بازرگانی

عملکرد خنک کننده فشار + توضیح از صفر تا صد مکانیسم عملکرد آن

فرآیند خنک کننده فشار
مکانیسم عملکرد و فرآیند خنک کننده فشار چگونه انجام می شود؟ تجهیزات برودتی نمونه ای از سیستم های تهویه مطبوع عملی و م inثر در تأسیسات و پروژه های مختلف است. اساس کار این دستگاه ها به چرخه تبرید بستگی دارد. با یک نگاه ، چیلرها به مدل های سانتریفیوژ ، یخچال کوچک ، جذب و فشار تقسیم می شوند. کولرهای فشاری یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین مدل ها هستند.

فرایند خنک کننده تحت فشار مبتنی بر کاهش درجه حرارت آب ، پمپاژ آن و انتقال آن به سایر دستگاه های خنک کننده و دستگاه هایی مانند تهویه هوا یا فن کویل است.

در نتیجه ، در سیستم های تهویه مطبوع ، ابتدا مبرد را فشار دهید ، کمپرسور جمع و جور و متراکم می شود. پس از فرآیند فشرده سازی ، گاز مبرد به سمت کندانسور هدایت می شود. در این قسمت مبرد توسط جریان هوا یا جریان آب کاهش می یابد و حالت خود را به مایع تغییر می دهد. مبرد از طریق شیر انبساط وارد اواپراتور مبرد می شود. در این قسمت از آنجا که مایع تحت فشار است ، بخار می شود ، گرما را از دست می دهد و آن را به محیط خارجی آزاد می کند و باعث خنک شدن و هوای سرد می شود.
پس از خنک سازی و تولید هوای سرد ، گاز تبخیر شده به کمپرسور تبرید منتقل می شود. این چرخه به طور مداوم و مداوم ادامه دارد تا زمانی که دمای داخلی به دمای تنظیم شده برسد. در این رابطه باید توجه داشت که سخت افزار چیلر با مصرف بهینه انرژی به حداکثر بازده و بهره وری مصرف کننده می رسد.

اصول کار و عملکرد کولرهای فشار
مبرد فشرده شده و تحت فشار قرار می گیرد تا فرایند تولید انجام شود و خنک کننده مورد نیاز ایجاد شود. بر این اساس چگونگی کارکرد چیلر تحت فشار و نحوه کار بر اساس چرخه تبرید تحت فشار است. در این رابطه باید توجه داشت که چیلرهای کمپرسور برای ایجاد تبرید به برق نیاز دارند.

مکانیسم عملکرد خنک کننده فشاری در حضور اجزایی مانند شیر انبساط ، کندانسور و اواپراتور بدست می آید. بعلاوه ، در این مدل از چیلرها ، اساس چرخه تبرید فرآیند تبخیر در قسمت اواپراتور دستگاه است.

به طور کلی چیلرها بر اساس نوع و روش خنک کننده چیلر در چیلرهای آب سرد و مدل های خنک کننده هوا موجود هستند. چیلرهای هوای سرد در فضاهای باز مانند پاسیو یا سقف نصب و کار می کنند. همزمان کولر فشار آب سرد در موتورخانه نصب و کار می کند. هم در کولرهای آبی و هم در فشار هوا ، یک مبرد مانند R134a به طور مداوم جریان دارد و با از دست دادن گرما ، فاز را از گاز به مایع تغییر می دهد.
لازم به ذکر است که چرخه کار دارای فرآیند خنک کننده هوا است و فشار آب نیز به همین ترتیب انجام می شود. در مدل های آب سرد ، ماده خنک کننده وارد قسمت کندانسور دستگاه می شود. کندانسور طراحی شده برای چیلر آب سرد نوعی مبدل حرارتی است که در صنعت تهویه به عنوان کندانسور پوسته و لوله شناخته می شود. در این نوع میعانات ، آب از یک طرف جریان می یابد و از طرف دیگر خنک می شود. جریان آب باعث افزایش گرما و گرمای خنک کننده می شود و در نتیجه آب چیلر خنک می شود و برای ایجاد هوای تازه به دستگاه های دیگر ارسال می شود.

عملکرد چیلر با کمپرسور هوای سرد
مدل محبوب دیگر کولرهای فشار مدل هوای سرد است که در بسیاری از فضاها و امکانات مورد استفاده قرار می گیرد.یک سری پنکه در کولر یا کابینت کولر و در بالای دستگاه نصب شده است. بنابراین ، فرایند خنک کننده فشار هوا به گونه ای است که با روشن شدن فن های دمنده ، گرما و گرمای بیش از حد توسط مایع خنک کننده جذب می شود. در نتیجه این فرآیند ، کولرها توسط جریان هوا خنک می شوند و برای تولید هوای تازه به تجهیزات دیگر مانند واحدهای فن کوئل یا کولرهای گازی منتقل می شوند. این نوع کولرهای فشاری به دلیل کمبود مصرف آب ، برج خنک کننده در ساختار خود ندارند.
ناگفته نماند که چیلرهای تحت فشار به عنوان سیستم های تهویه مطبوع پرکاربرد با ظرفیت 2 تا 10 هزار تن تبرید طراحی و تولید می شوند. در فرآیند ساخت این محصولات از مدرن ترین استاندارد ها و فناوری های جهان استفاده می شود. قسمت اصلی چرخه تبرید دستگاه های برودتی مربوط به قسمت کمپرسور است. کمپرسورهای تعیین شده برای دستگاه بسته به مدل ، پیستون ، پیچ یا پیچ هستند.
با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/compression-chiller-operation/
تاریخ انتشار :
04-04-2021 10:00:30.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا