دنیای وب

سایت خود را برای موتورهای جستجو مناسب کنید

“تجزیه و تحلیل وب سایت” – پیچیده به نظر می رسد، اینطور نیست؟ حتی اگر این یک فرآیند مداوم و گاهی عمیق است، لازم نیست برای ایجاد تفاوت بزرگ در رتبه بندی سایت خود در موتورهای جستجو، متخصص باشید. در اینجا نکاتی وجود دارد که باعث می شود سایت خود را برای موتور جستجوی کاربر پسند کنید.

اولین چیزی که باید بدانید این است که آیا سایت شما ایندکس شده است یا خیر. آیا در موتور جستجو یا دایرکتوری است؟

مهم ترین مکان برای بررسی گوگل است. به سادگی به http://www.google.com و دامنه خود را در کادر جستجو تایپ کنید. اگر گوگل از آن مطلع باشد، صفحه اصلی سایت شما را برمی گرداند. مطمئن شوید که همه صفحات شما ایندکس شده اند و نه فقط صفحه اصلی.

اگر چیزی برای نتایج جستجو برگردانده نشد – نترسید! املا و تایپ را دوباره چک کنید تا مطمئن شوید که نام دامنه خود را به درستی وارد کرده اید. اگر هنوز هیچ نتیجه ای وجود ندارد، Goggle از وب سایت شما اطلاعی ندارد.

این فرآیند را برای هر موتور جستجوی دیگری که می خواهید مطمئن شوید سایت شما ایندکس شده است، تکرار کنید. سه سیستم جستجوی کلیدی دیگر که باید بررسی شوند عبارتند از: پروژه Open Directory، Yahoo و MSN.

در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید برای ثبت سایت خود در فهرست یاهو هزینه ای بپردازید یا خیر. این یک انتخاب شخصی است. خودتان تحقیق کنید و تصمیم خود را بگیرید. تنها راه ورود به فهرست یاهو پرداخت هزینه است.

پروژه Open Directory رایگان است اما معمولاً برای ثبت نام نیاز به پشتکار و صبر دارد. قابل اعتماد و متخصص http://www.dmoz.org و دستورالعمل ها را دنبال کنید. شش تا هشت هفته صبر کنید و اگر سایت شما ظاهر نشد، دوباره امتحان کنید.

معمولاً سه دلیل وجود دارد که سایت شما توسط موتورهای جستجو ایندکس نمی شود. اول اینکه ممکن است آنها هنوز سایت شما را پیدا نکرده باشند. دوم، سایت شما ممکن است تقریباً برای “ربات ها” (معروف به ربات های موتور جستجو) نامرئی باشد. سوم، آنها ممکن است بتوانند سایت شما را پیدا کنند، اما وقتی به آنجا می رسند، نمی توانند آن را بخوانند.

اگر فکر می کنید سایت شما نامرئی است، سوالاتی که باید به آنها پاسخ دهید عبارتند از: 1) آیا کلمات کلیدی من مرتبط هستند؟ 2) آیا سایت در صورت درخواست مرورگر “در حال حرکت” ایجاد می شود؟ (برخی به این سایت پویا می گویند). 3) آیا از فریم استفاده می کنم؟ این یک نه نه است! 4) آیا برچسب های عنوان و توضیحات من با محتوا همسو هستند؟ 5) آیا سایت من با استفاده از جاوا اسکریپت ایجاد شده است؟ (موتورهای جستجو جاوا اسکریپت را نادیده می گیرند) 6) آیا سایت من واقعاً محتوای مرتبطی دارد، به خصوص در صفحه اول؟

اگر این کار زیاد و کمی پیچیده به نظر می رسد غرق نشوید، واقعاً اینطور نیست. اما مکان خوبی برای شروع است. در مقالات آینده هر یک از این حوزه ها را به طور خاص توضیح خواهم داد. در حال حاضر شما تکالیف کافی برای شروع دارید. با ثبت نام در Open Directory Project و Yahoo Directory (اگر می خواهید پرداخت کنید) بروید ببینید آیا سایت شما ایندکس شده است یا خیر.

دیگر موتورهای اصلی مانند گوگل ممکن است چندان آسان نباشند. درخواست از موتورهای جستجو برای آمدن به سایت شما احتمالاً کارساز نخواهد بود و مشکل پرداخت این است که شما پرداخت می کنید. در آینده نیز به این موضوعات خواهم پرداخت.

به یاد داشته باشید، بازاریابی ارگانیک به زمان و کمی تلاش بیشتر نیاز دارد، اما سایت شما به طور طبیعی ارتباط خود را به دست می آورد و کیف پول شما در جیب شما می ماند.

حق چاپ 2005 گلن اسنتون

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا