خانواده

سریال های کمدی کره ای

سریال های کره ای با شخصیت‌های به‌يادماندنی و قسمت‌های بلند اما کم‌تعدادشان، از مهم‌ترین و جذاب‌ترین تولیدات دنیای فیلم و سریال هستند. اگر تجربه تماشای آنها را داشته باشید، حتما می‌دانید که بعد از به‌پایان‌رسیدن قسمت آخر، برای همیشه در خاطرتان می‌مانند و انگار دلتان را در گوشه‌ای از سکانس‌ها و صحنه‌هایشان جا می‌گذارید. در این مقاله، شما را با بهترین سریال های کره ای آشنا می‌کنیم. اگر با دنیای این سریال‌ها ارتباط برقرار کرده باشید، خواندن این مقاله برایتان حسابی لذت‌بخش خواهد بود و از فهرست پیشنهادی استقبال خواهید کرد. نظرات کاربران سایت IMDb در بخش آخر معرفی سریال هم جالب‌توجه است.

۲۸. عازم جهنم (Hellbound)

سال تولید: ۲۰۲۱
شروع پخش: ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱
ژانر: فانتزی‌ تاریک، دلهره‌آور
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: یون سانگ‌هو (Yeon Sang-ho)
بازیگران اصلی: یو آه‌ این (Yoo Ah-in)، کیم‌ هیون‌جو (Kim Hyun-joo)، پارک جونگ‌مین (Jeong Min Park)
مدت‌زمان: هر قسمت ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: نامزد بهترین مجموعه سال در جشنواره سینه‌۲۱ (Cine21)
رتبه IMDb: امتیاز ۶٫۶ از ۱۰

خلاصه داستان

مردم شایعاتی درباره زمان مرگشان می‌شنوند. با رسیدن زمان مرگ، فرشته‌‌هایی به‌سمتشان می‌آیند و آنها را می‌کُشند. اما این پایان ماجرا نیست؛ فرشته‌های مرگی که به سراغ آدم‌ها می‌آیند در واقع موجوداتی فرازمینی‌اند که انسان‌ها را راهی جهنم می‌کنند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

پایان زندگی ما انسان‌ها روی این کره‌ خاکی چطور رقم خواهد خورد؟ با وجود تمام امکانات و فناوری‌های امروزی، باز هم این پرسش بی‌جواب و ترس از آینده‌ موهوم ذهن را مشغول می‌کند. نگاه جذاب مجموعه «عازم جهنم» به این موضوع آن را دیدنی‌تر می‌کند.

نظرات کاربران

کارگردانی خوب، سناریوی پرکشش و پرسش‌هایی که پس از تماشای هر قسمت از عازم جهنم در ذهن‌ها شکل می‌گیرد آن را در میان بهترین سریال های کره ای این روزها قرار داده است.

۲۷. ثبت جوانی (Record of Youth)

سال تولید: ۲۰۲۰
شروع پخش: ۷ سپتامبر ۲۰۲۰
ژانر: عاشقانه، جوانانه
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: آن گیل-هو (Ahn Gil-ho)
بازیگران اصلی: پارک‌بوگوم (Park Bo-gum)، پارک‌سودام (Park So-dam)، بیون‌وو‌سوک (Byeon Woo-seok)
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات:
رتبه IMDb: امتیاز ۷٫۳ از ۱۰

خلاصه داستان

سریال درباره زندگی چند جوان است که در دنیای مد و فشن فعالیت می‌کنند و رؤیاهایی دارند. تلاش و تکاپوی اینها در مسیر رسیدن به خواسته‌هایشان داستان «ثبت جوانی» را می‌سازد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این مجموعه روایتی از زندگی است؛ پُر از شکست‌های موقتی، موفقیت‌های موقتی، دل‌شکستگی و عشق‌ و عاشقی. دیدن این داستان‌ها در کنار بازی جذاب بازیگران و البته روایتی از پشت‌صحنه دنیای هنر می‌تواند پرکشش و دیدنی باشد.

نظرات کاربران

بینندگان مجموعه «ثبت جوانی» از واقعی‌بودن احساسات نمایش‌ داده‌شده در این اثر لذت برده‌اند. آنها معتقدند که حس‌ و حال شخصیت‌ها برای بینندگان ملموس است و دست‌کم تجربه یکی از احساسات و حالات هریک از شخصیت‌های داستان را داشته‌اند.

۲۶. دکتر غریبه (Doctor Stranger)

سال تولید: ۲۰۱۴
شروع پخش: ۵ مه تا ۸ جولای ۲۰۱۴
ژانر: پزشکی، عاشقانه
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جین‌هیوک (Jin Hyuk)، هونگ‌جونگ‌چان (Hong Jong-chan)
بازیگران اصلی: لی‌جونگ‌سوک (Lee Jong Suk)، پارک‌هائه‌جین (Park Hae-jin)، کانگ‌سورا (Kang So-ra)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین بازیگر زن از هفتمین جشنواره فیلم کره جنوبی، برنده جایزه بهترین بازیگر زن محبوب از سومین جشنواره APAN، برنده جایزه مخصوص بهترین بازیگر مرد از جشنواره SBS
رتبه IMDb: امتیاز ۷٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان

پزشکی از کره جنوبی به همراه پسر کوچکش از سوی نیروهای کره شمالی ربوده می‌شوند. سال‌ها می‌گذرد و پسر هم زیرنظر پدر که پزشکی خبره است به پزشکی ماهر بدل می‌شود. پدر در طول فیلم جانش را از دست می‌دهد و پسر هم عاشق دختری می‌شود که قصد فرار با او به کره جنوبی را دارد، اما آیا فرار عاشقانه‌ای رقم می‌خورد؟

دلیل انتخاب و معرفی سریال

سریال «دکتر غریبه» یکی از بهترین سریال های کره ای در ژانر پزشکی و عاشقانه است. هیجانی جذاب و رازی کِشنده در داستان فیلم وجود دارد که در کنار صحنه‌های جراحی و بیمارستان، مخاطب را با خود همراه می‌کند.

نظرات کاربران

مخاطبان این سریال از داستان قوی، تعلیق‌های به‌موقع و نقش‌آفرینی بازیگران نقش‌های اصلی بسیار راضی بوده‌اند. برخی از کاربران سایت IMDb معتقدند روند داستان در قسمت‌های نخست به گیرایی و جذابیت قسمت‌های بعدی نیست. بخش‌های پزشکی سریال هم خوب از آب درآمده‌اند، اما باید دید پزشکان نیز واقعی‌بودن آنها را تأیید می‌کنند یا خیر. به هر حال جراحی‌ها و بخش‌های پزشکی به‌چشم مخاطب عام که جذاب بوده‌اند.

۲۵. پسران بهتر از گل‌ (Boys Over Flowers)

سال تولید: ۲۰۰۹
شروع پخش: ۵ ژانویه تا ۳۱ مارس ۲۰۰۹
ژانر: درام، عاشقانه، کمدی
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جی‌آن‌کی‌سانگ (Jeon Ki-sang)
بازیگران اصلی: کی‌هی‌سون (Ku Hye-sun)، لی‌مین‌هو (Lee Min-ho)، کیم‌هیون‌جونگ (Kim Hyun-joong)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از چندین جشنواره مانند KBS و بیک‌سانگ
رتبه IMDb: امتیاز ۷٫۹ از ۱۰

خلاصه داستان

این سریال درباره دختر فقیری است که دست سرنوشت او را وارد مدرسه ثروتمندان می‌کند. او با ۴ پسر ثروتمند و معروف مدرسه آشنا می‌شود که همه دانش‌آموزان از آنها اطاعت می‌کنند. ماجراهایی عاشقانه میان دختر و این پسران شکل می‌گیرد و داستان سریال پیش می‌رود.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

داستان تغییر آدم‌ها همیشه جذاب است، البته تغییری که سبب بهترشدن فرد شود. ماجراهای عشق‌ و عاشقی نوجوانان و روند رشد و بلوغشان هم همیشه در فیلم‌ها و سریال‌ها پرطرف‌دار بوده است.

نظرات کاربران

نسخه ژاپنی این سریال هم وجود دارد و در واقع این سریال از نسخه ژاپنی آن اقتباس شده است، اما کاربرانی که هر دو نسخه را دیده‌اند این نسخه جدید را هم به‌شدت پسندیده‌اند.

۲۴. بازی مرکب (Squid Game)

سال تولید: ۲۰۲۱
شروع پخش: ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱
ژانر: درام، دلهره‌آور، ترسناک
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: هوانگ دونگ-هیوک (Hwang Dong-hyuk)
بازیگران اصلی: لی‌یون‌جائه (Lee Jung-jae)، پارک‌هه‌سو (Park Hae-soo)، وی‌هاجون (Wi Ha-Joon)
مدت‌زمان: هر قسمت ۵۵ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین کارگردانی و مجموعه سال از جشنواره سینه‌۲۱ (Cine21)
رتبه IMDb: امتیاز ۸ از ۱۰

خلاصه داستان

تعدادی از افراد بزرگ‌سال در مسابقه‌ای شرکت می‌کنند که جایزه نقدی ارزنده‌ای دارد. این افراد باید بازی‌های کودکانه‌ای را انجام بدهند که نتایج چندان ساده و بی‌دردسری ندارند و حتی می‌توانند به مرگ منجر شوند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

بازی مرکب سریال کره ای جدید و سرگرم‌کننده‌ای است و شما را دنبال خودش می‌کشد. ماجراهای جذاب در کنار مطرح‌کردن مسائلی مانند فقر، استثمار مهاجران، وضعیت ناخوشایند فراریان از کره شمالی و رسوایی‌های سیاسی این مجموعه را به اثری تأمل‌برانگیز تبدیل کرده‌ است که ارزش دیدن را دارد.

نظرات کاربران

کسانی که این مجموعه را تماشا کرده‌اند آن را از جهات مختلفی ارزشمند می‌دانند. برخی معتقدند که داستانش نو و سرگرم‌کننده است و برخی از ارائه مفهوم عمیق بقا در بازی مرکب لذت برده‌اند. در این دنیا، بیشتر آدم‌ها در بازی مرگ‌وزندگی وحشت‌آوری به سر می‌برند که انگار برای عده محدودی ثروتمند سرگرمی خنده‌آوری بیش نیست.

۲۳. استارتاپ (Start-Up)

سال تولید: ۲۰۲۰
شروع پخش: ۱۷ اکتبر ۲۰۲۰
ژانر: درام، عاشقانه
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: اوه‌چونگ‌هوان (Oh Choong-hwan)
بازیگران اصلی: به‌سوزی (Bae Suzy)، نام‌جوهیوک (Nam Joo-hyuk)، کیم‌سون‌هو (Kim Seon-ho)
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره باک‌سانگ آرت اواردز (Baek Sang Art Awards)
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

«استارتاپ» مجموعه‌ای درباره تلاش‌های دختری جوان است که می‌کوشد استارتاپ خود را راه بیندازد. او با خواهر ثروتمندش در رقابت است و در مسیر رشد و تلاش از کمک افراد باتجربه هم بهره می‌برد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال تلاش و موفقیت را به‌شکل الهام‌بخشی به تصویر می‌کشد. سبک زندگی جذابی که داستان مجموعه به جوان‌ها معرفی می‌کند هم ارزشمند است. البته عشق هم در کنار تلاش در سریال «استارتاپ» حضور پررنگی دارد، همان‌طور که در زندگی هم باید داشته باشد. زندگی پرتلاش و موفقیت بدون عشق بی‌معناست، نه؟

نظرات کاربران

تماشاگران سریال «استارتاپ» از حفظ و یکدستی ریتم آن از آغاز تا پایان رضایت داشته‌اند. ترکیب ماجراهای عاشقانه با تلاش و موفقیت همیشه جذاب است. تنوع شخصیت‌ها و ارتباط مؤثر، گرم و باورپذیر میان آنها هم از دلایل دیگری است که مخاطبان زیادی را به مجموعه «استارتاپ» جذب کرده است.

۲۲. دابلیو؛ دو دنیا (W: Two Worlds)

سال تولید: ۲۰۱۶
شروع پخش: ۲۰ جولای ۲۰۱۶
ژانر: تخیلی، عاشقانه، مهیج
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جونگ‌دائه‌یون (Jung Dae-yoon)
بازیگران اصلی: کیم‌سول‌آه (Kim Seul-ah)، کانگ‌هی‌جو (Kang Hee-ju)، جونگ‌یوجین (Jung Yoo-jin)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز متعدد از جشنواره‌ کانتِنت‌کره، جشنواره بین‌المللی سئول، جشنواره بیک‌سانگ، ام‌بی‌سی (MBC)، جشنواره APAN
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

در این سریال شاهد داستان عشق ۲ نفر در اوایل ۳۰سالگی هستیم که هر دو در دورانی مشترک، اما در ۲ دنیای موازی زندگی می‌کنند. جالب نیست؟

دلیل انتخاب و معرفی سریال

سریالی مفرح که امکان پیش‌بینی داستانش دشوار است دیدن دارد. اگر طرف‌دار ژانر علمی‌تخیلی هستید، به‌احتمال زیاد از این اثر هم خوشتان خواهد آمد. سریال «دو دنیا» فیلم‌نامه‌ای قوی دارد و حدس‌زدن ماجراهای مختلفش کار ساده‌ای نیست.

نظرات کاربران

مخاطبان این سریال خیلی از تعادل بین بخش‌ علمی‌تخیلی و درام راضی بوده‌اند. بازی خوب بازیگران، پیشرفت حساب‌شده فیلم‌نامه و هیجان آن بیننده را با خود همراه می‌کند.

۲۱. من ربات نیستم (I’m Not a Robot)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۶ دسامبر ۲۰۱۷
ژانر: علمی‌تخیلی، کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جونگ‌دائه‌یون (Jung Dae-yoon)
بازیگران اصلی: یوسونگ‌هو (Yoo Seung-ho)، چائه‌سوبین (Chae Soo-bin)، ام‌کی‌جون (Um Ki-joon)
مدت‌زمان: هر قسمت ۴۸ تا ۶۲ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات:
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره مردی است که در کارش موفقیت زیادی کسب کرده و ثروت زیادی هم دارد، اما نمی‌تواند با آدم‌ها ارتباط برقرار کند و به آنها حساسیت دارد. منتها عشق سراغ او هم می‌آید و دختری که وانمود می‌کند ربات است قلبش را پر می‌کند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال نیز به‌خاطر سادگی و جذابیت داستانش در میان بهترین سریال های کره ای جای گرفته است. دنبال‌کردن ماجرایی عشقی همراه با فرازوفرودهای کمیک باعث می‌شود که در جایگاه مخاطب از سریالی ساده، بی‌دغدغه لذت ببرید.

نظرات کاربران

رابطه میان شخصیت‌های اصلی سریال قوی است و به‌خوبی نقش‌آفرینی کرده‌اند. تماشاگران از صحنه‌های احساسی فیلم استقبال کرده‌اند و اشک و خنده توأمان بخش‌های مختلف داستان دوست‌داشتنی است.

۲۰. منشی کیم‌ چشه؟ (What’s Wrong With Secretary Kim)

سال تولید: ۲۰۱۸
شروع پخش: ۶ ژوئن ۲۰۱۸
ژانر: کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: پارک‌جون‌هوآ (Park Joon-hwa)
بازیگران اصلی: پارک‌سئوجون (Park Seo-joon)، پارک‌مین‌یونگ (Park Min-young)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایا‌ن‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز در جشنواره APAN، جشنواره کره، جشنواره سالانه سومپی (Soompi)
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره یک رئیس خودشیفته و موفق در شرکتی بزرگ است که منشی حرفه‌ای و توانمندی دارد، اما منشی تصمیم به ترک شرکت می‌گیرد و آقای رئیس تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا خانم منشی را کنار خود نگه دارد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

رابطه شخصیت‌های اصلی فیلم بسیار خوب به تصویر کشیده شده است. علاوه بر این، همگی بسیار دوست‌داشتنی و جذاب هستند. ماجراهای سریال هم جالب و پرکشش است.

نظرات کاربران

بازی خوب بازیگران و ماجراهای جذاب فیلم تماشاگران را با این سریال همراه کرده‌اند. برخی از کاربران با خواندن خلاصه و دیدن پوستر سریال فکر کرده بودند از این اثر خوششان نمی‌آید، اما در همان قسمت‌های نخست با آن همراه شده‌ بودند.

۱۹. کافه‌پرنس (Coffee Prince)

سال تولید: ۲۰۰۷
شروع پخش: ۲ جولای ۲۰۰۷
ژانر: درام، عاشقانه، کمدی
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌یون‌جونگ (Lee Yoon-jung)
بازیگران اصلی: یونگ‌اون‌های (Lee Yoon-jung)، یون‌یون‌های (Yoon Eun-hye)، گونگ‌یو (Gong Yoo)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز متعدد از جشنواره فیلم کره، جشنواره بیک‌سانگ، جشنواره بین‌المللی سئول و MBC
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

کافه‌پرنس ماجرای دختری است که برای تأمین هزینه‌های زندگی‌اش به‌سختی کار می‌کند. او ظاهری پسرانه دارد و به‌ همین‌ خاطر بسیاری از افراد او را پسر می‌دانند. در مسیر کارهای مختلفی که برای امرار معاش انجام می‌دهد، با پسری پول‌دار آشنا می‌شود. این آشنایی با سوءتفاهم‌ها و ماجراهایی پیش می‌رود که باید خودتان تماشا کنید.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

شب‌ها که خسته‌وکوفته کارهایتان تمام می‌شود، یک لیوان چای یا قهوه داغ درست کنید، روی مبل لم بدهید و تنها یا به‌اتفاق خانواده این سریال مفرح را تماشا کنید. این سریال کمدی و عاشقانه می‌تواند برای دقایقی استرس‌ها را از ذهن دور کند. ماجرای قصه بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد، اما سرگرم‌ و شادتان می‌کند.

نظرات کاربران

احساسات پیچیده آدمی و روابط میان افراد دستمایه این سریال کره ای بوده‌اند. دقت در نشان‌دادن موضوعاتی که گفته شد در کنار بازی‌های خوب نقش‌آفرینان کافه‌پرنس باعث شده تا محبوب تماشاگران باشد و در میان بهترین سریال های کره ای جای بگیرد.

۱۸. باغ مخفی (Secret Garden)

سال تولید: ۲۰۱۰
شروع پخش: ۱۳ نوامبر ۲۰۱۰
ژانر: تخیلی، عاشقانه، کمدی
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: شین‌ووچول (Shin Woo-chul)، کوون‌هیوک‌چان (Kwon Hyuk-chan)
بازیگران اصلی: هاجی‌وون ( Ha Ji-won)، هیون‌بین (Hyun Bin)، یون‌سانگ‌هیون (Yoon Sang-hyun)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از چندین جشنواره مانند SBS و کره‌کانتِنت
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

ماجرا همان قصه همیشگی اما کماکان پرطرف‌دار است؛ مرد ثروتمند قصه عاشق دختری فقیر می‌شود که شغلش بدل‌کاری است. این عشق با تمام اختلافات و البته حضور مادر سخت‌گیر رئیس کذایی ماجراهایی می‌آفریند که سریال را در شمار بهترین سریال های کره ای قرار می‌دهد. البته ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. شیوه آشنایی دو شخصیت و عوض‌شدن جسمشان با یکدیگر لحظات مفرحی را برای مخاطب رقم می‌زنند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

اگر فقط می‌خواهید سرگرم شوید و دوست دارید از دغدغه‌های فلسفی پیچیده فیلم‌ها و سریال‌های جدی دور بمانید، این فیلم برایتان لذت‌بخش و جذاب خواهد بود.

نظرات کاربران

مخاطبان از ماجرای عشقی و داستان‌های بامزه فیلم خوششان آمده است. ماجرای دختر فقیر و پسر پول‌دار از نظر بینندگان هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود. شاید رؤیای جذابی در این داستان‌ها وجود دارد که در واقعیت به‌ندرت اتفاق می‌افتد.

۱۷. هتل دل‌لونا (Hotel Del Luna)

سال تولید: ۲۰۱۹
شروع پخش: ۱۳ جولای ۲۰۱۹
ژانر: تخیلی سیاه، کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: اُه‌چونگ‌هوآن (Oh Choong-hwan)
بازیگران اصلی: لی‌جواون (Lee Ji-eun)، یوجین‌گو (Yeo Jin-goo)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۳ تا ۹۴ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از چندین جشنواره مانند فِرست‌ برند کره، آکادمی خلاقیت آسیا و جشنواره کره
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲

خلاصه داستان

کسانی که به سریال های تخیلی علاقه دارند مشتری سریال هتل دل‌لونا خواهند شد. هتل دل‌لونا هتلی عادی نیست و انگار رابطی میان دنیای مردگان و زندگان است. کارکنان و کسانی که به آن رفت‌وآمد دارند ارواحی از سال‌های دورند. جالب شد، نه؟ اگر به دنبال‌کردن ماجراهای این افراد علاقه دارید، باید حتما این اثر را ببینید که یکی از بهترین سریال های کره ای است.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال اثری شسته‌رفته است که هم داستان‌هایی جالب برایتان تعریف می‌کند و هم از نظر فنی مثلا تصویربرداری و صحنه‌ها عالی است. برخی لحظات عاطفی و احساسیِ اثر هم اثرگذاری زیادی بر شما خواهد داشت. در کل، سریال مفرح و سرگرم‌کننده است.

نظرات کاربران

مخاطبان، شخصیت‌های فیلم و بازی قوی بازیگران را نقطه قوتی جذاب برای این سریال دانسته‌اند. البته برخی هم معتقدند ریتم مجموعه چندان تند نیست. پس اگر دنبال سریالی سریع و مهیج هستید، باید سریالی دیگر را انتخاب کنید.

۱۶. زن قوی بونگ‌سونگ (Strong Woman Bong-Soon)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۲۴ فوریه ۲۰۱۷
ژانر: تخیلی، اکشن، مهیج، کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌هیونگ‌مین (Lee-Hyung-Min)
بازیگران اصلی: پارک‌بویونگ (Park Bo-young)، پارک‌هیونگ‌سیک (Park Hyung-sik)، جی‌سو (Ji Soo)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۳ تا ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین بازیگر زن و مرد و بهترین بازیگر مردمی از نخستین جشنواره سئول
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

علاقه‌مندان به ژانر فانتزی از این سریال خوششان خواهد آمد. داستان درباره زندگی زنی به‌نام بونگ‌سونگ است که قدرت بدنی فوق‌العاده‌ای دارد. او از این توانایی‌اش برای اهداف مثبت استفاده می‌کند. شاید این داستان چندان جذاب به نظر نرسد، اما با کمدی‌رمانتیکی جذاب روبه‌رو می‌شوید.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

اگر دوست دارید بعد از تحمل فشار و استرس‌های روزانه پای سریالی جذاب و پر از صحنه‌های رمانتیک و بامزه بنشینید، این مجموعه انتخاب خوبی خواهد بود.

نظرات کاربران

مخاطبان این اثر از فضای فانتزی و کمدی آن و بازی بازیگران ابراز رضایت کرده‌اند. فیلم‌ها و سریال‌هایی که درباره قدرت‌های خارق‌العاده‌اند دقایقی بیننده را از دنیای واقعی و معجزه‌های دور از دسترس جدا می‌کنند و لحظاتی شاد به وجود می‌آورند.

۱۵. پینوکیو (Pinnochio)

سال تولید: ۲۰۱۴
شروع پخش: ۱۲ نوامبر ۲۰۱۴
ژانر: عاشقانه، خانوادگی، درام، کمدی
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جوسووون (Jo Soo-won)، شین‌سونگ‌وو (Shin Seung-woo)
بازیگران اصلی: لی‌جونگ‌سوک (Lee Jong-suk)، پارک‌شین‌هایه (Park Shin-hye)، کیم‌یونگ‌کیانگ (Kim Young-kwang)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از چندین جشنواره
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲

خلاصه داستان

داستان درباره پسری است که خانواده خوبی دارد، اما در حادثه‌ای پدر آتش‌نشانش به‌همراه همکارانش جان می‌بازد. رسانه‌ها تمام تقصیرها را به گردن پدر پسرک می‌اندازند و خانواده او کاملا از هم می‌پاشد. سرپرستی این پسر را هم یک پیرمرد به عهده می‌گیرد. در طول داستان، پسر با دختری آشنا می‌شود که مادرِ گزارشگرش در بزرگ‌نمایی ماجرای آتش‌سوزی و مقصر جلوه‌دادن پدر پسر نقش داشته است. حتما حدس می‌زنید که میان آنها علاقه‌ای به وجود می‌آید. دختر تمایل زیادی به ورود به رسانه و گزارشگرشدن دارد و در این مسیر، پسر آتش‌نشان هم به او کمک زیادی می‌کند، اما متأسفانه دختر دچار سندرم پینوکیوست و در صورت دروغ‌گفتن به سکسکه می‌افتد. چنین چیزی هم در دنیای دروغین رسانه‌ها جایی ندارد. این داستان به کجا ختم می‌شود؟‌ شما چه فکر می‌کنید؟

دلیل انتخاب و معرفی سریال

پیوندخوردن دختری که نمی‌تواند دروغ بگوید و پسری که از دروغ و بی‌صداقتی در رسانه و جامعه ضربه خورده است ماجرای عاشقانه جذابی خواهد بود. علاوه بر موضوع سریال، موسیقی متن آن هم زیبا و گوش‌نواز است.

نظرات کاربران

کاربران از وجود مفاهیم تازه‌ای مانند دروغ‌پردازی رسانه‌ها، انتقام و عشق در کنار هم استقبال کرده‌اند. دیگر فقط پای عشقی فانتزی در میان نیست و در این فیلم نکات آموزنده اجتماعی و سیاسی هم گنجانده شده‌اند.

۱۴. عشقم از ستاره (My Love from the Star)

سال تولید: ۲۰۱۴
شروع پخش: ۱۸ دسامبر ۲۰۱۳
ژانر: عاشقانه، تخیلی، علمی‌تخیلی، درام
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جانگ‌ته‌یو (Jang Tae-yoo)
بازیگران اصلی: جون‌جی‌هیون (Jun Ji-hyun)، کیم‌سوهیون (Kim Soo-hyun)، پارک‌هاجین (Park Hae-jin)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات:
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۳ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان سریال درباره یک آدم‌فضایی است که عاشق هنرپیشه‌ای می‌شود و با ملاقات او، تمام سال‌هایی که روی زمین زندگی کرده و خود را از آدم‌ها دور نگه‌ داشته است تمام می‌شود. این را هم در نظر بگیرید که آدم‌ فضایی مذکور حدود ۴۰۰ سال روی کره زمین زندگی کرده است.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

اگر از داستان‌های عشقی کلیشه‌ای خسته شده‌اید اما همچنان دلتان می‌خواهد ماجرایی رمانتیک و جذاب را دنبال کنید، از این سریال خوشتان خواهد آمد. درام داستان متکی به لحظات طنز جذابی است که سرگرمتان می‌کند.

نظرات کاربران

کاربران سرگرم‌کننده‌بودن این اثر را تأیید می‌کنند و قبول دارند این سریال می‌تواند آنها را بخنداند و لحظاتی مفرح برایشان رقم بزند. بازی‌های خوب بازیگران این مجموعه آن را تازه و پرکشش نگه می‌دارد و از تماشایش خسته نمی‌شوید.

۱۳. نسل خورشید (Descendants of the Sun)

سال تولید: ۲۰۱۶
شروع پخش: ۲۴ فوریه ۲۰۱۶
ژانر: عاشقانه، ملودرام، اکشن
دوبله فارسی : دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌اونگ‌بوک (Lee Eung-bok)، باک‌سنگ‌هون (Baek Sang-hoon)
بازیگران اصلی: سونگ‌جونگ‌کی (Song Joong-ki)، سونگ‌های‌کیو (Song Hye-kyo)، جین‌گو (Jin Goo)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بزرگ جشنواره روکی (Rookie) در آسیا، برنده جایزه محبوب‌ترین بازیگران از پنجاه‌ودومین جشنواره بِیک‌سانگ
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۳ از ۱۰

خلاصه داستان

سریال درباره سربازان کره‌ای حافظ صلح در سازمان ملل است. در طول داستان، یکی از سربازان با جراحی آشنا می‌شود که پزشکی بدون مرز است و رابطه عاشقانه میانشان شکل می‌گیرد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

درست است که مانند بسیاری از بهترین سریال های کره ای در این مجموعه هم موضوع پیرامون عشق می‌چرخد، اما نگاه متفاوت «نسل خورشید» به مقوله عشق در کنار شخصیت‌های باورپذیر و قوی باعث شده است که مخاطبانی از سراسر دنیا به دیدن آن بنشینند.

نظرات کاربران

مخاطبان «نسل خورشید» از داستان عاشقانه، اکشن و ملودرامش استقبال کرده‌اند و تنوع داستانی و فضای حاکم بر فیلم را به‌شدت پسندیده‌اند. «نسل خورشید» توانسته در جایگاه بهترین سریال های کره ای قرار بگیرد و دیده شود.

۱۲. پری وزنه‌برداری کیم‌بوک‌جو (Weightlifting Fairy Kim Bok-joo)

سال تولید: ۲۰۱۶
شروع پخش: ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶
ژانر: ورزشی، کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس فارسی دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: اُه‌هیون‌جونگ (Oh Hyun-jong)
بازیگران اصلی: لی‌سونگ‌کیونگ (Lee Sung-kyung)، نام‌جوهیوک (Nam Joo-hyuk)، لی‌جائه‌یون (Lee Jae-yoon)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین هنرپیشه مرد و زن در سی‌وپنجمین جشنواره MBC
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۴ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان این مجموعه که در فهرست یکی از بهترین سریال های کره ای جا دارد، درباره دختر جوانی است که رؤیای موفقیت در تیم وزنه‌برداری دانشگاه را دارد. علاوه بر این دختر، تمام اعضای تیم دانشگاه در سودای رسیدن به موفقیت و رؤیاهای خود هستند. روابطی عاشقانه و عاطفی هم میان شخصیت‌های فیلم شکل می‌گیرد که روند داستان را جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌کند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال دوست‌داشتنی تلاش عده‌ای جوان ورزشکار برای رسیدن به آرزوهایشان را نشان می‌دهد. ۲ شخصیت اصلی نیز با رابطه عاشقانه پرفرازونشیبشان لحظاتی مفرح برای مخاطب ایجاد می‌کنند. روند رشد شخصیت‌ها در خلال داستان بسیار درست و منطقی پیش می‌رود و همه بازی‌ها باورپذیرند. لحظات کمدی فیلم باعث می‌شوند که مخاطب از اثر لذت ببرد و با موضوع انگیزشی آن همراه شود.

نظرات کاربران

به‌تصویرکشیدن طبیعی تلاش ورزشکاران در این سریال در کنار بازی بسیار خوب بازیگران از جمله نقاط قوتی است که مخاطبان برای این سریال برشمرده‌اند. با تماشای این مجموعه، می‌توان برای لحظاتی از استرس روزانه و فشارهای زندگی دور شد.

۱۱. ماشین‌تحریر شیکاگو (Chicago Typewriter)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۷ آوریل ۲۰۱۷
ژانر: عاشقانه، تخیلی
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: کیم‌‌چئول‌کیو (Kim Cheol-kyu)
بازیگران اصلی: کیونگ‌پیوگو (Kyung-pyo Go)، آه‌این‌یو (Ah-In Yoo)، سویونگ‌لیم (Soo-jung Lim)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: نامزد بهترین بازیگر نقش اول، بهترین بازیگر نقش مکمل و بهترین فیلم جشنواره فیلم و سریال سئول
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۴ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان «ماشین‌تحریر شیکاگو» به دهه ۱۹۳۰ بازمی‌گردد، یعنی زمانی که کره جنوبی در اشغال ژاپن بود و نویسنده‌ها اجازه نشر آثارشان را نداشتند. سریال ماجرای زندگی ۳ نویسنده کره‌ای از دهه ۳۰ را بازگو می‌کند که در زمان حال امکان زندگی دوباره پیدا کرده‌اند و ماجرای زندگی هریک دستمایه ماجراهای سریال شده است. یکی از آنها نویسنده‌ای موفق است، دیگری با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کند و نویسنده سوم هم ناشناس به فعالیت مشغول است.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال کره ای عاشقانه از آن مجموعه‌های زیبایی است که باید بیشتر از اینها دیده شوند. سریال به‌خوبی از حالت کمدی به درام و از حالت عاشقانه به تاریخی تغییر می‌کند. ابعاد فنی کار مانند فیلم‌برداری آن هم حرف‌ ندارند.

نظرات کاربران

۱۰. دفترچه زندان (Prison Playbook)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷
ژانر: کمدی سیاه
دوبله فارسی: ندارد ـ زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: شین‌وون‌هو (Shin-won-ho)
بازیگران اصلی: پارک‌هائه‌سو (Park Hae-soo)، جونگ‌کیونگ‌هو (Jung Kyung-ho)
مدت‌زمان: هر قسمت ۹۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین فیلم از دوازدهمین جشنواره تلویزیون کابلی کره، برنده جایزه بهترین بازیگر و محبوب‌ترین بازیگر از پنجاه‌وچهارمین جشنواره بیک‌سانگ، برنده جایزه بهترین بازیگر تازه‌وارد و بهترین بازیگر مکمل از ششمین جشنواره APAN
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان فیلم درباره محکومانی است که پشت میله‌های زندان به سر می‌برند. یکی از شخصیت‌ها بازیکن معروف بیسبالی است که بعد از نجات خواهرش از یک حمله و آزار جنسی، متهم به تجاوز می‌شود. سریال به زندگی زندانی‌ها، مسئولان آنها و البته خانواده‌هایشان می‌پردازد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

فیلم‌ها و سریال‌هایی که مرتبط با زندان و زندانی‌ها هستند معمولا با استقبال زیادی مواجه می‌شوند. به نظر می‌رسد این ژانر هیچ‌وقت بی‌مخاطب نخواهد شد. دفترچه زندان هم از آن مجموعه‌هایی است که از نمونه‌های کلاسیک خود پیروی می‌کند. بازی‌های این سریال بسیار جذاب‌اند و فیلم‌نامه قوی نوشته شده است. تلفیق کمدی و لحظات احساسی جدی در فیلم هم از نقاط قوت اثر به شمار می‌روند.

نظرات کاربران

شیوه روایت داستان در مجموعه دفترچه زندان برای مخاطبان سراسر دنیا سرگرم‌کننده بوده است. کاربرانی که این اثر را دیده‌اند از کمدی جذاب و داستان قوی آن رضایت داشته‌اند.

۹. غریبه/جنگل مخفی (Stranger/Secret Forest)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۱۰ ژوئن ۲۰۱۷
ژانر: جنایی، درام، مهیج
رده سنی: بزرگ‌سال
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: آن‌گیل‌هو (Ahn Gil-ho) برای فصل نخست/ یوژُوان (Yoo Je-won) برای فصل دو٫ پارک‌هیون‌سوک (Park Hyun-suk) برای فصل سوم
بازیگران اصلی: چوسونگ‌وو (Cheu Seunng-woo)، بائه‌ دونا (Bae Doona)، لی‌جون‌هیوک (Lee Joon-hyuk)، یو‌جه‌میونگ (Yoo Jae-myung)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۳ تا ۸۶ دقیقه
وضعیت پخش: پایان پخش، دو فصل
جوایز و افتخارات: جایزه بزرگ جشنواره فیلم و سریال سئول، برنده جایزه بزرگ فیلم و سریال، بازیگری و نمایشنامه از جشنواره هنری بِیک‌سانگ
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان

کارآگاهی که به نور حساسیت دارد، طی عمل جراحی برای رفع این مشکل، حس همدردی و مهارت های اجتماعی خود را هم از دست می‌دهد. او در مسیر حل معمای پرونده قاتلی سریالی قرار می‌گیرد و در این مسیر دستیاری او را همراهی می‌کند. هرچه این دو در مسیر کشف روابط و معماهای قتل‌های زنجیره‌ای بیشتر پیش می‌روند، به فسادی سازمان‌یافته در دولت و ارتباطش با شرکتی بزرگ پِی می‌برند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال کره ای سرشار از گره‌های داستانی هیجان‌انگیز، شخصیت‌پردازی‌های درجه‌یک و ماجراهای کارآگاهی باورپذیر است. مخاطب مدام در حال حدس‌زدن وقایع آتیِ سریال است و همین او را با اثر در ارتباط نگه می‌دارد. در سریال «غریبه» خبری از داستان‌های عاشقانه نیست (تا فصل دوم که چنین چیزی در کار نبوده است). ماجرای جنایتی ساده با واکاوی ریشه‌های جرم به لایه‌های داستانی پیچیده‌ای می‌رسد که دنبال‌کردنشان هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. آیا ریشه‌های فساد به پلیس و نیروهای آن می‌رسد؟

نظرات کاربران

بینندگان این سریال کره ای فقط آسیایی‌ها نیستند. خط سیر جذاب و پیش‌بینی‌نشده آن تعداد زیادی از مخاطبان از سراسر دنیا را با خود همراه کرده است. در کنار داستان هیجان‌انگیز و دلهره‌آوری که کاربران سایت‌هایی نظیر IMDb را به‌سمت خود کشانده، موسیقی و صحنه‌پردازی حرفه‌ای، شخصیت‌های قوی و فیلم‌برداری درخشان از دلایلی هستند که کاربران و مخاطبان را راضی نگه داشته‌اند. «غریبه» توانسته در بین بهترین سریال های کره ای قرار بگیرد و خوش بدرخشد.

۸. وینچنزو (Vincenzo)

سال تولید: ۲۰۲۱
شروع پخش: ۲۰ فوریه ۲۰۲۱
ژانر: درام جنایی، کمدی سیاه
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: کیم هی-ون (Kim Hee-won)
بازیگران اصلی: سونگ‌جون‌کی (Song Joong-ki)، جون‌یو‌بین (Jeon Yeo-been)، اوک‌تک‌یون (Ok Taec-yeon)
مدت‌زمان: هر قسمت ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده بهترین بازیگر از جشنواره ایشیا آرتیست‌ اِواردز (Asia Artist Awards)
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان

وکیلی ایتالیایی‌کره‌ای هنگام دیدار از سرزمین مادری‌اش، یعنی کره‌جنوبی، ماجراهایی جذاب و دیدنی را از سر می‌گذراند، ماجراهایی انتقام‌جویانه. شخصیت نخست داستان، یعنی وینچنزو یا همان وکیل خبره مافیایی برای گرفتن حق و ثروتش بازگشته است.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

چه رازی است که داستان‌های مافیایی همیشه در سینما با اقبال و استقبال روبه‌رو می‌شوند؟ وینچنزو هم از آن داستان‌های مافیایی پرکشش دارد که تِم‌های مختلف درام، اکشن و حتی کمدی باعث جذابیت زیادش در میان تماشاچیان در سراسر دنیا شده‌اند.

نظرات کاربران

ریتم مناسب داستان، ماجراهای هیجان‌انگیز و شخصیت‌های متنوع از دلایل علاقه مخاطبان به این مجموعه هستند. وینچنزو اثری است که با بازی‌های جذاب طیف وسیعی از بینندگان را راضی کرده است. شاید فکر کنید که داستان‌های اکشن و مافیایی مناسبتان نیستند، اما بدانید که این مجموعه فرق می‌کند و ارزش دیدن دست‌کم ۲ قسمت را دارد؛ بعد از آن خودتان اسیر کشش و جذابیتش می‌شوید.

۷. شفادهنده (Healer)

سال تولید: ۲۰۱۴
شروع پخش: ۸ دسامبر ۲۰۱۴
ژانر: اکشن، عاشقانه، مهیج
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌یونگ‌ساب (Lee Jung-sub)، کیم‌جین‌وو (Kim Jin-woo)
بازیگران اصلی: جی‌چانگ‌ووک (Ji Chang-wook)، پارک‌مین‌یونگ (Park Min-young)، یوجی‌تائه (Yoo Ji-tae)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایزی در چندین جشنواره‌
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان

هیلر شخصیتی است که در ازای پول هر کاری می‌کند. او دستمزد می‌گیرد و کارهای مختلفی انجام می‌دهد، اما خط قرمزی هم دارد و آن قتل است. هیلر در پروژه جدید دوباره دختری را می‌بیند که هم‌بازی‌ دوران کودکی‌اش بوده است. پس باید منتظر هیجانی آمیخته با عشق‌ باشید.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

اگر می‌خواهید سریالی سرگرم‌کننده و جذاب تماشا کنید که برای همه دوست‌داشتنی است و ریتم خوبی هم دارد، نام «هیلر» را به خاطر بسپارید.

نظرات کاربران

به‌نظر بسیاری از کاربران داستان جذاب هیلر کافی است که تمام آشنایانشان را به دیدن آن ترغیب کنند. بازی هنرپیشه‌ها را هم کاربران مختلف ستوده‌اند.

۶. نگهبان؛ خدای تنها و بزرگ
(Guardian: The Lonely and Great God)

سال تولید: ۲۰۱۶
شروع پخش: ۲ دسامبر ۲۰۱۶
ژانر: تخیلی، درام، عاشقانه
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جونگ‌جی‌هیونگ (Jung Ji-hyun)، کیم‌سونگ‌جین (Kim Sung-jin)
بازیگران اصلی: جی‌سو (Ji Soo)، کیم‌گویون (Kim Go-eun)، لی‌دونگ‌ووک (Lee Dong-wook)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز متعدد از جشنواره‌های تلویزیون کابلی کره، دراما فی‌وِر، بیک‌سانگ، جشنواره بین‌المللی سئول، جشنواره هنرمندان آسیایی
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۶ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان این سریال تخیلی درباره روح طلسم‌شده ۹۳۹ساله‌ای است که از وضعیت خود به ستوه آمده و دیگر طاقت نامیرابودن را ندارد. دانش‌آموزی دبیرستانی و فرشته مرگ قدرت دیدن روح طلسم‌شده و معاشرت با او را دارند و ارتباطی که میان این سه شکل می‌گیرد ماجراهای جذاب سریال را شکل می‌دهند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

خیال، عشق و ماجراهای مختلف این سریال مخاطب را با خود همراه می‌کنند. محبوبیت سریال در کره جنوبی و کشورهای دیگر خیلی زیاد بوده است.

نظرات کاربران

کسانی که این فیلم را دیده‌اند معتقدند با یکی از بهترین سریال های کره ای روبه‌رو بوده‌اند و حتی می‌توانند برای بار دوم و سوم هم این سریال را تماشا کنند. مخاطبان سریال می‌گویند که این اثر نبض احساساتشان را در دست داشته و توانسته آنها را به‌معنای واقعی بخنداند، بگریاند و سرگرم کند.

۵. قلعه آسمان (Sky Castle)

سال تولید: ۲۰۱۸
شروع پخش: ۲۳ نوامبر ۲۰۱۸
ژانر: درام، کمدی سیاه، انتقادی
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جوهیون‌تک (Jo Hyun-tak)
بازیگران اصلی: یام‌جونگ‌آه (Yum Jung-ah)، لی‌تائه‌ران (Lee Tae-ran)، یون‌سه‌آ (Yoon Se-ah)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز از جشنواره‌ بیک‌سانگ و جشنواره کره
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۷ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره زنان خانه‌دار خانواده‌های ثروتمندی است که همسرانشان استاد دانشگاه و پزشک هستند. آنها مرفه‌اند و از ثروت و امکانات خود استفاده و سوءاستفاده می‌کنند تا فرزندانشان نیز وارد دانشگاه‌های ممتاز شوند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

موضوع «قلعه آسمان» با موضوعات رایج سریال های کره ای فرق دارد و دوربین به‌سمت قشر و طبقه‌ای از اجتماع چرخانده شده است که برای حفظ سبک زندگی دلخواه خود حاضرند پا روی اقشار دیگر بگذارند و حتی زندگی دیگران را هم خراب کنند.

نظرات کاربران

مخاطبان از اینکه با مجموعه‌ای سیاسی، اجتماعی و البته فرهنگی روبه‌رو هستند لذت زیادی برده‌اند.

۴. سقوط روی شما (Crash Landing On You)

سال تولید: ۲۰۱۹
شروع پخش: ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹
ژانر: کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌جونگ‌هیو (Lee jung hyo)
بازیگران اصلی: هیون‌‌بین (Hyun Bin)، سون‌یه‌جین (Son Ye-jin)، کیم‌جونگ‌هیون (Kim Jung-hyun)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ تا ۱۱۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین بازیگر مکمل، بهترین بازیگران مردمی و محبوب از پنجاه‌وششمین جشنواره بیک‌سانگ، برنده جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین سریال از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش سئول
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۸ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره زنی کارآفرین است که در حال چتربازی دچار حادثه می‌شود و در جنگلی در کره شمالی سقوط می‌کند. در آنجا با افسری از کشور کره شمالی روبه‌رو می‌شود که به‌رغم ممنوعیت‌های ورود به کره شمالی، به او کمک می‌کند و رابطه‌ای عاشقانه میانشان شکل می‌گیرد. زن با سربازان تحت‌فرماندهی افسر و البته زنان روستایی آشنا می‌شود و ماجراهای مختلفی شکل می‌گیرند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

در مجموعه «سقوط روی شما» هم با الگوی مشترک سریال‌سازی کره‌ای روبه‌رو هستیم: ماجراهایی عاشقانه در بستری کمدی. البته انگار این اشتراک موضوعی بین سریال‌ها از سوی مخاطبان بین‌المللی هم با استقبال روبه‌رو شده و مرزهای کره را درنوردیده است. پیچ‌وتاب‌های داستان و اتفاقات گوناگونی که در قسمت‌های مختلف می‌افتند، جذاب و البته مفرح هستند.

نظرات کاربران

داستان قوی و بازی هنرپیشه‌های اصلی سریال به‌چشم مخاطبان از نقاط مختلف دنیا بسیار چشم‌نواز آمده است. برانگیخته‌شدن احساسات مختلف در ذهن و قلب مخاطب در قسمت‌های مختلف هم از برگ‌های برنده‌ای است که «سقوط روی شما» را در میان بهترین سریال های کره ای قرار داده است.

۳. آقای سان‌شاین (Mr Sunshine)

سال تولید: ۲۰۱۸
شروع پخش: ۷ جولای ۲۰۱۸
ژانر: تاریخی، عاشقانه، ملودرام
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جینی‌چوی (Jinnie Choi)
بازیگران اصلی: لی‌بیونگ‌هون (Lee Byung-hun)، کیم‌تری (Kim Tae-ri)، یویئون‌سئوک (Yoo Yeon-seok)
مدت‌زمان: هر قسمت ۸۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از جشنواره APAN، بیک‌سانگ و جشنواره سئول
رتبه IMDb:
امتیاز ۸٫۸ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان فیلم در حوالی سال ۱۸۷۱ می‌گذرد، یعنی زمانی که آمریکایی‌ها نیروهای خود را به کره اعزام کرده بودند. شخصیت نخست فیلم مرد جوانی است که در گذشته از کره گریخته بود و اکنون در ارتش آمریکا خدمت می‌کند. او برای انجام مأموریتی به کره جنوبی بازمی‌گردد و در بازگشت به وطن به دختری از طبقه اشراف دل می‌بازد. تفاوت طبقات اجتماعی این دو و ماجراهای دیگر موانعی سر راه این عشق قرار می‌دهند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال بیانگر پیچیدگی‌ها و تناقض‌های احساسی مرد جوانی است که گذر زندگی هویتش را به بازی گرفته است. داستان در تمام قسمت‌ها به‌خوبی پیش می‌رود و طراحی صحنه‌ها و فیلم‌برداری هم چشم‌نواز و حرفه‌ای است.

نظرات کاربران

ماجرای عاطفی فیلم در بستری از وقایع سیاسی باعث می‌شود که بسیاری از مخاطبان ضمن پیگیری داستان عاشقانه‌ای جذاب، درباره کره و آمریکا هم بیشتر بدانند.

۲. شبیه پروانه (Navillera)

سال تولید: ۲۰۲۱
شروع پخش: مارس ۲۰۲۱
ژانر: درام
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: هان‌دوانگ‌هو (Han Dong-hwa)
بازیگران اصلی: پارک‌این‌هوان (Park In-hwan)، سنگ‌کنگ (Song Kang)
مدت‌زمان: ۱ ساعت
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات:
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۸ از ۱۰

خلاصه داستان

مردی ۷۰ساله با جوانی ۲۳ساله در کلاس باله آشنا می‌شوند. رؤیاهای این دو برای دنبال‌کردن چیزی که دوست دارند منجر به شکل‌گیری دوستی جذابی میانشان می‌شود. البته دنبال‌کردن آرزوها در این دنیا گاهی موانعی جدی و سختی پیش رو دارد. مرد مسن که پس از سال‌ها خود را در مسیر تحقق آرزوهایش قرار داده، دچار آلزایمر هم شده است. اما دوستیِ شکل‌گرفته به‌واسطه علایق مشترک، ۲ شخصیت داستان را در مسیر تجربه‌‌هایی ناب قرار می‌دهد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این مجموعه داستانی متفاوت دارد و نشان می‌دهد که سریال‌سازی در کره‌جنوبی از سال‌های گذشته متنوع‌تر و عمیق‌تر شده است. دیگر فقط خبری از داستان‌های سرراستی نیست که سرگرم‌کننده بودند. حالا سریال‌های این کشور به مفاهیم تازه‌تر و عمیق‌تری توجه دارند که ارزش دنبال‌کردن دارند.

نظرات کاربران

تماشاگران مجموعه «شبیه پروانه» از مفاهیم و موضوعات این سریال استقبال کرده‌اند. پیری، تلاش برای تحقق آرزوها فارغ از سن‌وسال، واقعیت‌های انکارناپذیر زندگی مانند ابتلا به بیماری و رفاقت شیرین میان شخصیت‌ها، سریال را دوست‌داشتنی کرده‌اند.

۱. آقای من (My Mister)

سال تولید: ۲۰۱۸
شروع پخش: ۲۱ مارس ۲۰۱۸
ژانر: درام
دوبله فارسی:‌ دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: کیم‌وون‌سوک ( Kim Won-seok)
بازیگران اصلی: لی‌سون‌کیون (Lee Sun-kyun)، لی‌جی‌اون (Lee Ji-eun)
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین کارگردانی و فیلم‌نامه از جشنواره باک‌سانگ آرت اواردز (Baek Sang Art Awards)
رتبه IMDb: امتیاز ۹٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

این مجموعه روایتگر داستان زندگی مردی میان‌سال و دختری جوان است که هر دو در مسیر چالش‌ها و پیچ‌وخم‌های سرنوشت بار سنگین زندگی را روی شانه‌هایشان احساس می‌کنند. البته هریک تجربه‌های خودشان را دارند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

بار هستی روی شانه‌های همه ما سنگینی می‌کند، اما سرنوشت باعث می‌شود که هرکدام‌مان تجربه متفاوتی از این مسئولیت و سنگینی داشته باشیم. داستان «آقای من» از زاویه جذابی به زندگی آدم‌ها نگاه می‌کند و با به تصویرکشیدن همراهی ۲ شخصیت اصلی و نقش‌شان در بهبوددادن زخم‌های هم، تصاویری دیدنی و امیدبخش برای تماشاگران خلق می‌کند.

نظرات کاربران

ارزش ارتباط آدم‌ها با هم و اینکه چطور می‌توانند در کنار هم به سازندگی برسند از مفاهیم ارزشمند و محبوب تماشاگران این سریال هستند. بازی خوب بازیگران و ماجراهای جذاب هم از دلایل محبوبیت مجموعه «آقای من» برای تماشاگران به‌ نظر می‌رسند.

در آخر

با بهترین سریال های کره ای آشنا شدید. در میان این آثار، هم سریال‌هایی هستند که فقط برای سرگرمی و تفریح می‌شود به سراغشان رفت و هم آثاری که جدی‌تر و هدفمندانه‌تر ساخته شده‌اند. اگر شیفته محصولات فرهنگی کره ای هستید، حتما در این فهرست سریال‌هایی جذاب پیدا می‌کنید. اگر هم اتفاقی این مقاله را خوانده‌اید، مطمئن هستیم که در میان آثار معرفی‌شده گزینه‌ای برای علاقه‌مندکردنتان هست.

بهترین سایت‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال؛ سینما در دستان شما

شما بگویید

از سریال‌ها و فیلم های کره ای خوشتان می‌آید؟ کدام سریال های کره ای را دیده‌اید؟ از این فهرست هم چیزی دیده‌اید؟ دوست دارید کدام را در آینده ببینید؟


در این مقاله شما با ۳۵ مورد از بهترین سریال های کره ای عاشقانه آشنا می‌شوید؛ از سبک فانتزی گرفته تا محیط‌های کاری و ژانرهای مختلف. با زومجی همراه باشید.

سریال‌های رمانتیک کره ای در گذشته خیلی به لوس بودن و آبکی بودن معروف بودند. اما امروز دیگر از این صحبت‌ها نیست. همان‌طور که کره ای‌ها در ژانر‌های دیگر پیشرفت داشتند، در ژانر رمانتیک هم جهش چشمگیری داشتند. امروزه ما در ژانر سریال‌های کره ای شاهد فیلم‌برداری‌های فوق‌العاده جذاب و پیشرفته و داستان‌سرایی‌های دوست‌داشتنی و قوی هستیم. ترکیب این دو مورد با انتخاب بازیگران حرفه‌ای، شیمی و پویایی خاصی که بین آن‌ها وجود دارد، صحنه‌های خنده‌دار و همچنین تیم تولید قدرتمند، همگی باعث می‌شوند که شما کل مدت زمان سریال را به تلویزیون و البته صندلی خود چسبیده باشید.

تماشا کردن سریال‌های رمانتیک شاد که خیلی زیبا و خالصانه نمایش داده می‌شوند، نه‌تنها قلب بیننده را لمس می‌کنند، بلکه حس و حال بسیار خوبی هم به او می‌دهند؛ اگر پیش از تماشای این مجموعه‌ها حال غم‌زده‌ای داشته باشید، قطعا بعد از تماشا چند درجه بهتر می‌شوید. حالا ما در این مقاله می‌خواهیم ۳۵ مورد از بهترین سریال های رمانتیک کره ای را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر به تماشای این مجموعه‌ها علاقمند هستید، حتما تا پایان مقاله همراه ما باشید. شما هم اگر مورد دیگری از بهترین سریال های عاشقانه کره ای را می‌شناسید، در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.

سریال‌ها براساس نظر تحریریه زومجی انتخاب و براساس نمره IMDB رتبه بندی شده‌اند.


سریال های عاشقانه کره ای

۳۵- سریال Love Alarm

سریال هشدار عشق

  • کارگردان: لی نا جونگ، کیم جین وو و پارک یو یونگ
  • نویسنده: سئو بو را، لی آه یئون، چا یئون سو، کیم سئو هی و کوان جی یونگ
  • بازیگران: کیم سو هیون، سونگ کانگ، گا-رام جونگ
  • سال پخش: ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۴ قسمت
  • ژانر: کمدی، درام و عاشقانه
  • میانگین امتیازات Love Alarm در  IMDB: ۷

محوریت اصلی این مورد از فهرست بهترین سریال های کره ای عاشقانه درباره یک اپلیکیشن عجیب است که می‌تواند تا شعاع ده کیلومتری کاربران را بگردد و کسانی را که نسبت به او حس عاشقانه‌ای دارد، پیدا کند. شاید در ابتدا چیز هیجان‌انگیز و جذابی باشد (همان‌طور که شخصیت‌ها اینطور فکر می‌کردند) اما خیلی زود می‌تواند یکی از علل اصلی تخریب زندگی آدم‌های مختلف باشد. این درام بیشتر قشر نوجوان را مخاطب قرار می‌دهد و در بررسی دقیق مشکلات جوانان مدرن، به‌خوبی عمل می‌کند. موضوع این سریال آنقدر جذاب است که به همراه اجراهای درخشان و سرعتی مناسب، خیلی زود مخاطب را درون خود غرق می‌کند. این سریال به بررسی عوارض رسانه‌های اجتماعی، مانند حرص و طمع و مقایسه خود با دیگران گرفته تا مشکلات خانوادگی آن‌ها می‌پردازد.


تاریخچه جوانی

۳۴- سریال Record of Youth

سریال تاریخچه جوانی

  • کارگردان: آن گیل هو
  • نویسنده: ها میونگ هی
  • بازیگران: بو-گام پارک ، سودام پارک ، وو-سئوک بیون
  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • میانگین امتیازات Record of Youth در  IMDB: ۷.۳

داستان این درام عاشقانه که مورد دیگری از بهترین سریال های کره ای عاشقانه به شمار می‌رود، درباره یک مدل به نام سا هی جون است. او می‌خواهد بازیگر شود اما در مسیر رویای خود، با چالش‌های سختی روبه‌رو شده است؛ چالش‌هایی که سخت در حال مبارزه با آن‌ها است. او با آن جوونگ ها، یک آرایشگر آشنا می‌شود که دوست دارد برند و فروشگاه خودش را تأسیس کند. آن دو به‌سرعت ارتباط قدرتمندی با یکدیگر برقرار می‌کنند. این مجموعه با وجود مشکلات و ضعف‌هایی که دارد، جنبه‌های مثبتی هم دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. با اینکه داستان سریال به خاطر همه‌گیری کرونا کوتاه شد، اما باز هم نمی‌توان شخصیت‌پردازی قابل‌توجه آن را نادیده گرفت.


وراثان

۳۳- سریال The Heirs

سریال وارثان

  • کارگردان: کانگ شین هیو و بو سونگ چول
  • نویسنده: کیم یون سوک
  • بازیگران: لی مین هو، پارک شین هی، وو بین کیم
  • سال پخش: ۲۰۱۳
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰ قسمت
  • ژانر: کمدی، درام، رمانتیک
  • میانگین امتیازات The Heirs در  IMDB: ۷.۵

این سریال که یکی از بهترین سریال های کره ای عاشقانه محسوب می‌شود، درکنار بازیگران محبوبی که دارد، داستان و شخصیت‌های توسعه‌یافته‌ای هم دارد که چند پله آن را جلوتر از همتایان خود قرار می‌دهد؛ مواردی که باعث شد این مجموعه جزو پرمخاطب‌ترین سریال‌ها شود و جوایز خیلی زیادی را هم دریافت کند. ماجرا حول محور گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی می‌چرخد که بسیار ثروتمند و ممتاز هستند؛ نوجوانانی که در تلاش هستند تا ارث و میراث خانواده‌هایشان را تصاحب کنند. اما در بین این دانش‌آموزان، پسری ثروتمند وجود دارد که مثل دیگران به فکر تصاحب تجارت خانواده‌اش نیست و به دختری فقیر علاقمند شده است. این سریال به ما ثابت می‌کند که ما زمان کوتاهی برای عشق ورزی داریم و باید تا جایی که میتوانیم از آن بهره ببریم.


نوازش قلبت

۳۲- سریال Touch Your Heart

سریال نوازش قلبت

  • کارگردان: پارک جون هوا
  • نویسنده: لی میونگ سوک و چوی بو ریم
  • بازیگران: لی دونگ ووک، سانگ وو لی، سونگ یون سون
  • سال پخش: ۲۰۱۹
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: کمدی، عاشقانه
  • میانگین امتیازات Touch Your Heart در  IMDB: ۷.۶

او جین شیم که یک بازیگر محبوب و مشهور است، رسوایی اخلاقی بزرگی را تجربه می‌کند؛ رسوایی که آسیب زیادی را به حرفه‌اش وارد می‌کند، در حدی که مجبور می‌شود به مدت ۲ سال بازیگری را کنار بگذارد. حالا بعد از گذشت ۲ سال، موقعیت کاری بسیار خوبی برایش فراهم شده، اما ابتدا باید اتفاقات گذشته را جبران کند. از همین رو، با وکیلی به نام کوون جونگ روک وارد همکاری می‌شود؛ همکاری‌ای که خودش یک داستان عاشقانه دیگر را به وجود می‌آورد. درست است که این مورد از بهترین سریال های کره ای عاشقانه داستانی بسیار ساده دارد و شاید هم مقداری تکراری به نظر برسد، اما مدت زیادی طول نمی‌کشد که مخاطب به حرف‌های تازه و دوست‌داشتنی آن پی می‌برد. این مجموعه هم درست مانند سریال‌های کره ای دیگر، مفاهیم مهمی را در خود دارد که به مخاطب منتقل می‌کند.


رویای بلند

۳۱- سریال Dream High

سریال رویای بلند

  • کارگردان: لی یونگ بوک و کیم سئونگ یون
  • نویسنده: پارک های ریون
  • بازیگران: به سوزی، اوک تک یون و کیم سو هیون
  • سال پخش: ۲۰۱۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: موزیکال، عاشقانه
  • میانگین امتیازات Dream High در  IMDB: ۷.۶

این مورد از فهرست بهترین سریال های کره ای عاشقانه ماجرای شش نوجوان دبیرستانی را دنبال می‌کند که آرزو دارند به سوپراستارهای جهانی تبدیل شوند. بااینکه آن‌ها واقعا استعداد و مهارت دارند، اما باید مانند هر شخص دیگری از موانع و سختی‌های سر راه خودشان عبور کنند. آن‌ها باید تمام تلاش خود را برای ورود به یک آکادمی هنری بسیار مشهور به کار بگیرند و به سختی‌هایی که بعد از ورود به آن‌جا مقابلشان قرار می‌گیرد، غلبه کنند. چه از علاقمندان قدیمی سریال‌های کره ای باشید و چه به‌تازگی می‌خواهید این مسیر را آغاز کنید، حتما این سریال را تماشا کردید؛ اگر هم تماشا نکردید، اصلا آن را از دست ندهید. این مجموعه علاوه‌بر سرگرمی، موضوعات و مفاهیم بسیار مهمی را به مخاطب خود یادآوری می‌کند که بسیار قابل تحسین هستند.


۳۰- سریال Run On

سریال ادامه بده

  • کارگردان: لی جی هون
  • نویسنده: پارک شی هیون
  • بازیگران: سی وان ییم، شین سه کیونگ، سویونگ چوی
  • سال پخش: ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • میانگین امتیازات Run On در  IMDB: ۷.۶

ادامه بده که مورد دیگری از بهترین سریال های رمانتیک کره ای است، داستان بسیار عجیب و متفاوتی دارد. ماجرا درباره پسری به نام کی سون گیوم است که زمانی دونده محبوب تیم ملی به شمار می‌رفت و به دلایلی این ورزش را رها می‌کند. او که برای تماشای یک فیلم به جشنواره می‌رود، با مین جو آشنا می‌شود؛ دختری که مترجم زیرنویس فیلم است. آن‌ها کم کم با یکدیگر وارد رابطه می‌شوند، همدیگر را می‌شناسند و وارد مسیر جذابی می‌شود که درنهایت به ماجرای عاشقانه‌ی آن‌ها ختم می‌شود. یکی از نکات جالب این سریال، توجه به مشاغل کوچک و بزرگ است و همانند دیگر مجموعه‌های تلویزیون کره، مسائل متنوعی را به نمایش می‌گذارد؛ به‌عنوان مثال، زنان فمنیست در این مجموعه خیلی خوب به تصویر کشیده می‌شوند و حتی شخصیت‌های فرعی هم از پیچیدگی و جذابیت زیادی برخوردار هستند.


۲۹- سریال That Winter, the Wind Blows

سریال بادی که در آن زمستان وزید

  • کارگردان: کیم کیو-ته
  • نویسنده: نو هی-کیونگ
  • بازیگران: جو این سونگ، سونگ هه-کیو و کیم بوم
  • سال پخش: ۲۰۱۳
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: درام و عاشقانه
  • میانگین امتیازات That Winter, the Wind Blows در  IMDB: ۷.۶

داستان زندگی اوه سو، یک قمارباز مشهور و اوه یانگ، وارث نابینای یک شرکت بزرگ، در مرکز این مورد از بهترین سریال های کره ای عاشقانه است. اوه سو تصمیم می‌گیرد که خود را شبیه برادر گمشده اوه یانگ کند تا پول کافی را برای بازپرداخت بدهی‌هایش به‌دست بیاورد. اما به مرور زمان، همه چیز تغییر می‌کند. اوه سو که در ابتدا با اهداف مالی وارد زندگی اوه سو شده بود، متوجه می‌شود که دلبسته و عاشق دختر مقابلش شده است. این سریال براساس یک مجموعه ژاپنی به نام Forget Love (عشق را فراموش کن) ساخته شده است. این سریال حسابی مورد استقبال منتقدان و مخاطبان تلویزیونی قرار گرفت؛ حتی با هر قسمت، به تعداد بینندگان آن هم اضافه می‌شد.


۲۸- سریال 100 Days My Prince

سریال شاهزاده صد روزه من

  • کارگردان: لی جونگ-جی و نام سونگ وو
  • نویسنده: نو جی-سول
  • بازیگران: دوه کیونگ سو، نام جی هیون و جو سونگ ها
  • سال پخش: ۲۰۱۸
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: اکشن، کمدی، تاریخی و عاشقانه
  • میانگین امتیازات 100 Days My Prince در  IMDB: ۷.۷

داستان اولین مورد از فهرست بهترین سریال های رمانتیک کره ای حول محور ولیعهد چوسان می‌چرخد. لی یول که ناگهان ناپدید شده، هیچکس نمی‌داند چه بلایی سرش آمده است. اما بعد از صد روز به همراه همسر جدید خود به قصر بازمی‌گردد و همه را شگفت‌زده می‌کند. هیچکس خبر ندارد که دقیقا چه اتفاقاتی در این صد روز رخ داده است. اما نکته جالب توجه این است که خود لی یول هم از هویت واقعی همسرش اطلاعی ندارد و بی‌خبر، وارد مسیر پر ماجرایی می‌شود. رشد و توسعه شخصیت‌ها و داستان جذابی که در این مجموعه وجود دارد (البته درکنار بازیگران) باعث شده که شاهزاده صد روزه من جزو بهترین سریال های رمانتیک کره ای انتخاب شود. این دیگر کاملا مشخص است که با وجود مسائل و ماجراهایی که بین این دو شخصیت به وجود می‌آید، آن دو باز هم به یکدیگر دل می‌بندند و ناخواسته عاشق یکدیگر می‌شوند.


۲۷- سریال My Roommate Is a Gumiho

سریال هم‌اتاقی من یک گومیهو است

  • کارگردان: نام سونگ وو و پارک جون هوا
  • نویسنده: بک سان وو و چوی بو ریم
  • بازیگران: جانگ کی یونگ، ای هیه ری و کانگ هان نا
  • سال پخش: ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: کمدی، فانتزی و رمانتیک
  • میانگین امتیازات My Roommate Is a Gumiho در  IMDB: ۷.۷

این شماره از بهترین سریال های کره ای عاشقانه، داستان هیجان‌انگیز و دلهره‌آور عاشقانه‌ی شین وو یئو را حکایت می‌کند؛ یک گومیهوی ۹۹۹ ساله که می‌خواهد به یک انسان تبدیل شود. در مقابل او، دختری به نام لی دام قرار می‌گیرد که به‌صورت تصادفی مهره روباه او را می‌خورد. معنی تحت‌اللفظی گومیهو «روباه نه دم» است؛ یک موجود جذاب که در افسانه‌ها و داستان‌های قدیمی کره ظاهر می‌شود. این سریال براساس یک وبتون محبوب ساخته شده است. این سریال توانست امتیازات خوبی را از منتقدان دریافت کند و مخاطبان زیادی را برای تماشای خود به سمت تلویزیون بیاورد.


۲۶- سریال Memories of the Alhambra

سریال خاطرات الحمرا

  • کارگردان: ان گیل-هو
  • نویسنده: سونگ جی جونگ
  • بازیگران: پارک شین هی، هیون بین و جین وونگ مین
  • سال پخش: ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: درام، عاشقانه، علمی تخیلی، هیجان‌انگیز
  • میانگین امتیازات Memories of the Alhambra در  IMDB: ۷.۸

یو جین وو، متخصص دستگاه‌های نوری و رئیس یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. مدتی است که یک بازی درباره نبردهای قرون وسطایی در الحمرا ساخته شده که یو جین وو، ایمیل عجیبی را درباره آن دریافت می‌کند. به همین دلیل به شهر گرانادا در اسپانیا می‌رود تا با خالق این بازی ملاقات کند. ناگهان متوجه می‌شود که خالق این بازی به نام سه جو، ناپدید شده است. در حین جست‌وجو برای سه جو، با خواهر او آشنا می‌شود؛ این دو نفر، وارد ماجراهای مرموزی می‌شوند. زیرا مرز دنیای واقعیت و دنیای واقعیت افزوده به‌وسیله بازی عجیبی که سه جو ساخته از بین می‌رود و کابوس غیر قابل‌تصوری رخ می‌دهد.


۲۵- سریال Angel’s Last Mission: Love

سریال آخرین مأموریت فرشته: عشق

  • کارگردان: لی جونگ سوب
  • نویسنده: چوی یون کیو
  • بازیگران: هی سان شین، میونگ سو کیم، دونگ گئون لی
  • سال پخش: ۲۰۱۹
  • تعداد قسمت‌ها: ۳۲ قسمت
  • ژانر: کمدی، درام، فانتزی، عاشقانه
  • میانگین امتیازات Angel’s Last Mission: Love در  IMDB: ۷.۸

لی یئون سو، در مرکز داستان مورد بعدی بهترین سریال های رمانتیک کره ای قرار دارد. او که یک بالرین فوق‌العاده ماهر است، به واسطه‌ی یک حادثه وحشتناک، بینایی خود را از دست می‌دهد. کم کم رفتار او با همه افراد نزدیک و کارکنانش تغییر می‌کند. اما مدت زیادی نمی‌گذرد که یک فرشته خوش‌اخلاق به نام کیم دان وارد زندگی او می‌شود و قرار است مأموریت غیرممکنی را انجام دهد؛ آن هم این است که عشق واقعی را وارد زندگی یئون سو کند… اما همه چیز طور دیگری پیش می‌رود. از نکات بسیار مهم این سریال می‌توان به نحوه نمایش عشق ممنوعه و همچنین شکستن ساختار کلیشه‌ای شخصیت‌های زن ضعیف و وابسته کره ای، اشاره کرد. شخصیت اصلی داستان زنی قوی و مستقل است و نیازی نمی‌بیند که به کسی تکیه کند و با مشکلات خود به‌تنهایی روبه‌رو می‌شود.


۲۴- سریال Boys Over Flowers

سریال پسران برتر از گل

  • کارگردان: جئون کی سانگ
  • نویسنده: یون جی ریون
  • بازیگران: کو هی سونو، لی مین هو و کیم هیون جونگ
  • سال پخش: ۲۰۰۹
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۵ قسمت
  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • میانگین امتیازات Boys Over Flowers در  IMDB: ۷.۹

درست است که این مجموعه در زمان خودش جزو محبوب‌ترین سریال‌ها در سطح بین‌الملل بود، اما هنوز هم در میان نمادینی‌ترین و بهترین سریال های کره ای عاشقانه قرار دارد. این سریال درباره دختری به نام گئوم جان دی، از طبقه کارگر است که به‌طور اتفاقی درگیر پسران ثروتمند دبیرستانش می‌شود. گئوم جان دی درست زمان خودکشی یک دانش‌آموز دبیرستانی سر می‌رسد و جان او را نجات می‌دهد. برای تشکر از این عمل قهرمانانه به او بورسیه همان دبیرستان را اعطا می‌کنند. اما از آنجایی که آن دبیرستان برای طبقه ثروتمند جامعه است، جان دی وصله ناجور حساب می‌شود. چهار پسر برتر این دبیرستان هرکدام به‌نوعی با جان دی درگیر می‌شوند و سعی می‌کنند از او مراقبت کنند.


۲۳- سریال Doom at Your Service

سریال ویرانگر برای خدمتگذاری به شما حاضر است

  • کارگردان: کوان یونگ ایل
  • نویسنده: ایم می آ ری
  • بازیگران: پارک بو یانگ، سئو این گوک و لی سو هیوک
  • سال پخش: ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: درام، فانتزی و رمانتیک
  • میانگین امتیازات Doom at Your Service در  IMDB: ۸

تاک دونگ کیونگ یک زندگی نسبتا معمولی دارد؛ تا اینکه ناگهان به سرنوشتی غیرمنتظره دچار می‌شود. او به واسطه‌ی این شرایط جدید، ناچار می‌شود که با میول مانگ یک قرارداد ۱۰۰ روزه امضا کند؛ قراردادی که می‌تواند همه چیز او را به خطر بیاندازد. این سریال هم مثل خیلی موارد دیگر این فهرست از بهترین سریال های کره ای عاشقانه، المان‌های فانتزی و بامزه را با موضوعات درام و رمانتیک ترکیب کرده است. همین موضوع باعث می‌شود که داستان برای مخاطب غیرمنتظره و غیرقابل پیشبینی باشد. این سریال توانست در همان سال جزو ۱۰ مجموعه‌ی برتر کره ای قرار بگیرد و موفقیت بزرگی را برای سازندگان خود کسب کند.


۲۲- سریال Because This Is My First Life

سریال چون این اولین زندگی من است

  • کارگردان: پارک جون هوا
  • نویسنده: یون نان جونگ
  • بازیگران: لی مین کی، جونگ سومین، اسوم
  • سال پخش: ۲۰۱۷
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: کمدی، درام و عاشقانه
  • میانگین امتیازات Because This Is My First Life در  IMDB: ۸

این درام که المان‌های عاشقانه را با کمدی ترکیب کرده، قصه دو جوان بااستعداد، به نام‌های نام سی هی و یون جی هو را دنبال می‌کند. این دو جوان با اینکه در شغل دلخواهشان مشغول به کار هستند، اما به‌اندازه کافی حرفه‌ای نیستند و در آمد هردویشان کم است. به همین دلیل هم مجبور می‌شوند که هم خانه یکدیگر شوند. هیچ‌کدام آن‌ها از هویت هم خانه جدیدش باخبر نیست و همین موضوع باعث دردسرهای فراوانی می‌شود. انگار که سازندگان این سریال، عمدا این موضوع کلیشه‌ای را انتخاب کردند تا نشان دهند که هنوز هم می‌توان از دل موضوعات تکراری، ماجراهای جدیدی را بیرون کشید و یک داستان کاملا تازه را خلق کرد. پیام اصلی این سریال بسیار ساده و کوتاه است؛ آن هم این است که عشق به سازش نیاز دارد تا روابط عاشقانه بین زوجین رشد کند.


۲۱- سریال Something in the Rain

سریال ماجرایی زیر باران

  • کارگردان: آن پان سئوک
  • نویسنده: کیم یون
  • بازیگران: سون یک جین، جونگ های این، جو مین کیونگ
  • سال پخش: ۲۰۱۸
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۴ قسمت
  • ژانر: درام و عاشقانه
  • میانگین امتیازات Something in the Rain در  IMDB: ۸.۱

ماجرای این سریال حول محور زنی به نام یون جی آ می‌چرخد که ۳۰ و خرده‌ای سن دارد و حالا با مردی بسیار جوانتر از خودش آشنا شده است. مدت زیادی طول نمی‌کشد که این دو به یکدیگر علاقمند می‌شوند. از آنجایی که یون جی آ پیش از این حسابی احساس پوچی و نابودی می‌کرد، به واسطه‌ی این رابطه‌ی زیبا می‌تواند زندگی خود را عوض کند و احساسات متنوعی را تجربه کند. این سریال بیشتر درباره مفهوم‌های کار، رابطه، ارزش‌های شخصی و مشکلات زنان شاغل نظیر مسائل مالی، آزارهای جنسی و زندگی شخصی صحبت می‌کند. این مجموعه به خاطر نگاه دقیقی که به مسائل مختلف داشت و رابطه‌ی بسیار زیبایی رو از دو شخصیت اصلی نشان داد، خیلی زود توانست به موفقیت بزرگی دست پیدا کند.


۲۰- سریال Legend of the Blue Sea

سریال افسانه دریای آبی

  • کارگردان: پارک سئون هو و جین هیوک
  • نویسنده: پارک جی یون
  • بازیگران: جون جی هیون، لی مین هو، لی هی جون
  • سال پخش: ۲۰۱۸
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۱ قسمت
  • ژانر: کمدی، فانتزی، رمانتیک
  • میانگین امتیازات Legend of the Blue Sea در  IMDB: ۸.۱

شیم چانگ که یک پری دریایی است، وارد دنیای مدرن و امروزی می‌شود و تا حدی می‌توان پیشبینی کرد که چه اتفاقاتی را ممکن است تجربه کند. دختر اصلی داستان این مورد از بهترین سریال های کره ای عاشقانه برای پیدا کردن مرد مورد علاقه‌اش به شهر سئول می‌رود و تلاش می‌کند تا هرچه زودتر با زندگی روی سطح، همانند انسان‌های دیگر وفق پیدا کند. برخلاف خیلی سریال‌های تک‌خطی، افسانه دریای آبی دو خط داستانی مختلف را به‌صورت همزمان روایت می‌کند. این مجموعه براساس یک افسانه کلاسیک از چوسان ساخته شده است؛ داستانی که جزو قدیمی‌ترین افسانه‌های کره به شمار می‌رود. شخصیت اصلی این داستان به‌طور چشمگیری پیشرفت می‌کند و به بلوغ زیادی می‌رسد؛ تا جایی که داستان جنبه‌های منطقی بیشتری پیدا می‌کند.


۱۹- سریال Secret Garden

سریال باغ مخفی

  • کارگردان: شین وو چول و کوان هیوک چان
  • نویسنده: کیم اون سوک
  • بازیگران: ها جی وون، هیون بین و یون سانگ هیون
  • سال پخش: ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰ قسمت
  • ژانر: عاشقانه، فانتزی و کمدی
  • میانگین امتیازات Secret Garden در  IMDB: ۸.۱

باغ مخفی یکی از بهترین سریال های کره ای عاشقانه بود که به‌طرز چشمگیری موفق شد و توانست خیلی‌ها را به دنیای تلویزیونی این کشور علاقمند کند. در این سریال که داستان منطقی‌شده‌ی سیندرلا عنوان می‌شود، ماجرا بین گیل را-ایم (یک بدلکار) و کیم جو-وون (یک مدیرعامل موفق) جریان دارد. وقتی این دو شخصیت اولین‌بار با یکدیگر برخورد می‌کنند، اتفاقات جالبی رخ نمی‌دهد و هر دو رفتار نامناسبی نسبت به هم نشان می‌دهند. اما از یک‌سو نه را-ایم از ذهن جو-وون بیرون می‌رود و نه بدلکار خانم داستان ما می‌تواند دلیل علاقمند شدن خود نسبت به جو-وون را درک کند؛ با اینکه را-ایم در ابتدا حسابی از جو-وون زده شده بود، اما به مرور زمان احساسات پیچیده‌ای نسبت به او پیدا می‌کند.


۱۸- سریال What’s Wrong with Secretary Kim

سریال مشکل منشی کیم چیه؟

  • کارگردان: پارک جون هوا
  • نویسنده: جون ایون یانگ
  • بازیگران: پارک سئو جون، پارک مین یانگ و موون وو جین
  • سال پخش: ۲۰۱۸
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: عاشقانه، اسرارآمیز و کمدی
  • میانگین امتیازات What’s Wrong with Secretary Kim در  IMDB: ۸.۱

لی یانگ جون نائب رئیس یک شرکت بزرگ است. اما یک روز منشی بسیار توانمندش یعنی کیم می سو بعد از ۹ سال ناگهان اعلام می‌کند که می‌خواهد از شغل خود استعفاء دهد؛ اتفاقی که دنیای لی یانگ جون را تکان می‌دهد. او تصمیم می‌گیرد که با دوست صمیمی خود (رئیس هیئت مدیره شرکت) صحبت کند تا هر کاری در توانش است، انجام دهد که می سو را کنار خود نگه دارد. در سراسر این ماجرا لی یانگ جون برای انجام کارهای مختلفی برنامه‌ریزی می‌کند؛ این در حالی است که کیم می سو تصمیمات دیگری دارد. او در تلاش است تا مردی را از گذشته‌ی سخت و پرآسیب خود و اتفاقاتی که در دوران کودکی‌اش رخ داده بود، پیدا کند.


۱۷- سریال The King: Eternal Monarch

سریال پادشاه: سلطنت ابدی

  • کارگردان: بک سانگ هون، جونگ جی هیون و یو جه وون
  • نویسنده: کیم یون سوک
  • بازیگران: لی مین هو، کیم گو یون، وو دو هوان
  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: فانتزی، معمایی، عاشقانه
  • میانگین امتیازات The King: Eternal Monarch در  IMDB: ۸.۲

اگر به ماجرای جهان‌های موازی علاقه دارید، این مورد از بهترین سریال های کره ای عاشقانه مخصوص شماست. چرا که این سریال، داستان دو جهان موازی از کشور کره را نشان می‌دهد. درست است که هر دو جهان در همین برهه زمانی به سر می‌برند اما یکی از جهان‌ها حکومت جمهوری و دیگری حکومت پادشاهی دارد. امپراطور همراه‌ با یک کارآگاه به نام جونگ ته ائول از جمهوری کره متحد می‌شوند تا جلوی به قدرت رسیدن یک مرد شیطانی و ویران کردن هر دوجهان را بگیرند. درست است که در کلیت سریال حفره‌هایی وجود دارد اما داستان آنقدر جذاب و هیجان‌انگیز روایت می‌شود که می‌توان آن را مجموعه‌ای موفق دانست.


۱۶- سریال Itaewon Class

سریال کلاس ایته‌وون

  • کارگردان: کیم سئونگ یون
  • نویسنده: گوانگ جین
  • بازیگران: پارک سئو جون، کیم دا-می، یو جائه میونگ
  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: درام و عاشقانه
  • میانگین امتیازات Itaewon Class در  IMDB: ۸.۲

در این جهان رقابتی که نظام سرمایه‌داری اجازه دیده شدن، درک شدن و شنیده شدن را به اغلب افراد جامعه، خصوصا نوجوانان و جوانان نمی‌دهد، این مورد از بهترین سریال های کره ای عاشقانه درمانی بر زخم بسیاری از جوانان است. این سریال درباره گروهی از آدم‌های طرد شده از اجتماع است که گرد هم می‌آیند تا یک غول تجاری استثمارگر را سرنگون کنند. این سریال که شخصیت‌های منحصربه‌فرد و عمیقی دارد، یک سرعت پیوسته را در روایت داستان خود حفظ می‌کند و پایان‌بندی بسیار خوبی دارد. این سریال سعی می‌کند در موقعیت‌های مختلف مسائل بسیار مهمی را مورد بررسی قرار دهد و دیدگاه بینندگان خود را متاثر کند. کلاس ایته وون یک سریال هنجارشکن، عاشقانه و یک تفسیر اجتماعی عمیق است.


۱۵- سریال My Love from Another Star

سریال تو از ستاره‌ها اومدی

  • کارگردان: جانگ تائه یو
  • نویسنده: پارک جیون
  • بازیگران: جون جی هیون، کیم سو هیون، پارک هه جین
  • سال پخش: ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۱ قسمت
  • ژانر: فانتزی، کمدی، عاشقانه
  • میانگین امتیازات My Love from the Star در  IMDB: ۸.۲

تو از ستاره‌ها اومدی که مورد دیگری از بهترین سریال های کره ای عاشقانه محسوب می‌شود، از نمادینی‌ترین آثار تلویزیونی این کشور هم به شمار می‌رود. احتمالا طرفداران پر و پا قرص سریال‌های کره ای، آن را به خوبی می‌شناسند. ماجرا از این قرار است که دو مین جون، یک بیگانه است که ۴۰۰ سال پیش به سیاره ما است. او بعد از ۴۰۰ سال سکونت روی زمین، در طی ۳ ماه آینده بالاخره می‌تواند به سیاره خود بازگردد. اما ناگهان با یک بازیگر مشهور به نام چون سونگ یی برخورد می‌کند. این همه سال، او خودش را از انسان‌ها دور کرده بود تا به‌نوعی از رخ دادن چنین اتفاقی جلوگیری کند اما ظاهرا چنین اتفاقی اجتناب‌ناپذیر است. این سریال آنقدر مشهور و محبوب و البته موفق شد که توانست رکورد تعداد بینندگان را به نام خود ثبت کند و جایزه‌های خیلی زیادی را به‌دست بیاورد.


۱۴- سریال Strong Girl Bong-soon

سریال زن قوی بونگ سون

  • کارگردان: لی هیونگ مین
  • نویسنده: بک می کیونگ
  • بازیگران: پارک بو یونگ، پارک هیونگ سیک و جی سو
  • سال پخش: ۲۰۱۷
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: جنایی، فانتزی، اکشن و رمانتیک
  • میانگین امتیازات Strong Girl Bong-soon در  IMDB: ۸.۲

دلیل اینکه می‌خواهیم زن قوی بونگ سون را به‌عنوان یکی از بهترین سریال های کره ای عاشقانه به شما معرفی کنیم، این است که این مجموعه در زمان پخش خود به‌طرز عجیبی برای سازندگانش درآمدزا بود؛ همچنین یکی از بهترین مجموعه‌های شبکه‌های کابلی کره بود که توانست بالاترین امتیازات را دریافت کند. ماجرا درباره دو بونگ سون است که با قدرت ابرانسانی متولد شده بود. رویایش این است که یک بازی ویدیویی با محوریت خودش بسازد. از جمله افتخارات این سریال می‌توان به جایزه بهترین بازیگر زن کره ای در مراسم جوایز بین‌المللی درامای سئول و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن و جایزه محبوبیت در مراسم جوایز سئول اشاره کرد.


۱۳- سریال Nine: Nine Time Travels

سریال نه: نه سفر در زمان

  • کارگردان: کیم بیونگ سو
  • نویسنده: سونگ جه جونگ و کیم یون جو
  • بازیگران: لی جین ووک، جو یون هی و جئون نو مین
  • سال پخش: ۲۰۱۳
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰ قسمت
  • ژانر: عاشقانه و اسرارآمیز
  • میانگین امتیازات Nine: Nine Time Travels در  IMDB: ۸.۲

ماجرای این مورد از بهترین سریال های کره ای عاشقانه درباره مردی است که ۹ چوب خاص و جادویی پیدا می‌کند که به واسطه آن‌ها می‌تواند ۲۰ سال به گذشته برود. او در تلاش بود که دنیایی را که امروز در آن زندگی می‌کرد، تغییر دهد؛ درحالی‌که از خانواده‌اش هم محافظت می‌کند. البته خب همه می‌دانیم که دستکاری زمان، بدون آسیب و تبعات بعدی نخواهد بود. اقدامات او در گذشته، زندگی خیلی‌ها را در دنیای امروزی تغییر داده بود؛ از جمله زندگی خودش. این سریال و داستانش آنقدر جذاب بود که طبق گفته‌ی سایت ددلاین هالیوود در سال ۲۰۱۳، قرار بود که یک نسخه آمریکایی هم از آن ساخته شود. اما متاسفانه هیچوقت به مرحله اجرا و نمایش نرسید.


۱۲- سریال The 1st Shop of Coffee Prince

سریال کافه پرنس

  • کارگردان: لی یون جونگ
  • نویسنده: لی جونگ آه و جانگ هیون جو
  • بازیگران: یون اون هه، گونگ یو و لی سون کیون
  • سال پخش: ۲۰۰۷
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۷ قسمت
  • ژانر: عاشقانه، درام و کمدی
  • میانگین امتیازات The 1st Shop of Coffee Prince در  IMDB: ۸.۲

کافه پرنس هم یکی دیگر از سریال های کره ای عاشقانه قدیمی است که امکان ندارد تماشا نکرده باشید؛ البته اگر از مخاطبان قدیمی تلویزیون کره باشید. گو یون چان زن جوانی است که از مادر و خواهرش حمایت می‌کند. موی کوتاه، لباس‌های پسرانه و رفتارهایش باعث می‌شد که اکثرا او را با یک پسر اشتباه بگیرند. بعدها، چوی هان کیول که بسیار ثروتمند هم است، باید با مدیریت یک کافی شاپ مخروبه، مهارت‌های خود را اثبات کند. از طرف دیگر هم گو یون چان با حفظ ظاهر پسرانه‌اش، تصمیم می‌گیرد که به استخدام او در این کافی شاپ در بیاید. به مرور زمان، او عاشق رئیس خود می‌شود که همین موضوع، شرایط را پیچیده‌تر از حالت عادی می‌کند.


۱۱- سریال Hotel del Luna

سریال هتل دل لونا

  • کارگردان: اوه چونگ هوان
  • نویسنده: هونگ جونگ یون و هونگ می ران
  • بازیگران: لی جی یون، یئو جین گو و کیم کانگ هون
  • سال پخش: ۲۰۱۹
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: درام، کمدی، اکشن و رمانتیک
  • میانگین امتیازات Hotel del Luna در  IMDB: ۸.۲

جانگ من وول مدیرعامل هتل دل لونا محسوب می‌شود. این هتل در مرکز شهر سئول واقع شده است و ظاهری بسیار قدیمی دارد. او چندین سال پیش، یک اشتباه بزرگ مرتکب شده بود و حالا به خاطر این موضوع، در هتل دل لونا گیر افتاده است. او زنی زیبا و در عین حال بی‌ثبات، مشکوک و حریص است. از سویی دیگر کو چان سونگ به‌عنوان جوان‌ترین دستیار مدیری که تا به حال در یک شرکت هتلداری چند ملیتی استخدام شده، کار می‌کند. او یک کمال‌گرای صادق است. او فرد آرام و منطقی‌ای به نظر می‌رسد اما در حقیقت یک پسر خوش‌مشرب و خونگرم است. به خاطر یک اتفاق غیرمنتظره، او کار خود را به‌عنوان مدیر در هتل دل لونا آغاز می‌کند. مشتریان هتلی که در مرکز این مورد از بهترین سریال های کره ای عاشقانه قرار دارد، از ارواح مختلف تشکیل می‌شود.


۱۰- سریال Descendants of the Sun

سریال نسل خورشید

  • کارگردان: لی یونگ بوک و بک سانگ هون
  • نویسنده: کیم یون سوک و کیم وون سئوک
  • بازیگران: سونگ جونگ کی، سونگ هی کیو و جین گو
  • سال پخش: ۲۰۱۶
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: اکشن، کمدی، عاشقانه
  • میانگین امتیازات Descendants of the Sun در  IMDB: ۸.۳

در مرکز داستان این مورد از بهترین سریال های کره ای عاشقانه، یک ماجرای عاشقانه بین کاپیتان یو شی جین از نیروهای ویژه کره جنوبی و دکتر کانگ مو یئون نمایش داده می‌شود؛ کسی که به‌عنوان جراح در بیمارستان هاسونگ در سئول کار می‌کند. آن‌ها در طی مسیر داستان خود را در میانه رویدادهای بزرگ و خطرات مرگبار پیدا می‌کنند؛ رویدادهایی که هم در سرزمین مادری خود و هم در کشور ساختگی و جنگ‌زده اورک رخ می‌دهد. این سریال موفقیت خیلی بزرگی را در دنیای تلویزیونی کره جنوبی کسب کرد و مخاطبان زیادی را به سمت تلویزیون‌ها کشاند. علاوه‌بر این، جایزه‌های زیادی را هم دریافت کرد و به‌عنوان مشهورترین و محبوب‌ترین سریال سال نام گرفت. حتی گفته شده که این مجموعه توانسته توریست‌های خیلی زیادی را به کشور کره بکشاند.


۹- سریال Kill Me, Heal Me

سریال منو بکش، خلاصم کن

  • کارگردان: کیم جین من و کم دائه جین
  • نویسنده: جین سو وان
  • بازیگران: جی سونگ، هوانگ جونگ یوم و پارک سئو جون
  • سال پخش: ۲۰۱۵
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰ قسمت
  • ژانر: کمدی، درام و عاشقانه
  • میانگین امتیازات Kill Me, Heal Me در  IMDB: ۸.۳

این مورد از فهرست بهترین سریال های کره ای عاشقانه، داستان خیلی متفاوت و جالبی را روایت می‌کند؛ مثل خیلی موارد دیگر این فهرست. ماجرا درباره داستان عاشقانه‌ی بین پسر یک خانواده ثروتمند به نام چا دو هیون است که ۷ شخصیت دارد و اوه ری جین که روانپزشک مخفی او می‌شود. همان‌طور که از موضوع اصلی هم مشخص است، سریال بیشتر از هر چیزی روی اختلال تجزیه هویت و همچنین آزار کودکان تمرکز دارد. این سریال درام توانست علاوه‌بر جایزه‌های مختلف زیادی که دریافت کرد، امتیازات خوبی را هم از منتقدان و بینندگان تلویزیونی بگیرد. موضوع جالب و قابل‌توجه این مجموعه، ۲ بار هم در چین و هنگ کنگ بازسازی شد.


۸- سریال It’s Okay, That’s Love

سریال مشکلی نداره، این عشقه

  • کارگردان: کیم کیو تائه
  • نویسنده: نوه هی کیونگ
  • بازیگران: جو این سونگ، گونگ هیو جین و سونگ دونگ ایل
  • سال پخش: ۲۰۱۴
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: کمدی، درام و عاشقانه
  • میانگین امتیازات It’s Okay, That’s Love در  IMDB: ۸.۳

در این مورد از بهترین سریال های کره ای عاشقانه، باز هم با داستان عشقی بین یک روانپزشک به نام جی هه سو و نویسنده‌ای به نام جانگ جائه یول طرف هستیم؛ کسی که به اسکیزوفرنی مبتلا شده است. جائه یول با وجود این اختلال، نویسنده موفق رمان‌های اسرارآمیز و همچنین دی‌جی یک شبکه رادیویی به شمار می‌رود. اتفاقاتی که این مرد جوان در دوران کودکی خود تجربه کرده بود، همگی دست به‌دست هم دادند تا او به اختلال وسواسی جبری گرفتار شود. با اینکه این سریال نمرات متوسطی از منتقدان دریافت کرد، اما حسابی مورد استقبال مخاطبان تلویزیونی قرار گرفت و طرفداران زیادی آن را دنبال می‌کردند. علاوه‌بر این، این سریال موفق شد جایزه‌های مختلف زیادی را در جشنواره‌های معتبر به‌دست بیاورد.


۷- سریال Weightlifting Fairy Kim Bok-joo

سریال پری وزنه‌برداری کیم بوک‌جو

  • کارگردان: اوه هیون-جونگ
  • نویسنده: یانگ هی-سونگ
  • بازیگران: لی سونگ-کیونگ، نام جو هیوک و لی جه-یون
  • سال پخش: ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: کمدی و عاشقانه
  • میانگین امتیازات Weightlifting Fairy Kim Bok-joo در  IMDB: ۸.۴

داستانی فراموش‌نشدنی درباره جوانی، دوستی و عشق در این مورد از فهرست بهترین سریال های کره ای عاشقانه جریان دارد. در سرتاسر این سریال ما شاهد این هستیم که دانش‌آموزان در یک کالج ورزشی برای رسیدن به رویاها و دستیابی به موفقیت به‌شدت تلاش می‌کنند؛ آن هم زمانی‌که با دوستی و عشق هم درگیر هستند. دو شخصیت اصلی این داستان به همراه دیگر دوستان خود، به یک ماجراجویی احساسی شدید می‌روند که در آن چیزهای مختلفی را تجربه می‌کنند. این سریال، ماجرای تمام این دانش‌آموزان را دنبال می‌کند؛ تمام سختی‌ها و اوقات خوب آن‌ها را به ما نشان می‌دهد. باری دیگر این مجموعه به مخاطبان خود یادآوری می‌کند که همیشه برای کسانی که اطراف ما هستند و به ما اهمیت می‌دهند، اهمیت بدهیم و آن‌ها را حمایت کنیم؛ به عبارتی دیگر، دقیقا همان رفتاری را با سایر داشته باشیم، که دوست داریم سایر با ما داشته باشند.


۶- سریال Healer

سریال هیلر

  • کارگردان: لی جونگ ساب و کیم جین وو
  • نویسنده: سونگ جی نا
  • بازیگران: جی چانگ ووک، پارک مین یونگ و یو جی ته
  • سال پخش: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰ قسمت
  • ژانر: اکشن، دلهره‌آور و فانتزی
  • میانگین امتیازات Healer در  IMDB: ۸.۵

در گذشته یک حادثه قتل رخ داده بود که یک گروه از افراد خاص در آن درگیر بودند؛ گروهی که خودشان یک ایستگاه پخش غیرقانونی را اداره می‌کردند. حالا بعد از گذشت مدت‌ها، آن حادثه، افراد مختلفی را گرد هم آورده است؛ یک مرد مرموز که کارهای مختلفی انجام می‌دهد و «هیلر» نام دارد، یک گزارشگر از یک روزنامه درجه دو و همچنین یک روزنامه‌نگار معروف. هیلر توانایی این را دارد که ظاهرهای مبدلی به خود بگیرد و مهارت‌های مبارزه‌ای دارد. آن‌ها با کمک یکدیگر باید با تضاد بی‌رحمانه‌ی حقیقت دربرابر ایمان مقابله کنند. این سریال با اینکه امتیازات متوسطی را در خود کشور کره دریافت کرد، اما در کشورهای دیگر طرفداران زیادی را به‌دست آورد و حتی باعث شد که جی چانگ ووک در کشورهای دیگر هم حسابی شناخته و مشهور شود.


۵- سریال Guardian: The Lonely and Great God

سریال نگهبان: خدای تنها و بزرگ

  • کارگردان: لی یونگ بوک، کوان هیوک چان و یون جونگ هو
  • نویسنده: کیم یون سوک
  • بازیگران: گونگ یو، کیم گو یون، لی دونگ ووک
  • سال پخش: ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: کمدی، درام، فانتزی، عاشقانه
  • میانگین امتیازات Goblin در  IMDB: ۸.۶

کیم شین که یک ژنرال نظامی به شمار می‌رود، با وجود نبرد قهرمانه‌اش در جنگ، به‌عنوان یک خائن به قتل می‌رسد. حتی بعد از مرگ هم مورد خشم خدایان قرار می‌گیرد و مجبور می‌شود مرگ تمام کسانی را که دوستشان دارد، ببیند. او که حالا به یک گوبلین تبدیل شده، ناچار است تا از افراد خاصی دربرابر سختی‌های زندگی مراقبت کند. او با وجود آرام بودنش، بسیار غمگین است و مدام به‌دنبال راهی برای پایان دادن به سرنوشت سختش می‌گردد. البته نباید فیلم‌برداری جذاب، داستان عاشقانه، بازی‌های چشمگیر و همچنین موسیقی گوش‌نواز آن را نادیده گرفت. زوج اصلی سریال با وجود تبار جداافتاده و آینده محکوم به فنایشان، وارد یک رابطه ممنوعه می‌شوند.


۴- سریال It’s Okay to Not Be Okay

سریال مشکلی نیست که خوب نباشی

  • کارگردان: پارک شین وو
  • نویسنده: جو یونگ
  • بازیگران: کیم سو هیون، سئو یک جی و اوه جونگ سه
  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • میانگین امتیازات It’s Okay to Not Be Okay در  IMDB: ۸.۷

مون گنگ ته شخصیت اصلی داستان این مورد از بهترین سریال های کره ای عاشقانه است که در بیمارستانی روانی کار می‌کند. از آنجایی که او چندین سال است که در این بیمارستان کار می‌کند، آسیب‌هایی هم به خودش وارد شده است. اما در مسیر زندگی، با یک نویسنده که اختلال شخصیتی ضداجتماعی دارد، آشنا می‌شود. این سریال به بررسی مشکلات پیش روی افراد مبتلا به تروما و بیماری‌های روانی می‌پردازد؛ به همین دلیل هم ممکن است برای برخی افراد تماشا آن راحت نباشد. البته از سوی دیگر، نمی‌توان جذابیت‌های خیلی زیاد آن را توصیف کرد. حتما باید آن را تماشا کنید تا در ماجراجویی‌ها با شخصیت‌ها همراه شوید و پیشرفت آن‌ها ببینید و روند رشد آن‌ها را احساس کنید.

۳- سریال Crash Landing on You

سریال سقوط روی تو

  • کارگردان: لی جونگ هیو
  • نویسنده: پارک جی یون
  • بازیگران: هیون بین، سون یک-جین و کیم جونگ-هیون
  • سال پخش: ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
  • ژانر: ماجراجویی، کمدی، عاشقانه
  • میانگین امتیازات Crash Landing on You در  IMDB: ۸.۷

یون سه-ری که مالک یک شرکت معروف مد است، هنگام استفاده از پاراگلایدر، دچار یک تصادف ویرانگر می‌شود؛ اتفاقی که باعث می‌شود او در کره شمالی گیر بیفتد. در همین حین با ری جونگ-هیوک ملاقات می‌کند؛ یک کاپیتان نظامی محترم. سه-ری در طول اقامت خود متوجه سختی‌های زندگی در کره شمالی می‌شود و در همین حین هم به آرامی عاشق کاپیتان ری می‌شود. حالا همه چیز به سه-ری و رفقای او در کره شمالی بستگی دارد که راهی برای خروج از کشور و بازگشت به جنوب را پیدا کنند؛ آن هم زمانی‌که مجبور هستند عشق خود را نسبت به یکدیگر پنهان کنند. یکی از نکات جالب این مورد از بهترین سریال های کره ای عاشقانه، بیان بسیار جذاب تفاوت‌ها و شباهت‌های کره شمالی و جنوبی است.


۲- سریال Mr. Sunshine

سریال آقای آفتاب

  • کارگردان: لی ایونگ بوک
  • نویسنده: کیم ایون سوک
  • بازیگران: لی بیونگ-هان، کیم تی-ری و یو یئون-سوک
  • سال پخش: ۲۰۱۸
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۴ قسمت
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه، اکشن و درام
  • میانگین امتیازات Mr. Sunshine در  IMDB: ۸.۷

سریال آقای آفتاب حول محور یک پسر جوان می‌چرخد که در دوره برده‌داری متولد شده است. او در سال ۱۸۷۱ بعد از یک اتفاق بسیار دردناک، به ایالات متحده فرار می‌کند؛ آن هم در طی ماجرای اردوکشی ایالات متحده به کشور کره که با نام شینمیانگیو هم شناخته می‌شود. او بعدها، به‌عنوان یکی از افسر تفنگداران دریایی ایالات متحده، به چوسون بازمی‌گردد. پسر کوچک که حالا به مرد جوانی تبدیل شده، بعد از بازگشت به کره، با دختر یک اشراف آشنا می‌شود و به او دل می‌بندد. دقیقا در همین حین، متوجه نقشه نیروهای خارجی برای استعمار کره می‌شود.


۱- سریال Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

سریال عاشقان ماه

  • کارگردان: کیم کیو ته
  • نویسنده: چو یون یانگ
  • بازیگران: لی جون گی، لی جی یون و کانگ ها نول
  • سال پخش: ۲۰۱۶
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰ قسمت
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه و فانتزی
  • میانگین امتیازات Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo در  IMDB: ۸.۷

«اگر در دنیای دیگر و در زمان دیگری با یکدیگر ملاقات می‌کردیم… من از هیچ چیزی نمی‌ترسیدم… واقعا، می‌توانستم هرچه قدر که بخواهم، آزادانه تو را دوست داشته باشم.» زمانی‌که یک خورشید گرفتگی کامل رخ می‌دهد، یک زن از قرن بیست و یکم به دوران سلسله گورو در کشور کره منتقل می‌شود؛ آن هم با بدن یک دختر ۱۶ ساله. این دختر جوان در این دوران، می‌تواند در ارتباط با یک شاهزاده خوش‌تیپ و جذاب، شاهد عشق، رقابت، سیاست و ارتباط دوستی باشد؛ آن هم در نبرد برای تاج و تخت، دوستی و عشق. این سریال هم مانند چند مورد دیگر از بهترین سریال های کره ای عاشقانه، از یک اثر دیگر اقتباس شده است؛ این بار از یک رمان چینی به نام Bu Bu Jing Xin. با اینکه این سریال حسابی توسط مخاطبان چینی مورد استقبال قرار گرفت، اما امتیازات بسیار پایینی دریافت کرد و حتی در حد انتظار هم نبود.



سینما و تلویزیون کره توجه ویژه‌ای به ژانر کمدی دارد و بخش عمده‌ای از آثار کره‌ای با چاشنی طنز همراه هستند. تماشای چند سریال کره ای کمدی تاثیر بسزایی در تغییر روحیه شما دارد، پس در این مطلب با معرفی سریال های کمدی کره ای با ما همراه باشید.

سریال های کمدی کره ای همواره مورد توجه طیف وسیعی از مخاطبان هستند و طرفداران بسیاری دارند. آثار کره‌ای معمولا خانوادگی بوده و با ژانر کمدی و طنز تلفیق می‌شوند. سریال های طنز کره ای نیز آثار شیرین و جذابی هستند که با خلق فضای کمدی و خانوادگی، لحظات شاد و مفرحی را برای بیننده رقم می‌زنند. در چند سال اخیر نیز عناوین جذابی ساخته شده است که هریک از آنها در زمان خود مخاطبان و طرفداران بسیاری داشته‌اند. سریال‌های کره‌ای عموما برای مخاطبان ایرانی از جذابیت خاصی برخوردار هستند و تاکنون نیز آثار طنز بسیاری به زبان فارسی دوبله و پخش شده است. به همین بهانه در ادامه این مقاله سینمایی از پلازا برترین سریال کره ای طنز را به شما معرفی خواهیم کرد، پس این مقاله را از دست ندهید.

سریال طنز کره ای

آنچه در ادامه می‌خوانید

برترین سریال های کمدی کره ای

در این بخش بهترین سریال های طنز کره ای را به شما معرفی کرده و هریک را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌دهیم. با فهرست بهترین سریال های کره ای خنده دار همراه ما بمانید.

1. سریال پاسخ به 1988 ، بهترین سریال کره ای کمدی

سریال کره ای کمدی مدرسه ای / سریال های طنز کره ای

  • سال ساخت: 2015
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 9.2
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • کارگردان: شین وون هو (Shin Won-ho)
  • بازیگران: هایری، پارک بو گوم، ریو جون یول، گو کیونگ پیو

بدون شک سریال ریپلای 1988 یکی از بهترین سریال های طنز کره ای است. این درام زیبا زندگی 5 خانواده را دنبال می‌کند که در یک خیابان در محله‌ای به نام سانگموندونگ در سئول زندگی می‌کنند. سریال پاسخ به 1988 نگاهی نوستالژیک به سال 1988 و زندگی مردم در آن سال‌ها را دارد. این درام درباره عشق، دوستی، وفاداری، ازخودگذشتگی و زندگی روزمره 5 خانواده و فرزندانشان است که بی‌شک یکی از زیباترین سریال‌های تاریخ کی‌دراما محسوب می‌شود.

2. سریال طنز و تاریخی کره ای آقای ملکه (Mr. Queen)

سریال های کره ای در ژانر کمدی

  • سال ساخت: 2020-2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.8/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • کارگردان: یون سونگ شیک (Yoon Sung-Sik)
  • بازیگران: شین هه سان، کیم جونگ-هیون

سریال های کره ای در ژانر کمدی را با یک سریال کره ای تاریخی کمدی ادامه می‌دهیم. یکی از سریال های طنز کره ای 2021 که توانست به خوبی جای خود را در دل بینندگان باز کند، سریال آقای ملکه است. این سریال خنده دار کره ای از دسامبر 2020 تا فوریه 2021 هر شنبه و یکشنبه از شبکه tvN به روی آنتن می‌رفت. سریال آقای ملکه هفتمین سریال پریننده تاریخ شبکه‌های کابلی است. برخی آن را بهترین سریال کره ای طنز شبکه tvN می‌دانند، زیرا موفق شده پنجمین سریال پربیننده در تاریخ این شبکه باشد.

سریال آقای ملکه در مورد سرآشپز مردی معروف به نام جانگ بونگ-هان از عصر حاضر است. او پس از یک سقوط و برخورد سرش به زمین چشم باز می‌کند و خود را در بدن ملکه چئورین در دوران پوسان می‌یابد. حالا او باید در قصر به عنوان همسر پادشاه زندگی کند و راهی برای بازگشت به زمان حال پیدا کند اما این کار ساده نخواهد بود!

3. سریال سقوط روی تو (Crash Landing on You)

سریال های کره ای خنده دار

  • سال ساخت: 2019-2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: لی جئونگ هیو (Lee Jeong-hyo)
  • بازیگران: هیون بین، سون یه-جین، سو جی هی، لی مین یانگ

در فهرست سریال های کره ای جدید 2020 سریال سقوط روی تو را داریم. این سریال، که با نام سریال فرود اضطراری روی تو نیز شناخته می‌شود، یک سریال کره ای طنز و عاشقانه 2020 با رگه‌هایی از ماجراجویی است. این سریال از شبکه tvN کره جنوبی و شبکه نتفلیکس پخش شد. این سریال جوایز بسیاری را از آن خود کرد و سومین سریال پربیننده کره جنوبی در تاریخ شبکه‌های کابلی تلویزیون است.

سریال کره ای کمدی عاشقانه سقوط روی تو در مورد زنی است که هنگام پرواز با پاراگلایدر در سئول، درگیر یک طوفان می‌شود و در کره شمالی فرود می‌آید. یک افسر کره شمالی او را پیدا می‌کند و به او پناه می‌دهد. اگر از مشتاقان سریال های طنز کره ای باشید، حتما تا الان این سریال را تماشا کرده‌اید.

4. سریال خنده در وایکیکی (Laughter in Waikiki)، از بهترین سریال های کره ای خنده دار

برترین سریالهای کمدی کره ای

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • کارگردان: لی چانگ-مین (Lee Chang-min)
  • بازیگران: کیم جونگ-هیون، لی یی-کیونگ، سون سئونگ-ون

سریال خنده در وایکیکی با نام‌های مختلفی، از جمله به وایکیکی خوش آمدید، شناخته می‌شود. نام این سریال در فهرست برترین سریال های طنز کره ای همیشه حضور دارد. سریال خنده در وایکیکی در سال 2018 هر دوشنبه و سه‌شنبه از شبکه JTBC به روی آنتن می‌رفت. محبوبیت این سریال به حدی زیاد بود که برخی آن را خنده دارترین سریال کره ای جدید می‌دانستند و بدین ترتیب عوامل تصمیم گرفتند فصل دوم آن را نیز بسازند.

داستان این سریال، که از بهترین سریال های طنز کره ای است، در مورد 3 مرد جوان است. دونگ گو آرزو دارد کارگردان شود، جون کی یک بازیگر ساده است که رویای ستاره شدن را در سر می‌پروراند، و دو شیک نیز آرزو دارد یک فیلمنامه‌نویس موفق شود. بازیگران این سه نقش به ترتیب کیم جون-هیونگ، لی کی کیونگ و سون سئونگ ون هستند.

سریال خنده در وایکیکی 2 یکی از بهترین سریال های کمدی کره ای 2019 است که در دنباله سریال خنده در وایکیکی ساخته شد. این سریال هر دوشنبه و سه‌شنبه، از مارس تا می 2019، از شبکه KST پخش می‌شد.

5. سریال کره ای کمدی دفترچه زندان

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: شین وون هو (Shin Won-ho)
  • بازیگران: پارک هه سو، جونگ کیونگ هو، جونگ هه این، لی کیو هیونگ

دفترچه زندان سریالی گیرا است که حول محور زندگی محکومین پشت میله‌ها، خانواده هایشان و افسران وظیفه شاغل در کانون اصلاح و تربیت می‌چرخد. این فیلم بر داستان یک ستاره بیس بال به نام کیم جه هیوک متمرکز است که پس از اینکه خواهرش را از حمله جنسی نجات می‌دهد، به تجاوز محکوم می‌شود.

کیم جِه‌یوک، بازیکن بیسبال، یک شبه به خاطر دفاع از خواهرش در برابر تجاوز جنسی به زندان فرستاده شد، درست چند روز قبل از اینکه او برای پیوستن به بوستون رد ساکس به ایالات متحده پرواز کند. شاید با خواندن خلاصه داستان این سریال فکر کنید با عنوانی درام و تلخ رو به رو هستید اما قطعا سخت در اشتباهید، کافی است 2 یا 3 قسمت از این سریال کره ای کمدی را تماشا کنید تا مثل ما این سریال برای همیشه در فهرست سریال های طنز کره ای شما قرار بگیرد.

6. سریال کمدی کره ای زن قوی بونگ سون (Strong Woman Bong-soon)

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 16+1
  • کارگردان: لی هیونگ-مین (Lee Hyung-min)
  • بازیگران: پارک بو-یونگ، پارک هیونگ-سیک، جی سو

یکی از محبوب‌ترین و برترین سریال های کره ای خنده دار، سریال زن قوی بونگ سون است. این سریال محصولی از شبکه JBTC است که در سال 2017 از این شبکه پخش می‌شد. محوریت داستان سریال بر زنی با نیروی فوق انسانی است که این قدرت، مشکلات زیادی برایش درست می‌کند. پس بیراه نیست اگر این سریال را بهترین سریال کره ای طنز بدانیم. سریال زن قوی بونگ سون یکی از برترین سریال‌ها در تاریخ شبکه‌های کابلی است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
کی پاپ چیست؟ چرا موسیقی پاپ کره ای محبوب شد؟

زینب عظیمی27 تیر 1401 19:30
بهترین گروه های کیپاپ دنیا ؛ پرطرفدارترین گروه های …

فاطمه دارابی25 خرداد 1401 18:30

7. سریال کره ای کمدی کشیش آتشین

  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 40
  • کارگردان: میون-وو لی (Myoungwoo Lee)
  • بازیگران: کیم نام-گیل، کیم سونگ-کیون و گو جون

سریال کشیش آتشین (The Fiery Priest) شاید برترین سریال کمدی کره ای این فهرست برای خیلی‌ها محسوب می‌شود که تلفیقی از ژانر کمدی و جنایی است. قسمت اول این سریال جذاب در سال 2019 از شبکه SBS کره جنوبی پخش شد و روزهای جمعه و شنبه هر هفته بر روی آنتن می‌رفت. این سریال یکی از پرمخاطب‌ترین و برترین سریال های طنز کره ای در سال 2019 اعلام شد که به موفقیت تجاری دست پیدا کرد. این عنوان همچنین بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و به عنوان یک سریال ارزشمند قلمداد شد. اغراق نیست اگر این سریال را بهترین سریال کمدی کره ای در سال 2019 بنامیم.

داستان سریال کره ای طنز کشیش آتشین درباره یک کشیش به نام «کیم هه ایل» است که دچار اختلالات عصبی می‌شود. این کشیش به همراه دو دوست خود که یکی افسر پلیس و دیگری نیز دادستان است، تصمیم دارند قاتل یک کشیش سالخورده را پیدا کنند. این سه نفر برای پیدا کردن قاتل دچار چالش‌های بسیاری می‌شوند.

8. سریال کافه پرنس، از بهترین سریال های کمدی عاشقانه کره ای

  • سال ساخت: 2007
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 17
  • کارگردان: لی یون-جان (Lee Yoon-jung)
  • بازیگران: یون اون هه، گونگ یو، لی سان گیون و چی جانگ

سریال کافه پرنس (Coffee Prince) نیز یک سریال کمدی کره ای است که در زمان پخش محبوبیت بسیاری در میان مخاطبان داشت. این سریال برای اولین بار در سال 2007 از شبکه MBC کره جنوبی پخش شد و دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته بر روی آنتن می‌رفت. این عنوان نیز تلفیقی از ژانر کمدی، درام و عاشقانه است که با خلق فضایی رمانتیک و در عین حال کمدی، لحظات شیرینی را برای مخاطب رقم می‌زند. سریال کافه پرنس بر اساس یک رمان با همین نام ساخته شده است و به همین دلیل در زمان پخش، طرفداران بسیاری داشت.

داستان سریال کافه پرنس درباره دختری جوان به نام «گو یون چان» است که ظاهر پسرانه دارد و اکثر مردم نیز فکر می‌کنند که او واقعا پسر است. یون چان برای امرار معاش دائما در حال کار است و شغل‌های بسیاری را امتحان کرده است. او روزی به طور اتفاقی با پسری به نام «چون هان کیول» آشنا می‌شود که خانواده ثروتمند و سرشناسی دارد. خانواده چون هان اصرار شدیدی بر ازدواج پسرشان دارند و او را با دخترهای مختلفی آشنا می‌کنند. روزی چون هان از گو یون خواهش می‌کند تا نقش دوست همجنس‌گرای او را برای خانواده‌اش بازی کند. در این میان اتفاقات جالب بسیاری برای آنها می‌افتد که مسیر زندگی‌شان را متحول می‌سازد.

9. سریال کمدی کره ای منشی کیم چشه؟

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: پارک جون-هوآ (Park Joon-hwa)
  • بازیگران: پارک سئو جون و پارک مین یونگ

سریال منشی کیم چشه؟ (What’s Wrong with Secretary Kim) نیز یک سریال طنز کره ای دیگر است که ترکیبی از ژانر کمدی و عاشقانه بوده و طرفداران بسیاری دارد. این سریال بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده که در سال 2013 منتشر شد و محبوبیت بسیاری پیدا کرد. سریال منشی کیم چشه؟ برای اولین بار از شبکه TVN کره جنوبی پخش شد و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هر هفته به روی آنتن می‌رفت. این عنوان یکی از برترین سریال های طنز کره ای است که در زمان پخش مخاطبان بسیاری داشت.

داستان سریال کره ای کمدی منشی کیم چشه؟ درباره مردی به نام «لی یونگ جون» است که یک شرکت خانوادگی بزرگ دارند و او نیز در این شرکت به عنوان معاون رئیس کار می‌کند. دختری به نام «کیم می سو» سال‌ها است که به عنوان منشی در این شرکت کار می‌کند، اما روزی تصمیم به استعفا می‌گیرد و همه چیز در زندگی خودش و رییس منظبط و حساسش تغییر می‌کند. تماشای این سریال کمدی کره ای با بازی پارک مین یونگ و پارک سئو جون را ار دست ندهید.

10. سریال باغ مخفی

  • سال ساخت: 2010-2011
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • کارگردان: شین وو-چول (Shin Woo-chul)
  • بازیگران: ها جی-وون، هیون بین، یون سانگ هیون و کیم سارانگ

سریال باغ مخفی (Secret Garden) نیز یک سریال کره ای طنز بوده که تلفیقی از ژانر فانتزی و عاشقانه است. قسمت اول این سریال در نوامبر 2010 از شبکه SBS کره جنوبی به نمایش درآمد و پخش آن نیز تا ژانویه 2011 ادامه یافت. سریال باغ مخفی در رتبه‌بندی سریال‌های برتر به موفقیت بزرگی دست یافت و منتقدان نیز نقدهای مثبتی نسبت به این سریال داشتند. این عنوان جوایز مختلفی در جشنواره جوایز SBS و چهل و هفتمین دوره جوایز هنری Baeksang دریافت کرد و یکی از سریال‌های موفق و پرطرفدار سال 2010 محسوب می‌شود، که با کمی چشم‌پوشی می‌توانیم آن را بهترین سریال کره ای طنز 2010 بنامیم. این سریال در قالب طنز و کمدی، دارای نکات اخلاقی و آموزنده بسیاری است که در نهایت بیننده را به تامل و تفکر دعوت می‌کند.

داستان سریال باغ مخفی درباره یک زن بدل‌کار و یک مدیر عامل مرکز خرید است که روزی به صورت اتفاقی وارد یک باغ مخفی می‌شوند و جسم این دو با یکدیگر عوض می‌شود. پس از این اتفاق زندگی و سرنوشت آنها دگرگون می‌شود و هریک راه تازه‌ای در پیش می‌گیرند.

11. سریال کره ای طنز زیبایی حقیقی (True Beauty)

  • سال ساخت: 2020-2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: کیم سانگ-هیوپ (Kim Sang-hyeop)
  • بازیگران: مون گا یونگ، لی گو ایون، چا اون وو، لی سونگ وو، هوانگ این-یئوپ

اسامی سریال های کمدی کره ای را با یک سریال کمدی عاشقانه کره ای 2021 ادامه می‌دهیم. سریال کمدی کره ای مدرسه ای زیبایی حقیقی بر یک دختر نوجوان دبیرستانی تمرکز دارد. او که به دلیل چهره خود مورد آزار و اذیت دیگران قرار گرفته، هنر آرایشگری را می‌آموزد و بدین ترتیب در مدرسه جدیدش به زیباترین دختر مدرسه شهرت می‌یابد. اما آیا این محبوبیت دروغین ادامه خواهد یافت؟

سریال کمدی کره ای دبیرستانی زیبایی حقیقی از دسامبر 2020 تا فوریه 2021 هر چهارشنبه و پنجشنبه به روی آنتن شبکه tvN می‌رفت. این سریال کره ای طنز در ایران نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

12. سریال خواستگاری تجاری (A Business Proposal)

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها:  12
  • کارگردان: پارک سئون هو (Park Seon Ho)
  • بازیگران: آن هیو سوپ، کیم سه جونگ، کیم مین کیو، سئول این آه

در این سریال کمدی کره ای ، کانگ ته مو (آن هیو سوپ) تنها وارث یک شرکت بزرگ است. پدربزرگش که نگران است نوه‌اش تنها بماند، اصرار دارد هرطور که شده او را تشویق به ازدواج کند. ته مو که از قرارهای ازدواج و آشنا شدن با دخترهای مختلف خسته شده، تصمیم می‌گیرد با اولین کسی که دید ازدواج کند. در همین حین شین هاری که یکی از کارمندهای شرکت ته مو است، به اصرار دوستش یونگ سو (سئول این آه)، بجای او به قرار ازدواجی می‌رود که زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد. هاری برای منصرف کردن ته مو از ازدواج با دوستش، با ظاهر و شخصیتی کاملا متفاوت سر قرار حاضر می‌شود، بی‌خبر از اینکه کارهای عجیبش باعث می‌شود ته مو به او علاقه‌مند شود. حالا هاری باید راهی برای پوشاندن تمام دروغ‌هایش پیدا کند.

13. سریال کره ای خنده دار افسانه دریای آبی (Legend of Blue Sea)

  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها:  20
  • کارگردان: جین هیوک (Jin Hyuk)
  • بازیگران: لی مین هو، جون جی هیون، شین وون هو

در این سریال کمدی کره ای ، یک پری دریایی از دوره چوسون به سئول امروزی می‌رسد، جایی که او با یک کلاهبردار که ممکن است با گذشته این پری مرتبط باشد، ملاقات می‌کند.

این سریال بر داستان عشق شیم چئونگ (جون جی هیون)، یک پری دریایی و هیو جون جه (لی مین هو)، یک کلاهبردار حرفه‌ای متمرکز است. با داستانی از تولد دوباره، سرنوشت، عشق نافرجام و ماجرایی ناتمام از دوران چوسون، سریال افسانه دریای آبی با ماجراهایش یکی از خنده دار ترین سریال های کمدی کره ای است که تماشای آن در هر دوره‌ای همچنان می‌تواند لذت‌بخش باشد.

14. سریال سلول های یومی (yumi’s cells)

  • سال ساخت: 2021-2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها:  28
  • کارگردان: لی سانگ یوب (Lee Sang yeob)
  • بازیگران: کیم گو ایون، آن بو هیون، پارک جین یانگ، لی یو بی

این سریال بر اساس وبتونی به همین نام، داستان یومی (کیم گو اون)، یک کارمند اداری معمولی را از منظر سلول‌های مغزی در سرش روایت می کند که هر فکر، احساس و عمل او را کنترل می‌کنند. یومی یک زن معمولی است. سلول عشق او در پی شوک یک رابطه شکست خورده به کما می‌رود و سریال سلول های یومی رشد و دگرگونی او را به تصویر می‌کشد که سلول‌هایش سخت تلاش می‌کنند تا سلول عشق را بیدار کنند و یک زندگی شاد برای یومی بسازند.

در فصل اول سریال ماجرای عشق بین یومی و گو وونگ را می‌بینیم. گو وونگ ( آن بو هیون)، یک توسعه دهنده بازی و یک مهندس با استعداد است. اگرچه وونگ زیاد اهل احساسات نیست و بیشتر سلول‌هایش بر اساس منطق و فرمول‌های ریاضی عمل می‌کنند، اما سعی می‌کند با شخصیت ساده و صادق خود سلول عشق یومی را بیدار کند. در فصل دوم این سریال کمدی کره ای ، یومی پس از جدایی از گو وونگ، رابطه جدیدی را با همکارش بابی (جین یانگ) آغاز می‌کند، اما پس از مدتی آن‌ها بنا به اتفاقاتی دچار مشکلاتی می‎شوند و یومی با بحران متفاوتی در رابطه‌اش با بابی رو به رو می‌شود.

15. سریال سام سون دوست ‌داشتنی من

  • سال ساخت: 2005
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: کیم یون-چال (Kim Yoon-cheol)
  • بازیگران: کیم سون-آه، هیون بین، جونگ ریو وون و دنیل هنی

سریال سام سون دوست داشتنی من (My Lovely Sam Soon) یک سریال کمدی کره ای با تلفیق ژانر عاشقانه است که در زمان پخش طرفداران بسیاری داشت. این سریال جذاب برای اولین بار در سال 2005 از شبکه MBC کره جنوبی پخش شد و چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته بر روی آنتن می‌رفت. این عنوان یکی از محبوب‌ترین سریال های کمدی کره ای محسوب می‌شود که جوایز بسیاری از جمله جایزه هنری پکسانگ را دریافت کرد. منتقدان نیز نقدهای مثبتی نسبت به این سریال داشتند و معتقد بودند که بخش عمده جذابیت این سریال به دلیل تمرکز بر زندگی یک زن تنها در اواخر دهه 20 سالگی اوست.

در ادامه معرفی سریال کره ای کمدی عاشقانه “سام سون دوست داشتنی من” باید از داستان آن برایتان بگوییم. این سریال درباره دختری به نام «سام سون» است که تبحر خاصی در شیرینی‌پزی و کیک‌پزی دارد. سام سون بعدازظهر کریسمس، نامزد خود را با دختر دیگری می‌بیند و بلافاصله از او جدا می‌شود. در همان روز به طور اتفاقی در سرویس بهداشتی مردانه با پسری جوان و خوش‌تیپ به نام «هیون جین» مواجه می‌شود که برای رستوران خود به دنبال یک کیک‌پز حرفه‌ای می‌گردد. سام سون در رستوران هیون جین استخدام می‌شود و به تدریج رابطه عاشقانه‌ای میان آنان شکل می‌گیرد. اما همه چیز به همین سادگی و شیرینی نیست و این دو درگیر مشکلات و چالش‌های بسیاری می‌شوند.

16. سریال پسران برتر از گل

  • سال ساخت: 2009
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 25
  • کارگردان: جون کی سانگ (Jeon Ki-sang)
  • بازیگران: کو هائه سان، لی مین هو، کیم هیون‌-جونگ و کیم بوم

سریال پسران برتر از گل (Boys Over Flowers) یکی از برترین سریال های طنز کره ای است که در زمان پخش طرفداران بسیاری داشت و با استقبال خوبی مواجه شد. این سریال برای اولین بار از شبکه KBS2 پخش شد و با تلفیقی از ژانرهای کمدی، درام و عاشقانه توانست بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان و مخاطبان دریافت کند. جالب است بدانید که این عنوان، چهارمین سری از سریال پسران برتر از گل است که سری اول آن به صورت انیمه در ژاپن و سری دوم و سوم آن نیز در تایوان ساخته شد. اما سری چهارم آن از قسمت‌های پیشین، جذاب‌تر بود و طرفداران بیشتری داشت. تماشای این سریال به علاقه‌مندان سریال های طنز کره ای توصیه می‌شود. این سریال در زمان پخش خود با بازی لی مین هو بهترین سریال کره ای طنز نام گرفت.

داستان سریال پسران برتر از گل درباره یک دختر دبیرستانی به نام «گوم جاندی» است که خانواده‌اش از قشر ضعیف جامعه هستند و همگی در یک خشک‌شویی کار می‌کنند. روزی جاندی برای تحویل سفارش یک مدرسه سرشناس و مهم به نام «مدرسه شینهوا» به آنجا می‌رود و شخصی را در بالای پشت‌بام می‌بیند که می‌خواهد خودکشی کند. جاندی سریعا خودش را به او می‌رساند و نجاتش می‌دهد، اما عکس‌های این ماجرا خیلی زود در همه جا منتشر شد. جاندی پس از این اتفاق به «دختر اعجوبه» شناخته و به عنوان عضو افتخاری در این مدرسه اشرافی ثبت‌نام شد. با ورود جاندی به این مدرسه همه چیز دستخوش تغییر قرار می‌گیرد و اتفاقات جالبی برای این دختر ساده و خوش قلب می‌افتد.

17. سریال کره ای طنز من ربات نیستم

  • سال ساخت: 2018-2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 32
  • کارگردان: جونگ دائی-یون (Jung Dae-yoon)
  • بازیگران: یو سئونگ هو، چائه سو بین و آم کی جون

سریال من ربات نیستم (I’m Not a Robot) نیز یک سریال کمدی کره ای است که با ژانر علمی-تخیلی، فانتزی و رمانتیک ترکیب شده است. این سریال برای اولین بار در سال 2017 از شبکه MBC کره جنوبی به نمایش درآمد و پخش آن نیز تا سال 2018 ادامه یافت. این سریال در زمان پخش مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفت و بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد. این مجموعه نیز یک کمدی شیرین و جذاب است که گزینه پیشنهادی خوبی برای طرفداران این ژانر محسوب می‌شود. این سریال را می‌توان بهترین سریال کره ای طنز در این ژانر دانست.

داستان سریال من ربات نیستم درباره مردی به نام «کیم مین کیو» بوده که مدیر داخلی یک شرکت است، اما به دلیل حساسیت نسبت به آدم‌ها باید جدا از آنها زندگی کند. او زمانی که با انسان‌ها تماس داشته باشد، تنگی نفس می‌گیرد و پوستش قرمز می‌شود. در این میان نابغه‌ای یک ربات طراحی کرده است که قرار است برای آزمایش اولیه به منزل کیم مین کیو فرستاده شود. اما باتری این ربات خراب می‌شود و تیم سازنده مجبور می‌شود نسخه پیشین آن را برای تست بفرستد.

18. سریال کره ای کمدی شخصیت یک مرد محترم

  • سال ساخت: 2012
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • کارگردان: شین وو-چول
  • بازیگران: جانگ دونگ-گون، کیم هانئول، کیم سو-رو و کیم مین جونگ

سریال شخصیت یک مرد محترم (A Gentleman’s Dignity) نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین سریال های کره ای خنده دار جذاب این فهرست محسوب می‌شود که طرفداران بسیاری در کره جنوبی دارد. این سریال برای اولین بار از شبکه SBS پخش شد و روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته به نمایش در می‌آمد. این مجموعه دومین اثر شین وو-چول در این فهرست است که پس از اتمام سریال باغ مخفی و با همکاری عوامل همان سریال، آن را کلید زد. این عنوان در زمان پخش توانست توجه عمده مخاطبان را به خود جلب کند و مانند سریال قبلی شین وو-چول، به سریالی محبوب و پرمخاطب تبدیل شود.

سریال شخصیت یک مرد محترم روایتگر داستان زندگی عاطفی و شکست‌های چهار شخصیت مجزا در 40 سالگی آنها است. در طول این سریال شاهد سرگذشت کاراکترهای جذابی هستیم که اکنون هر کدام یک شخصیت مهم هستند. داستان‌های عاشقانه و شکست‌های این چهار نفر بسیار جالب بوده و فضای کمدی شیرینی را برای مخاطب خلق می‌کنند.

19. سریال رییس کیم، از برترین سریال های طنز کره ای

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • کارگردان: لی اون جین (Lee Eun Jin)
  • بازیگران: نام گونگ مین، لی جون هو، نام سانگ می، کیم سئون هو

رئیس کیم یک نابغه حسابدار عجیب و غریب و پر زرق و برق است که کارهای غیرقانون برای موکلانش می‌کند و سعی می کند پول کافی برای سفر به خارج از کشور پس انداز کند تا اینکه به طور تصادفی توسط یکی از معروف ترین شرکت های کره استخدام می‌شود. او قصد دارد بزرگترین دزدی خود را انجام دهد و از شرکت پول بگیرد در حالی که با مشکلات مختلفی روبرو می‌شود، به همکارانش نزدیکتر می‌شود و شروع به دلبستگی به زندگی کاری می‌کند و در همین حین داستان سریال کره ای کمدی رییس کیم به خنده دارترین روش ممکن پیش می‌رود.

20. سریال شاهزاده زیر شیروانی

  • سال ساخت: 2012
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • کارگردان: شین یون سوب (Shin Yoon-sub)
  • بازیگران: هان جی مین، پارک یو چان، جونگ یو می، لی ته سونگ

در ماجرای این سریال کره ای خنده دار ، ولیعهد یی گاک متوجه می شود که از سلسله چوسان به سئول امروزی منتقل شده است. او با هونگ سه نا، که شباهت زیادی به همسر مرده اش دارد، ملاقات می‌کند و مصمم است که معمای 300 ساله مرگ او را با کمک شباهت خودش به نوه مدیر عامل شرکت، جایی که سه نا کار می‌کند، حل کند. یی گاک فرض می کند که هویت جدیدش برای نزدیک ماندن به سه نا دلیلی دارد. آیا ولیعهد می‌تواند یک شرکت مدرن را برای یافتن راهی برای بازگشت به دوره زمانی خود هدایت کند؟

21. سریال ستاره های دنباله دار (Shooting Stars)

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها:  16
  • کارگردان: لی سو هیون (Lee Soo Hyun)
  • بازیگران: کیم یونگ ده، لی سونگ کیونگ، لی جونگ شین

سریال ستاره های دنباله دار یک داستان عاشقانه و کمدی درباره بازیگری معروف به نام گونگ ته سونگ (کیم یونگ ده) است که با اوه هان بیول (لی سونگ کیونگ)، مدیر تیم روابط عمومی آژانس استارفورس اینترتینمنت، رابطه‌ای مابین عشق و نفرت را تجربه می‌کند. این دو نفر از دوران دانشگاه همدیگر را می‌شناسند و با اینکه بخاطر یکسری اتفاقات کمی باهم مشکل دارند، اما تمام تلاش خود را می‌کنند که راه حلی برای موفقیت چه در کار و چه در عشق پیدا کنند. ستاره های دنباله دار از سریال های کمدی کره ای جدید و پر از شخصیت‌های گوناگون است و تماشای آن برای افرادی که به دنیای سرگرمی،زندگی بازیگران در پشت دوربین و اتفاقاتی که در زندگی واقعی آن‌ها رخ می‌دهد علاقه دارند سرگرم‌کننده خواهد بود.

22. سریال او زیبا بود (She Was Pretty)؛ از بهترین سریال های کمدی کره ای

  • سال ساخت: 2015
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.6
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها:  16
  • کارگردان: جونگ دائه یون (Jung Dae-yoon)
  • بازیگران: پارک سئو جون، هوانگ جونگ اوم، چوی شی وون

در ادامه لیست بهترین سریال های کمدی کره ای به سریال او زیبا بود می‌رسیم. وقتی جی سونگ جون و کیم هی جین دوستان دوران کودکی، پانزده سال بدون هیچ خبری از هم جدا می‌شوند. این دو در نهایت دوباره همدیگر را ملاقات می‌کنند، درحالی که کیم هی جین (هوانگ جونگ ایوم) که زمانی زیبا بود، تبدیل به دختری بی دست و پا و غیرجذاب شده و جی سونگ جون (پارک سو جون) که در کودکی حسابی تپل و غیرجذاب بود به مردی بسیار خوش تیپ و موفق تبدیل شده است. جی سونگ جون که در تمام این سال‌ها به دنبال هی جین عشق اول خود بوده است، می‌تواند حالا بدون توجه به ظاهر او، همچنان دوستش داشته باشد؟

23. سریال لویی پادشاه خرید، از بهترین سریال های کمدی کره ای

  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: لی سانگ یوب (Lee Sang Youb)
  • بازیگران: سئو این گوک، نام جی هیون، یون سانگ هیون، ایم سه می

لویی ( سئو این گوک) جوانی ثروتمند و عاشق خرید کردن است. طی یک حادثه تصادف، گم می‌شود درحالی که حافظه خود را از دست داده است. او با دختری ساده و روستایی به نام بوک شیل (نام جی هیو) آشنا می‌شود که برای پیدا کردن برادرش به سئول آمده. این دو تلاش می‌کنند درکنار تمام مشکلات و سختی‌ها از یکدیگر محافظت کنند و برادر بوکشیل را پیدا کنند.

24. سریال کره ای طنز گونگ شیم زیبا

  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • کارگردان: بک سو چان (Baek Soo-chan)
  • بازیگران: نام گونگ مین، بانگ مینا، اون جون وان، سئو هیو ریم

گونگ شیم (بانگ مینا) به دلیل رفتار اطرافیانش، همیشه احساس می‌کند که تحت سایه خواهر بزرگترش گونگ می (سئو هیو ریم) قرار گرفته است. گونگ می زیبا، که در یک شرکت حقوقی درجه یک کار می‌کند، نان آور خانواده می‌شود، در حالی که گونگ شیم، که زشت و بی دست و پا به حساب می‌آید، بیکار است.

این سریال کره ای کمدی درباره داستان عشق دو خواهر و دو مرد است. خواهر بزرگتر همه چیز دارد از جمله ظاهر زیبا و خواهر کوچکتر فقط دل گرمی و اشتیاق دارد. یکی از مردان در یک آپارتمان روی پشت بام زندگی می‌کند و مرد دیگر از خانواده‌ای ثروتمند است.

25. سریال کره ای کمدی مدرسه ای بوسه شیطنت آمیز

  • سال ساخت: 2010
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: هوانگ این-روی (Hwang In-roi)
  • بازیگران: جانگ سو مین، کیم هیون جونگ، لی تائه سانگ و لی سی یونگ

در معرفی سریال کره ای کمدی عاشقانه بوسه شیطنت‌آمیز (Playful Kiss) که در زمان پخش مخاطبان بسیاری داشت باید بگوییم که این سریال برای اولین بار از شبکه MBC کره جنوبی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هر هفته به نمایش درمی‌آمد و بسیار پرطرفدار بود. این عنوان در 12 کشور مختلف در آسیا فروخته شد و تقریبا 3.400.000 دلار فروش داشت و به یکی از سریال‌های محبوب آن زمان و بهترین سریال کره ای طنز در آن سال تبدیل شد. سریال بوسه شیطنت‌آمیز به دلیل محبوبیت بین‌المللی، پس از اتمام در 7 قسمت کوتاه و حدودا 8 دقیقه‌ای ساخته و در یوتیوب منتشر شد.

داستان سریال بوسه شیطنت‌آمیز درباره یک دختر نوجوان به نام «او هانی» بوده که عاشق یکی از پسران مدرسه به نام «سونگ جو» شده، اما پسر به او توجهی ندارد. او هانی در مدرسه به عنوان یک دختر زشت، احمق و شاگرد آخر شناخته می‌شود. اما او هانی روزی دست به تغییر و تحول می‌زند و جز شاگرد اول‌های مدرسه می‌شود. پس از آن به سونگ جو ابراز علاقه می‌کند، اما این پسر از او هانی متنفر است. سونگ جو پسری جذاب است که همه در مدرسه به او توجه دارند. اما او هانی دست از تلاش برنمی‌دارد و…

سخن آخر

در این مقاله به معرفی بهترین سریال های طنز کره ای پرداختیم و لیست خنده دار ترین سریال های کره ای را برای شما فراهم کردیم. شما تاکنون کدامیک از سریال های معرفی شده در این مقاله را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما بهترین سریال های کمدی کره ای کدام عناوین هستند؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا