دنیای وب

فلسفه آموزش زبان انگلیسی EFL / ESL شما چیست؟

مصاحبه

مصاحبه به نظر خوب پیش رفت. مدیر پرسید: “پس فلسفه شما از آموزش زبان انگلیسی چیست؟”

“فلسفه تدریس من؟” ناظر TEFL روی صندلی خود غلت زد و گردن بلوزی را که ناگهان تنگ شده بود کشید. احساس کرد آب از پشتش جاری شده است. رطوبت کف دستش را پوشانده بود.

“آره. آیا شما فلسفه آموزش و پرورش دارید؟ کارگردان دوباره گفت. یک شکست قابل توجه در مصاحبه وجود داشت. موقعیت های برتر پرداخت دلاری به متخصصان برتر نیاز دارند.

“آره، من مطمئن نیستم که منظور شما چیست.” معلم جواب داد من می‌توانم به شما بگویم که در کلاسم چه می‌کنم، ابزارهایی که استفاده می‌کنم و نحوه تعاملم با دانش‌آموزان. منظورت همینه؟”

نه، این چیزی نیست که مدیر موسسه زبان می خواهد. مصاحبه به پایان رسید. انتظارات معلمان در این موسسه برتر نیز همین است.

فلسفه تعلیم و تربیت

فلسفه آموزش معلمان به عنوان یک استراتژی بازاریابی عمده توسط معلمان ماهر استفاده می شود و به بخشی جدایی ناپذیر از CV و نمونه کار معلم تبدیل شده است. این به بخشی از نمایه معلم تبدیل شده است که تمام مهارت ها و ویژگی های لازم را توصیف می کند و توانایی های معلم را برجسته می کند. (D. Sofsian, 2006) برای اطلاعات بیشتر به وب سایت های زیر مراجعه کنید:

• نمونه کارها الکترونیکی خود را ایجاد کنید

http://electronicportfolios.org/portfolios/iste2k.html

• “ماجراجویی نمونه کارها آنلاین”

http://electronicportfolios.org/myportfolio/versions.html

• نحوه ایجاد یک نمونه کار الکترونیکی

[http://www.essdack.org/port/how.html]

دامیان سفسیان، نویسنده متخصص در مقاله خود با عنوان «فلسفه تعلیم و تربیت برای معلمان» پنج نوع فلسفه تربیتی را مورد بحث قرار می دهد: (http://ezinearticles.com/?Teacher-Education-Philosophies&id=227410)

• لیبرال- که هدفش توسعه قدرت فکری است

• رفتار- این ایدئولوژی ها بر توانایی های انسان و نقش آموزش در آموزش آنها تمرکز دارند.

• پیشرو – توسعه فرهنگی فرد را برای ایجاد تغییر در جامعه تشویق می کند

• انسانیت – گرایش ها به رشد شخصیت و شخصیت فرد به عنوان یک کل نگاه می کنند

• رادیکال – این فیلسوفان به تغییرات سودمندی که هر از گاهی باید در جامعه رخ دهد و نقش آموزش در ایجاد تغییرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی علاقه مند هستند.

فلسفه آموزش معلمان یک استراتژی بازاریابی اصلی است که توسط معلمان EFL و TEFL استفاده می شود و به عنصر مهمی در بررسی معلمان زبان و پروفایل شخصی آنها تبدیل شده است. (D. Sofian, 2006)

مراجع فلسفه تعلیم و تربیت

قبل از اینکه شروع به توسعه فلسفه آموزش خود کنید، برای اطلاعات عمیق تر و نمونه هایی از بیانیه فلسفه آموزش، این وب سایت ها را بررسی کنید.

• نمونه فلسفه تعلیم و تربیت

http://www.wilderdom.com/philosophy/SampleEducationPhilosophies.html

• ابزارهای فلسفه آموزشی

[http://commhum.mccneb.edu/PHILOS/phileduc.htm]

• فلسفه آموزش پیوند

http://dmoz.org/Society/Philosophy/Philosophy_of_Education/

فلسفه آموزش شما

فلسفه آموزشی شما چیست؟ اگر “آن را ندارید” اکنون زمان خوبی برای بررسی بهتر یک جنبه است. فلسفه خود را به تمام حوزه های آموزشی خود اضافه کنید. اجازه دهید در تمام جنبه‌ها از آمادگی گرفته تا فعالیت‌های کلاسی، حل مسئله، نظم و انضباط و ارزیابی، در مورد کارهایی که انجام می‌دهید و نحوه انجام کارهای دستی خود را گسترش دهید. فلسفه شما به شما کمک می کند تا خود را از کسانی که ممکن است ظاهر شوند، کمترین کار را انجام دهند و چک های حقوق خود را دریافت کنند، متمایز کنید. در این روز که حرفه‌ای‌گرایی روزافزون می‌شود، تقاضاهای بیشتری برای کارکنان آموزشی وجود دارد و انتظارات بیشتری از مدیران آموزش و پرورش، معلمان TEFL، هر چه وضعیت فعلی‌شان باشد، وجود دارد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا