بازرگانی

سیستم split-channel چیست و چگونه کار می کند؟ + تعریف مهمترین مزایا و معایب

سیستم اشتراک کانال چیست؟
مشخصات و توابع سیستم اشتراک کانال چیست؟ تقسیم کانال یکی از سیستم های رایج HVAC است که در پروژه های مختلف ساختاری ، اداری ، تجاری ، مسکونی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم و ساختار اصلی تقسیم کانال مجرای هوا از دو واحد مستقل تشکیل شده است که واحد خارجی و واحد داخلی نامیده می شوند.
بر روی صفحه خارجی تجهیزات ، واحدهای کندانسور سیستم مانند لوله های کندانسور و کمپرسور وجود دارد که در خارج از ساختمان و ساختمان نصب و اجرا می شوند. از طرف دیگر ، واحد داخلی یا قسمت تهویه مطبوع تجهیزات در داخل ساختمان نصب می شود ، معمولاً در ارتفاع جاذب.
برای پاسخ به این سوال ، سیستم شنت چیست و چگونه کار می کند؟ لازم به ذکر است که مکانیزم عملکرد این مدل در سیستم تهویه بر اساس چرخه تبرید تراکمی است.
بنابراین ، خنک کننده پس از فشرده شدن و متراکم شدن در قسمت کندانسور تجهیزات ، از طریق لوله مسی وارد واحد داخلی می شود و هنگام عبور از دریچه انبساط ، به سیم پیچ DX منتقل می شود یا مستقیماً منبسط می شود. در ادامه این روند ، جریان هوای ورودی پس از عبور از سیم پیچ ها فیلتر می شود ، دما کاهش می یابد و سپس از طریق کانال های توزیع هوای ویژه به فضاها ، اتاق ها و سالن ها توزیع می شود.
لازم به ذکر است که تأمین و توزیع هوای گرم برای جدا کردن کانال ها قطع شده است این کار با نصب و اجرای سیم پیچ های آب گرم انجام می شود. سیم پیچ گرمایشی تجهیزات در پشت صفحه داخلی نصب شده است.
روند عبور از سیم پیچ حرارتی در آبگرم باعث می شود تا گرما و گرما از طریق دمنده در سیستم به داخل کشور منتقل شود. در حالت گرمایش کانال هوا ، فقط فن داخل دستگاه فعال است و فن خازن کمپرسور در حالت غیر فعال و غیرفعال است.

انواع و عملکردهای سیستم تقسیم کانال چیست؟
سیستم تقسیم کانال در این شماره چیست؟ لازم به ذکر است که از نظر کنترل سرعت و کنترل ظرفیت کمپرسور ، دو نوع سرعت ثابت یا سرعت نرمال و سرعت متغیر یا اینورتر برای شنت کانال هوا وجود دارد. در مدل دایره ای معمولی ، وقتی دمای داخلی به شرایط ایده آل تنظیم شده رسید ، اجزای کمپرسور توسط ترموستات داخلی غیرفعال می شوند و با افزایش دمای داخلی دوباره انرژی دریافت می کنند.

خاموش شدن مکرر کمپرسورهای معمولی منجر به افزایش مصرف و هزینه های اقتصادی ، به ویژه هزینه های برق می شود. علاوه بر این ، این فرآیند به تدریج منجر به استهلاک و کاهش کارایی و کارایی کمپرسور تجهیزات می شود.

اما در کمپرسور اینورتر ، وقتی دما به مقدار تعیین شده می رسد ، خاموش نمی شود ، اما سرعت و سرعت آن به حداقل می رسد. این از روشن و خاموش شدن مداوم کمپرسور جلوگیری می کند.
علاوه بر این ، صرفه جویی در مصرف انرژی ، کاهش سطح صدای تجهیزات در حین کار و افزایش عمر مفید کمپرسور از مزایای مهم آن است. از جمله اینورترهای خط لوله. در این راستا ، باید توجه داشت که محدوده قیمت دستگاه های تقسیم کانال کم مصرف بیش از مدل های سنتی است.
مزایا و معایب سیستم تقسیم کانال چیست؟
1- فواید
حالت گرمایش کانال هوا قدرت و شدت بالاتری نسبت به سایر تجهیزات برودتی (مانند سیستم های VRF و تهویه مطبوع) دارد. همچنین در این حالت به دلیل استفاده از کویل های فنر گرم می توان در مصرف برق و انرژی زیادی صرفه جویی کرد.با این وجود ، استفاده از حالت گرمایش برای تجهیزات سرمایشی و گرمایشی (مانند کولرهای گازی اسپلیت) هزینه های برق و انرژی را افزایش می دهد.

بازده حرارتی سیستم جداسازی لوله بیشتر از رادیاتور است که مطلوب تر است.

انتقال حرارت اجباری و همرفت اجباری یکی از دلایل اصلی مقاومت در برابر حرارت بالا در سیستم سرپیچی مجرای هوا است. علاوه بر این ، فیلتراسیون قوی از طریق فیلتر لوله می تواند هوای سالم و تهویه شده را با محتوای اکسیژن زیاد در هوای داخلی آزاد کند.

2- نقص
در پایان مقاله ، سیستم تقسیم کانال چیست؟ ، ما در حال بررسی خطایی با این دستگاه هستیم. یکی از اصلی ترین معایب این سیستم ها عدم کنترل مستقل و مستقل دما در اتاق های مختلف است. در چرخه کانال ، هوای توزیع شده توسط واحد مشترک به کل فضا تأمین می شود.
بنابراین تعیین درجه حرارت متفاوت برای هر فضا یا اتاق غیرممکن است. علاوه بر این ، هنگامی که کانال هوا روی سقف معلق نصب می شود ، هنگام کار با تجهیزات ، سر و صدای زیادی ایجاد می شود. علاوه بر این ، در مقایسه با سیستم vrf ، پارتیشن کانال دارای مصرف برق بیشتری است.
با مشاوره رایگان از متخصصان مرکز دات کام تماس بگیرید و برای دریافت بهترین مشاوره خرید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/what-is-duct-split-system/
تاریخ انتشار :
2021-05-16 10:00:31.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا