دنیای وب

سندرم رابطه کاذب و رسانه های اجتماعی

ارتباطات رسانه‌های اجتماعی می‌تواند ابزاری برای آگاه کردن ما از افرادی باشد که در زندگی‌مان داریم. می تواند با به اشتراک گذاری سریع اطلاعات، زندگی ما را بهبود بخشد، که منجر به ایده های جدید و تحریک عاطفی می شود. اما ارتباطات رسانه های اجتماعی هرگز آنچه را که رابطه جنسی واقعی ارائه می کند، ارائه نمی دهد. اگر بیش از حد از توییت‌ها، اشتراک‌گذاری عکس‌ها و پست‌ها راضی باشید، ممکن است به یک شبه شخصی تبدیل شوید که کسی او را نمی‌شناسد یا نمی‌بیند.

علیرغم مزایای سادگی و سادگی، رسانه های اجتماعی به جای بهبود ارتباطات، برای بسیاری از مردم به ابزاری محدود کننده تبدیل شده اند. پاسخ دادن به پست فیس بوک شخصی یا تایید آخرین پست اینستاگرام شخصی برای ارتباط واقعی با این رابطه گیج کننده می شود. درست است که این راه های ارتباطی در رسانه های اجتماعی منجر به تعاملات مکرر بین افراد شده است، اما آیا نوع ارتباط واقعا مهم است؟ اکثر مردم اذعان می کنند که زمان زیادی را صرف مدیریت و فکر کردن در مورد دسترسی به اطلاعات آنلاین و پیام های تلفنی می کنند.

در بیشتر موارد، رسانه های اجتماعی روابطی را بین افراد ایجاد نکرده اند که منجر به تجربیات زندگی عمیق تر، در حال رشد یا بهتر شود. قوانین جدید در مورد کامل بودن ارتباطات آنلاین جایگزین شکل خاص تر اشتراک گذاری اطلاعات شده است.

ممکن است ارسال یک عکس از همبرگر بزرگی که برای ناهار خورده‌اید، یا به اشتراک گذاشتن ایده‌ای سریع درباره فیلمی که اخیراً دیده‌اید، جالب باشد و هیچ اشکالی ندارد که یک ایده یا فکر را قبل از اینکه آن را فراموش کنید توییت کنید. اما گزش صدای کوتاه که جایگزین اشکال شخصی تری از ارتباط می شود که منجر به تجربه عاطفی و گسترده بین افراد می شود، نقطه ضعفی نیز دارد.

فوریت و سهولت ارائه شده توسط ارتباطات رسانه های اجتماعی، برای بسیاری، جایگزینی اعتیادآور برای ارتباطات واقعی شده است، و تکامل شبه ارتباطات، یعنی تبادل فیزیکی ارتباطات از طریق فناوری فاقد جزئیات و به اشتراک گذاشته شده را تنظیم کرده است. تجربه انسانی

البته، ما نیاز یا تمایلی به تماس نزدیک با همه چیز در مورد زندگی خود به روشی بی طرف نداریم. این ارتباطات جانبی خود را به ارتباطات رسانه های اجتماعی وام می دهد. اما وقتی افرادی که برای ما مهم هستند یا افرادی که ممکن است برای ما مهم باشند، به طور فزاینده ای به نحوه برقراری ارتباط در رسانه های اجتماعی وابسته می شوند، توانایی برقراری ارتباط به شدت کاهش می یابد.

یک مشکل رایج که بخشی از سندرم رابطه کاذب است

ترس از صمیمیت اغلب پشت دلایلی است که برخی از افراد خود را در تعاملات رسانه های اجتماعی افراط می کنند. بسیاری می گویند که در فضای آنلاین کمتر آسیب پذیر هستند، بنابراین تجربه رد شدن به نظر آرام است. واقعیت این است که آسیب پذیری های آنلاین می تواند خطر بیشتری برای عزت نفس ایجاد کند. اشتراک گذاری بیش از حد اطلاعات آنلاین در کلمات و تصاویر، فرد را در معرض قضاوت بیش از حد و احتمال انکار ارتباط، درگیری و خجالت قرار می دهد.

ایده محافظت از طرد شدن یا درد از طریق تجربیات آنلاین در مقابل تجربیات واقعی درست نیست زیرا امروزه بسیاری از مردم از طریق تجربیات منفی در مورد گسترش besinimaro یاد می گیرند.

بسیاری از مردم نسبت به استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی در ارتباطات احساس شرم، پشیمانی و اضطراب می کنند، اما همچنان به این کار ادامه می دهند. آیا این یک اعتیاد است یا یک روش رایج ارتباط با مردم در دوران مدرن؟

آیا عزت نفس مشکل است؟

افراد با عزت نفس پایین برای تقویت هویت خود در تعاملات رسانه های اجتماعی شرکت می کنند. تکیه کردن به این که افراد زیادی در رسانه های اجتماعی به شما بازخورد و توجه کنند، آسان است. برای بسیاری، این آمار رسانه های شخصی جدید به معیاری برای سنجش ارزش خود در گروه های اجتماعی و گروه های شرکتی تبدیل شده است. این تمایل به فریب دادن افراد برای ایجاد دیدگاه مثبت در مورد خود، برای بسیاری از افراد تمایل به دروغ گفتن یا تحقیر اطلاعات یا دستاوردهای شخصی خود را ایجاد می کند. خطراتی در اینترنت برای افرادی که عزت نفس متزلزل دارند وجود دارد، زیرا نظرات می توانند به شیوه ای ظالمانه انتقادی باشند و باعث شوند فرد احساس شرم، مضطرب و گوشه گیری کند. و تهمت به دروغ نیز می تواند به عزت نفس آسیب برساند.

جذابیت درام

استفاده از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان شکل اولیه ارتباط، اغلب رابطه را بی‌ربط نگه می‌دارد، اما می‌تواند منبع خوبی برای داستان‌ها نیز باشد. افرادی که خواهان درگیری یا هرج و مرج هستند، به احتمال زیاد به رسانه های اجتماعی می چسبند، زیرا مشارکت بیش از حد آنها در آنچه مردم انجام می دهند و می گویند می تواند واکنش عاطفی قوی ای را که آنها می خواهند ایجاد کند. وقتی به نظر می رسد نمی توانید دوباره عکس بگیرید. شما نمی توانید کلماتی را که ممکن است به کسی صدمه بزند یا بخواهد به شما صدمه بزند را حذف کنید. تطبیق پذیری و تطبیق پذیری فناوری هرج و مرج ایجاد می کند که مردم نمی توانند آن را کنترل کنند. درگیری با شخصی در اینترنت در حال حاضر بسیار قدرتمند است، اما می تواند به یک فرآیند توهین آمیز با پیامدهای منفی یا شخصی یا حرفه ای تبدیل شود.

پرداختن به این مسائل احساسی بخش مهمی از کاهش استفاده بیش از حد از ارتباطات رسانه های اجتماعی و اثرات منفی آن است. یادگیری استفاده صحیح از رسانه های اجتماعی به عنوان بستری برای توسعه روابط معنادارتر، آن را به عنوان یک ابزار خوب برای ارتباطات به جای جایگزینی نادرست برای رسانه های اجتماعی حفظ می کند. -سلامت افراد زندگی شما. یک توییت به اندازه یک لبخند، یک دست دادن، یک در آغوش گرفتن یا یک بوسه احساس خوبی نخواهد داشت.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا