دنیای وب

سئو چیست؟ معرفی مختصر

آیا وقتی از گوگل (یا هر موتور جستجوگر دیگری) برای جستجوی اصطلاحی استفاده می کنید ، آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه وب سایت های صفحه اول نتایج جستجو به آنجا دسترسی پیدا می کنند ، در حالی که به احتمال زیاد هزاران وب سایت رقابتی دیگر با عبارت جستجوی شما مطابقت دارند؟ خوب ، پاسخ این سوال SEO است. آن چند سایت اول از SEO بهتری نسبت به رقبای خود برخوردار بودند. بنابراین ، SEO چیست؟ به سادگی ، این یک استراتژی بازاریابی است که برای افزایش رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو استفاده می شود.

برخی از این سایت ها (مانند ویکی پدیا ، فیس بوک و مایکروسافت) بدون کمک زیاد سئو در اولین صفحه نتایج جستجو قرار می گیرند زیرا نام تجاری آنها به قدری مشهور است که در صفحه اول قرار می گیرد. سایر وب سایت ها برای رسیدن به اولین یا دومین صفحه نتایج جستجو به SEO متکی هستند. شاید از خود بپرسید که چرا SEO بسیار مهم است. خوب ، کاربران هنگام جستجوی یک اصطلاح به ندرت از اولین صفحات نتایج جستجو چشم پوشی می کنند. آخرین بار کی روی صفحه 15 نتایج جستجو کلیک کردید؟

سئو را می توان به روش های مختلفی انجام داد. روش های اصلی (و موثر) سئو به شرح زیر است:

1) آدرس ها ، آدرس ها و URL های SEO

2) بستن پشت

3) نوشتن محتوای جستجوگرها

4) استفاده از چندرسانه ای

5) به روز رسانی منظم

این مقاله به طور خلاصه هر یک از این تکنیک های SEO را پوشش می دهد. در مقاله های بعدی هر یک از این تکنیک ها به تفصیل شرح داده خواهد شد.

آدرسها ، عناوین و URL های SEO

آدرس صفحه وب با آدرس آن متفاوت است. عنوان در “برگه” آن صفحه وب نمایش داده می شود در حالی که عنوان در خود صفحه وب نمایش داده می شود. هنگامی که یک عبارت جستجو وارد می کنید (معروف به کلمه کلیدی) ، موتور جستجو سعی می کند وب سایت هایی را پیدا کند که عنوان ، آدرس و URL آنها با کلمه کلیدی مشخص شده مطابقت داشته باشد. اگر عنوان ، عنوان یا URL وب سایت با کلمه کلیدی شما مطابقت داشته باشد ، این سایت بالاتر از سایر سایت ها رتبه بندی می شود. به عنوان مثال ، اگر کلمه کلیدی وارد شده شما “ققنوس” باشد ، وب سایتی حاوی URL: “http://www.phoenix.com” بالاتر از وب سایتی است که حاوی URL است: “http:” // www .mystical_birds.com “.

پیوند به عقب

هنگام بازدید از یک وب سایت ، معمولاً چندین لینک پیوندی مشاهده می کنید که آن وب سایت را به وب سایت های دیگر پیوند می دهد. این پیوندها به عنوان بک لینک شناخته می شوند. ویکی پدیا مثال خوبی برای بک لینک است. همه سایت های مرجع در پایین مقاله ویکی پدیا ذکر شده اند. این پیوندهای پیوندی (در پایین مقاله یافت می شود) لینک دهنده ای به وب سایت های مرجع مربوطه است. بک لینک به افزایش رتبه وب سایت کمک می کند. به طور کلی ، هرچه وب سایت های بیشتری دارای بک لینک باشد ، رتبه آن بالاتر است.

نوشتن محتوای سئو

موتورهای جستجو سعی می کنند کلمه کلیدی وارد شده را با محتوای وب سایت مطابقت دهند. به عنوان مثال ، اگر کلمه کلیدی شما “گلف باز” باشد ، موتور جستجو مقالاتی را جستجو می کند که حاوی اصطلاح “گلف باز” باشند. با این حال ، میلیون ها مقاله حاوی اصطلاح “گلف باز” وجود خواهد داشت. موتور جستجو این مقالات را با توجه به “تراکم کلمات کلیدی” مقالات رتبه بندی می کند. چگالی کلمات کلیدی با تقسیم تعداد کلمات کلیدی مقاله بر تعداد کل کلمات و سپس ضرب نتیجه در 100 محاسبه می شود.

به عنوان مثال ، اگر کلمه کلیدی “بازیکن گلف” در مقاله صد کلمه ای دو بار تکرار شود ، تراکم کلمه کلیدی در مقاله 2٪ است. مقالاتی با تراکم کلمات کلیدی 0.5 تا 2٪ بالاترین رتبه کلی را دارند.

استفاده از چندرسانه ای

همه وب سایت های گرافیکی را به وب سایت های متنی ساده ترجیح می دهند. موتورهای اصلی جستجو این را می دانند. این به وب سایت های دارای مالتی مدیا (گرافیک ، فیلم ، برنامه های فلش) رتبه بالاتری نسبت به سایر وب سایت ها می دهد.

به روزرسانی های منظم

مردم عطش بی وقفه برای کسب اطلاعات و حقایق جدید دارند. موتورهای جستجوی اصلی با دادن رتبه بالاتر به سایتهای دیگر که مرتباً به روز می شوند ، این نیاز را برآورده می کنند.

امیدواریم به سوال شما “سئو چیست” پاسخ داده ایم. با رضایت این مقاله.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا