دنیای وب

فایل log را در برابر علائم صفحه تحلیل کنید

همه ما می دانیم که برای تجزیه و تحلیل رفتار بازدید کنندگان وب سایت و عملکرد کانال بازاریابی اینترنتی باید از آنالیز وب استفاده کنیم. اما از چه نوع تحلیل وب باید استفاده کنیم؟ آیا باید برای تجزیه و تحلیل پرونده log ، علائم صفحه یا چند مورد از هر دو مراجعه کنید؟ اول از همه ، بگذارید منظور ما از این اصطلاحات را تعریف کنیم.

برچسب های صفحه به طور معمول کد خارجی را در JavaScript در هر صفحه از سایت خود قرار می دهند و گاهی به مجموعه داده های سمت مشتری گفته می شوند. هر بار که یک صفحه دارای برچسب توسط یک مرورگر بازدیدکننده باز می شود ، اسکریپت پردازش می شود و اطلاعات بازدید کنندگان جمع می شود. تجزیه و تحلیل فایل ورود به داده هایی که سرور وب جمع می کند ، اطلاق می شود. تفاوت از دیدگاه تحلیل وب چیست؟

خبر بد این است که هر دو استراتژی حتی در اینجا مزایا و معایب خود را دارند.

مزایای مارک صفحه

o از آنجا که داده ها توسط مشتری جمع آوری می شود ، این مسئله بر مشکلات وکالت و بافر غلبه می کند

o این اطلاعات را در مورد پارامترهای طراحی وب مانند نسخه های مرورگر ، نسخه های سیستم عامل ، وضوح صفحه نمایش ، سرعت اتصال و غیره به شما می دهد.

o حوادث جانبی مشتری مانند رویدادهای JavaScript و Flash را ردیابی کنید

مضرات علامت گذاری در صفحه

فایروال می تواند از مداخله یا تداخل در اسکریپت ها جلوگیری کند

o هزینه های مرتبط با وارد کردن کد را آماده کنید.

o وارد کردن کد می تواند منجر به خطا شود

o این گسل های صفحه مانند 404 را دریافت نمی کند

زیرا روبات ها اسکریپت ها را نادیده می گیرند و نمی توانند عنکبوت موتورهای جستجو را ردیابی کنند

o پیگیری صفحات غیر HTML به طور مستقیم امکان پذیر نیست

فروشنده خصوصی

مزایای استفاده از تجزیه و تحلیل پرونده ورود به سیستم

داده های تاریخی قابل تجزیه و تحلیل است

هزینه ساخت ساده

o مشکلی در زمینه دیوار آتش وجود ندارد

خطاهای صفحه را به راحتی ردیابی کنید

O عنکبوت موتور جستجو را می توان ردیابی کرد

فروشنده مستقل

صفحات غیر HTML مانند فایلهای PDF قابل ردیابی هستند

مضرات پرونده log

o عدم صحت پروکسی / ذخیره سازی. اگر این صفحه ذخیره شود ، هیچ سیاهه ای روی سرور وب شما ثبت نمی شود

o پارامترهای طراحی وب وجود ندارد

O وقایع را ردیابی نکنید

به عنوان مثال اگر عادت دارید با استفاده از روندهای وب ، آمار وب را مشاهده کنید ، ممکن است تفاوتهای بزرگی در بازدید کنندگان مشاهده کنید. هنگام انتقال به تجزیه و تحلیل پرونده ورود ، شماره بازدید کنندگان ممکن است 20 تا 30٪ افزایش یابد. اگر سایت شما از کوکی های مداوم استفاده نمی کند ، برنامه تجزیه و تحلیل وب نمی تواند بازدید کنندگان بی نظیری را شناسایی کند و بنابراین همه بازدید کنندگان به صورت گروهی در کنار هم قرار می گیرند. بازدید کنندگان بی نظیر معمولاً حدود 20 تا 30 درصد از کل بازدیدهای وب سایت را نشان می دهند ، بنابراین این متریک با این مقدار تورم می شود. بعضی اوقات شاهد کاهش چشمگیر بازدیدهای سایت خواهید بود. این امر معمولاً به این دلیل است كه نرم افزار آنالیتیك وب تعداد زیادی از گرافیك را حذف می كند كه به اشتباه به عنوان بازدید برنامه های دیگر محاسبه می شوند.

تفاوت های دیگر در تعداد بازدیدکنندگان معمولاً به دلیل تعریف برنامه ها برای بازدید است. بازدید 30 دقیقه ای به این معناست که بازدیدهای متعدد از همان آدرس IP در این بازه زمانی به عنوان یک بازدید محاسبه می شود. این پارامتر را به 15 دقیقه تغییر دهید ، این بازدیدها می توانند چندین بار شمرده شوند و کل ترافیک شما افزایش یابد. سرانجام ، هنگامی که یک مرورگر وب PDF بارگیری می کند ، باعث می شود قسمت های مختلف پرونده در زمان دیگری ریخته شود و برخی از برنامه ها می توانند این کار را به عنوان درخواست های متعدد در همان پرونده حساب کنند. یک برنامه تحلیل داده های خوب اینترنت ، این بارگیریهای چندگانه را در یک پرونده بارگذاری می کند.

درک این تفاوت ها و مدیریت انتظارات همکارانتان حائز اهمیت است زیرا افت ناگهانی معیارهای وب سایت می تواند گاهی اوقات منجر به ناامیدی در اندازه گیری کامل عملکرد وب سایت شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجزیه و تحلیل وب ، با ما در اینجا صحبت کنید http://www.ju2.com و وبلاگ ما را تماشا کنید http://www.ju2analytics.com

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا