بازرگانی

راه هوایی چگونه و چه موقع تهویه می شود؟

نحوه تخلیه لوله شنت
تهویه مطبوع یکی از مهمترین و م toثرترین اقدامات برای بهبود کارایی تجهیزات و عملکرد بهینه است. کولر گازی نوع اسپلیت دارای عملکرد دوگانه سرمایش و گرمایش است. بنابراین می توان تجهیزات را در فصول سرد و گرم سال نصب کرد.
از طرف دیگر ، قبل از شروع یک حالت گرمایش جداگانه در مجرای هوا ، تعمیر و نگهداری منظم تجهیزات از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار می شود. در این رابطه باید توجه داشت که شکاف های کانال با نصب کویل های آب گرم گرم می شوند.
هنگامی که آب گرم به سیم پیچ و لوله مایع در تماس با سطح سیم پیچ جریان می یابد ، دمنده تجهیزات گرما و هوای مناسب را از طریق دریچه خروجی داخلی توزیع می کند. در عین حال ، وجود هوا و نشت به داخل آب به تدریج کارایی گرمایش تجهیزات را تضعیف می کند.
بعلاوه ، وجود هوا در سیم پیچ آب گرم از گردش کامل آب در مدار گرمایش جلوگیری می کند. این می تواند بخشی از سیم پیچ های آب گرم را خنک نگه دارد و انرژی و گرمای تجهیزات را کاهش دهد. جداکننده لوله هوا در حین فرآیند گرمایش به فوریت آب گرم نیاز دارد. آب گرم مورد نیاز این سیستم ها از طریق موتورخانه یا کیت دیگ بخار دیواری تأمین می شود.

لازم به ذکر است که تهویه راه هوایی برای افزایش و افزایش توان گرمایی و جلوگیری از قطع شدن چرخه حرارتی دستگاه انجام می شود.

مراحل تخلیه خط لوله
اول از همه ، قبل از شروع عملیات تهویه مطبوع ، کلیه عناصر و اصول ایمنی باید رعایت شود. علاوه بر این ، تجهیزات تنظیم مانند آشکارسازهای نشتی ، آچارهای شش گوش و آچار ، می توانند روند تهویه را تسهیل و تسریع کنند.
مرحله 1: اولین مرحله در تهویه تجهیزات ، بازرسی و ارزیابی مجاری ، وسایل و کانال ها است. بنابراین ، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که هیچ نشتی در لوله ها و اتصالات وجود ندارد. سپس با استفاده از آچار شش گوش شیر را باز کنید و چند ثانیه (حدود 10 ثانیه) صبر کنید تا گاز خارج شود. پس از اتمام گاز ، سوپاپ باز شده به حالت بسته اولیه خود برمی گردد.
مرحله دوم: در این مرحله ، خط لوله مبرد یا مبرد ارزیابی و بازرسی می شود. این امر برای اطمینان از نشتی لوله ها و اتصالات نیست. بنابراین ، در صورت نشت باید اقدامات لازم برای از بین بردن آن انجام شود. استفاده از تجربه و تخصص پرسنل و تکنسین های نگهداری حرفه ای در این زمینه کمک خواهد کرد.
مرحله سام: در این مرحله سه پایه باز می شود. این فرایند برای تخلیه کامل هوای تخلیه شده از شیر انجام می شود. در این رابطه باید توجه داشت که باز شدن تریود باید با ابزار مناسب انجام شود.
مرحله چهارم: در مرحله تقسیم مجرای تهویه ، پایه مرکزی را روی شیر فشار دهید و پس از چند ثانیه آن را رها کنید. به منظور تهویه کامل تجهیزات ، انجام این عملیات چند بار مناسب است.
مرحله 5: در مرحله آخر ، پیچ سه پایه باید محکم شود. این عملیات را پس از اطمینان از تهویه کامل تجهیزات انجام دهید. پس از این عمل مجرای بینابینی تحریک می شود.

علل ترک راه هوایی
به طور کلی ، تهویه مطبوع برای بهبود عملکرد و کارایی سیستم بسیار مهم است. بهترین زمان برای تهویه قبل از فصل سرما و افت دما است.
اگر این فرآیند انجام نشود ، ممکن است آب گرم لوله سیم پیچ خنک شود ، در نتیجه تولید گرما در تجهیزات کاهش می یابد.سیستم های تهویه مجاری معمولاً از آب گرم محیط برای انجام فرآیند گرمایش استفاده می کنند.

نیازی به گفتن نیست که قبل از تهویه تجهیزات ، باید جریان تجهیزات کاملاً قطع شود. این می تواند از حوادثی مانند شوک الکتریکی هنگام ورود آب گرم به لوله سیم پیچ جلوگیری کند. علاوه بر این ، به دلیل خروج آب گرم تجهیزات ، هنگام باز شدن لوله در لوله باید فاصله مناسب رعایت شود.

در آخر لازم به ذکر است که برای جلوگیری از خطرات و حوادث احتمالی ، سیستم تفکیک مجاری باید توسط نمایندگی های مجاز ، پرسنل نگهداری ماهر و پرسنل نگهداری تهویه شود.
با مشاوره رایگان از متخصصان مرکز دات کام تماس بگیرید و برای دریافت بهترین مشاوره خرید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/duct-split- ventilation/
تاریخ انتشار :
2021-05-15 10:00:01.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا