دنیای وب

علل و درمان پوسیدگی دندان (براکسیسم).

بسیاری از افراد از پوسیدگی دندان رنج می برند. تعداد علل بسیار متفاوت است، از ناباروری گرفته تا کرم سوزنی. حتی ممکن است وقتی متوجه می شوید متوجه آن نشوید، مگر اینکه دیگران به شما بگویند. در زیر رایج ترین دلایل ذکر شده است:

استرس زمانی که کمبود پانتوتنیک اسید یا کلسیم وجود دارد می تواند باعث پوسیدگی دندان شود. کودکان کسانی هستند که اغلب از کمبود کلسیم رنج می برند. این بیماری با قرص قابل درمان است، اما اگر اسید پانتوتنیک کافی نباشد، مداخله دشوارتر است. یکی دیگر از علل پوسیدگی دندان کمبود منیزیم است که در بزرگسالان نیز رخ می دهد.

o پوسیدگی دندان می تواند توسط کرم ها نیز ایجاد شود که اغلب در کشورهایی با کیفیت آب ضعیف اتفاق می افتد. با انجام آزمایش مدفوع می توانید متوجه شوید که آیا کرم سوزنی دارید یا خیر. اگر آنها را دارید، درمان و حذف آنها بسیار آسان است. بسیاری از پزشکان ابتدا این آزمایش را قبل از اقدام انجام می دهند.

o روانشناسی نیز می تواند در پوسیدگی دندان نقش داشته باشد. اگر مشکلاتی مانند سرکوب عصبانیت دارید، می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود. این امر اغلب در مورد کودکانی که محیط خود را نمی پذیرند نیز صدق می کند. در بزرگسالان، این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که دچار ترومای مزمن شوند. تشخیص دشوارتر آسیب عصبی است.

o پرکردن نامناسب یا ضعیف بودن دندان ها نیز می تواند باعث پوسیدگی دندان شود. این اتفاق برای افرادی که اخیراً جراحی دندان انجام داده اند اتفاق می افتد و فقط یک مشکل موقتی است.

اگر پوسیدگی دندان برای مدت طولانی ادامه داشت، باید برای تشخیص مشکل به پزشک مراجعه کنید. پوسیدگی دندان می تواند دندان ها و فک ها را در مدت طولانی شل کند. حتی می تواند منجر به اختلالات روانی شود.

اگر مشکلی که باعث پوسیدگی دندان می شود، مشکل سلامت روان نیست، نتیجه یک بیماری یا اختلال در سیستم عصبی است، یکی از نکات ذکر شده در زیر ممکن است به شما در رفع پوسیدگی دندان کمک کند. به یاد داشته باشید که باید سعی کنید از شر آن خلاص شوید، زیرا می تواند اثرات طولانی مدت داشته باشد. در صورت رسیدگی به مشکل مسواک زدن، می توانید از مینای دندان های خود نیز محافظت کنید.

1) بیشتر استرس نداشته باشید. می دانم که گفتن این موضوع برای من آسان است، اما کمی استراحت برای استراحت و رهایی از تمام استرس می تواند به شما کمک زیادی کند. کاهش استرس تضمین می کند که شما از شر پوسیدگی دندان خلاص می شوید اگر مشکل پشت آن باشد. این توصیه یک شبه معجزه نمی کند، اما می تواند به موقع به شما کمک کند، چه در مورد دندان ها و چه در مورد فشار خون.

۲) سعی کنید از حرکاتی استفاده کنید که دندان های پایین و بالایی را کمی از هم جدا کند. نخندید که واقعا می تواند به شما کمک کند. در حین انجام این کار همچنان می توانید با لب های بسته بمانید. این روش هرگز آزاردهنده نیست و می تواند به شما در حل مشکل پوسیدگی دندان کمک کند.

3) اگر مشکل مسواک زدن شدید است، یکی از گزینه ها این است که از فشار در دهان خود استفاده کنید تا دندان ها به هم نچسبند. این می تواند آزاردهنده و ناراحت کننده باشد، اما در برخی موارد فقط کار می کند.

4) نوع خفیف فیزیوتراپی نیز ممکن است در برخی شرایط به شما کمک کند. یکی از گزینه ها قرار دادن کمپرس گرم روی فک است، به طوری که عضلات دیگر منقبض نشوند. اگر پزشک شما آن را تجویز کرده است، می توانید یک مسکن خفیف نیز مصرف کنید.

امیدوارم توصیه ای که در بالا دادم بتواند به شما در حل مشکل پوسیدگی دندان کمک کند. اما آنها معجزه گر نیستند. ممکن است مدتی طول بکشد تا آنها کار کنند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا