یک مستند درام در نتفلیکس وجود دارد که افراد زیادی را به خود جذب کرد و باعث شد افراد زیادی مستقیماً حساب های فیس بوک خود را حذف کنند.
به نظر میرسد پلتفرمهای اجتماعی انواع روشهای ظریف برای برداشت و استفاده از دادههای شما را نشان میدهند، شما را مجبور میکنند به بازگشت ادامه دهید، و حتی بر شما تأثیر میگذارند.
من نمی دانم. من هنوز به او نگاه نکرده ام.
اما من چند سال پیش “معضل اجتماعی” خود را داشتم.
در اواسط سال 2018، یک تماس مطبوعاتی از یک روزنامهنگار در بریتانیا دریافت کردم که میگفت اطلاعات میلیونها کاربر فیسبوک را به دست آوردهاند، اما از مقامات موجود چندان راضی نیستند.
او با سلول من تماس گرفت، او می دانست در سال 2014 کجا زندگی می کنم، می دانست چه کسی با من زندگی می کند، و همچنین می دانست که ما چه احساسی نسبت به یکدیگر داریم.
خیلی خوبه…حداقل ترسناکه.
نه تنها دلیل خوبی برای حذف فیس بوک به من داد، بلکه قدرت باورنکردنی الگوریتم آن را نیز به من نشان داد.
که اگر از آن برای تبلیغات استفاده کنید، می توانید از آن بهره ببرید.
زیرا همین دادهها فیسبوک را در یافتن افرادی که فعالیتهای خاصی را که شما میخواهید انجام میدهند، خوب میسازد.
اما می تواند علیه شما نیز باشد.
هنگامی که یک کمپین جدید در مدیر تبلیغات ایجاد می کنید، 11 گزینه مختلف به شما نشان داده می شود. و بسیاری از آنها شبیه چیزی هستند که شما دوست دارید. اما، همانطور که گفتم، فیس بوک در پیدا کردن افرادی برای انجام آنچه شما به آنها می گویید بسیار خوب است.
اگر کمپین «Reach» راهاندازی کنید، به افراد ارزان زیادی دسترسی پیدا خواهید کرد.
اگر یک کمپین “Engagement” ایجاد کنید، افراد زیادی را وادار خواهید کرد که لایک کنند، نظر بدهند و به اشتراک بگذارند.
اگر یک کمپین «ترافیک» راه اندازی کنید، افراد زیادی را خواهید دید که دوست دارند به جای انجام هر کار دیگری، روی پیوندها کلیک کنند.
تقریباً همیشه میخواهید از هدف کمپین «تبدیل» استفاده کنید، وقتی به دنبال سرنخ و/یا فروش با تبلیغات خود هستید.
نمیتوانم به شما بگویم که چند مشتری وارد کردهام که در حال انجام انواع کمپینهایی هستند که حتی نتیجهای هم ندارند.
ببینید، هر بار که فردی رهبر میشود یا از تبلیغکننده دیگری خرید میکند، فیسبوک آن شخص را به عنوان «سرب» یا «خریدار» برچسبگذاری میکند. به این ترتیب، وقتی به فیسبوک میگویید این همان چیزی است که میخواهید، آنها میتوانند ابتدا تبلیغ شما را به آن افراد نشان دهند، زیرا احتمال انجام آن رویداد خاص از دیگران بیشتر است.