خانواده

سریال های کره ای دوره چوسان عاشقانه

حدود نیم‌قرن است که سینما و سریال‌سازی در کره‌جنوبی برپا و برجاست؛ اما در سال‌های گذشته با درخشیدن آثاری مانند انگل که جایزه اسکار را از آن خود کرد یا جایزه‌گرفتن میناری در اسکار ۲۰۲۱، نگاه‌ها بیشتر از گذشته به سمت‌وسوی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های کره‌ای جلب شده است. در این مقاله هم برایتان از سریال های درام کره ای خواهیم گفت که حسابی گُل کرده‌اند و طرفداران بسیار زیادی دارند. برای آشنایی با دنیایی از سریال‌های کره ای سرگرم‌کننده و جذاب آماده‌اید؟

۱. مشکلی نیست که خوب نباشی (It’s Okay to Not Be Okay)

شروع پخش: ۲۰ ژوئن ۲۰۲۰
ژانر: درام، عاشقانه
کارگردان: پارک-شین-وو (Park Shin-woo)
بازیگران اصلی: کیم‌-سو-هیون (Kim Soo-hyun)، سو-یه‌-جی(Seo Yea-ji)
مدت‌زمان هر قسمت: ۷۰ تا ۸۵ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۸ از ۱۰

خلاصه داستان

دو نفر عاشق هم می‌شوند؛ این قصه تکراریِ همه عاشقانه‌های دنیاست. اما کیفیت فیلم‌های عاشقانه و داستان‌های رمانتیک است که برخی از آنها را ماندگار می‌کند و برخی را از یادها می‌بَرد. «مشکلی نیست که خوب نباشی» از عشق میان دختر و پسری می‌گوید که فقط به حسی رمانتیک خلاصه نمی‌شود. این دو در جریان ارتباط باهم، زخم‌های روح‌وروان یکدیگر را التیام می‌دهند.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

حتی اگر طرفدار سریال‌های کره‌ای نباشید، از این مجموعه خوشتان می‌آید. دیدن این سریال یک باید است.

درباره سریال

سریال «مشکلی نیست که خوب نباشی» در میان بهترین سریال‌های ۲۰۲۰ در روزنامه نیویورک‌تایمز (New York Times) معرفی شده است. در کنار بینندگان، منتقدان هم از این مجموعه استقبال و آن را تحسین کرده‌اند. برای دیدنش کنجکاو شدید؟

۲. تاریخ‌نگار تازه‌کار، گو-هه ریونگ (Rookie Historian Goo Hae Ryung)

شروع پخش: ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۹
ژانر: درام، عاشقانه، کمدی، تاریخی
کارگردان: کانگ-ایل-سو (Kang Il-soo)، هان-هیون-هی (Han Hyun-hee)
بازیگران اصلی: شین‌-سه‌-کیونگ (Shin Se-kyung)، چا-اوون-وو (Cha Eun-woo)
مدت‌زمان هر قسمت: ۳۵ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان این سریال متنوع و جذاب است. چرا؟ چون سناریویی خاص دارد و از زن تاریخ‌نویسی می‌گوید که به‌خاطر جنسیتش به او اجازه فعالیت داده نمی‌شود. تبعیض‌ها و ممنوعیت‌هایی برای مورخان زن در حوالی قرن ۱۹ میلادی در کره وجود داشته و در این اثر در ژانر تاریخی به آنها پرداخته شده است.

با این حال، گوهه‌ریونگ از پا نمی‌نشیند و با نوشتن نامه به شاه دوران از او کمک می‌خواهد. این نامه‌نگاری به ایجاد رابطه‌ای میان دو فرد ختم می‌شود که دیدن دارد. از موضوع سریال خوشتان آمد؟

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

من درباره فرهنگ و تاریخ کره چیزی نمی‌دانم اما این سریال مرا به خود جذب کرده و انگار به دنیای دیگری می‌برد. این مجموعه، افسانه‌ای تاریخی، عاشقانه و دوست‌داشتنی است.

درباره فیلم

نقل‌قول جذابی در این فیلم وجود دارد که از زبان شخصیت نخست گفته می‌شود؛ یعنی بانوی مورخی که با محدودیت و محرومیت روبه‌رو است. او به مقامات می‌گوید:

حتی اگر گلویم را ببرید، قلم‌های ما از نوشتن نخواهند ایستاد. اگر من بمیرم، کس دیگری جایم را می‌گیرد. با کشتن او هم فرد دیگری جایش را خواهد گرفت. حتی اگر تمام مورخان را بکشید و قلم‌ها و کاغذها را از بین ببرید، باز هم ما را متوقف نخواهید کرد. تاریخ سینه‌به‌سینه، از آموزگار به شاگردان و از سالخوردگان به جوانان منتقل خواهد شد. این قدرت حقیقت است.

۳. وقتی کاملیا شکوفه می‌دهد (When The Camellia Blooms)

شروع پخش: ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۹
ژانر: درام، کمدی، تریلر (دلهره‌آور)
کارگردان: چا-یئونگ-هون (Cha Yeong-hoon)
بازیگران اصلی: کنگ-هیو-ژین (Gong Hyo-jin)، کانگ-ها-نئول(Kang Ha-neul)
مدت‌زمان هر قسمت: ۳۰ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸ از ۱۰

خلاصه داستان

این سریال داستان عاشقانه‌ای را روایت می‌کند؛ البته عشقی واقع‌بینانه که با داستان‌های رمانتیک معمولی فرق دارد و روی تازه‌ای از روابط عاطفی را به نمایش می‌گذارد. ماجرا معطوف به زندگی زنی به نام دونگ باک است که باید روابط احساسی‌اش را در میان اتفاقات و آدم‌های مختلف مدیریت کند.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

این سریال به ما نشان می‌دهد که عشق و احساس برای همه وجود دارد و فرقی نمی‌کند که در چه سن‌وسالی هستید و… .

درباره فیلم

سریال «وقتی کاملیا شکوفه می‌دهد» از آن مجموعه‌هایی است که هم نظر مخاطبان را به خود جلب کرده و هم منتقدان. تلفیق ژانرهای مختلف در یک سریال کار جالبی بوده که سازندگان این مجموعه از عهده‌اش به‌خوبی برآمده‌اند. ماجراهایی جنایی و دلهره‌آور در بستر روایتی عاشقانه و روندی کمدی جذاب از کار درآمده است. این تنوع ژانر باعث شده که سریال مذکور در میان بهترین سریال های درام کره ای قرار بگیرد.

۴. عشق یک کتابچه راهنماست (Romance Is A Bonus Book)

شروع پخش: ۲۶ ژانویه ۲۰۱۹
ژانر: درام، کمدی-رمانتیک
کارگردان: لی-جئونگ-هیو (Lee Jeong-hyo)
بازیگران اصلی: لی-نا-یونگ (Lee Na-young)، لی-جونگ-سوک (Lee Jong-suk)
مدت‌زمان هر قسمت: ۱ ساعت
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان سریال درباره زندگی مرد جوان نویسنده‌ای است که کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد و بسیار موفق است. او به‌طور اتفاقی با دوست دوران کودکی خود ملاقات می‌کند. دوست دوران کودکی او حالا زن جوانی است که طلاق گرفته، یک فرزند کوچک دارد و شغلش را هم از دست داده است.

حتما می‌توانید حدس بزنید که در ادامه آشنایی دوباره این دو ماجراهای عاشقانه شکل می‌گیرد. البته داستان فقط عشق‌وعاشقی نیست بلکه مایه‌هایی از کمدی هم چاشنی ماجراهایش شده و آن را شیرین و دیدنی می‌کند. اگر به دیدن سریال‌ها و فیلم‌های کمدی و عاشقانه علاقه دارید، این مجموعه انتخاب خوبی خواهد بود.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

من هیچ‌گاه از تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها با زیرنویس استقبال نمی‌کردم اما داستان جذاب این مجموعه باعث شد که تمام قسمت‌هایش را ببینم و مشکل زیرنویس را هم فراموش کنم.

درباره فیلم

در یکی از قسمت‌های این سریال، دیالوگ جذابی گفته می‌شود:

به‌اشتراک‌گذاشتن لحظه‌ها و تجربه باهم‌بودن با فردی دیگر ارزشمند است چون فرصت‌های تازه‌ای از زندگی را مقابلمان نمایان می‌کند.

۵. چون این اولین زندگی‌مه ( Because This Is My First Life)

شروع پخش: ۹ اکتبر ۲۰۱۷
ژانر: درام، کمدی-رمانتیک
کارگردان: پارک-جون-هوا (Park Joon-hwa)
بازیگران اصلی: لی-مینی-کی (Lee Min-ki)، جونگ-سو-مین (Jung So-min)
مدت‌زمان هر قسمت: ۶۰ تا ۸۰ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان این سریال از ازدواج صوری زن و مردی می‌گوید که فقط به‌خاطر مشکلات مالی و خانواده‌هایشان باهم وصلت کرده‌اند. اما این ازدواج، دنیای پیچیده‌ای را پیش پای دو شخصیت اصلی داستان می‌گذارد که گاهی گریه‌دار و عمیق است و گاهی شادکننده و خنده‌دار.

کسانی که این سریال را دیده‌اند به دیگران می‌گویند، پیش از آنکه متوجه شوید، بعد از چند قسمت نخست، عاشق شخصیت‌های این سریال می‌شوید و دنبال‌نکردن آن برایتان غیرممکن می‌شود.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

این سریال ارتباط زیادی با زندگی‌های امروزی‌مان در هر نقطه‌ای از جهان دارد. زوج فیلم هم با وجود شخصیت‌های به‌شدت مختلف در کنار هم حرف‌های زیادی برای گفتن به مخاطب دارند.

درباره فیلم

در یکی از صحنه‌های این سریال، یکی از شخصیت‌ها جمله‌ای می‌گوید که آن را با شما هم در میان می‌گذاریم. نظرتان درباره‌اش چیست؟

روابط عاطفی هزینه دارند. این هزینه یا از احساسات‌مان پرداخت می‌شود یا وقتمان یا پولمان.

۶. پاسخ به ۱۹۸۸ (Reply 1988)

شروع پخش: ۶ نوامبر ۲۰۱۵
ژانر: درام، خانوادگی، کمدی، عاشقانه
کارگردان: شین-وون-هو (Shin Won-ho)
بازیگران اصلی: لی-هایه-ری(Lee Hye-ri)، پارک-بو-گام(Park Bo-gum)
مدت‌زمان هر قسمت: یک ساعت و ۳۰ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۹٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

این سریال روایت زندگی ۵ خانواده کره‌ای در دهه ۸۰ میلادی است. آنها همگی در منطقه‌ای از سئول زندگی می‌کنند و ماجراهای مختلف خانوادگی، کمدی و البته عاشقانه در میان افرادشان رخ می‌دهد. فضای سریال هم دوست‌داشتنی است و نوستالژیک. اگر به‌دنبال انتخاب سریالی جذاب از میان سریال های درام کره ای هستید، این مجموعه را از دست ندهید.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

سریال‌ها معمولا شما را سرگرم می‌کنند و بعد از تماشا به زندگی‌تان ادامه می‌دهید. اما این سریال کاری می‌کند که با شخصیت‌ها، فرهنگ و داستان‌هایش زندگی کنید.

درباره فیلم

در فیلم دیالوگ جالبی وجود دارد که توجه شما را به خواندنش جلب می‌کنیم. نظرتان درباره‌اش چیست؟

توهم کوتاه و مختصر رخ می‌دهد اما سؤتفاهم‌ها طولانی‌اند. برای همین است که توهم به ما آزادی می‌دهد اما سؤتفاهم مانند زنجیر به اسارتمان می‌کشد.

۷.سلام خداحافظ، مامان! (Hi Bye, Mama!)

شروع پخش: ۲۲ فوریه ۲۰۲۰
ژانر: درام، فانتزی، کمدی
کارگردان: یو -جه- ون (Yoo Je-won)
بازیگران اصلی: کیم-ته-هی(Kim Tae-hee)، لی-کیو-هیونگ (Lee Kyu-hyung)
مدت‌زمان هر قسمت: ۶۲ تا ۸۶ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره روح زنی است که بعد از تصادف، امکان بازگشت به زمین را پیدا می‌کند و اگر بتواند مأموریتی را که در دنیای اشباح به او واگذار شده، به‌خوبی انجام بدهد، دوباره انسان خواهد شد؛ اما داستان به همین سادگی‌ها پیش نمی‌رود.

حتی اگر مأموریت‌های این شبح به‌خوبی پیش بروند هم امکان بازگشتش به زندگی قبلی و همسرش کمی سخت است. چرا؟ چون شوهرش بعد از مرگ او ازدواج کرده و اتفاقا زندگی خوبی هم دارد. ماجرا به کجا خواهد رسید؟ اگر طرفدار سریال‌ها و فیلم‌های فانتزی هستید، «سلام، خداحافط مامان» را از دست ندهید.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

این سریال به من ارزش زندگی را یادآوری کرد؛ حضور مادرم که چقدر به هم نزدیک بودیم. یادتان باشد که این سریال کمدی و فانتزی در بعضی صحنه‌ها اشکتان را درمی‌آورد.

درباره فیلم

در یکی از دیالوگ‌های این سریال گفته می‌شود:

هرکسی در زندگی از تونلی تاریک می‌گذرد؛ تونل طوری بلند و تاریک است که انگار دیگر هیچ‌گاه نور را نخواهد دید. اما هیچ تونلی بدون راه خروج نیست. هیچ عشق و هیچ دردی همیشگی نیست.

۸. خاطرات الحمرا (memories of the alhambra)

شروع پخش: ۱ دسامبر ۲۰۱۸
ژانر: درام، اکشن، علمی‌-تخیلی، عاشقانه
کارگردان: آن-گیل-هو (Ahn Gil-ho)
بازیگران اصلی: هیون-بین(Hyun Bin)، پارک-شین-هه (Park Shin-hye)
مدت‌زمان هر قسمت: یک ساعت
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۷٫۸ از ۱۰

خلاصه داستان

یکی از مدیران شرکتی که در زمینه فناوری فعالیت می‌کند، برای بازدید از نمایشگاهی در همین حوزه، راهی سفر به اسپانیا می‌شود. او در مسافرخانه‌ای ساکن می‌شود و با خانواده‌ای ملاقات می‌کند که کره‌ای هستند و پسر جوانشان گم شده است.

در طی رویارویی و آشنایی بیشتر با دختر این خانواده، این مدیر متوجه می‌شود که طراح بازی جذابی که قرار است برای شرکتشان خریداری شود، کسی نیست جز برادر این دختر. داستان‌های عجیبی در این میان پیش می‌آید و مرز میان بازی و واقعیت گم می‌شود.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

از تک‌تک لحظات این سریال لذت برده‌ام. اگر طرفدار داستان‌های تخیلی در بستر درامی جذاب هستید، این مجموعه را ببینید.

درباره فیلم

این سریال یکی از پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های پخش‌شده در تلویزیون کره در تاریخ است. پیچیدگی‌های جذاب فیلمنامه در کنار تنوع ژانری که در آن داستان ارائه می‌شود و پیش می‌رود از سریال مجموعه‌ای خاص و به‌یادماندنی ساخته است. پس برای انتخاب بهترین سریال های درام کره ای به این مجموعه هم نگاهی داشته باشید.

۹. پنیر در تله (Cheese in the Trap)

شروع پخش: ۴ ژانویه ۲۰۱۶
ژانر: درام، عاشقانه
کارگردان: لی-یونگ-جونگ (Lee Yoon-jung)
بازیگران اصلی: پارک-هه-جین (Park Hae-jin)، کیم-گو-یون (Kim Go-eun)
مدت‌زمان هر قسمت: یک ساعت
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۷٫۴ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره مجموعه‌ای از دانشجویان و روابطشان است. البته تمرکز داستان بر زندگی دختری سخت‌کوش و درس‌خوان است که برای مدیریت هزینه‌ها نیاز به کارکردن دارد و پسری ثروتمند و خوش‌برخورد که رویه خبیث و تاریک وجودش را هیچ‌کس نمی‌بیند و نمی‌شناسد. رابطه‌ای میان این دو شکل می‌گیرد و ماجراهایی به‌وجود می‌آید که باید خودتان ببینید.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

این سریال شبیه داستان‌های کلیشه‌ای نیست. رابطه پسر پولدار و دختر فقیرِ این مجموعه با روایت شخصیت‌ها به شکلی دقیق و دوست‌داشتنی پیش می‌رود.

درباره فیلم

جالب است بدانید که از روی این سریال، نسخه‌ای سینمایی هم ساخته شده که در سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمده است. اگر دیدن فیلم سینمایی را به تماشای سریال ترجیح می‌دهید، دیدن این فیلم به شما پیشنهاد می‌شود.

۱۰. سیگنال (Signal)

شروع پخش: ۲۲ ژانویه ۲۰۱۶
ژانر: درام، پلیسی، فانتزی
کارگردان: کیم-وون-سئوک (Kim Won-seok)
بازیگران اصلی: لی‌-جه-هوون (Lee Je-hoon)، کیم-هایه-سو (Kim Hye-soo)
مدت‌زمان هر قسمت: یک ساعت و ۲۰ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۶ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان فیلم جذاب و بامزه است. کارآگاهی در زمان حال از راه یک بی‌سیم با کارآگاهی از گذشته‌ها در ارتباط قرار دارد و برای حل معمای یک پرونده سخت و دشوار با هم کار می‌کنند. جالب نیست؟ دوست دارید بدانید که در ادامه چه رخ می‌دهد و این مسیر چطور طی می‌شود؟

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

در زمان تماشای این سریال، حتی یک لحظه هم حوصله‌تان سر نمی‌رود و خسته نمی‌شوید.

درباره فیلم

دیالوگی در این سریال وجود دارد که تناقض جرم و خشونت و احساسات انسانی را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد:

پشت هر دست‌بندی که به متهمان زده می‌شود، چند لیتر اشک خوابیده است.

۱۱. بی‌خانمان (Vagabond)

شروع پخش: ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹
ژانر: درام، جاسوسی، اکشن، عاشقانه، دلهره‌آور
کارگردان: یو-این-شیک (Yoo In-sik)
بازیگران اصلی: لی-سونگ-گی (Lee Seung-gi)، بائه-سوزی (Bae Suzy)
مدت‌زمان هر قسمت: یک ساعت
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۳ از ۱۰

خلاصه داستان

سریال داستان بدل‌کاری است که در پی کشف علت سانحه هوایی پیش‌آمده برای برادرزاده‌اش، وارد ماجراهایی پیچیده می‌شود و خود را در میان شبکه‌ای از فساد درهم‌پیچیده می‌یابد که مبارزه با آنها کار بسیار دشواری است.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

وقتی هر قسمت تمام می‌شود، متوجه نمی‌شوم که چقدر زمان از شروعش گذشته است. مجموعه در یک چشم برهم‌زدن برایم تمام می‌شود و این یعنی جذابیت.

درباره فیلم

این مجموعه یکی از پرمخاطب‌ترین سریال های درام کره ای است که در زمان پخش، بیشترین میزان تماشا را به خود اختصاص داده است. چنین چیزی شما را به دیدن آن ترغیب می‌کند؟ کره‌ای‌ها برای ساخت فیلم و سریال به‌سراغ موضوعات مختلف و متنوعی می‌روند و همین یکی از دلایل موفقیت‌شان در سال‌های اخیر است. نظرتان چیست؟

۱۲. پادشاهی (Kingdom)

شروع پخش: ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹
ژانر: درام، وحشتناک، دلهره‌آور
کارگردان: کیم-سئونگ-هون (Kim Seong-hun)
بازیگران اصلی: جو-جیهونگ (Ju Ji-Hoon)، بائه دونا (Bae Doona)
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۵ دقیقه
وضعیت: پایان‌نیافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۴ از ۱۰

خلاصه داستان

ماجرای سریال در دوران پادشاهی چوسان و بعد از حمله ژاپن به کره می‌گذرد. بیماری سخت و عجیبی کشور کره را دربرگرفته است. به شاهزاده خبر می‌رسد که پادشاه مرده و باید به‌سرعت به پایتخت بازگردد و جای پدر بنشیند.

شاهزاده در ادامه متوجه می‌شود که پدرش هم نمرده و به همان بیماری عجیب مبتلا شده و مانند باقی بیماران به هیولایی عجیب بدل شده است. حالا باید جای او بنشیند و کشور را از این آفت همه‌گیر نجات بدهد و در ضمن توطئه‌های اطرافیان برای گرفتن تاج‌وتخت را هم خنثی کند. مسیر سخت و پرماجرایی است، نه؟ به‌ویژه اگر طرفدار سریال واکینگ دد هستید، این سریال را ببینید.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

این سریال فقط یک سریال معمولی مانند فیلم‌های دیگر نیست که از زامبی و وحشت می‌گویند. در پس داستان این مجموعه، موضوعات مهمی چون جامعه طبقاتی، سوءاستفاده‌ از قدرت و… مطرح می‌شود.

درباره فیلم

این سریال از روی مجموعه تصویری یا همان کامیک‌بوکی اقتباس شده است که کیم‌-ایون-هی نوشته است. از همان ابتدای پخش، نظرات مثبت منتقدان و مخاطبان نسبت به این مجموعه بسیار زیاد بوده است. تماشای آن تجربه متفاوتی از دنیای سریال و فیلم کره را در مقابل چشم‌هایتان می‌گذارد.

۱۳. وینچنزو (Vincenzo)

شروع پخش: ۲۰ فوریه ۲۰۲۱
ژانر: درام، کمدی سیاه
کارگردان: کیم-هی-وون (Kim Hee-won)
بازیگران اصلی: سونگ-جونگ-کی (Song Joong-ki)، جون-یو-بین (Jeon Yeo-been)
مدت‌زمان هر قسمت: یک ساعت و ۲۰ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۶ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان این سریال هیجان‌انگیز و متنوع است. پسری که در کودکی از سوی یک ایتالیایی به فرزندخواندگی گرفته شده است، در بزرگسالی به کره بازمی‌گردد و می‌خواهد با حل معماها و به‌کارگیری استراتژی‌هایی، وارد پروژه‌ای شود که طی آن چندین‌وچند کیلو طلا نصیبش می‌شود.

پسرکِ بازگشته از ایتالیا، حالا وکیلی خبره است که سابقه کار برای مافیا هم دارد و همین‌ها باعث می‌شود که ایده‌های خوبی برای به‌دست‌آوردن طلاها داشته باشد. دوست دارید بدانید که در ادامه چه می‌شود؟

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

شروع سریال کمی کند است اما صبر داشته باشید چون در ادامه غافل‌گیر خواهید شد.

درباره فیلم

در یکی از صحنه‌های فیلم، دیالوگی گفته می‌شود که ارزش مرور دارد:

کاری نکن که حسرت به بار بیاورد. حسرت دردناک‌ترین حس زندگی است.

۱۴. کلاس ایته‌وون (Itaewon Class)

شروع پخش: ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰
ژانر: درام
کارگردان: کیم-سونگ-یون (Kim Sung-yoon)
بازیگران اصلی: پارک-سئو-جون (Park Seo-joon)، کیم-دا-می (Kim Da-mi)
مدت‌زمان هر قسمت: ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان این درام مایه‌هایی از تلاش و انتقام را هم‌زمان دارد. داستان از جایی شروع می‌شود که پسرکی نوجوان به نام پارک‌سائه‌روی در مدرسه با همکلاسی‌اش دعوا می‌کند. پدر پسر کتک‌خورده که ثروتمند و پرنفوذ است، باعث اخراج پارک‌سائه از مدرسه می‌شود. پدر پارک‌سائه‌روی هم برای پدر پسر پولدار کار می‌کند. او هم به‌خاطر این ماجرا از کار برکنار می‌شود. مدتی بعد، پدر پارک‌سائه در تصادف کشته می‌شود.

مقصر این تصادف کسی نیست جز همان همکلاسی‌اش. پاک‌سائه‌روی دل‌شکسته با عصبانیت به‌سراغ قاتل پدر می‌رود و او را به‌شدت کتک می‌زند. این کارش باعث می‌شود که به زندان بیافتد. بعد از آزادی، فکرهای تازه‌ای در سر می‌پروراند: مانند تأسیس یک رستوران و البته طراحی نقشه‌ای برای انتقام.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

بازیگران نقش‌های اصلی کارشان را به‌خوبی انجام داده‌اند و قلب مخاطب را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. در یک کلام: سریال عالی است!

درباره فیلم

در فیلم دیالوگی وجود دارد که مرور آن با شما خالی از لطف نیست:

من آزادی می‌خواهم. دوست دارم که حرف‌ها و کارهایم قدرت آن را داشته باشند که کسی جلویشان را نگیرد. دوست ندارم که زندگی‌ام تحت‌تأثیر بی‌عدالتی باشد.

در آخر

در این مقاله از سریال های درام کره ای با مایه‌های مختلفی مانند وحشت، دلهره، عشق‌وعاشقی و… برایتان گفتیم. صنعت و هنر فیلم و سریال‌سازی کره‌ای‌ها به‌شدت روی به رشد دارد و همه دنیا را تسخیر کرده است. از میان این سریال‌ها کدام را دیده‌اید؟ دوست دارید کدام را ببینید و اصلا علت علاقه‌مندی‌تان به دنیای فیلم و سریال کره‌ای‌ها چیست؟ از سریال های درام کره ای به‌جز موارد این فهرست، موردی را برای توصیه به ما در ذهن دارید؟


این مطلب برای عاشقان سریال‌های کره‌ای تهیه شده‌است. اگر از علاقه‌مندان کی‌درام‌های عاشقانه هستید، مطلب عاشقانه ترین سریال های کره ای را از دست ندهید.

فیلم و سریال‌های کره‌ای معمولا آثار فانتزی، کمدی و عاشقانه هستند که در عین سادگی می‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. از بین تمام ژانرهای سینمایی مختلف، ژانر عاشقانه همیشه مورد علاقه و توجه بیشتری از سمت مخاطب بوده است.

در نوشتار جدید فیگار لیستی از بهترین سریال های عاشقانه کره ای برای شما معرفی شده و هرکدام به طور مجزا بررسی شده‌اند. در این بین می‌توانید با برخی از بهترین سریال های BL نیز آشنا شوید. در ادامه همراه ما باشید.

عاشقانه ترین سریال های کره ای

فهرست بهترین سریال های کره ای عاشقانه در یک نگاه:

سینمای کره (انگلیسی: Cinema of Korea) یا «سینمای کره‌ای»، مفهومی است که به صنایع فیلم‌سازی در کره شمالی و کره جنوبی اشاره دارد. همان‌طور که تمام زوایای زندگی کره‌ای‌ها در قرن گذشته، از اواخر دوره چوسان تا زمان جنگ کره در خدمت رویدادها و مقاصد سیاسی و متاثر از آن بوده، صنعت فیلم‌سازی در این شبه‌جزیره نیز متاثر از دخالت دولت‌ها بوده است.

در حالی که امروزه، هر دو این کشورها، سینما و صنعت فیلم‌سازی خود را دارند، تنها سینمای کره جنوبی است که توانسته اقبال بین‌المللی یافته و در جهان تحسین شود. سینمای کره شمالی اما متمایل است مضامین کمونیستی و انقلابی خود را به تصویر بکشد. کره جنوبی در اواخر دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، دوره طلایی سینمای خود را تجربه کرد.

اما در دهه ۱۹۷۰، از این کیفیت کاسته شد. در ۲۰۰۵، کره جنوبی یکی از معدود کشورهایی بود که تولیدات داخلی سینمایی‌اش، بیشتر از فیلم‌های وارداتی تماشا می‌شدند و این به علت وجود قوانینی بود که واردات و نمایش فیلم‌های خارجی در سالن‌های سینما را محدود می‌کرد. این قوانین در سال ۲۰۰۶، کمی تعدیل شدند.

برای اطلاع از مقاله‌های جدید سایت فیگار، مرور خلاصه‌ای از نقد فیلم و سریال و آشنایی با بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها در ژانرهای مختلف، به صفحه اینستاگرام فیگار رجوع نمایید. با دنبال کردن این صفحه در قرعه کشی‌های هفتگی شرکت کنید و از پست‌های سرگرم کننده لذت ببرید:

در کنار مطالعه بررسی عاشقانه ترین سریال های کره ای می‌توانید به مطالب ذیل نیز رجوع نمایید:

Something in the Rain

  • نام‌ فارسی: ماجرایی زیر باران
  • ژانر: رمانتیک
  • نویسنده: کیم ان
  • کارگردان: آن پان سوک
  • بازیگران: سون یه جین و جانگ هه این
  • زبان اصلی: کره ای
  • شمار قسمت‌ها: ۱۶

سریال کره ای جدید عاشقانه “ماجرایی زیر باران” برای اولین بار سال ۲۰۱۸ در ۱۶ قسمت پخش شده است. سریال ماجرایی زیر باران در نتفلیکس هم پخش شد که آنجا هم مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داد. داستان سریال درباره زنی ۳۰ ساله به اسم یون جی ان است که فردی ساده و بی حاشیه می‌باشد. او به عنوان سرپرست و راهنما در یک شرکت قهوه کار می‌کند.

او آدم بی‌خیالی است اما از درون احساس تهی بودن می‌کند. زمانی که سئو جون هی برادر کوچیکتر بهترین دوستش سئوکیونگ سانه بعد از تموم کردن کارش در خارج ازکشور به کره برگشت برای یون جین آه دیگر یک پسر بچه نبود.

تماشای دو نفر که به آرامی و سپس عاشقانه عاشق یکدیگر می‌شوند، تم این درام است. شک در اینکه آیا دیگری هم همین احساس را دارد، ناهنجاری عشق جدید، لحظه‌های تپش قلب، واقع گرایی، رابطه بین دو کاراکتر، و ایجاد تدریجی رابطه در داستان، شبیه چیزی است که تا به حال تجربه کرده‌اید.

این سریال یادآور اثر قبلی این کارگردان، آن پان سوک، با نام “رابطه عشق مخفی” بود. با این تفاوت که این داستان در مورد دو روح گمشده است که یکدیگر را پیدا می‌کنند و متوجه می‌شوید فرد مناسب شما کسی است که از قبل می‌شناختید. “ماجرایی زیر باران” نمونه‌ای واقعی از یک ملودرام عاشقانه کند بود.

شروع سریال عالی بود، اما در اواسط ریتم آن به شدت کند می‌شود. علی‌رغم ایراداتش، این درام هنوز هم سزاوار امتیاز 8 است، زیرا 6 تا 7 قسمت اول آن جذاب بود.

Are You Human?

  • نام‌ فارسی: آیا تو انسانی؟
  • ژانر: عاشقانه، علمی تخیلی، معمایی
  • نویسنده: جو جونگ جو
  • کارگردان: چا یانگ هون
  • بازیگران: سئو کانگ جون، گونگ سئونگ یون
  • شمار قسمت‌ها: ۳۶

“?Are You Human” در سال ۲۰۱۸ در یک فصل ۳۶ قسمتی پخش شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. ساخت این سریال ۲ سال به طول انجامید. و در جشنواره سریالی کن به نمایش درآمد، که توانست بازخوردهای مثبتی از سمت مخاطبان و منتقدان دریافت کند.

داستان سریال درباره پسری است به نام ناون شین که بعد از یک سانحه تصادف به کما میرود. مادر شین که متخصص هوش مصنوعی است یک ربات اندرویدی به اسم ناون شین که کاملا شبیه پسرش است را درست می‌کند. این ربات وارد دنیای انسان‌ها می‌شود و وانمود می‌کند خود شین است. اما این ربات وارد یک داستانه عاشقانه می‌شود و داستان به این صورت شکل می‌گیرد.

یک تضاد عجیب فلسفی بین بودن یا نبودن در این سریال به چشم می‌خورد. رباتی که از هر انسانی انسان تر است و احساسات واقعی‌تری دارد و همزادش یعنی انسانی که از هر رباتی سردتر و بی احساس‌تر است! واقعا بین انسان که از گوشت و خون است و رباتی انسان نما که ازسایر مواد و متریال ساخته شده است، چه فرقی است که همه چیز آن دو به غیر از همان ترکیبات فیزیکی و شیمیایی، کاملا با یکدیگر یکسان هستند؟

اگربرفرض رباتی پیدا شود که بتواند عشق بورزد، آیا انسانی هم پیدا خواهد شد که بتواند این ربات‌ها را دوست داشته باشد؟ درسریال مادری را داریم که خالق پسربچه‌ای به نام شین است. مادر همه اصول، قوانین و ارزش‌های تربیت یک بچه واقعی را به این ربات آموزش می‌دهد. از نظر این مادر، داشتن شباهت ظاهری و اخلاقی برای دوست داشتن و عشق ورزیدن به ربات کافیست؛ طوریکه برای مدت 20 سال با آن بی هیچ مشکلی زندگی می‌کند.

داستان از جایی آغاز می‌شود که “نام شین” واقعی تصادف می‌کند. مادر و مباشر “نام شین” تصمیم می‌گیرند جای پسر واقعی را با ربات عوض کنند، تا اینکه بتوانند ازحق و حقوق “نام شین” در برابر پدربزرگ و پدرخوانده بدجنس داستان دفاع کنند. پس ربات آموزش می‌بیند که چطور شبیه به “نام شین انسان” رفتارکند و در جمع ظاهر شود.

اما این وسط به طور غیرمنتظرانه‌ایه پای دختر جسور، زبل و نترسی به نام “کانگ سوبونگ” به ماجرا باز می‌شود که از ماهیت ربات در اول داستان خبر ندارد. او فکر می‌کند با نام‌شین انسان طرف است، که زمانی به کانگ سیلی زده بود. نام‌شین واقعی حقه‌ای زده بود تا بتواند از دست کانگ فرار کند. از همین داستان متوجه می‌شویم که شخصیت نام شین انسان، آدم زیرکی و البته سنگدل و بی احساس بوده‌است.

Rain or Shine

  • نام‌ فارسی: خلوت عاشقان
  • ژانر: روانشناسی، عاشقانه، ملودرام
  • نویسنده: یو بو را
  • کارگردان: کیم جین وون
  • بازیگران: لی جون هو، وون جین آه، لی کی وو
  • شمار قسمت‌ها: 16

بهترین سریال عاشقانه کره ای “Rain or Shine” در سال ۲۰۱۷، با پخش ۱۶ قسمت آغاز به نمایش کرد و در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید. خلوت عاشقان روایتگر عشق امید و رویای انسان‌ها بر خلاف گذشته دردناک آن‌ها است.

داستان سریال درباره پسری به اسم لی کان دو است که در خانواده‌ای مرفه بزرگ شده و آرزو دارد که بازیکن فوتبال شود. اما آرزوی پسر با یک تصادف که منجر به کشته شدن پدر و آسیب دیدن پای پسر می‌شود نقش بر آب شد. بعد از مدتی مادرش نیز بر اثر سرطان از دنیا می‌رود.

از طرفی دیگر دختری به نام هامون سو در اثر یک سانحه تصادف خواهرش را از دست می‌دهد و دچار افسردگی شدید می‌شود. این دو نفر در اوج نا امیدی با هم آشنا می‌شوند و این ملاقات‌ها زندگی آن‌ها را تغییر می‌دهد.

سریال با یک حادثه شروع می‌شود و در واقع نویسنده اولین شوک را همان اول کار وارد می‌کند. تعداد زیادی کشته و مجروح می‌شوند و خانواده‌های زیادی داغدار هستند. شرکت ساخت و ساز در این بین مقصر شناخته می‌شود ولی مثل خیلی از سناریوهای گذشته افراد قدرتمند از همه رانت و روابطی که دارن استفاده می‌کنند تا خودشان را حفظ کنند.

آن‌ها با زد و بند تقصیرها را به گردن معمار پروژه می‌اندازند و سرکارگر رو دزد و مقصر نشان می‌دهند. معمار خودکشی کرئخ و خانواده سرکارگر کشته شده با یک تهمت ساختگی بدون گرفتن ذره‌ای غرامت رها می‌شوند.

Healer

  • نام‌ فارسی: شفا دهنده
  • ژانر: رمانتیک، مهیج، کمدی، اکشن، درام
  • نویسنده: Song Ji-na
  • کارگردان: Lee Jung-sub و Kim Jin-woo
  • بازیگران: جی چانگ ووک، پارک مین یونگ، یو جی تائه
  • شمار قسمت‌ها: ۲۰

سریال “Healer” در سال ۲۰۱۴با ۲۰ قسمت جذاب در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید. داستان سریال شفا دهنده درباره شخصی به نام هیلر می‌باشد که برای به دست آوردن پول هرکاری به جز قتل انجام می‌دهد. اما همیشه از دید دیگران مخفی است.

یک خبرنگار به نام کیم هینگ او را به دنبال نمونه موی یک دختر خبرنگار سایت‌های سرگرمی برای آزمایش DNA می‌فرستد. هیلر می‌خواهد که این کار را برایش انجام دهد. اما این دختر همبازی دوره کودکی هیلر است و با ورود هیلر به زندگی‌اش همه چیز برایش تغییر می‌کند.

جونگ‌هو با نام مستعار “هیلر” به کمک همکار هکرش برای ماموریت‌های محرمانه‌ مختلف سفارش می‌گیرد و بهترین فرد در حرفه‌ خودش است. او آرزو دارد یک جزیره در اقیانوس آرام بخرد و دور از جامعه زندگی کند. اما در یکی از ماموریت‌هایش به یک دختر برمی‌خورد که شخصیت و آرزوهایش را تغییر می‌دهد.

The Moon Embracing the Sun

  • نام‌ فارسی: افسانه خورشید و ماه
  • ژانر: رمانتیک، تخیلی، درام‌، تاریخی
  • بر پایه: Moon Embracing the Sun اثر Jung Eun-gwol
  • نویسنده: جین سو وان
  • کارگردان: کیم دو هون و لی سونگ جونس
  • بازیگران: کیم سو هیون، هان گا این، جونگ ایل وو، کیم مین سئو، سونگ جائه ریم
  • شمار قسمت‌ها: ۳۰

افسانه خورشید و ماه یکی از سریال‌های تاریخی و عاشقانه است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ از شبکه mbc کره جنوبی در یک فصل ۲۰ قسمتی پخش شد. و توانست توجه بسیاری از مخاطبین را به خود جلب کند و مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد. همچنین برنده جوایز زیادی از جمله جایزه بهترین سریال درام و جایزه بهترین نقش اول مرد را به خود اختصاص داد. این سریال سال ۱۳۹۳ از شبکه سه پخش شد که استقبال خیلی خوبی داشت.

این سریال روایتگر یک امپراطوری بزرگ می‌باشد که قصد دارد برای ولی‌عهد خود لی هون همسری انتخاب کند. لی هون عاشق یک دختر اشراف زاده است و از پدرش می‌خواهد که با او ازدواج کند. آن‌ها باهم ازدواج می‌کنند و بسیار خوشبخت هستند. اما مادر لی هون از این ازدواج ناراضی است. و شخصی را مامور می‌کند تا همسر لی هون را مسموم کند.

داستان جالب! درام عالی، عاشقانه‌های تاثیرگذار، کمی تعلیق و اکشن، سیاست (به نوعی آزاردهنده) و لحظات طنز در این سریال به وضوح دیده می‌شود. با پیشرفت داستان، سریال هیجان انگیزتر و هیجان انگیزتر می‌شود. اما درام در نیمه دوم انرژی خود را از دست می‌دهد.

The Beauty Inside

  • نام‌ فارسی: زیبایی درون
  • ژانر: کمدی، عاشقانه، ملودرام، فراطبیعی
  • نویسنده: Im Me Ah Ri
  • کارگردان: Song Hyun-wook
  • بازیگران: سئو هیون جین، لی مین کی،‌ لی دا هی
  • شمار قسمت‌ها: 16

این سریال که محصول سال 2018 است، داستان جالبی دارد. سئو دو جائه یک مرد خوش چهره، باهوش و تیز است. همچنین مدیر بخشی از یک شرکت هواپیمایی هم می باشد. شاید در ظاهر یک فرد معمولی به نظر برسد اما در باطن رازهایی برای پنهان کردن دارد. او نمی تواند چهره ها را به ذهن بسپارد.

این شرایط ادراک ‌پریشی چهره‌ ای نام دارد. او برای یادآوری مردم از شخصیت و رفتارشان کمک می‌گیرد. هان سی کایه یک بازیگر زیباست که او هم رازی دارد. هان سی بنا به دلیلی ماهی یک بار به صورت یک شخصیت دیگر بیدار می‌شود. بنابراین هر ماه به مدت یک هفته به ظاهر فرد دیگری زندگی می‌کند.

این سریال از روی فیلمی به همین نام ساخته شده است. در فیلم مرد داستان با هر بار خوابیدن تغیر شکل داده و عاشق دختری می‌شود. در آخر نیز به شکل عجیبی به خوشی داستان به پایان می‌رسید. داستان این سریال با وجود اینکه همان تم تخیلی را دارد، اما با خط روایی جدیدی تعریف می‌شود. مثلا خانم داستان یک بازیگر خیلی معروف است که فقط یک بار در ماه، آن هم به مدت یک هفته به این درد گرفتار می‌شود. اما مرد داستان دچار سندرم عدم تشخیص چهره است.

The World of the Married

  • نام‌ فارسی: دنیای متاهلی
  • ژانر: هیجان انگیز، عاشقانه، درام، ملودرام
  • نویسنده: Joo Hyun
  • کارگردان: Mo Wan Il
  • بازیگران: کیم هه آئه، پارک هائه جون، هان سو هی
  • شمار قسمت‌ها: 16

“دنیای متاهلی” از موفق‌ترین و بهترین سریال‌های کره‌ای 2020 و تنها سریالی است که با پخش دو قسمت از آن مخاطبین بسیاری را جذب کرد و توانست در رتبه‌بندی‌ها جایگاه ویژه‌ای کسب کند. این سریال رمانتیک کره‌ی جدید، داستان پزشک شناخته شده‌ای به نام پارک هیو جون (Park Hae-joon) را به تصویر می‌کشد که رابطه‌اش پس از خیانت همسرش شروع به فروپاشی می‌کند.

اوج هنرنمایی “پارک هائه جون” سکانس‌های تلخ و ناامید کننده‌ای بود که حتی از حالت بدن و افتادگی شونه‌ها، چشم‌های ناراحت و عصبانی و طرز حرف زدنش خیلی چیزها رو میشد عمیقا حس کرد.

این سریال با اینکه مخاطب خاص خودش را می‌طلبد، اما همانطور که از ریتینگ هم مشخص می‌شود، برای اکثر آدم‌های بزرگ سال و خانواده‌ها جذاب است. ایرادی که می‌شود به فیلم گرفت، نشون دادن علنی صحنه‌های خیانت است. و شاید خیلی‌ها با دیدن صحنه‌ها بدون اینکه حتی یکم به اصل داستان توجه کنند، سریال را قضاوت کردند.

Endless Love: Winter Sonata

  • نام‌ فارسی: عشق بی‌پایان: آواز زمستانی
  • ژانر: عاشقانه، درام، ملودرام
  • نویسنده: کیم یون هی، یون یون کیونگ، اوه سو یون
  • کارگردان: یون سوک هو، لی هیونگ مین
  • بازیگران: بائه یونگ جون، چویی جی وو، پارک یونگ ها
  • شمار قسمت‌ها: 20

سریال عشق بی‌پایان: آواز زمستانی در زمان پخش توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. این سریال برای اولین بار در سال 2002 از شبکه KBS2 کره جنوبی به نمایش درآمد که دومین سری از سریال دبیرستانی کره ای عاشقانه محبوب عشق بی‌پایان است. این عنوان در کشورهای دیگری چون ژاپن و فیلیپین نیز پخش شد و محبوبیت بسیاری در میان مخاطبان داشت.

داستان سریال عشق بی‌پایان: آواز زمستانی درباره پسری به نام “جون سانگ” است که برای پیدا کردن پدر خود به شهر و مدرسه‌ای جدید می‌آید. او پسری محجوب و مودب بوده و در مدرسه جدید نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است، اما با کسی ارتباط برقرار نمی‌کند. در این میان دختری زیبا به نام “یوجین” نیز از لحاظ شخصیتی مانند جون سانگ است و در مرکز توجه قرار دارد. این دو عاشق یکدیگر می‌شوند.

داستان کاملا نوستالژیک است و صحنه‌های بسیار رمانتیکی دارد. برای غم و اندوه آماده باشید. ممکن است بیش از یک بار عصبانی شوید. شخصیت قهرمان می‌تواند اعصاب شما را به هم بریزد.

از آنجایی که داستان از جوانی شخصیت‌های اصلی شروع می‌شود، شما همچنین تصوری از سبک زندگی روزمره کره‌ای در اواخر دهه 1980 و 1990 دریافت می‌کنید. با “دموکراسی” واقعی در کره جنوبی که هنوز محافظه‌کار، سخت‌گیر و مستبد است آشنا می‌شوید.

Crash Landing On You

  • نام‌ فارسی: سقوط بر روی تو
  • ژانر: نظامی، کمدی، عاشقانه، سیاسی
  • نویسنده: پارک جی یون
  • کارگردان: لی جونگ هیو
  • بازیگران: هیون بین، سون یه جین، سئو جی هیه
  • شمار قسمت‌ها: 16

این درام 2019 داستان وارث ثروتمندی به نام یون سه ری است که در مسیر مسافرت هوایی به طوفان شدیدی برخورد می‌کند و مجبور می‌شود در کره شمالی فرود اضطراری کند. در آنجا به طور اتفاقی با افسری به نام لی جونگ هیوک (Hyun-Bin) آشنا می‌شود و این افسر ارتش کره شمالی تصمیم می‌گیرد تا یون سه ری را پنهان و از او محافظت کند.

داستانی از عشق کاملا محرمانه یک وارث چائبول و یک افسر ویژه کره شمالی که عاشق او شده، او را مخفی کرده و از او محافظت می‌کند. این سریال را می‌توان یکی از بهترین سریال های کره ای عاشقانه دانست که توسط سازندگان سریال‌های افسانه دریای آبی و زندگی در مریخ ساخته شده است و در زمره بهترین سریال های کره ای نتفلیکس نیز قرار می‌گیرد.

سه ری بزرگ شده فرهنگ کره جنوبیه و در رفاه کامل زندگی کرده است و چیزی از کشور همسایه نمی‌داند. اما قضای روزگار او را در کشوری فرود می‌آورد که حالا 180 درجه با کشور خودش متفاوت است. سه ری از این حجم تفاوت شگفت زده شده و این شگفتی کاملا به بیننده منتقل می‌شود.

یکی از نکات مثبت سریال، صحنه‌های کمدی آن است. مسئله‌ای که تا آخر سریال حفظ شد و حتی با پررنگ شدن عاشقانه اثر، هنوز به قوت خودش باقی ماند. صحنه‌های عاشقانه نیز به خوبی به تصویر کشیده شده است. برخلاف غالب کی‌دراماهای عاشقانه که میانه‌شان حداقل یک بار در طی سریال شکرآب می‌شود، این زوج تا انتها عاشق هم بودند و به پای یکدیگر ایستادند.

Mr. Sunshine

  • نام‌ فارسی: آقای آفتاب
  • ژانر: نظامی، تاریخی، عاشقانه، ملودرام
  • نویسنده: کیم یون سوک
  • کارگردان: لی یونگ بوک
  • بازیگران: لی بیونگ هون، کیم تائه ری، یو یئون سئوک
  • شمار قسمت‌ها: 24

“آقای آفتاب” یکی از بهترین سریال های کره ای 2018 و داستان زندگی مردی است که در کودکی به آمریکا منتقل شده و طی اتفاقاتی به شهر خود چوسان در کره باز می‌گردد. در این میان او عاشق نجیب‌زاده‌ای می‌شود و داستان ادامه پیدا می‌کند.

به عبارت دیگر در سال ۱۸۷۱ پسربچه‌ای از چوسان با کشتی به آمریکا می‌رود و بعد از ۳۰ سال به عنوان یک سرباز آمریکایی دوباره به کره بازمی‌گردد و عاشق دختری اشراف‌زاده که به صورت پنهانی عضو دسته شورشی ها است و در برابر حمله ارتش آمریکا و ژاپن مقاومت می‌کند. سریالی زیبا که تحولات استعماری چوسان را در قالب داستانی عاشقانه و غم انگیز نشان میدهد.

این مجموعه ۲۴ قسمتی به دلیل نمایش اتفاقات تاریخی به بهترین شکل و حضور زنانی با شخصیت قوی، مورد نقد مثبت منتقدان و توجه ویژه مخاطبین قرار گرفت و توانست رتبه بسیار خوبی در میان بهترین سریال رمانتیک کره ای کسب کند.

Legend of the Blue Sea

  • نام‌ فارسی: افسانه دریای آبی
  • ژانر: کمدی، درام، فانتزی
  • نویسنده: پارک جی یون
  • کارگردان: جین هیئوک
  • بازیگران: لی مینهو، جون جی هیون
  • شمار قسمت‌ها: 16

این درام فانتزی نیز از جمله سریال های عاشقانه کره ای 2016 است که دیدن آن خالی از لطف نیست. داستان این درام درباره عشق میان یک پری دریایی و یک انسان است که علاقه آن‌ها صرفا به دنیای مدرن کنونی برنمی‌گردد و آن‌ها در زندگی قبلی خود و در زمان چوسان نیز یک عشق دردناک داشته‌اند.

Coffee Prince

  • نام‌ فارسی: کافه پرنس
  • ژانر: کمدی، عاشقانه، درام
  • نویسنده: جانگ هیون جو، لی جونگ آه
  • کارگردان: لی یون جونگ
  • بازیگران: گونگ یو، یون ایون هی
  • شمار قسمت‌ها: 17

سریال کافه پرنس یک سریال عاشقانه کره ای است که در زمان پخش محبوبیت بسیاری در میان مخاطبان داشت. این سریال برای اولین بار در سال 2007 از شبکه MBC کره جنوبی پخش شد و دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته بر روی آنتن می‌رفت.

این عنوان نیز تلفیقی از ژانر عاشقانه، درام و کمدی است که با خلق فضایی رمانتیک و در عین حال کمدی، لحظات شیرینی را برای مخاطب رقم می‌زند. سریال کافه پرنس بر اساس یک رمان با همین نام ساخته شده است و به همین دلیل در زمان پخش، طرفداران بسیاری داشت.

داستان سریال کافه پرنس درباره دختری جوان به نام «گو یون چان» است که ظاهر پسرانه دارد و اکثر مردم نیز فکر می‌کنند که او واقعا پسر است. یون چان برای امرار معاش دائما در حال کار است و شغل‌های بسیاری را امتحان کرده است.

او روزی به طور اتفاقی با پسری به نام «چون هان کیول» آشنا می‌شود که خانواده ثروتمند و سرشناسی دارد. خانواده چون هان اصرار شدیدی بر ازدواج پسرشان دارند و او را با دخترهای مختلفی آشنا می‌کنند. روزی چون هان از گو یون خواهش می‌کند تا نقش دوست همجنس‌گرای او را برای خانواده‌اش بازی کند. در این میان اتفاقات جالب بسیاری برای آنها می‌افتد که مسیر زندگی‌شان را متحول می‌سازد.

Descendants of the Sun

  • نام‌ فارسی: نسل خورشید
  • ژانر: اکشن، کمدی، عاشقانه، ملودرام
  • نویسنده: کیم یون سوک، کیم وون سوک
  • کارگردان: بک سانگ هون، لی یونگ بوک
  • بازیگران: سونگ جونگ کی، سونگ هیه کیو، جین گو
  • شمار قسمت‌ها: 16

نسل خورشید نیز از جذاب‌ترین و برترین سریال های عاشقانه کره ای است که حتی زوج سریال بعد از بازی در نسل خورشید با هم ازدواج کردند اما در سال 2019 از یکدیگر جدا شدند. داستان این سریال عاشقانه کره ای 2016 درباره یو سه جین، کاپیتان نیروهای ویژه و کانگ مو یون، یک پزشک است که قبل از اینکه در خارج از کشور و در ماموریت یکدیگر را ببینند، در بیمارستان ملاقاتی کوتاه با هم داشتند.

هرچند این دو خیلی راحت عاشق یکدیگر می‌شوند، اما ادامه دادن این رابطه با وجود ماهیت متناقض شغل آن‌ها (یکی با اسلحه دیگران را می‌کشد و دیگری با چاقوی جراحی جلوی مرگ انسان‌ها را می‌گیرد) چیزی است که باید بر آن غلبه کنند.

این سریال به روایت زندگی چهار شخصیت اصلی به نام‌های “فرمانده یو شی جین”، “دکتر کانگ مویونگ”، “گروهبان سو دیونگ” و “ستوان یو میونگ جو” می‌پردازد. یو شی جین یکی از فرماندهان نخبه و برجسته نیروی ویژه کشور کره است که به همراه دوست صمیمیش گروهبان سو دیونگ و گروهی موسوم به گروه الفا، به عنوان فرمانده در انواع و اقسام ماموریت‌های سری و خطرناک کره شرکت کرده و به خوبی از پس همه‌شان برآمده است. او کسی است که خالصانه زندگی‌اش را صرفا برای وفاداری به کشورش خرج کرده است.

اما سرنوشت یو شی جین وقتی تغیر می‌کند که برحسب تصادف با خانم دکتری به اسم کانگ مویونگ آشنا می‌شود. این آشنایی باعث جذب این دو نفر به سمت هم می‌شود؛ مخصوصا که فرمانده یک دل نه صد دل عاشق این خانم دکتر لجباز وخوش سر و زبون شده است. اما شغل ناشناخته و مرموز یو شی جین، و فراخوانده شدن‌هایی بی مقدمه به ماموریت، باعث دلخوری و در نهایت جدایی این دو نفر شد.

این تنها اول راه است، چرا که بعد از چند وقت جدایی، کانگ مویونگ راهی کار داوطلبانه در یکی از روستاهای اوکراین شده و دقیقا همینجاست که با جلوه دیگری از یو شی جین، که حالا در لباس رسمی نظامی جذاب‌تر به نظر می‌آید، مواجه می‌شود.

Moon Lovers

  • نام‌ فارسی: عاشقان ماه
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه، فانتزی، ملودرام
  • نویسنده: جو یون یانگ
  • کارگردان: کیم کیو تائه
  • بازیگران: لی جون گی، کانگ ها نئول
  • شمار قسمت‌ها: 20

اگر به موضوع سفر در زمان در کنار مضامین عاشقانه علاقه دارید، حتما این سریال را تماشا کنید. البته این سریال پایان تلخی دارد و احساسات شما را به شدت درگیر خواهد کرد. داستان این سریال درباره دختری به نام “هه سو” است که در زمان فعلی و در شهر سئول زندگی می‌کند، اما به طور ناگهانی به گذشته و زمان امپراطوری گوریو سفر می‌کند و در آنجا با اتفاقات و حوادثی دست و پنجه نرم کرده که تماشای آن دیدنی و جذاب است.

شخصیت‌ها و البته انتخاب بازیگران بسیار هوشمندانه بود. همه کاراکترها هم کارشان را عالی انجام دادند، حتی وقتی در قسمت‌های آخر شاهد تغییر شخصیت شاهزاده هستیم، که از مردی مهربان و مردمدار به فردی مدام در حال نقشه کشیدن تبدیل شده بود، اصلا از خودمان نمی‌پرسیم پس آن مرد محبوب و دوست داشتنی اول داستان کجاست؟ عشق هسو و وانگ سو همچنان باشکوه، قوی و منطقی پایه ریزی شده است.

از نکات قوت دیگر سریال موسیقی قوی و البته هماهنگ با همه صحنه‌ها بود. گرچه سریال در هر پلانش آنقدر قوی و با مفهوم بود، که باید گفت این موسیقی برای کامل شدن کار نبود بلکه به عنوان یک فاکتور فقط وجود داشت.

سریال چند سکانس تلخ داشت. اما تلخترینش صحنه مرگ هسو بود که تا آخرین لحظه منتظر آمدن شاه بود و وقتی درک کرد که او نمی‌آید به شانه‌های همسرش تکیه داد و مرد. دیالوگ آخری که همسرش از او پرسید که در زندگی بعدی او را به یاد می‌آورد یا نه و او جواب داد می‌خواهم همگیتان را فراموش کنم، اوج دردی بود که این دختر کشیده بود.

او برای نجات تک تک شاهزادگانی که به نوعی دوستشان داشت هر تلاشی را انجام داد ولی موفق نشد و در آخر همگی را از دست داد. شاید این سکانس به واقع مفهوم جمله‌ای باشد که می‌گوید یک انسان هرقدر هم که قوی باشد هرگز نمی‌تواند همه امور این جهان را به تنهایی عوض کند.

Goblin

  • نام‌ فارسی: گوبلین
  • ژانر: فانتزی، ملودرام، عاشقانه
  • نویسنده: کیم اون‌سوک
  • کارگردان: لی اونگ‌بوک و …
  • بازیگران: کیم گو اون، گونگ یو، لی دونگ ووک
  • شمار قسمت‌ها: 19

داستان این درام محصول 2016، درباره ژنرال مورد احترام گوریو است که به خیانت متهم می‌شود و او را اعدام می‌کنند. اما به دلایلی، او به گوبلین تبدیل می‌شود تا عمر جاودانه داشته باشد و با دیدن مرگ عزیزان و اطرافیانش مجازات شود.

“گوبلین” یک سریال محبوب جهانی و از بهترین سریال کره ای عاشقانه فانتزی و تخیلی است که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و به یک پدیده فرهنگی در کره جنوبی تبدیل شد. گوبلین با بازی گونگ یو و کیم گو یون یک سریال جالب و جذاب است که داستان آن در هر قسمت به زیبایی به تصویر کشیده شده است. داستان جنی (گوبلین) که می‌خواهد به زندگی نفرین شده و جاودانه خود پایان دهد و این اتفاق تنها در صورت ازدواج با یک انسان رقم می‌خورد.

موفقیت این سریال کره ‌ای محبوب را به داستان خلاق و فیلمنامه نویس آن نسبت می‌دهند که از روش خاصی برای جلب مخاطب استفاده کرده است. نویسنده کیم یون سوک برای این عاشقانه جایزه بزرگ پنجاه و سومین دوره جشنواره هنری بکسانگ را از آن خود کرد، در حالی که گونگ یو جایزه بهترین بازیگر را به خانه برد.

Boys Over Flowers

  • نام‌ فارسی: پسران برتر از گل
  • ژانر: کمدی، عاشقانه، جوانی، درام
  • نویسنده: یون جی ریون
  • کارگردان: جئون کی سانگ
  • بازیگران: گو هیه سئون، لی مین هو، کیم هیون جونگ
  • شمار قسمت‌ها: 25

سریال پسران برتر از گل 2009 نیز یکی از سریال های عاشقانه کره ای مدرسه ای است که در زمان پخش طرفداران بسیاری داشت و با استقبال خوبی مواجه شد. این سریال برای اولین بار از شبکه KBS2 پخش شد و بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان و مخاطبان دریافت کرد. جالب است بدانید که این عنوان، چهارمین سری از سریال پسران برتر از گل است که سری اول آن به صورت انیمه در ژاپن و سری دوم و سوم آن نیز در تایوان ساخته شد. اما سری چهارم آن از قسمت‌های پیشین، جذاب‌تر بود و طرفداران بیشتری داشت.

داستان سریال پسران برتر از گل درباره یک دختر دبیرستانی به نام “گوم جاندی” است که خانواده‌اش از قشر ضعیف جامعه هستند و همگی در یک خشک‌شویی کار می‌کنند. روزی جاندی برای تحویل سفارش یک مدرسه سرشناس و مهم به نام “مدرسه شینهوا” به آنجا می‌رود و شخصی را در بالای پشت‌بام می‌بیند که می‌خواهد خودکشی کند.

جاندی سریعا خودش را به او می‌رساند و نجاتش می‌دهد، اما عکس‌های این ماجرا خیلی زود در همه جا منتشر شد. جاندی پس از این اتفاق به “دختر اعجوبه” شناخته و به عنوان عضو افتخاری در این مدرسه اشرافی ثبت‌نام می‌شود. با ورود جاندی به این مدرسه همه چیز دستخوش تغییر قرار می‌گیرد و اتفاقات جالبی برای این دختر ساده و خوش قلب می‌افتد.

در طول 25 قسمت این سریال مدام شاهد این هستیم که زمین و زمان مانع به هم رسیدن جون پیو و جاندی به هم می‌شوند. بعد طی اتفاقاتی دور از ذهن باز به هم رسیده و همه چی گل و بلبل می‌شود. ولی به 2 ثانیه نمیرسد که دوباره مشکلات سرشان آوار شده و روز از نو و روزی از نو!

البته یک نکته‌ای هم هست که این سریال در زمانی ساخته شده که این موضوعات و اتفاقات آنقدر کلیشه نبوده و برای بیننده جذابیت داشته است. مخصوصا که ورژن کره‌ای این سریال برخلاف ورژن اصلی و ژاپنیش فوق‌العاده پرهزینه بوده و نتیجه این هزینه‌ها کاملا از زرق و برق سریال، مثل ماشین‌ها و خونه‌های گرون قیمت استفاده شده مشخصه و همین به جذابیت سریال اضافه کرده است. استفاده از بازیگرهای خوشگل و خوشتیپ که اون موقع اوج محبوبیتشان بوده است دلیل دیگری برای معروفیت این سریال و ریتینگ بالای آن محسوب می‌شود.

Hotel Del Luna

  • نام‌ فارسی: هتل دل لونا
  • ژانر: ترسناک، کمدی، عاشقانه، فانتزی
  • نویسنده: هونگ جونگ یون، هونگ می ران
  • کارگردان: آه چونگ هوان
  • بازیگران: یئو جین گو، شین جونگ کئون
  • شمار قسمت‌ها: 16

در واقع سال 2019 با پخش درام‌های مشهوری همچون هتل دل لونا یک سال بسیار عالی برای طرفداران کیدراما بود. هتل دل لونا با داشتن فیلمبرداری درجه یک، بازیگران عالی و OSTهای فراموش نشدنی یکی از بهترین سریال های کره ای عاشقانه به حساب می‌آید.

البته نمی‌توان منکر خط داستانی جذاب این درام نیز شد. داستان این سریال درباره دختری به نام جانگ مان وول (IU) است که به دلیل گناهان بزرگی که انجام داده، مجبور است که هتل نفرین شده دل لونا را اداره کند. در واقع هتل دل لونا ایستگاه استراحت روح‌های گمشده‌ای است که هنوز به زندگی پس از مرگ نرفته‌اند.

اگرچه این هتل به ارواح تعلق دارد و محل رفت و آمد آنها است، ولی همچنان برای برخی کارها مانند ثبت مالیات نیازمند انسان‌ها است. از این رو، این افتخار نسیب فردی به نام Ku Chan-song شده است که نه تنها مهمانان هتل را اداره می‌کند، بلکه دستیار رئیس جانگ مان وول نیز محسوب می‌شود.

از رانندگی کردن گرفته تا همراهی او برای رفتن به رستوران مورد علاقه‌‌اش همگی جزو وظایف Chan-song به حساب می‌آید و به همین خاطر این دو 24 ساعته و هر روز هفته در کنار هم هستند. بنابراین به وجود آمدن یک رابطه عاشقانه میان این رئیس و دستیار چیز چندان عجیبی نیست. قطعا یکی از بهترین سریال های عاشقانه کره ای همین سریال است که باید حتما آن را تماشا کنید. یکی از عاشقانه ترین سریال های کره ای همین سریال است که در دیدنش نباید شک کرد.

Devilish Joy

  • نام‌ فارسی: لذت شرورانه
  • ژانر: کمدی، عاشقانه، درام
  • نویسنده: چوی جی یون
  • کارگردان: کیم گا رام
  • بازیگران: چوی جین هیوک، سونگ ها یون
  • شمار قسمت‌ها: 16

داستان این سریال آشناست. زیرا حافظه کوتاه مدت در داستان های تخیلی و غیرتخیلی به وفور به نمایش درآمده است. با این حال هنوز هم چنین داستانی میتواند جالب باشد. گانگ ما سونگ با بروز سختی ها سعی می کند لبخند را بر چهره اش حفظ نماید. او جانشین شرکت سون وو بود.

گانگ ما متخصص اعصاب مغزی است و می تواند مسائل مربوط به آن را حل کند. یک روز میخواهد به یک زن کمک کند اما در یک تصادف درگیر می شود. این تصادف زندگی و نگرش او را تغییر میدهد. اما مهم تر از هرچیزی از لحاظ پزشکی او را دگرگون میکند. حافظه اش کاملا از دست رفته و تنها می تواند وقایع یک روز را به یاد آورد. که روز بعد آن را هم فراموش میکند. بنابراین برای یادآوری آن ها را در دفتر خاطرات ثبت میکند.

به زودی عاشق زنی می شود که در گذشته بازیگر بود. او در گذشته مشهور بود اما به دلیل یک تصادف به فراموشی سپرده شد. گانگ ما عاشق او می شود. اما اگر هر روز او را فراموش کند چطور می تواند این رابطه را ادامه دهد؟

بهترین سریال های بی ال

مینی سریال Mr Heart

این درام داستان عشق و دوستی بین یک ستاره ماراتن در حال ظهور و یک تازه کار را نشان می‌دهد، یکی از بهترین سریال های بی ال که باید دیده شود همین سریال است.

مینی سریال Nobleman Ryus Wedding

برای ریو هوسان و چوی هواجین مراسم ازدواجی از پیش تنظیم شده است. ولی در حین مراسم ناپدید می‌شود و چوی‌کی‌وان لباس عروس می‌پوشد و تظاهر می‌کند که عروس است.

چند روز بعد ارشد مدرسه هوسون، کیم تائه‌هیونگ که برای تبریک عروسی می‌آید، عاشق کی‌وان می‌شود. واقعا می‌شود گفت که این درام یکی از بهترین سریال های BL است که باید ببینید.

مینی سریال Lily forever

دو دختر به اسم کیونگجو و جانگ‌سه‌رانگه که همدیگر را به صورت اتفاقی، زمانی که کیونگجو در خانه‌ دوستش دنبال پاسپورتش می‌گردد ملاقات می‌کنند. از همینجا ماجرای این درام استارت می‌خورد.

مطالب مرتبط:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار عاشقانه ترین سریال های کره ای سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متدواول

بهترین سریال های کره ای عاشقانه کدامند؟

از میان بهترین سریال‌‌های کره‌ای با محوریت عشق می‌توان به سریال پسران برتر از گل اشاره کرد.

بهترین سریال های کره ای نتفلیکس کدامند؟

سریال بازی مرکب‌


اگر از علاقمندان سریال کره ای تاریخی هستید در این مطلب همراه ما باشید؛ در این مقاله به معرفی 40 تا از برترین سریالهای تاریخی کره ای خواهیم پرداخت.

کشور کره جنوبی همواره وفاداری و تعصب خاصی نسبت به فرهنگ و تاریخ پیشین خود داشته و در همین راستا آثار تاریخی بسیاری را به تولید و پخش رسانده است. نمونه‌هایی از این سریال های تاریخی کره ای معروف مانند جواهری در قصر، افسانه دونگی، ایسان، امپراطور دریا، افسانه اوک‌نیو، کشور من و غیره به صورت دوبله هرچند وقت یکبار روی آنتن شبکه‌های مختلف صدا و سیما ایران می‌روند و افراد زیادی این سریالهای کره ای تاریخی را تماشا می‌کنند. در این مقاله از پلازا قصد داریم بهترین سریال های کره ای تاریخی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

فهرست مطالب:

لیست سریال کره ای تاریخی

در این بخش لیست برترین سریالهای تاریخی کره ای به همراه خلاصه‌ای از داستان و امتیاز آن را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با معرفی و دانلود بهترین سریال های تاریخی کره ای همراه ما باشید.

1. شش اژدهای پرنده (Six Flying Dragons)

  • سال پخش: 2015
  • ژانر: تاریخی، درام سیاسی
  • شبکه اصلی: SBS
  • تعداد قسمت‌ها: 50
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.9
  • بازیگران: یوو آه این، شین سه کیونگ، بیون یو هان، کیم میونگ مین

در لیست بهترین سریال های کره ای تاریخی، سریال شش اژدهای پرنده از برترین عناوین دیدنی است که به روایت چگونگی به‌وجود آمدن سلسله چوسان می‌پردازد. این اثر از سریال های کره ای دوره چوسان درخور تماشاست چرا که در 50 قسمت رشد و پیشرفت شخصیت‌هایی را نشان می‌دهد که همگی در کنار هم و یا گاهی در مقابل هم می‌ایستند تا بتوانند دنیایی بهتر را برای مردم خود بسازند. واژه اژدهای پرنده در کره‌ای به عنوان اصطلاحی برای صعود، بالارفتن و پیروزی استفاده می‌شود. این سریال می‌تواند بهترین سریال کره ای تاریخی برای روایت چگونگی تشکیل سلسله معروف چوسان باشد.

2. سریال آقای آفتاب (Mr. Sunshine)

محبوب ترین سریال های کره ای تاریخی/ دانلود بهترین سریال های تاریخی کره ای

  • سال پخش: 2018
  • ژانر: ملودرام، عاشقانه
  • شبکه اصلی: tvN
  • تعداد قسمت‌ها: 24
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.8
  • بازیگران: لی بیونگ-هان، کیم تائه-ری، یو یئون سئوک، بیون یو هان، دیوید لی مک‌اینیس

سریال تاریخی کره ایی آقای آفتاب در بین طرفداران فیلم‌های کره‌ای و یا همان به اصطلاح کی‌درامرها از برترین سریالهای تاریخی کره ای است . آن‌ها نمایش دقیق این سریال از وقایع تاریخی و همچنین تنظیم بازه زمانی آن را با اتفاقات مورد تحسین قرار دادند. داستان آقای آفتاب در سال 1871 روایت می‌شود. پس از حمله کشتی‌های آمریکایی به چوسان جوانی کره‌ای از طریق یکی از کشتی‌های جنگی از سرزمین خود فرار می‌کند و به آمریکا می‌رود. سی سال پس از این ماجرا او به خاطر ماموریتی مجبور می‌شود تا به چوسان برگردد. اگر  از بهترین سریال های کره ای تاریخی آقای آفتاب را تاکنون ندیده اید، همین الان وقتش است.

3. سریال شکارچیان برده (The Slave Hunters)

سریال های کره ای تاریخی / بهترین سریال های کره ای تاریخی / سریال کره ای تاریخی پادشاهی

  • سال ساخت: 2010
  • ژانر: درام-عاشقانه
  • شبکه اصلی: KBS
  • تعداد قسمت‌ها: 24
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7
  • بازیگران: جانگ هیوک، لی دا هه، اوه جی هو، کیم جی سئوک

سریال شکارچیان برده که با نام “Chuno” نیز شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین آثار در لیست بهترین سریال های کره ای تاریخی است. در سال 2010، این سریال در جوایز بین‌المللی سریال سئول، و جوایز سریال شبکه KBS (به ویژه بالاترین جایزه Daesang برای بازیگر اصلی جانگ هیوک) مورد تقدیر قرار گرفت. جانگ هیوک همچنین برای بازی خود نامزد بهترین بازیگر مرد از جوایز بین المللی امی 2011 شد.

داستان درباره دائه گیل رهبر گروهی از شکارچیان برده است که برای یافتن برده فراری به نام ته ها که زمانی ژنرال ارتش بوده است و به خاطر جنایتی که مرتکب نشده مجبور به بردگی می‌شود، بود استخدام می‌شود. دراصل دائه گیل تنها برای یافتن عشق قدیمی‌اش اون نیون شکارچی برده شده و طلی ماجراهایی هر دو مرد (ژنرال سابق و شکارچی برده) در یک مثلث عشقی با اون نیون درگیر می شوند و ماجرای یکی از دیدنی‌ترین سریالهای کره ای تاریخی رقم می‌خورد.

4. سریال جواهری در قصر (Dae Jang Geum) از لیست بهترین سریال کره ای تاریخی

دانلود سریال های کره ای تاریخی دوبله شده

  • سال پخش: 2003
  • ژانر: تاریخی، فانتزی
  • شبکه اصلی: MBC
  • تعداد قسمت‌ها: 54
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5
  • بازیگران: لی یونگ آیی، جی جین هی، هان جی مین، یانگ می کیونگ، لی سه یونگ و هونگ رینا

سریال کره ای تاریخی جواهری در قصر با نام اصلی دا جانگ گئوم از سریال های قدیمی و نوستالژی دهه  80 ایران است. به جرعت می‌توان گفت پس از سریال‌های ژاپنی اوشین و هانیکو، سریال جواهری در قصر از جمله سریال‌های اولیه آسیای شرقی و کره جنوبی بود که در ایران هواداران زیادی داشت. مردم هر هفته منتظر فقط یک قسمت از آن بودند.

داستان این سریال از برترین سریالهای تاریخی کره ای درباره دختری به نام میونگی پارک است که ندیمه آشپزخانه دربار است و بر خلاف قوانین قصر به‌خاطر نجات جانش و عشق با افسری فرار می‌کند. این دو پس از این به طور مخفیانه باهم ازدواج می‌کنند و صاحب فرزند دختری به نام یانگوم می‌شوند. یانگوم در یک بازی کودکانه و بی اختیار، راز خانوادگی خود را برملا می‌کند. پدر و مادرش کشته می‌شوند و خود وارد قصر می‌شوند تا آرزوی مادرش که ندیمه ارشد آشپزخانه دربار شدن بود را برآورده کند. در این راه یانگوم یاد می‌گیرد که همیشه نباید آرزوهای کوچک داشت و در بدترین محدودیت‌ها نیز می‌توان ستاره ای درخشان شد. با دانلود سریال های کره ای تاریخی دوبله شده، جواهری در قصر خاطرات شیرین گذشته را برای خودتان زنده کنید.

5. سریال کشور من (My Country: The New Age)

سریال تاریخی کره ای اکشن / سریال های تاریخی کره ای معروف / فیلم کره ای تاریخی عاشقانه

  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: ملودرام-عاشقانه
  • شبکه اصلی: JTBC
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی:  8.2
  • بازیگران: یانگ سه جونگ، وو دو هوان، جانگ هیوک، کیم سئول

کشور من یکی دیگر از برترین سریالهای کره ای تاریخی لیست ما است. در طول دوره انتقالی بین پایان سلسله گوریو و آغاز سلسله چوسون، دو دوست در پی یک سوء تفاهم با هم دشمن می‌شوند. آن‌ها سعی می‌کنند از کشورشان و مردمی که دوستشان دارند به روش خودشان محافظت کنند.

در این سریال تاریخی کره ای اکشن ، سئو هی (ینگ سه جونگ)  یک جنگجوی قدرتمند است. پدرش یک فرمانده معروف بود که به ناحق و با تهمت به عنوان خائن کشته شد و حالا با خواهرش تنها زندگی می‌کند. سئو هی نمی‌تواند در مقابل بی عدالتی سکوت کند و طی ماجراهایی زندگی او به یک جهنم واقعی تبدیل می‌شود. نام سون هو تنها دوست سئو هی است ، شخصی باهوش و با استعداد که پدری نسبتا قدرتمند دارد اما از آنجایی که مادرش یک خدمتکار بوده، سون هو همیشه تحقیر می‌شود. این دو دوست طی سرنوشتی غیرقابل پیش‌بینی مجبور می‌شوند مقابل هم بایستند.

6. سریال سزاوار نامت زندگی کن (Live Up to Your Name)، از بهترینن سریالهای کره ای تاریخی

  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: فانتزی-پزشکی-رمانتیک
  • شبکه اصلی: tvN
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1
  • بازیگران: کیم نام گیل، کیم آه جونگ، مون گا یونگ، یو مین کیو

هیو ایم (کیم نام گیل) پزشکی در دوره چوسان است که در طب سوزنی مهارت زیادی دارد. او در طول روز در درمانگاه فقرا کار می‌کند و با ملاقات‌های پنهانی شبانه از خانه‌های اشراف و مقامات عالی رتبه پول زیادی به دست می‌آورد. پس از اینکه به خاطر مهارت‌های عالی خود شهرت پیدا کرد، مأمور شد تا به درمان میگرن پادشاه کمک کند. ولی او را به خیانت متهم کردند و مجبور شد برای نجات خودش فرار کند، اما توسط سربازان تعقیب شد. در نهایت به طور مرگباری مورد اصابت تیر قرار گرفت و به مرگ احتمالی خود سقوط کرد.

اما مرگ هرگز فرا نرسید و او در سئول-کره امروزی بیدار شد و متوجه شد که به نحوی 400 سال در زمان سفر کرده است. گیج، گمشده و متحیر، با چوی یون کیونگ (کیم آه جونگ)، جراح قلب در بیمارستان معروف شینهای برخورد می‌کند و رابطه‌ای نامحتمل را بین زمان و مکان آغاز می‌کند. قسمت آخر Live Up to Your Name که از سریال های کره ای دوره چوسان عاشقانه است، علی رغم  پولی بودن شبکه پخش با ریتینگ 6.9٪ به پایان رسید و این قسمت را به یکی از پربیننده ترین قسمت‌ها در تاریخ تلویزیون کابلی کره در زمان خودش تبدیل کرد.

7. سریال جومونگ (Jumong)؛ به یادماندنی ترین سریال کره ای تاریخی

  • سال پخش: 2006
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه، اکشن
  • شبکه اصلی: MBC TV
  • تعداد قسمت‌ها: 81
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1
  • بازیگران: سونگ ایل گوک، هان هه جین، کیم سئونگ سو، اوه یئون سو، جون کوانگ ریول و هو جون هو

از برترین سریالهای تاریخی کره ای، باید به سریال زیبا و دوست داشتنی جومونگ اشاره کنیم. جومونگ در واقع پروژه ای عظیم بود که از هر نظر بی نقص می‌آمد حتی حالا که 16 سال از پخش این سریال گذشته نیز جومونگ از لحاظ نشان دادن آغاز یک امپراطوری و روایت داستان، یک سر و گردن بالاتر از بسیاری از سریال‌هاست‌.

داستان این سریال از بهترین سریال های کره ای تاریخی درباره زندگی فرمانده جومونگ موسس گوگوریو است. جومونگ در واقع به طور کلی از حقیقت ساخته نشده است اما بخش هایی از آن روایت داستان تاسیس سلسله گوگوریو است.

8. سریال افسانه دونگ یی (Dong Yi)؛ سریال کره ای تاریخی قدیمی

  • سال پخش: 2010
  • ژانر: عاشقانه، تاریخی
  • شبکه اصلی: MBC TV
  • تعداد قسمت‌ها: 60
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1
  • بازیگران: هان هیو جو، جی جین هی، لی سو سئون، بائه سو بین، کیم یو جونگ و پادک ها سان

از سریال های کره ای تاریخی که در ایران پخش شده اند دیگر باید به افسانه دونگ یی اشاره کنیم. دونگ یی یکی از محبوب ترین و بهترین سریال های کره ای تاریخی در ایران است. این سریال به قدری پرطرفدار است که حتی اگر همین حالا از تلوزیون پخش شود بازهم مخاطبان زیادی خواهد داشت. دونگ یی از برترین سریالهای تاریخی کره ای درباره برهه خاصی از تاریخ است. حتما درباره پادشاه لی گئوم که از مقام مادر خود خجالت می‌کشید شنیده اید. این اثر نیز حوادث قبل تولد او را نشان می‌دهد.

داستان درباره دختر باهوش و زرنگی به نام دونگ یی است که پدر و برادرش گروه شمشیرزنان مبارز را به راه انداخته اند. توطئه ای بر علیه شمشیرزنان مبارز می‌شود و پدر و برادر دونگی یی می‌میرند. پس او تصمیم‌ می‌گیرد برای رفع اتهام از خانواده اش وارد قصر شود در قصر او به عنوان خدمتکار دون پایه کانون نوازندگان کار می‌کند تا برخورد با جان اوک جونگ صیغه محبوب امپراطور و مادر ولیعهد او و سپس خود امپراطور سوک جونگ باعث می‌شود او تبدیل به چوی سوک بین صیغه موردعلاقه و مادر پادشاه آینده شود. درباره این برهه تاریخی سریال های زیادی از جمله:  جانگ اوک جونگ، هه چی، سر آستین قرمز و یی سان ساخته شد.

9. سریال کتاب خانواده گو (Gu Family Book)؛ سریال کره ای تاریخی عاشقانه

  • سال پخش: 2013
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه، اکشن، فانتزی
  • شبکه اصلی: MBC
  • تعداد قسمت‌ها: 24
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8
  • بازیگران: لی سیونگ گی، بائه سوزی، سونگ جون، لی یو بی، یو یئون سئوک و لی یئون هی

دلیل این‌که سریال کره ای قدیمی کتاب خانواده گو را در این مقاله آورده ایم، پرکشش بودن داستان آن است. این اثر از برترین سریالهای تاریخی کره ای است که در آن از هنرهای رزمی ترکیبی نیز یاد می‌شود. کناب خانواده گو توانسته بود در زمان خود نامزد و صاحاب جایزه های زیاد هنری شود. درصد تماشای قسمت آخر این سریال رکورد دیگر قسمت‌های آن را زد‌ پس می‌توانیم بگوییم کتاب خانواده گو پرکشش است.

داستان این اثر از بهترین سریال های کره ای تاریخی، درباره یک مرد نیمه انسان، نیمه هیولاست که سعی دارد کتابی کهن را بیابد و راز تبدیل شدن به یک انسان کامل را پیدا کند. او عاشق زنی شده که انسان است و می‌خواهد برای داشتن او تلاش کند. پس از مدتی می‌فهمد برای تبدیل شدن به یک انسان باید 100 روز هیولا نباشد! او تمام تلاش خود را می‌کند اما در روزهای پایانی، برای نجات همسرش مجبور به نشان دادن شکل حقیقی اش شده  و زن از او می‌گریزد.

10. سریال هوارانگ (Hwarang: The Poet Warrior Youth) از لیست سریال کره ای تاریخی

  • سال پخش: 2016
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • شبکه اصلی: KBS2
  • تعداد قسمت‌ها: 24
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8
  • بازیگران: پارک هیونگ-شیک، پارک سئو-جون، گو آرا، کیم ته-هیونگ (عضو گروه BTS)، چوی-مین هو ( عضو گروه Shinee)

داستان سریال کره‌ای تاریخی رزمی عاشقانه هوارانگ حول محور گروهی از نخبه‌گان و نجیب‌زادگان پادشاهی شیلا به‌نام هوارانگ می‌چرخد. آن‎‌ها از تمام ویژگی‌‌ها و مهارت‌های لازم برای دفاع از پادشاهی و خانواده سلطنتی برخوردار هستند. هوارانگ که یکی از بهترین سریال های کره ای تاریخی است شما را به قرن ششم می‌برد و در مورد زندگی جوان‌هایی می‌گوید که در آن زمان با تمرکز بر عشق و دوستی‌شان زندگی خود را گذرانده‌اند.

هوارانگ یک سریال تاریخی کره ای تلفیقی با جزئیات مدرن، عاشقانه، کمدی و گاها اکشن است و به اندازه کافی لحظات شاد و مفرح با شخصیت‌های داستانی‌اش خلق کرده تا شما را سرگرم کند. با این وجود اگر علاقمند به مبارزات پیچیده سیاسی در سریال‌ها هستید شاید تا حدودی ناامید شوید. اگر می‌خواهید استراحت کوتاهی داشته باشید و به دنبال یک داستان ساده و پایان خوش هستید فرصت دیدن این سریال را از دست ندهید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
بهترین سریال های کره ای عاشقانه | معرفی 37 سریال کره …

بیتا هدایت پور14 آذر 1401 15:30
معرفی 65 سریال کره ای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ برتر | بی نظیرترین …

فاطمه دارابی04 آبان 1401 16:30

11. سریال آقای ملکه (Mr. Queen)؛ از محبوب ترین سریالهای کره ای تاریخی

  • سال پخش: 2020-2021
  • ژانر: رمانتیک کمدی، فانتزی
  • شبکه اصلی: tvN
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7
  • بازیگران: کیم جونگ-هیون، شین هه-سان، نا این-وو، چوی جین هیوک

آقای ملکه بهترین سریال کره ای تاریخی جدید 2021 و کمدی است که با تماشایش لحظات شاد و مفرح بسیاری را برای شما رقم می‌زند. داستان سریال آقای ملکه درمورد آقای سرآشپزی است که تصادف می‌کند و در دوره دیگری از تاریخ بیدار می‌شود، اما در جسم یک زن! و آن‌هم نه مانند هر زن عادی، بلکه او در جسم یک ملکه قرار گرفته است. از طرفی دیگر پادشاه فعلی آن زمان فردی بسیار آرام است، اما یک بخش تاریک و مخفی در زندگی خود دارد. ملکه پس از متوجه شدن این موضوع سعی می‌کند تا در مورد آن بفهمد. زندگی مدرن ملکه و دوران چوسان برخوردهای خنده دار و بامزه‌ای را بوجود آورده و این سریال را به اثری دیدنی و خاص تبدیل کرده است.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم کشور کره جنوبی به شدت روی تاریخ کشورشان تعصب دارند. شاید جالب باشد بدانید که چند ماه پس از پخش سریال آقای ملکه به علت اعتراض نیتیزن‌های کره‌ای این سریال به خاطر تمسخر و تحریف تاریخ از تمامی پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، شبکه tvN، سایت ناور و غیره پاک شد. حتی حق شرکت در جشنواره‌ها نیز از عوامل و بازیگران سریال آقای ملکه گرفته شد.

12. سریال ملکه کی (Empress Ki) از لیست بهترین سریالهای کره ای تاریخی

  • سال پخش: 2013-2014
  • ژانر: درام تاریخی، رمانتیک
  • شبکه اصلی: Munhwa Broadcasting Corporation
  • تعداد قسمت‌ها: 51
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5
  • بازیگران: جی چانگ-ووک، ها جی-وون، جو جین-مو، بائک جین هی، جین یی-هان

 یکی از بهترین سریال های کره ای تاریخی، سریال ملکه کی در ژانر درام عاشقانه برگرفته از حقایق تاریخی است. شخصیت اصلی داستان، سئونگ نیانگ در واقع یک برده در گوریو بود و وانمود می‌کرد که یک مرد است تا مجبور نشود برای خدمت به امپراطور به چین فرستاده شود. سختی‌هایی که سئونگ نیانگ می‌کشد از او زنی قدرتمند می‌سازد. او اولین عشقش را با پادشاه گوریو، تجربه می‌کند و پس از اتفاقی از هم جدا می‌شوند. پس از آن سئونگ نیانگ برای گرفتن انتقام وارد قصر می‌شود.

ملکه کی از برترین سریال های تاریخی کره ای به حساب می‌آید. این سریال پرطرفدار برنده جوایز مختلفی شد و همچنین توانست بینندگان بسیاری را در کشورهای مختلف به خود جذب کند و امتیاز بالایی را در کره جنوبی به دست آورد.

13. سریال عاشقان ماه (Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo)؛ پرطرفدارترین سریال کره ای تاریخی

  • سال پخش: 2016
  • ژانر: ملودرام، عاشقانه
  • شبکه اصلی: SBS TV
  • تعداد قسمت‌ها: 22
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6
  • بازیگران: لی جون-کی، آی‌یو، کانگ ها-نئول، نام جو هیوک، بیون بک‌هیون (عضو گروه EXO)، سئوهیون ( عضو گروه SNSD)

داستان سریال تاریخی کره ایی عاشقان ماه درباره دختری‌ در قرن بیست و یکم است که ناگهان به هزاران سال پیش، به دوران پادشاهی گوریو سفر می‌کند. او پس از آن متوجه می‌شود که در بدن زن دیگری گرفتار شده است و رفته رفته اتفاقات شیرین و تلخ بسیاری برای او رخ می‌دهد.

سریال عاشقان ماه  از بهترین سریال های کره ای تاریخی تقریبا ریتینگ بالایی در کره نداشته، اما قلب‌ طرفداران بین‌المللی بسیاری را به دست آورده است و اغلب آن را با عنوان یکی از بهترین سریال های کره ای تاریخی معرفی می‌کنند. این درام تاریخی، حماسی و صد البته غم‌انگیز احساسات شما را به شدت تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. علاوه بر آن بازی متفاوت لی جون-کی (Lee Joon-gi) در نقش وانگ سو، شاهزاده چهارم شما را مجذوب خود خواهد کرد. اگر می‌خواهید سوار ترن‌هوایی احساسات مختلف شوید، قطعا  این درام سوزناک را باید تماشا کنید. این سریال بدون اغراق از برترین سریالهای تاریخی کره ای است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
معرفی بهترین فیلم های عاشقانه کره ای ؛ از پسر گرگ نما …

فاطمه دارابی26 مهر 1401 19:30
بهترین فیلم های کره ای 2021 ؛ معرفی برترین فیلم های سینمایی …

فاطمه دارابی04 تیر 1401 20:30

14. سریال پادشاه ابدی (The King: Eternal Monarch)

  • سال پخش: 2020
  • ژانر: درام، عاشقانه، فانتزی
  • شبکه اصلی: SBS TV
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2
  • بازیگران: لی مین-هو، کیم گو-یون، وو دو-هوان، کیم یونگ-جی، کیم کیونگ-نام

داستان سریال پادشاه ابدی حول محور دو انسان از دو جهان موازی رخ می‌دهد. جانگ ته-وول‌ که بازرس اداره پلیس جمهوری کره در سال 2020 است و پادشاه لی-گون که امپراطوری کره در گذشته بسیار دور را اداره می‌کند. به‌طور اتفاقی لی گون دری به دنیای جمهوری کره پیدا می‌کند و پس از ورود به آن‌ با ته-وول برخورد می‌کند. پس از آشنایی نه چندان دوستانه، ماجراهای تلخ و شیرین آن‌ها شروع می‌شود. سریال کره ای تاریخی جدید پادشاه ابدی جز برترین سریالهای تاریخی کره ای به شمار می‌آید.

15. درختی با ریشه های بلند (Deep Rooted Tree)

  • سال پخش: 2011
  • ژانر: تاریخی، راز آلود، عاشقانه
  • شبکه اصلی: SBS TV
  • تعداد قسمت‌ها: 24
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3
  • بازیگران: جانگ هایوک، شین سه کیونگ، سونگ جونگ کی

اگر این سریال بهترین سریال کره ای تاریخی نباشد، قطعا یکی از بهترین هاست. سریال درختی باریشه های بلند به زمان پادشاهی پادشاه سجونگ برمی‌گردد. کل خاندان پدر زن این پادشاه بدست پادشاه پیشین محکوم به اعدام شده اند و حال پادشاه برای بی‌کفایتی خود در نجات ندادن مردم احساس گناه می‌کند.  این سریال سریال کره ای تاریخی پادشاهی به حوادث تاریخی همچون ایجاد الفبای کره‌ای هانگول و همچنین قتل زنجیره‌ای دانشمندان جیپ هیون جون می‌پردازد.

16. افسانه آرانگ و دادرس (Arang and the Magistrate)

  • سال پخش: 2012
  • ژانر: فانتزی، ترسناک، درام تاریخی، عاشقانه
  • شبکه اصلی: MBC
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4
  • بازیگران: شین مین آ، لی جونگی، یئون وو جین، یو سیونگ هوو، هوانگ بورا

آرانگ از مرگ برمی‌خیزد تا به دنبال قاتل خود بگردد و آن را به سزای عملش برساند. ایون اوه تنها کسی است که می‌تواند آرانگ را ببیند و صدایش را بشنود. ماجراهای این دو که به دنبال قاتل آرانگ می‌گردند، به داستانی پر از خنده و عاشقانه های پیش بینی نشده تبدیل می‌شود. این سریال سریال کره ای تاریخی خنده دار، جز برترین سریالهای تاریخی کره ای است که می‌تواند هم شما را بخنداند و گاهی حتی بترساند. این اثر یک سریال کره ای تاریخی با بازی لی جونگی است.

17. سر آستین قرمز (The Red Sleeve)

  • سال پخش: 2021
  • ژانر: عاشقانه، درام تاریخی
  • شبکه اصلی: MBC
  • تعداد قسمت‌ها: 17
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.8
  • بازیگران: لی سی یونگ، لی جون هو، کانگ هون، جانگ هی جین، کوون هیون بین

این سریال کره ای تاریخی جدید عاشقانه نگاهی دیگر بر یکی از سریال های کره ای قدیمی به نام ایسان است. این سریال بر اساس رمانی به همین نام به زندگی پادشاه جو سئون (همان یی سان یا ایسان) که وظیفه در قبال کشورش را بر عشق مقدم می‌داند و بانویی سلطتنی به نام سئون دئوک ایم است. این بانو در تلاش است تا خود و خانواده‌اش را از خطر در امان بدارد. سریال کره‌ای سر آستین قرمز از برترین سریال های کره ای دوره چوسان عاشقانه به شمار می‌آید.

18. سریال سرگذشت آسدال (Arthdal Chronicles)

  • سال پخش: 2019
  • ژانر: اکشن، درام، فانتزی
  • شبکه اصلی: tvN
  • تعداد قسمت‌ها: 18
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4
  • بازیگران: سونگ جونگ-کی، کیم جی-وون، جانگ دونگ گان، کیم اوک-بین

در بین اسامی سریال های تاریخی کره ای شاید سریال سرگذشت آسدال متفاوت‌ترین محتوا را داشته باشد و بدون شک می‌توان گفت که یکی از بهترین سریال های کره ای تاریخی رزمی است. خط داستانی متفاوت از دیگر سریال های تاریخی کره ای آن را به اثری شاخص تبدیل کرده است. سرگذشت آسدال که با نام‌های تاریخ آرتدال، تاریخچه آسدال، سرگذشت آرتدال و افسانه آسادال نیز شناخته می‌شود یکی از پرهزینه‌ترین آثار کشور کره جنوبی معرفی شده است.

قرار بود تا دو فصل بعدی آن نیز ساخته شود، اما به دلیل ویروس کرونا و هزینه‌های آن فعلا ادامه این پروژه لغو شده است. اما در هر صورت اگر از علاقمندان به سریال‌های تاریخی کره‌ای هستید سه فصل منتشر شده که هر کدام شش قسمت دارند را حتما باید تماشا کنید.

داستان سرگذشت آسدال درمورد زمانی است که نئانتال‌ها (افرادی که شبیه به انسانند ولی رنگ خونشان آبی رنگ است و قدرت ماورائی دارند) و ایگوتوها (افرادی با خون بنفش که حاصل ازدواج انسان‌ و نئانتال‌ هستند) در کنار انسان‌های عادی زندگی می‌کردند. بعد از شورشی که رخ می‌دهد انسان‌ها تمام نئانتال‌ها و ایگوتوها را قتل عام می‌کنند، اما در این بین دو برادر دوقلو ایگوتو با نام‌های دو یون-سام و سایا و چندین نئانتال زنده می‌مانند. برادرهای دوقلو بعد از آن حادثه از هم جدا می‌شوند و هر کدام سرنوشتی عجیب پیدا می‌کنند. این سریال از برترین سریالهای تاریخی کره ای در ژانر فانتزی است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
کی پاپ چیست؟ چرا موسیقی پاپ کره ای محبوب شد؟

زینب عظیمی27 تیر 1401 19:30
بهترین گروه های کیپاپ دنیا ؛ پرطرفدارترین گروه های …

فاطمه دارابی25 خرداد 1401 18:30

19. سریال یاغی: دزد مردم (Rebel: Thief Who Stole The People)

  • سال پخش: 2017
  • ژانر: عاشقانه، ملودرام
  • شبکه اصلی: MBC
  • تعداد قسمت‌ها: 30
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3
  • بازیگران: یون کیون-سانگ، چائه سو بین، لی هانوی، کیم جی سئوک، اِل، پارک یون سوک

این سریال تاریخی کره ای در زمان پادشاه ظالم یونسان روایت می‌شود و به داستان هونگ گیل-دونگ، اولین فردی که در چوسان قهرمان تمام مردم شناخته شد می‌پردازد. گیل دونگ در خانواده‌ای خدمتکار و در زمانی متولد شد که به طرز وحشتناکی با آن‌ها رفتار می‌کردند. پس از آنکه بزرگ شد رهبری گروهی قاچاقچی را برعهده گرفت. آن‌‌ها از اشراف سرقت می‌کردند و به فقرا کمک می‌کردند.

گیل دونگ نسخه کره‌ای رابین هود است؛ قهرمانی که نامش در سراسر کره شناخته شده و داستان‌هایش الهام بخش تعداد قابل توجهی از کمیک‌ها، بازی‌های ویدئویی و فیلم‌ها است. این درام تا مدت‌های طولانی در ذهن شما خواهد ماند. این سریال از برترین سریالهای تاریخی کره ای درخور تماشاست.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
بیوگرافی گروه بی تی اس (BTS) ؛ معروف ترین گروه کی پاپ

نیلوفر قاسمیان01 آذر 1401 15:30
آلبوم عکس های بی تی اس (BTS) ؛ از عکس های جدید تا تصاویر …

نیلوفر قاسمیان25 تیر 1401 18:30

20. سریال گو هه ریونگ مورخ تازه کار (Rookie Historian Goo Hae-ryung)

  • سال پخش: 2019
  • ژانر: عاشقانه، درام
  • شبکه اصلی: MBC TV
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2
  • بازیگران: چا ایون وو (عضو گروه Astro)، شین سه-کیونگ، پارک کی-وونگ، لی جی-هون

سریال گو هه ریونگ مورخ تازه‌کار تقریبا از جدیدترین سریال های تاریخی کره ای به حساب می‌آید. این عنوان در سال 2019 همزمان از شبکه MBC و نتفلیکس به پخش رسید. چا ایون-وو (Cha Eun-woo) یکی از ستارگان کی‌پاپ نقش شاهزاده ایی-ریم را در این سریال ایفا می‌کند. این دراما را اغلب با ژانرهای عاشقانه و کمدی می‌شناسند، اما در واقعیت به حقایق تاریخی کشف نشده بسیاری نیز می‌پردازد و دو خط داستانی را پیش می‌گیرد.

داستان سریال گوهه ریونگ مورخ تازه‌کار در اوایل قرن نوزدهم روایت می‌شود. گو هه ریونگ مورخ جوانی است که سعی دارد درکار خود موفق باشد، اما گرفتار تبعیض‌ و مخالفت‌های بسیاری می‌شود. به همین علت تصمیم می‌گیرد تا نامه‌ای برای شاهزاده ایی ریم ارسال کند. برخی از مخاطبان سریال گو هه ریونگ مورخ تازه کار را بهترین سریال کره ای تاریخی جدید می‌دانند.

21. افسانه خورشید و ماه (Moon Embracing the Sun)

  • سال پخش: 2012
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه، فانتزی
  • شبکه اصلی: MBC
  • تعداد قسمت‌ها: 20 (2 قسمت اختصاصی)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1
  • بازیگران: کیم سو هیون، هان گا این، کیم یو جونگ، یئو جین گو، جانگ ایل وو

این سریال تاریخی پر از لطافت از سلیقه بعضی از افراد می‌تواند بهترین سریال کره ای تاریخی باشد. سریال کره ای عاشقانه تاریخی ماه خورشید را در آغوش می‌گیرد که به فارسی افسانه خورشید و ماه ترجمه شده. به عشق پادشاه و ملکه‌اش و چالش‌های آن دو برای ماندن در کنارهم می‌پردازد. عشق در انتها همیشه پیروز خواهد شد. اگر این سریال های تاریخی کره ای امپراطوری را تاکنون تماشا نکرده اید آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این اثر یک سریال کره ای تاریخی با بازی کیم سو هیون است.

22. سرنوشت/ایمان (Faith)

  • سال پخش: 2012
  • ژانر: فانتزی، تاریخی، عاشقانه، درام پزشکی
  • شبکه اصلی: SBS
  • تعداد قسمت‌ها: 24
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1
  • بازیگران: لی مین هو، کیم هائه سون، سونگ هون، پارک سه یونگ، لی فیلیپ

سریال ایمان که در ایران به سرنوشت معروف است، یک سریال کره ای تاریخی پزشکی به شمار می‌آید. این اثر یک سریال کره ای تاریخی با بازی لی مین هو است. پزشکی که به وسیله مردی مرموز با مهارت جنگی بالا دزدیده می‌شود و در کمال ناباوری به زمان گذشته سفر می‌کند. سریال کره ای قدیمی شمشیری سرنوشت با نام پزشک بزرگ نیز در کره معروف است. اگر این مجموعه را تاکنون ندیدید باید بدانید که این اثر سریال کره ای تاریخی با موضوع سفر در زمان است.

23. ایلجیما (Iljimae)

  • سال پخش: 2008
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه، اکشن
  • شبکه اصلی: SBS
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1
  • بازیگران: لی جونگی، هان هیو سو (بازیگر دونگی)، لی مون سیک، پارک سی هو، کیم سونگ ریونگ

داستان این سریال کره ای تاریخی اکشن درباره ایلجیما یا همان رابین هود کره‌ای ها است. مردی به نام ایلجیما از میان فقرا بپا می‌خیزد تا حق افراد ستم دیده را از ستمگران و ثروتمندان اشراف پس بگیرید. این سریال در  لیست پرطرفدارترین سریال کره ای تاریخی رزمی قرار می‌گیرد. دیدن آن را حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
بهترین سریال کره ای ؛ معرفی 50 عنوان از فهرست سریال …

مونا جلالی15 آبان 1401 13:30
دانلود سریال کره ای پنت هاوس (Penthouse: War In Life) | فصل اول …

فاطمه دارابی30 مهر 1401 14:30
بهترین سریال های کره ای از نظر IMDb

نسترن امین زاده25 مرداد 1401 20:30
بیوگرافی پارک سئو جون ؛ بازیگر مطرح کره ای + ویدیوی …

نیلوفر قاسمیان18 خرداد 1401 16:30

25. سریال ملکه هفت روزه (Queen for Seven Days)

  • سال پخش: 2017
  • ژانر: عاشقانه، سیاسی، ملودرام
  • شبکه اصلی: KBS2
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8
  • بازیگران: یئون وو-جین، پارک مین یونگ، لی دانگ گان، هوانگ چان-سونگ (عضو گروه 2PM)

سریال کره ای تاریخی ملکه هفت روزه براساس افسانه‌ای غم‌انگیز از عشق ملکه چا-کیونگ و پادشاه یوک است؛ ملکه‌ای که تنها یک هفته پس از تاج‌گذاری، از سلطنت برکنار شد. چا کیونگ دختر ساده و زیبای نخست‌وزیر گرفتار عشق بین پادشاه و برادرش نسبت به خود می‌شود. در طول سریال شاهد درگیری‌ و ماجراهای بسیاری بین این دو برادر عاشق پیشه خواهید بود. اگر به دنبال یک سریال تاریخی کره ایی با خط داستانی جذاب و سرگرم‌کننده‌، فیلمبرداری عالی و یک عاشقانه فوق‌العاده پیچیده و غم‌انگیز هستید، حتما این ملودرام را در فهرست سریال‌های خود قرار بدهید و تماشا کنید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
بهترین سریال های کمدی کره ای ؛ لیست 25 سریال کره ای طنز

بیتا هدایت پور19 آذر 1401 13:30
معرفی بهترین مینی سریال های کره ای ؛ عاشقانه، درام، …

سید امین حسینی کیا06 آبان 1401 13:30
26 عنوان از فهرست بهترین فیلم های کره ای ؛ انگل، میزبان، …

محمد امین سرافراز10 شهریور 1401 12:30
بررسی فیلم Minari 2020 ؛ تریلر، داستان، بازیگران و نمرات …

مونا جلالی13 اسفند 1399 22:00

26. سریال کره ای قدیمی رسوایی سونگ کیون کوان (Sungkyunkwan Scandal)

  • سال پخش: 2010
  • ژانر: درام، رمانتیک، کمدی
  • شبکه اصلی: KBS2
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8
  • بازیگران: سونگ جونگ-کی، پارک مین-یونگ، پارک یو-چان، یو آه-این، جون تائه-سو

سریال رسوایی سونگ کیون کوان انتخابی عالی برای تماشاگران تازه‌‌وارد‌ دراماهای تاریخی کره ای خواهد بود. این اثر یکی از برترین سریال‌های تاریخی کره ای‌ است. این سریال با اقتباس از رمان پرفروش زندگی محققان کنفوسیوس سونگ‌کیون‌کوان در سال 2007 ساخته شده است. از آن‌جایی که در دوره چوسان دخترها اجازه تحصیل نداشتند، کیم یون-هی تصمیم می‌گیرد تا به جای برادر‌ بیمار خود به دانشگاه سونگ‌کیون‌کوان برود. او در آنجا با سه دانشجو دیگر آشنا می‌شود که اتفاقات جالبی برای آن‌ها رخ می‌دهد. این سریال

27. سریال افسانه نوکدو (The Tale of Nokdu)؛ سریال کره ای تاریخی طنز

  • سال پخش: 2019
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه و کمدی
  • شبکه اصلی: KBS2
  • تعداد قسمت‌ها: 32
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8
  • بازیگران: جانگ دونگ یون، کیم سو هیون، کانگ تائه اوه، جونگ جون هو، لی جو بین و سونگ گئون هی

از سریال های کره ای تاریخی کمدی و عاشقانه باید از افسانه نوکدو یاد کنیم. افسانه نوکدو براساس وبتونی از هایه جین یانگ نوشته شده است. این اثر از برترین سریالهای تاریخی کره ای توانست در سال 2019 جوایز و نامزدی های زیادی را از آن خود کند. یکی از نقاط قوت فوق العاده افسانه نوکدو بازیگران آن هستند. تصور کنید این سریال بدون بازیگران خوبش چه می‌شد‌.

داستان این اثر از بهترین سریال های کره ای تاریخی، درباره مردی است که با لباس زنانه تغییر هویت می‌دهد و به روستایی که فقط زنان حق ورود به آن را دارند وارد می‌شود. او می‌خواهل حقیقت چگونگی متولد شدن و والدین خود را بفهمد. از آن طرف قصه دختری را داریم که مجبورش کرده اند به یک گیسانگ تبدیل شود، او که به انجام این کار تمایلی ندارد، در فکر آن است که انتقام خانواده اش را از بانیان بدبختی خود بگیرد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
معرفی 65 سریال کره ای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ برتر | بی نظیرترین …

فاطمه دارابی04 آبان 1401 16:30
بهترین سریال های کره ای 2022 | معرفی 47 سریال کره ای ۲۰۲۲

الیناز صابری30 شهریور 1401 23:30

28. سریال سایمدانگ: خاطراتی از نور (Saimdang, Light’s Diary)

  •  سال پخش: 2017
  • ژانر: تاریخی، فانتزی، عاشقانه
  • شبکه اصلی: SBS
  • تعداد قسمت‌ها: 28
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8
  • بازیگران: لی یونگ آئه (همان بازیگر یانگوم)، سون سئونگ هیون، یانگ سه جونگ، پارک هایه سو، لی تائه وو

این سریال کره ای تاریخی تخیلی درباره یک زن به نام پرفسور سئو جی یون است که بخاطر تایید نکردن یک نقاشی که ادعا دارند به دوره قدیم تعلق دارد، از کار برکنار می‌شود. این پرفسور در ایتالیا دفترچه خاطرات سایمدانگ یکی از نقاشان بزرگ را پیدا می‌کند و با جریان تاریخ همراه شده و داستان او را می‌بیند. زندگی پرافتخار و عاشقانه نابغه هنر، شین سایمدانگ و لی گیوم در سریال کره ای تاریخی حماسی سایمدانگ، خاطراتی از نور عنوان می‌شود. این اثر محبوب از سریال های کره ای قدیمی است که به دوران مدرن و قدیمی باهم می‌پردازد.

29. جانگ اوک جونگ، زندگی برای عشق (Jang Ok-jeong, Living by Love)

  • سال پخش: 2013
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه
  • شبکه اصلی: Story TV
  • تعداد قسمت‌ها: 24
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7
  • بازیگران: کیم تائه هی، یو آه این، هونگ سو هیون، جائه هی، لی سانگ یئوب

یکی از برترین سریالهای تاریخی کره ای سریال جانگ اوک‌جونگ زندگی برای عشق است. اگر سریال افسانه دونگی را دیده باشید، قطعا دانستن تاریخ از این زاویه دید هم می‌تواند جالب باشد. آیا جانگ اوک‌جونگ یک بانوی خلافکار است یا درستکار؟ آیا کارهایی که انجام می‌داده صحیح بودند یا غلط؟ برای قضاوت این بانوی کره‌ای باید یکی از محبوب ترین سریال های کره ای تاریخی درباره جانگ اوک‌جونگ را ببینید.

30. سریال کره ای تاریخی رزمی رودخانه ای که ماه از آن برمی‌خیزد (River Where the Moon Rises)

  • سال پخش: 2021
  • ژانر: تاریخی
  • شبکه اصلی: KBS
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.6
  • بازیگران: کیم سو هیون، نا این وو، لی جی هون، چوی یو هوا، کانگ ها نیول و کیم هی جیونگ

از برترین سریالهای تاریخی کره ای باید به سریال زیبای رودخانه ای که از آن ماه برمی‌خیزد اشاره کنیم. این اثر از بهترین سریال های کره ای تاریخی ۲۰۲۱ بود که در این سال طرفداران بسیاری داشت‌. این اثر براساس رمان شاهزاده خانم پیونگ یانگ به قلم چوی ساگیو ساخته شد. رودخانه ای که ماه از آن برمی‌خیزد در سال 2021 برنده جایزه امی بین المللی شد.

داستان این اثر از بهترین سریال های کره ای تاریخی درباره عشق بین شاهزاده خانم پیونگ یانگ و اون دال (شخصیتی از افسانه های گوگوریو) است. شاهدخت پیونگ یانگ به عنوان یک شاهزاده به دنیا آمد اما به عنوان یک قاتل بزرگ شد. او پس از فهمیدن هویت واقعی اش از هیچ تلاشی برای بازپس گیری کشور و تاج و تخت خود فروگذار نبود. حال این شاهزاده خشن و حق طلب درگیر عشق با مردی صلح طلب می‌شود. باید دید سرنوشت برای آنان چه می‌خواهد. تماشای این سریال زیبا و خوش ساخت را به شما توصیه می‌کنیم.

31. سریال هه چی (Haechi) از لیست سریال کره ای تاریخی

  • سال پخش: 2019
  • ژانر: تاریخی، ماجراجویی
  • شبکه اصلی: SBS TV
  • تعداد قسمت‌ها: 48
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.6
  • بازیگران: جونگ ایل وو، گو آرا، کوون یول، پارک هون و نام گی آئه

این سریال از بهترین سریال های کره ای تاریخی است که نام آن را کم‌تر شنیده ایم. همان‌طور که می‌دانید گاهی وجود سریال‌های بهتر و دیده شده تر، مانع از معروف شدن دیگر آثار می‌شوند. سریال هه چی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این اثر سریالی دیگر از سازندگان ایلجیما و هواجونگ است که هردو از آثار پرطرفدار و جذاب بودند.

هه چی درباره چهار فرد با مقام و جایگاه های مختلف اند که برای کشورشان متحد می‌شوند. آن‌ها قصد دارند که شاهزاده یی گئوم را بر تخت بنشانند. لی گئوم با این‌که شاهزاده است اما به‌خاطر مقام پایین مادرش که از رعیت‌ها بود به عنوان یک پادشاه یا حتی شاهزاده رسمی جدی گرفته نمی‌شود. اگرچه این سریال کره ای تاریخی تماما براساس داستانی واقعی نیست اما گوشه ای از زندگی شاهزاده گئوم که در سریال دونگ یی نیز کودکی او را دیدیم، نشان می‌دهد. گئوم ملقب به شاهزاده یئونینگ و پدر بزرگ امپراطور یی سان است.

32. سریال شاهزاده بزرگ (Grand Prince)؛ از سریالهای کره ای تاریخی برتر

  • سال ساخت: 2018
  • ژانر: درام-عاشقانه
  • شبکه اصلی: Tv Chousan
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5
  • بازیگران: یون شی یون، جو سانگ ووک، جین سه یئون، ریو هیو یونگ

درام درباره دو شاهزاده که به دلیل عشقشان به یک زن وارد رقابت می شوند. این فیلم بر اساس داستان های واقعی شاهزاده بزرگ آنپیونگ و پادشاه سجو ساخته شده است. لی کانگ (جو سانگ ووک) یه شاهزاده قدرت طلب است. وقتی او عاشق سونگ جه هیون (جین سه یون) دختر یه مقام عالی رتبه می‌شود، مصمم است تا دل او را به‌دست آورد. اما برادر کوچکترش یعنی شاهزاده لی وی (یون شی یون) نیز عاشق سونگ جه هیون است و این موضوع آن‌ها را وارد یک کشمکش و رقابت بر سر عشق و قدرت می‌کند.

33. سریال افسانه اوک نیو (The Flower in Prison) از لیست سریال کره ای تاریخی

  • سال پخش: 2016
  • ژانر: عاشقانه، تاریخی و رزمی
  • شبکه اصلی: MBC
  • تعداد قسمت‌ها: 51
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4
  • بازیگران: جین سه یئون، گو سو، کیم میک سو، جونگ جون هو، پارک جو می و یون جوو هی

از برترین سریالهای تاریخی کره ای باید به گلی در زندان که در میان ایرانیان به افسانه اوک نیو معروف است‌ اشاره کنیم. افسانه اوک نیو از سریال های کره ای تاریخی رزمی است که داستانی جذاب دارد و توانسته چه در کره چه در کشورهای دیگر جذاب و هیجان انگیز به‌ نظر بیاید. جالب است بدانید سریال افسانه اوک نیو به مناسبت 55 سالگی شبکه MBC ساخته شد.

داستان این سریال کره ای تاریخی درباره دخترکی به نام اوک نیو است که در زندان به دنیا آمده و بزرگ شده. او از کارکنان زندان و جز خدمه هاست اما هوش ذاتی اش او را یک خدمتکار ساده نگه نمی‌دارد. اوک نیو با مردی به نام یون تائه وون آشنا شده و درگیر اتفاقات زیادی می‌شود. او باید با چالش‌های زیادی از جمله دشمنی ها و فهمیدن هویت حقیقی خود کنار بیاید. اوک نیو سرانجام وکیل افرادی که به ناحق در سیستم قضایی وائجی بو به آن‌ها اتهام زده اند می‌شود.

34. سریال بازرس مخفی سلطنتی (Royal Secret Agent) از لیست سریال کره ای تاریخی

  • سال پخش: 2020
  • ژانر: تاریخی، درام، کمدی، کارآگاهی
  • شبکه اصلی: KBS
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
  • بازیگران: کوون نارا، کیم میونگ سو، لی یی کیونگ، لی تائه هووان، جو سو مین و شین ها یئون

از برترین سریالهای تاریخی کره ای باید به سریال زیبا و خوش ساخت بازرس مخفی سلطنتی اشاره کنیم. ایناثر جز بهترین سریال های کره ای تاریخی 2020 بود ‌که با وجود سریال‌‌های تاپ و پرطرفداری مثل پادشاهی و آقای ملکه آن‌طور که باید دیده نشد. اما نمی‌توان از حقیقت این‌که بازرس مخفی سلطنتی جذاب است گذشت.

داستان این سریال کره ای تاریخی درباره مردی به نام سونگ یی گیوم است که یکی از افسران عالی و کاربلد در دایره تحقیقات و اجرای قوانین است. او به دلیل قمار کردن توبیخ شده و از درجه خود خلع می‌شود. اما به دلیل حرفه‌ ای بودن در کار خود به جای این که به زندان بیافتد. به عنوان بازرس مخفی سلطنتی باید تمام افراد صاحب مقامی که در شغل خودشان کم‌ کاری و بی‌قانونی می‌کنند را تحت نظر گرفته و دستگیر کند. در این راه یک بازرس زن به نام هونگ دا این و پار چون سام خدمتکار پرحرف اما بدرد بخورش او را همراهی می‌کنند. تماشای این اثر از بهترین سریال های کره ای تاریخی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

35. سریال پادشاه عاشق (The King in Love)؛ بهترین سریال تاریخی کره ای عاشقانه

  • سال پخش: 2017
  • ژانر: عاشقانه، ملودرام
  • شبکه اصلی: MBC
  • تعداد قسمت‌ها: 40
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2
  • بازیگران: شیوان، هونگ جونگ هیون، یونا (عضو گروه SNSD)، او مین-سوک، جانگ یانگ-نام

پادشاهان اغلب زندگی تنهایی دارند و به افراد معدودی می‌توانند اعتماد کنند. در این درام تاریخی کره ایی، پادشاه تنها یک دوست صمیمی و وفادار دارد. حالا تصور کنید چه اتفاق دردناکی خواهد افتاد اگر این دو دوست صمیمی عاشق یک دختر شوند و آن دختر به سادگی یک نفر از آن‌ها را بیشتر دوست داشته باشد.

توجه به جزئیات طراحی صحنه، لباس‌ها و نکات زیبای فیلمبرداری باعث شده تا در حین تماشای این سریال حس کنید که خودتان در آن دوره هستید. این درام تاریخی شما را میخکوب خود خواهد کرد و مطمئنا از تماشای آن لذت خواهید برد.

36. سریال قلب خونین (Bloody Heart)؛ از بهترین سریال های تاریخی کره ای 2022

  • سال ساخت: 2022
  • ژانر: درام – عاشقانه
  • شبکه اصلی: KBS2
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
  • بازیگران: لی جون، کانگ هانا، جانگ هیوک، پارک جی یئون

قلب خونین یک درام تاریخی تخیلی درباره پادشاه سئون جونگ است که با شورش و به کمک پارک گی وون (جانگ هیوک) به تخت سلطنت می‌رسد و پس از مرگش تنها پسرش لی ته (لی جون) پادشاه می‌شود. در ادامه ماجرای این سریال کره ای تاریخی پادشاهی ، لی ته پادشاهی که برای زنده ماندن باید زنی را که دوست دارد رها کند، یو جونگ (کانگ هانا) زنی که برای زنده ماندن باید ملکه شود، و پارک گی وون، معاون اول نخست وزیر و رئیس واقعی قدرت در چوسون است با یکدیگر در جنگی غیرقابل پیش‌بینی بر سر قدرت، رقابت می‌کنند و بدون شک با دنبال کردن آن یکی از بهترین سریالهای کره ای تاریخی ۲۰۲۲ را می‌توانید تماشا کنید.

37. سریال دختر پرروی من (My Sassy Girl)؛ از لیست سریالهای کره ای تاریخی

  • سال پخش: 2017
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه
  • شبکه اصلی: SBS
  • تعداد قسمت‌ها: 32
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9
  • بازیگران: جو وو، اوه یئون سئو، لی جونگ شین ،کیم یون هائه، جونگ وونگ این و شیم هیونگ تاک

سریال کره ای تاریخی دختر پرروی من از آن دسته سریال های کره ای تاریخی عاشقانه که باید حتما تماشا کنید. این اثر در سال 2017 پخش شد و طبعا یک سریال جدید نیست! این سریال براساس فیلمی با همین نام که در سال 2001 پخش شد، ساخته شده است. اما تفاوت نسخه سریال با نسخه فیلم آن در زمان وقوع آن‌هاست. فیلم در دوران کنونی و سریال در دوران چوسان اتفاق می‌افتد.

داستان این اثر از  برترین سریالهای تاریخی کره ای درباره مردی به نام گئون وو است که به گنجینه ملی چوسان معروف بود. این مرد بسیار سرد اما بسیار دانا و دانشمند است. شاهزاده خانم قصر که دختری پررو و جسور است و  او یئون سئو نام دارد هرزگاهی از قصد فرار کرده و به دیدن مادر خود که خلع درجه شده می‌رود. در این فرارها او با گئون وو آشنا می‌شود. در ابتدا دشمن یک‌دیگرند، سپس دوستانی خوب و در انتها عاشق هم می‌شوند. با معرفی بهترین سریالهای تاریخی ساخت کشور کره با ما همراه باشید.

38. سریال پادشاه صاحب ماسک (The Emperor: Owner of the Mask)

  • سال پخش: 2017
  • ژانر: عاشقانه، سیاسی
  • شبکه اصلی: MBC TV
  • تعداد قسمت‌ها: 40
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4
  • بازیگران: یو سئونگ هو، کیم سو-هیون، اِل، یون سو هی، شین هیون-سو

افسانه سریال پادشاه صاحب ماسک در قرن هجدهم روایت می‌شود و در مورد شاهزاده‌ای است که چاره‌ای جز پنهان کردن چهره‌اش در برابر گروه پیونسو ندارد. این گروه مخفی سعی دارد تا با خصوصی‌سازی شبکه آب چوسان کنترل کشور را به دست بگیرند. شاهزاده که اجازه خارج شدن از کاخ را ندارد و نمی‌تواند شاهد زندگی خارج از دیوارها باشد ریسک می‌کند و با لباس مبدل از کاخ فرار می‌کند و اتفاقی با دختری آشنا می‌شود. رفته رفته اوضاع پیچیده می‌شود و گروه مخفی شاهزاده را تحت فشار می‌گذارند تا پدر دختری که عاشقش است را اعدام کند.

این سریال یک درام تاریخی کامل برای کمال‌گرایان نخواهد بود، اما اگر بتوانید از برخی مسائل چشم پوشی کنید ممکن است آن را بپسندید و یک ساعت لذت بخشی را بگذرانید. علیرغم ایراداتی که دارد به طور کلی بازیگران خارق‌العاده و داستانی جذاب دارد. ایت سریال‌ جز برترین سریالهای تاریخی کره ای است اما نه بهترین آن!

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
زیباترین گالری عکس گروه بلک پینک ؛ تصاویر کنسرت ها، …

فاطمه دارابی07 مهر 1401 14:30
آشنایی با گروه بلک پینک (Blackpink) | دختران خوش صدای کره‌ …

نیلوفر قاسمیان06 مهر 1401 13:30

39. سریال دانشمند شبگرد (Scholar Who Walks the Night)

  • سال پخش: 2015
  • ژانر: درام، عاشقانه، معمایی
  • شبکه اصلی: Munhwa Broadcasting Corporation
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2
  • بازیگران: لی سو-هیوک، لی جون-کی، لی یو-بی، کیم سو-اون، جانگ هی-جین، جانگ سونگ جو

افسانه درام تاریخی دانشمند شبگرد در مورد دانشمندی است که متوجه وجود یک خون‌آشام شیطانی که از قضا کاخ سلطنتی را اداره می‌کند می‌شود. دانشمند زندگی خود را وقف یافتن این موجود مرموز می‌کند تا کشور و مردم را از تحت سلطه او نجات دهد. یک دختر کتابفروش و ولیعهد نیز در این راه او را همراهی می‌کنند. پس از چندی خود دانشمند نیز به‌طور تصادفی به یک خون‌آشام تبدیل می‌شود. با این که در شرایطی بسیار سخت قرار می‌گیرد، ولی تلاش می‌کند تا انسانیت قلب خود را حفظ کند. سریال کره ای تاریخی ترسناک دانشمند شبگرد جز سریال‌های محبوب این لیست است، البته فقط بخاطر فضای خون‌آشامی خود لقب ترسناک را گرفته و در حقیقت ترسناک نیست.

اگر می خواهید یک سریال تاریخی فانتزی را تماشا کنید، تماشای دانشمند شبگرد را از دست ندهید. منتقدان معتقدند که این سریال نقص‌های زیادی دارد، اما داستان و بازی عالی بازیگران باعث می‌شود آن عیب و نقص‌ها را نادیده بگیریم. این سریال در لیست بهترین سریال کره ای تاریخی قرار دارد.

40. ملکه سوندوک (Queen Seondeok)

  • سال پخش: 2009
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه، اکشن
  • شبکه اصلی: MBC
  • تعداد قسمت‌ها: 62
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.8
  • بازیگران: لی یو وون، گو هیون جونگ، کیم نام گیل، پارک یه جین، اوهم تائه وونگ

داستان این سریال کره ای تاریخی اکشن عاشقانه، به زندگی ملکه سوندوک می‌پردازد. دوکمان یکی از دختران دوقلوی پادشاه جینپیونگ و ملکه مایا بخاطر پیشگویی بی دلیلی از خانواده خود دور می‌شود. پس از سال‌ها او هویت واقعی خود را می‌فهمد و تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین ملکه‌های تاریخ کره جنوبی می‌شود. ملکه‌ای که سه قلمرو را یکی می‌کند. این سریال کره ای تاریخی تلویزیون توانست با میزان تماشاگر 46.3 درصد جایزه درامای ام‌بی‌سی (MBC) سال 2009 را بگیرد و یکی از برترین سریالهای تاریخی کره ای شود.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
معرفی بهترین مینی سریال های کره ای ؛ عاشقانه، درام، …

سید امین حسینی کیا06 آبان 1401 13:30
بهترین سریال های کره ای 2022 | معرفی 47 سریال کره ای ۲۰۲۲

الیناز صابری30 شهریور 1401 23:30

کلام آخر

در این مقاله بهترین سریال های تاریخی کره ای را برای شما معرفی کردیم. بدیهی است که نمی‌توان به تمامی آثار اشاره کرد، اما سعی کردیم محبوب‌ترین‌های این ژانر را انتخاب و معرفی کنیم تا بنا به علاقه خودتان به تماشای آنان بپردازید. شما کدام یک از سریالهای کره ای تاریخی این فهرست را تماشا کرده‌اید؟ بهترین سریال های کره ای تاریخی از نظر شما کدام است؟ می‌توانید نظرات خود را در کادر پایین و در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان پلازا در میان بگذارید.

فهرست مقاله

  • https://hillbilly ir/سریال-های-کره-ای-دوره-چوسان-عاشقانه/
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا