دنیای وب

طراحی و توسعه وب

طراحی وب از آگوست 1991 که اولین وب سایت راه اندازی شده است ، مسیری طولانی را طی کرده است. تیم برنرز لی از طرف سازمان تحقیقات هسته ای اروپا یک وب سایت متنی ارسال کرد. خود سایت فقط اطلاعاتی بود و به هیچ وجه تعاملی نبود. از نظر ظاهری ابتدایی ، محتوا شامل پیوندهای پیوندی بود و در واقع در سال 1993 از وب حذف شد. بعداً به دلیل اهمیت توسعه انسانی و فن آوری ، تصمیم به بازگرداندن سایت شد.

s: یکی از بزرگترین تفاوتهای وب سایتها در اوایل دهه 1990 و سایتهای امروزی چه بود؟

آ: این اولین وب سایتی است که فقط برای اهداف اطلاعاتی ساخته شده است ، در حالی که امروزه دارندگان می توانند اطلاعات زیادی را ارائه دهند ، محصولات و خدمات را بفروشند ، بسترهایی برای تعامل اجتماعی و موارد دیگر فراهم کنند. همه اینها به روشی جذاب و بصری انجام می شود.

s: آیا می توانیم در مورد سرعت صحبت کنیم؟

آ: کاملا! ممکن است وقتتان را به اندازه کافی صرف کرده باشید و روزهای اینترنت تلفنی را به یاد بیاورید. در غیر این صورت ، توصیه می شود که به آن توجه کنید. کسانی که به نورپردازی باند پهن با فیبر سریع عادت دارند ، مطمئناً برای یادگیری روند تلفنی و اینکه چگونه این به معنی استفاده از تلفن (تلفن ثابت) نسبتاً کند و در بعضی مواقع متزلزل است ، روشن می شوند. با این حساب ، وب سایت های دهه 90 عمدتا مبتنی بر متن بودند. طرح های طراحی همراه با تصاویر ، تایپوگرافی و پیمایش آینده نگرانه بودند. به دلیل ساده بودن (فنوتیپی) بودن وب سایت ابتدایی ، این بدان معناست که تجربه کاربر تا حد ممکن بهینه شده است و این ایده بر اساس درخواست کاربر از وب سایت عامل از طریق تماس تلفنی است.

s: پس چه اتفاقی افتاد؟

آ: در اواسط دهه 1990 ، سازندگان صفحات سایت با افزایش طراحان وب این گزینه را به عنوان طرح مورد علاقه خود ، محبوبیت خود را افزایش دادند. با معرفی جداول ، ستون ها و ردیف ها ، محتوا بر اساس موضوع یا دسته به بلوک های خاصی قابل تفکیک بود. این بدان معنی است که جذابیت بصری صفحه وب بیشتر از اوایل دهه 1990 است. تمرکز اصلی بر روی تجربه کاربر بود.

s: پیشخوان صفحه را به یاد دارید؟

آ: شمارنده های صفحات یک ویژگی عالی بود ، و اطلاعاتی در مورد تعداد بازدید افراد از یک صفحه وب فراهم می کرد. این نوع اطلاعات هم برای صاحب وب سایت و هم برای مشتری مهم بود. اولی ایده تعداد بازدید افراد از سایت را ارائه می دهد در حالی که دومی به خواننده بالقوه ایده محبوبیت سایت می دهد.

s: آیا می توانیم نگاهی به ساختار صفحه زمان و اکنون بیندازیم؟

آ: همانطور که قبلاً ذکر شد ، قبل از انتقال به یک احساس جعبه ای از نظر بلوک ها و ستون ها ، معماری اولیه وب به شدت متنی بود. امروزه صفحات وب برای ارائه یک پیمایش عالی جهت تکمیل تماس برای اقدام با کمترین کلیک ممکن بسیار داغ هستند. تصاویر عالی ، محتوای خوب نوشته شده و پرچم های اعتماد به نفس از نظر استراتژیک در یک ساختمان حرفه ای قرار می گیرند.

s: آیا می توانیم 2000 را تشخیص دهیم؟

آ: این جایی است که محتوا و طراحی از دنیای جادویی CSS جدایی واضحی دیده اند. فضای سفید به جنبه مثبتی تبدیل شده است که به شما کمک می کند تا رنگهای بلوک در صفحه وب را از بین ببرد. ویژگی مثبت دیگر این دوران افزودن پیوندها به نمادها و همچنین متن است. وضوح و پیکسل ها از نظر مهم در طراحی پیشتاز هستند.

s: امروز چطور؟

آ: این صنعت به عنوان “وب مدرن” شناخته می شود و از زمان تولد وب 2.0 ، این دوره مدرن با گذشت زمان تکامل یافته است از جمله ادغام شبکه های اجتماعی ، محتوای تعاملی و برنامه های چندرسانه ای. نتایج با گذشت زمان تعیین کرد که چگونه وب سایت ها ساخته شده اند و چگونه امروز باید آنها را به بازار عرضه کنیم.

با تجربه کاربری که از سال 1993 همیشه در خط مقدم طراحی و توسعه قرار دارد ، بازنگری در دهه دیگر جالب خواهد بود.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا