه شده است. مکان های بسیاری وجود دارد که گردشگران می توانند در آب چشمه آب گرم خیس شوند. حتما از موزه هات اسپرینگز دیدن کنید. وقتی در سال 1913 ساخته شد ، بزرگترین حمام عمومی در آسیا در آن زمان بود. امروز این موزه نمای کلی از امکانات سرویس بهداشتی و تاریخچه Beto را ارائه می دهد.

در مرحله بعدی ، از کتابخانه عمومی بیتو دیدن کنید. قاب چوبی آن با یکپارچه سازی پارک Beitou یکپارچه است. این کتابخانه با استفاده از ویژگی ها و طراحی های سازگار با محیط زیست ، اولین ساختمان “سازگار با محیط زیست” در تایوان است. این کتابخانه در سال 2006 افتتاح شد و برای کاهش مصرف آب و برق ساخته شده است. برای انجام این کار ، معماران از پنجره های بزرگ استفاده کردند تا نور طبیعی و سقف پنل های خورشیدی را تأمین کنند تا بتوانند برق مورد نیاز خود را تأمین کنند. این کتابخانه همچنین آب باران را برای ذخیره سازی و شستشوی توالت های خود جمع آوری می کند.

  • اسکله ماهیگیر

نقطه توقف نهایی تامسویی است. تامسویی در انتهای غربی تایپه قرار دارد و نقطه مورد علاقه ما اسکله ماهیگیر بود. ما آموخته ایم که رستوران هایی که Wharf Pass Fisherman’s Whitf Pass دارند ، نه تنها غذاهای دریایی تازه را ارائه می دهند ، بلکه مناظر خیره کننده ای از غروب خورشید را نیز ارائه می دهند. ماهیگیران ماهیگیر همچنان به عنوان بندری برای ماهیگیران محلی فعالیت می کنند و آنها با افتخار بندری را برای 150 کشتی ارائه می دهند! پیاده روی مورد علاقه ما در زیر پیاده روی “پل عاشقان” بود ، به همین دلیل نامگذاری شد زیرا در روز ولنتاین 2003 افتتاح شد.

معماری آن شبیه دکل های یک کشتی قایقرانی است. حدود 3 دقیقه پیاده روی از روی پل بود که در غروب خورشید بسیار جذاب است. The Lover’s Bridge همچنین مکان مناسبی برای تماشای نمایشگاه و کنسرت آتش بازی سالانه است که هر سال میزبان شهر برای جشن روز ولنتاین چینی (که در اوت و نه 14 فوریه برگزار می شود). راه دیگر برای امتحان کردن تامسویی ، گرفتن کشتی از حوض کشتی تامسوی و پیاده شدن در محل اسکله ماهیگیر است. این کشتی راهی ارزان برای دیدن مناظر عالی از آبشار تامسویی است. بلیط یک طرفه فقط 2 دلار قیمت دارد و حدود 15 دقیقه طول می کشد.

اگرچه به نظر می رسید که تعطیلات ما در تایوان به صورت چشمک به پایان رسیده است ، اما شگفت انگیز بود! در حالی که چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد ، احساس می کنیم بیشترین سفر را در تایپه کرده ایم. امیدوارم سفر شما اثبات شود یک تور آموزشی و همه جانبه مانند سفر ما باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا