طراحی و سئو وب سایت

عواملی که رفتار مشتری را تحت تأثیر قرار می دهند

رفتار مشتری به انتخاب ، خرید و مصرف کالاها و خدمات برای جلب رضایت اشاره دارد. فرآیندهای مختلف آن در رفتار مشتری دخیل است. در ابتدا ، وقتی مصرف کنندگان سعی کردند بفهمند چه چیزی می خواهند بخورند ، تنها انتخاب آنها محصولی بود که نوید استفاده بیشتر را بدهد. پس از انتخاب کالاها ، توانایی مشتری در پرداخت را ارزیابی کنید. سرانجام ، مصرف کننده قیمت کالای غالب را تجزیه و تحلیل می کند و تصمیم می گیرد کدام ماده غذایی است. در عین حال ، عوامل زیادی بر خرید مصرف کننده تأثیر می گذارند ، از جمله خریدهای اجتماعی ، فرهنگی ، شخصی و روانی. موارد زیر توضیح این دلایل است. 1 جنبه های فرهنگی رفتار مصرف کننده تأثیر عمده ای بر جنبه های فرهنگی مانند: فرهنگ مصرف کننده ، فرهنگ و مقوله های اجتماعی دارد. تأثیر فرهنگ بر رفتار خرید در کشورها متفاوت است ، بنابراین خرده فروشان باید در تحلیل فرهنگ یک گروه ، منطقه یا کشور بسیار مراقب باشند. فروشندگان می توانند از این گروه ها برای تقسیم بازار به مناطق کوچکتر استفاده کنند. به عنوان مثال ، خرده فروشان می توانند محصولات متناسب با نیازهای گروه های خاص جغرافیایی را طراحی کنند. • طبقه اجتماعی هر جامعه طبقه اجتماعی خاص خود را دارد که به دلیل نحوه خرید افراد در یک گروه اجتماعی برای فروشنده مهم است. به این ترتیب می توان فعالیت های تجاری را با مقوله های مختلف اجتماعی تطبیق داد. در اینجا باید توجه داشته باشیم که طبقه اجتماعی فقط به درآمد مربوط نمی شود بلکه عوامل بسیاری دیگری از جمله: ثروت ، تحصیلات ، اشتغال و غیره دارد. جنبه های اجتماعی جنبه اجتماعی نیز بر رفتار خرید مشتریان تأثیر می گذارد. مهمترین عوامل اجتماعی عبارتند از: گروه ، خانواده ، نقش و موقعیت • خلاصه شخصیتی که توانایی ایجاد نگرش یا رفتار را دارد. تأثیر گروه بسته به محصول و مارک متفاوت است. به عنوان مثال ، اگر محصولی مانند لباس ، کفش ، اتومبیل و … پیدا شود ، تأثیر گروه کارکنان مثبت خواهد بود. گروه های گفتگو همچنین شامل رهبران اندیشه (افرادی که به دلیل مهارت ، دانش یا سایر ویژگی های خود بر دیگران تأثیر می گذارند) هستند. • رفتار خریدار تأثیر بسزایی در یکی از اعضای خانواده دارد. بنابراین ، فروشندگان سعی می کنند نقش و تأثیر همسران و فرزندان را پیدا کنند. اگر تصمیم یک خرده فروش برای خرید یک محصول خاص بر یک خرده فروش تأثیر بگذارد ، خرده فروش سعی می کند با تبلیغات زنان را هدف قرار دهد. در اینجا باید توجه داشته باشیم که نقش رفتار با تغییر در سبک زندگی مصرف کننده تغییر می کند. • مسئولیت ها و سمت ها به گروه ، باشگاه ، خانواده ، سازمان و غیره بستگی دارد. هر فرد در جامعه جایگاه و جایگاه خاص خود را دارد. به عنوان مثال ، زنان در سازمان ها به عنوان مدیر مالی کار می کنند. او اکنون دو نقش دارد: یکی خزانه دار و دیگری مادر. بنابراین تصمیم او برای خرید بر شغل و موقعیت او تأثیر می گذارد.3- عوامل خاص عوامل خاصي نيز ممكن است بر رفتار مشتري تاثير بگذارد. برخی از عوامل مهمی که بر رفتار خرید تأثیر می گذارد عبارتند از: سبک زندگی ، اقتصاد ، شغل ، سن ، شخصیت و شخصیت. • ادراک و چرخه زندگی بر رفتار خرید مشتری تأثیر می گذارد. البته مشتریان با گذشت زمان کالاها و خدمات خود را تغییر می دهند. زندگی خانوادگی از سطوح مختلفی مانند بزرگسالان جوان مجرد ، زوج های متاهل ، زوج های مجرد و … برخوردار است. که به فروشنده کمک می کند محصول مناسب را برای هر مرحله طراحی کند. • اشغال تأثیر قابل توجهی در رفتار خرید آنها دارد. به عنوان مثال ، مدیر بازاریابی یک سازمان سعی در خرید لباس تجاری دارد ، در حالی که رده های پایین در خرید لباس سخت کار می کنند • اقتصاد تغییر مشتری تأثیر عمده ای در رفتار خرید آنها دارد. اگر مشتری درآمد و پس انداز زیادی داشته باشد ، محصولات گران تری را خریداری می کند. از طرف دیگر ، افراد با درآمد و پس انداز پایین محصولات گران قیمت خریداری می کنند • سبک زندگی مصرف کننده دلیل دیگری برای رفتن به خرید مصرف کننده است. سبک زندگی شیوه زندگی افراد در یک جامعه است و چیزهای اطراف آنها جایگزین می شوند. این منافع ، نظرات ، اقدامات و غیره مشتری و شکل ظاهری و روابط خارجی موجود در جهان را تعریف می کند. • نگرش افراد از فردی به فرد دیگر ، گاهی در یک مکان و در مکان دیگر متفاوت است. بنابراین ، می تواند تأثیر قابل توجهی در رفتار خرید مصرف کنندگان داشته باشد. در واقع ، اینها افراد نیستند ، بلکه ترکیبی از رفتارهای مردانه در موقعیت های مختلف هستند. این ویژگی های خاص خود را دارد از جمله: کنترل ، پویایی ، اعتماد به نفس و غیره … که ممکن است برای تعیین نگرش مشتری نسبت به یک محصول یا خدمات خاص مورد نیاز باشد. 4. درک روانشناختی چهار جنبه عمده روانشناختی وجود دارد. مشتری ها اینها عبارتند از: احساسات ، انگیزه ها ، یادگیری ، باورها و هویت. هر فرد نیازهای مختلفی مانند نیازهای جسمی ، نیازهای بیولوژیکی ، نیازهای اجتماعی و غیره دارد. ماهیت نیاز این است که بعضی از آنها فوری است در حالی که بعضی دیگر جذاب ترند. بنابراین ، نیاز زمانی فعالتر می شود که فرد را مجبور به جلب رضایت خود کند. • دیدگاه جدیدی در مورد انتخاب ، سازماندهی و تفسیر نحوه به دست آوردن یک تجربه معنادار در جهان ، آن چشم انداز نامیده می شود. سه سطح مختلف هوشیاری وجود دارد ، احتباس انتخابی و احتباس انتخابی. در صورت انتخاب مرکز ، خرده فروش سعی در جلب توجه مشتری دارد. با این حال ، هنگامی که دستکاری در انتخابات وجود دارد ، مصرف کننده سعی می کند اطلاعات را به گونه ای تفسیر کند که از آنچه مصرف کننده از قبل معتقد است پشتیبانی کند. به همین ترتیب ، اگر ملکی انتخاب شود ، فروشنده سعی می کند اطلاعاتی را که از عقاید وی پشتیبانی می کند ، برگرداند. • مشتری ها اعتقادات و نگرش های شدیدی دارند و به محصولات مختلف اعتقاد زیادی دارند. از آنجا که چنین باورها و نگرشی هویت را شکل می دهد و بر رفتار مشتری تأثیر می گذارد ، بازاریابان به آن علاقه مند هستند. خرده فروشان می توانند باورها و نگرش های مشتریان را از طریق کمپین های ویژه در مورد آن تغییر دهند..

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا