دنیای وب

عصر فناوری اطلاعات

جهان در آستانه انقلابی است که مفاهیم سنتی اقتصاد، بازار، امور مالی و بدهی را تغییر خواهد داد. این تغییر نتیجه رشد صنعت فناوری است. سرمایه گذاری فعال در شرکت های فناوری اطلاعات برای کسب سود از حاکمیت آینده آنها مورد نیاز است.

آنها در دنیا گروه جدیدی از شرکت ها را ایجاد کرده اند که با توانایی های مالی بالا، شرکت های قوی و آینده دار، انحصارات نامحدود در زمینه های خود و رهبران جاه طلبی که می توانند به معنای واقعی کلمه دنیا را تغییر دهند. چیزی که استیو جابز ممکن است آرزویش را داشته باشد، چیزی بیش از یک آیفون در هر جیب یا یک کامپیوتر در هر خانه ای است.

شرکت های با فناوری پیشرفته با ویژگی های زیر متمایز می شوند: ذخایر بدون بدهی با کیفیت بالا و درآمد ثابت از کسب و کار اصلی، بنابراین شانس بسیار کمی برای رقابت بین این دو وجود دارد. بازار: 100٪ رقبا را می توان خریداری کرد. آنها می گویند، “ایستادن” در برابر بهبود مداوم فن آوری، به طوری که بسیاری از راه حل های جدید، دانش، محصولات جدید و نرم افزار به دایره محدود به شرکت می رود.

وجود جهان، نه آنقدر فیزیکی بلکه فنی.

ویژگی های دنیای فناوری تقریباً مستقل از دولت های ملی، مؤسسات مالی یا هر شخص دیگری است! این شرکت ها در حال حاضر سهم قابل توجهی از تسلط بر جهان را دارند، اگرچه در واقع همه آنها آینده خوبی ندارند. برای تغییر هر چیزی در این شرایط، شاید خیلی دیر شده باشد.

در زمانی که ثروت در حال افزایش است، الف) برای عموم (اینترنت، ارتباطات سیار، برنامه نویسی)، ب) نامشهود (محتوا و نرم افزار، ارتباطات، پول الکترونیک)، هیچ کس، نمی تواند رهبر بخش فناوری اطلاعات، نه . فرصتی برای حفظ مزایای دوران پیش از کامپیوتر.

قربانی 1: دولت.

با این حال، اصطلاح “انقلاب فیس بوک” که قبلاً گسترده شده است، به نظر می رسد یک حق چاپ است که هیچ کس ادعای آن را نکرده است. با این حال، دلایل موفقیت بسیاری از انقلاب هایی که در سال 2011 اتفاق افتاد (مصر، تونس، لیبی و غیره) را شرکت کنندگان در جنبش تنظیم شبکه های اجتماعی می دانند.

مثال دیگر: آزادی اطلاعات. اینترنت برای همه باز است، تلاش های دولت بی اهمیت به نظر می رسد، مانند گذشته، از دست دادن کنترل بر رسانه ها. این در روسیه واضح است – مردم دیگر به رسانه های رسمی اعتماد ندارند و بر اینترنت تمرکز می کنند. دولت‌ها دیگر نمی‌توانند اسرار خود را حفظ کنند (مثلاً ویکی‌لیکس) دیگر نمی‌توانند توده‌ها را تقویت کنند، دیگر نمی‌توانند ظهور گروه‌های اجتماعی (احزاب سابقاً منسوخ شده) را کنترل کنند.

دولت و دولت انحصار اطلاعات، تبلیغات و شستشوی مغزی شهروندان را از دست داده اند. با آنها بخش قابل توجهی از حکومت را که قبلا وجود داشت از دست دادند. اما این اشتباه است که فکر کنیم این قدرت برای همیشه از بین رفته است: صرفاً از دولت به شرکت هایی که رسانه ها را کنترل می کنند منتقل می شود. قبلاً از نظارت بر اطلاعات در قالب دولتی بهره می برد و اکنون یک شرکت اینترنتی جهانی است.

اگر چنین است، آیا این تغییر ادامه خواهد داشت؟

تکلیف کار مالی در ایالت چه خواهد شد؟

آیا ممکن است با کمک اینترنت، نمایندگی مستقیم و دموکراسی ایجاد نکند که در آن دولت یک اقلیت منتخب یا منصوب به عنوان بوروکرات نیست، بلکه یک شهروند منفرد است؟

آیا دولت همچنان زندگی شهروندان را با ارائه مراجع، مجوزها، دسترسی به اطلاعات کنترل خواهد کرد؟

آیا برنامه‌ها، اطلاعات، داده‌های جابجا شده یا جابجایی‌های فیزیکی کالاها و فناوری برای جابجایی فیزیکی شهروندان مرزی وجود دارد؟

آیا دولت به نظارت مقامات، قوه قضائیه، زیرساخت های حمل و نقل و غیره بر روند انتخابات ادامه خواهد داد؟

بعید است که شرکت های فناوری در سراسر جهان به این مسائل رسیدگی نکنند.

قربانی 2: بانک ها و مؤسسات مالی

بسیار ساده است – شما می توانید بدون مراجعه به بانک و بدون استفاده (مستقیم) از خدمات، پرداخت ها را انجام دهید. به این “سیستم پرداخت الکترونیکی” می گویند. گوگل سیستم پرداخت و شبکه اجتماعی خود را دارد که 90 میلیون کاربر دارد … که غول های اینترنتی را مسدود می کند، با منابع و مخاطبان عظیمی برای سازماندهی “بانکداری الکترونیکی”، “صرافی الکترونیکی”، “شرکت بیمه الکترونیکی” “”دفتر اعتبار الکترونیکی”، و غیره و غیره؟

در آینده نزدیک بانک ها، صرافی ها و سایر واسطه های مالی مجبور به ترک صنعت آنلاین خواهند شد. در اولی چیزی جز کتاب های قدیمی و قطور در مورد اقتصاد، لباس های براق و سرهای براق وجود ندارد، در دومی همه چیز وجود دارد: کسب و کار اساسی، درآمدزایی، کمبود عرضه، مشتری، فناوری، میل به تسخیر جهان. .

هنگامی که پول کاغذی به طور کامل به صورت الکترونیکی جایگزین شود، بانکداری “کاغذی” به زمان باز خواهد گشت.

قربانی 3: ذینفع

مدتهاست که درک شده است که احمقانه است که در مورد کپی رایت با یک سری اعداد صحبت کنیم که به هر شکلی در رسانه های مغناطیسی و نوری نوشته شده اند.

کسانی که فقط کنترل می کنند: روش های جدید نوشتن در رسانه ها. تولید رسانه، خواندن با این خبرنگاران، از جمله برنامه های تولید محتوا، پخش اخبار – ممکن است صاحب آن باشد و هیچ کس دیگری.

حتی اگر کتاب ها و سی دی ها به کسی منتقل شده باشد – باز هم می توان کاری انجام داد (اشاره به مبارزه با دزدی دریایی) اما وقتی او وارد سایت الکترونیکی شد، جنگ برنده شد.

این بدان معنا نیست که کسی از فروش آثار هنری پول دریافت نمی کند، و همه کسانی که حق چاپ را دارند: در حال حاضر، و به طور کلی، غول های اینترنتی دریافت می کنند. آنها در حال حاضر در صحنه هستند، و بقیه (شرکت های ضبط، سالن های سینما، مغازه ها، کتاب ها و صوتی، رسانه های سنتی، و غیره) بی سر و صدا در حال خدمت به کتابخانه داستان هستند.

قربانی 4: بخش آموزش

اول خبر خوب – برای به دست آوردن آگاهی از چگونگی اخبار، نیازی به رفتن فیزیکی به محوطه مدرسه، نشستن در بین مخاطبان، نشستن در محوطه دانشگاه، خوردن قهوه در بار و گرفتن تسکین فیزیکی از پزشک ندارید. تمام مدت آنجاست، اما بگذار عمر طولانی داشته باشد.

خبر بد – پولی که بابت بلیط آکسفورد و هزینه مسکن دریافت می کنید، بخشی از آن به شرکت فناوری اطلاعات می رسد. پول، دوباره پول و دوباره در همان گیرنده!

اما مهمتر از آن، سیستم آموزشی به عنوان یک سیستم ذخیره سازی اطلاعات منسوخ شده است. چیزی که باعث می شود افراد وارد شوند، مثلاً به یک مدرسه بازرگانی یا دانشگاه فناوری، الف) طرز تفکر ب) تعامل اجتماعی و مهارت ها. اما دیدن هیچ مانعی برای همه اینها در راه طولانی محقق نشد.

قربانی 5: واسطه های مختلف: خرده فروشی، گردشگری، آژانس های املاک و غیره.

بر اساس آخرین تحولات در بازار سفر، به زودی. تور لانتا و سایر تورهای خدماتی – این قرن گذشته است. خود مردها می توانند بلیط هواپیما یا قطار را پیدا کنند، ماشین یا خانه را مستقیماً از مالک اجاره کنند و با پول الکترونیکی پرداخت کنند. علاوه بر این، و برای تجارت بالقوه آسان‌ترین زمان نیست، زیرا در سال 2011 بیش از 1 میلیون روس کالاها را از طریق پست از ایالات متحده، چین و اروپا به خارج از کشور وارد کردند، نه اینکه به آنجا در منطقه خرید بروند و همان اقلام را برای پرداخت هزینه اضافی خریداری کنند. پرداخت 50% مالیات بر ارزش افزوده و اجاره به صاحب فروشگاه پلازا.

و در اینجا ما نقشه دنیای جدیدی را می بینیم که در آن رهبران قبلی شکست می خورند، و شگفت آور، صلح آمیز، بدون مرگ و آسیب، راهی جدید. هیچ کمبودی در گوگل، مایکروسافت، اپل و فیس بوک وجود ندارد و آنها را به جرم طراحی کودتا به زندان می برد. حتی تلاش ضعیف و ناگوار برای محدود کردن انحصار این شرکت‌ها بی‌نظیر ماند.

نتیجه گیری: خانم

غول فناوری اطلاعات جهانی سود را افزایش می دهد، بخش تجاری را گسترش می دهد، که در حال حاضر به طور سنتی “آفلاین” انجام می شود، و وضعیت مالی و رشد بالقوه، واسطه های قدیمی را منتقل می کند، که نمی توانند در برابر چیزی مقاومت کنند.

برای گنجاندن در دولت جدید جهانی، اولاً به دست آوردن نقش رهبران صنعت و ثانیاً مشارکت فعال در برنامه کافی است.

به زودی این اتومبیل ها، خانه ها یا مقالات نیستند که موقعیت اجتماعی شما را تعیین می کنند، بلکه نقش در ثبت نام صاحبان مشاغل فناوری اطلاعات، وب سایت شما، برنامه های آنها، مخاطبان آنها، اطلاعات شخصی آنها خواهند بود.

شرکت هایی که موقعیت و قدرت مالی دارند باید مراقب مدیریت باشند وگرنه به زودی به یک عقب ماندگی تاریخی تبدیل خواهند شد. باید در مدیریت مالی (بانک ها، بیمه، صندوق های بازنشستگی، تسویه حساب، صرافی ها، واسطه ها، مدیران دارایی، …) و کارگزاران دقت ویژه ای داشت.

من در دنیایی که زیرساخت‌های اینترنتی و فناوری اطلاعات امکان مذاکره مستقیم بین فروشندگان و خریداران از هر نوع، و نه فقط الکترونیک، بلکه مردم (از طریق نمایه‌های فیسبوک) را فراهم می‌کند، با این شرکت‌ها قمار نمی‌کنم.

نتیجه گیری اساسی این است که نقش شرکت های فناوری اطلاعات دست کم گرفته شده است: دولت، جامعه و بازارهای مالی. تا زمانی که انقلابی که آنها را بر جهان حاکم کرد، در مقابل چشمان ما ادامه دارد.

می توانید در فرآیندها شرکت کنید (مثلاً سهام بخرید یا منابع و برنامه های شخصی بسازید)، گوشه ای بایستید، از رد روندهای جدید عصبانی شوید، به اشیاء با ارزش قدیمی ایمان داشته باشید، سعی کنید در مقابل صنعت فناوری اطلاعات مقاومت کنید، قوانین منع سازمان ها را زیر پا بگذارید و قراردادهای SOPA

اما در هر صورت، برای فکر کردن، انتخاب درست و شنا کردن بر خلاف آب متوقف نشوید

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا