دنیای وب

سرقت هویت و جستجوی کار آنلاین

در حالی که سرقت هویت چیز جدیدی نیست ، وب دنیای جدیدی از فرصت را برای سارقان هویت ایجاد کرده است.

به گفته اف بی آی ، سرقت هویت یکی از مهمترین کلاهبرداری های آنلاین است. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده می گوید سرقت هویت منبع شماره یک شکایات مصرف کننده است – 42 درصد از کل شکایات ، در سال 2001.

سارق از اطلاعات شخصی شما برای باز کردن حساب کارت اعتباری و حساب های تلفن همراه ، باز کردن حساب های بانکی به نام شما و نوشتن چک های بد استفاده می کند ، قربانیان را با اسکناس های آسیب دیده و رتبه بندی اعتبار مواجه می کند. سارقان هویت ممکن است وانمود کنند که به عنوان نماینده بانک ها ، ارائه دهندگان خدمات اینترنت و حتی سازمان های دولتی عمل می کنند تا شما را ترغیب کنند شماره امنیت اجتماعی خود ، نام دوشیزگی مادر و شماره حساب خود را فاش کنید. اطلاعات مالی و شناسایی

در مقاله اخیر (http://www.msnbc.com/news/830411.asp) ، MSNBC پرونده مردی را گزارش داد که قربانی لیست شغلی متقلبانه منتشر شده در Monster.com شده بود. مطابق با مقاله:

“این فقط شغل مورد نیاز جیم بود: سمت مدیر بازاریابی در آرتور گالاگر ، کارگزار برجسته بیمه بین المللی. فقط چند روز پس از پاسخ جیم به ارسال شغل در Monster.com ، مدیر منابع انسانی یک ایمیل امیدوار کننده ارسال کرد که در آن یادداشت گفته شد ما به شما علاقه مند هستیم. موافقت می کند ، مشتریان ارشد هستند. در حقیقت ، مشتریان بسیار با ارزش و حساس هستند که شما باید به عنوان بخشی از روند مصاحبه ، بررسی سوابق کنید. برای کار ، جیم رعایت شد – و تقریباً هر کلید شناسه دیجیتال خود را از جمله سن ، قد ، وزن و شماره تأمین اجتماعی ارسال کرد. شماره حساب بانکی وی و حتی نام دخترانه مادرش. “

جیم روز را با لغو کارت های اعتباری خود ، بررسی مانده های خود و تماس با دفاتر اعتباری ، اما نگران بود که اطلاعاتش “اکنون در دسترس است”.

علائم هشدار دهنده ای وجود دارد که می تواند شما را به لیست های شغلی جعلی هدایت کند. اگرچه این موارد لزوماً به معنای کلاهبرداری در لیست نیست ، اما نشان دهنده این است که باید بیشتر بررسی کنید.

اشتباهات گرامری و املایی نادرست

– کد منطقه یا شماره تلفن یا نمابر با آدرس مشخص شده مطابقت ندارد

حقوق غیر واقعی

پایگاه داده های شغلی آنلاین تنها مکانی نیست که سارقان هویت برای بدست آوردن اطلاعات شخصی خود در آن گشت و گذار می کنند. در کیفرخواست های اخیر در سراسر ایالات متحده ، افراد به روش های مختلف به دست آوردن و استفاده از اطلاعات شخصی متهم شده اند. در میامی دو نفر به شنود غیرقانونی شبکه های رایانه ای در رستوران ها با استفاده از جلد یک شرکت جعلی متهم شده اند. یک کارمند روحانی با یک صندوق بیمه ایالتی نیویورک پرونده های دفتری را به سرقت می برد و از هویت های مسروقه (افراد سراسر کشور و همچنین کارمندان اداری دیگر) برای بدست آوردن کالا و خدمات استفاده می کرد. یک فیشر در Kaiser Permanente پذیرفته شد و از اطلاعات شخصی بیماران و کارمندان برای افتتاح حساب های کارت اعتباری با نام های مختلف استفاده کرد.

اخیراً ، تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در مورد طرح کار در خانه منجر به “کلاهبرداری در کلاهبرداری” شد ، هنگامی که مردی که خود را به عنوان کارمند FTC معرفی کرد ، صدها قربانی کلاهبرداری را از طریق ایمیل ارسال کرد. وی اطلاعات شخصی را درخواست کرد که قرار است به عنوان مدرک در پرونده مورد استفاده قرار گیرد.

گرچه از بین بردن کامل شانس قربانی شدن غیرممکن است ، اما با انجام موارد زیر می توانید خطر را کاهش دهید:

اگر کارفرمای بالقوه از شما اطلاعات شخصی بخواهد ، باید اطلاعات تماس آنها را از آنها بخواهید و سپس اطلاعات شرکت را جداگانه جستجو کرده و با آنها تماس بگیرید تا حضور آنها را تأیید کنید. گرچه غیر معمول نیست که کارفرما به برخی از اطلاعات مربوط به شغل (مانند سابقه اشتغال شما و کارفرمایان گذشته) احتیاج دارد ، اما درخواست اطلاعات شخصی (مانند شماره تأمین اجتماعی) برای آنها مناسب نیست مگر اینکه قبلاً استخدام شده باشید (و برای اطمینان از قانونی بودن آنها آن را بررسی می کنید). ) حتی در این صورت ، هرگز نباید از شما اطلاعات مالی مانند شماره کارت اعتباری بخواهند.

در رزومه های آنلاین ، هرگز شماره تأمین اجتماعی خود را وارد نکنید و سوابق کاری خود را مختصر نگه دارید

اطلاعات کارت اعتباری خود را اغلب بررسی کنید. باور کنید یا نکنید ، بسیاری از افراد هرگز آنها را چک نمی کنند!

اگر قبض شما به موقع نرسید ، حتماً با طلبکاران خود پیگیری کنید. صورتحساب گمشده کارت اعتباری می تواند به این معنی باشد که سارق هویت آدرس صورتحساب را تغییر داده تا آهنگهای آنها را پوشش دهد.

گزارش اعتباری خود را هر سال از یک اداره اعتباری عمده درخواست کنید و همه موارد را درست بررسی کنید.

اگر قربانی سرقت هویت شوید چه باید کرد:

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) تبادل داده سرقت هویت مصرف کننده را که مخزن شکایات سرقت هویت در کشور است ، حفظ می کند. کمیسیون تجارت فدرال یک خط تلفنی رایگان برای سرقت هویت ، 1.877.IDTHEFT (1.877.438.4338) و یک وب سایت سرقت هویت (www.consumer.gov/idtheft) ایجاد کرد تا قربانیان سرقت هویت یک مکان اصلی برای گزارش مشکلات خود و دریافت اطلاعات مفید باشد.

مرکز شکایات اینترنتی (IFCC) مشارکتی بین دفتر تحقیقات فدرال (FBI) و مرکز ملی جرایم یقه سفید (NW3C) است. برای طرح شکایت می توانید از سیستم آنلاین آنها استفاده کنید.

[http://www1.ifccfbi.gov/index.asp]

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا