دنیای وب

فناوری پذیرش با بیمه

پیش بینی آینده ممکن است دشوار باشد، اما آماده کردن آن دشوار نیست. ارائه دهندگان بیمه با کسب و کارهای جدید، سرمایه گذاری ها و محیط نظارتی که از بحران مالی بیرون آمده اند، دست و پنجه نرم می کنند. اما این صنعت با چالش های گسترده تری مواجه است. تغییر جمعیت شناسی، افزایش پویایی بازار و تغییر نگرش مصرف کننده، همگی به شکل گیری آینده این بخش در بلندمدت کمک خواهند کرد.

فناوری دیجیتال یک روند بزرگ جهانی است که صنایع مختلف از جمله بخش بیمه را متحول می کند. بخش بیمه به دلیل تغییرات سریع در فناوری و به دلیل اینکه کانال های توزیع آنها همچنان محافظه کارانه هستند، یعنی توسط آژانس ها و کارگزاران مدیریت می شوند و در واقع آمادگی پذیرش فناوری جدید را ندارند، در ساخت IT نسبتا کند است. با این حال، استفاده از فن‌آوری‌های دیجیتال توسط مصرف‌کنندگان شامل رسانه‌های اجتماعی، تلفن‌های هوشمند، تراکنش‌های الکترونیکی و غیره که توسط مدل‌های خدمات ابری، تجارت الکترونیک و تحرک فعال می‌شود، بر کارایی تأثیر دارد. انجام فنی و تجاری برای بسیاری از شرکت‌های بیمه. سرمایه گذاران به سرعت به این روند واکنش نشان می دهند.

عواملی که به اعتقاد ما باعث ایجاد این تغییرات می شوند را می توان به موارد زیر دسته بندی کرد:

اجتماعی: توازن قدرت با مشتری تغییر می کند.

فناوری: پیشرفت‌هایی در نرم‌افزار و سخت‌افزار که «bigdata» را به یک چشم‌انداز قابل دوام تبدیل می‌کند.

محیط: ظهور مدل‌های ریسک پیچیده‌تر و انتقال ریسک برای مقابله با افزایش پیچیدگی و فراوانی موارد ریسک.

اقتصاد: افزایش قدرت اقتصادی و سیاسی در بازارهای نوظهور.

سیاست: هماهنگ سازی، استانداردسازی و جهانی شدن بازار بیمه.

رهبران اصلی صنعت در توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات:

تعامل با مشتری از طریق چندین کانال ارتباطی با مشتری و پوشش تمام گروه های سنی

ایجاد استراتژی هایی برای گنجاندن افزایش سرمایه گذاری در استراتژی های اینترنت و کانال تلفن همراه برای ارتباط سریعتر و سریعتر

همکاری با شرکا برای عرضه محصولات جدید در زمینه هایی مانند تامین مالی خرد، مدیریت ثروت و غیره.

فرآیند پذیره نویسی را با تجزیه و تحلیل داده ها و هوش تجاری (BI) خودکار کنید و تجزیه و تحلیل تقلب در زمان واقعی، تجزیه و تحلیل ریسک را پیش بینی کنید.

از سیستم ها و مقررات بانکداری بانکداری موجود در هر کشور برای نظارت بر فروش محصولات بیمه، به ویژه در بازارهای نوظهور مانند هند استفاده کنید.

طبق گزارش Forrester و Accenture، در حالی که 63 درصد از شرکت‌های بیمه اعلام کرده‌اند که آماده حرکت دیجیتالی‌تر هستند، تنها 23 درصد از این شرکت‌ها آماده هستند. برای تسریع این فرآیند و اطمینان از انتقال موفقیت‌آمیز به گردش‌های کاری دیجیتال، چند حوزه کلیدی وجود دارد که می‌توانیم انتظار داشته باشیم که پیمانکاران هنگام برنامه‌ریزی برای ایجاد فرآیندی خودکارتر و با کاربری آسان‌تر، به آن توجه کنند.

به زیرساخت های مبتنی بر ابر و محلی پایبند باشید

طبق گزارش PC World، دو سال پیش، 84 درصد از شرکت‌ها در فضای ابری کار می‌کردند و بیش از نیمی از این شرکت‌ها گزارش دادند که ابر حجم کاری تیم‌های فناوری اطلاعات را کاهش داده است. با این حال، تیم‌های فناوری اطلاعات در بخش بیمه با اطلاعات ارائه‌شده توسط مدیران برای ذخیره از طریق ابر در مقابل مشکل مواجه شده‌اند. در سایت. علاوه بر این، رشد فناوری‌های قدیمی تنها رویکردهای مبتنی بر ابر را تهدید می‌کند. در گزارش اخیر TrustMarque آمده است که بسیاری از شرکت های بیمه از فناوری مدیریت 40 ساله که برای مدیریت فرآیند خسارت طراحی شده است دور می شوند. این نوع فناوری از نوآوری جلوگیری می کند، اما نمایندگان بیمه فوراً چنین فناوری مین فریم را جایگزین نمی کنند.

امسال، از آنجایی که بخش بیمه رویکرد ساده‌تری را اتخاذ می‌کند، می‌توان انتظار رشد قابل توجهی در استفاده از فناوری‌هایی داشت که می‌توانند از طریق ابر ترکیبی و محلی به کار گرفته شوند و استقلال را تضمین کنند. مقررات دولتی در بخش بیمه

در صورت نیاز فرآیندهای تجاری را خودکار می کند

کلید حرکت به سمت دنیای دیجیتال تر و بهبود خدمات مشتری، خودکارسازی گردش کار در صورت نیاز است. با افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی و در کانال های متعدد، مصرف کنندگان منتظر آخرین ارتباطات و شیوه های شخصی از آژانس های بیمه و کارگزاران هستند.

در حالی که ارتباط مستقیم مستقیم بین یک شرکت بیمه و مشتریانش ممکن است کمتر رایج باشد، این رابطه همچنان مهم است، اگر مهمتر از گذشته نباشد. در نتیجه، کارگران بیمه به زمان بیشتری برای برقراری ارتباط با مشتریان خود و زمان کمتری برای مرتب‌سازی اسناد، جریان در اسناد و رعایت الزامات پردازش نیاز دارند.

برنامه ها و سیستم هایی را با در نظر گرفتن مشتری انتخاب کنید

گزارش اخیر Forrester-Accenture امسال را «عصر مصرف‌کننده» نامیده است، جایی که تجربه مشتری در جنبش دیجیتال محور است. این بدان معناست که فناوری ها و فرآیندهای دیجیتال جدید با هیچ سیستم مدیریتی قابل پیاده سازی نیستند.

به عنوان مثال، چیزی به سادگی یک برنامه دیجیتال را در نظر بگیرید. در حالی که برخی از فناوری ها ممکن است به سه شماره تلفن مختلف یا دو ایمیل متفاوت از یک مشتری نیاز داشته باشند، مشتری چگونه می تواند درخواست خود را تکمیل کند؟ در حال حاضر مصرف کنندگان از شرکت های بیمه انتظار یک روند عادلانه و هوشمندانه دارند. در حالی که این ممکن است نشان دهنده برخی اختلالات در روند داخلی اپراتور باشد، نتیجه نهایی باید برای مشتری آسان تر باشد، نه فقط تیم فناوری اطلاعات.

تحلیل رسانه های اجتماعی

ارائه دهندگان بیمه به رسانه های اجتماعی به عنوان یک پلت فرم بازاریابی و همکاری روی می آورند. رسانه های اجتماعی به طور گسترده ای برای برقراری ارتباط با دوستان و همکاران استفاده می شود. استفاده از رسانه های اجتماعی در تلفن های همراه و دستگاه های تلفن همراه آسان است. مشتریان می توانند مشتریان جدید را بر اساس آنچه در زندگی آنها اتفاق می افتد هدف قرار دهند و از شبکه های رسانه های اجتماعی برای ارتباط با ذینفعان داخلی و خارجی استفاده کنند.

روی راه حل های SaaS تمرکز کنید

شرکت‌های بیمه با پیاده‌سازی راه‌حل‌های SaaS نرم‌افزار را یکپارچه می‌کنند زیرا زیرساخت‌های برتر، امنیت بالا و ریسک پایین را ارائه می‌دهند. شرکت های بیمه از مزیت دسترسی به آخرین زیرساخت ها و بسترهای فناوری اطلاعات با قیمت های مقرون به صرفه برخوردارند. SaaS راه حل بیمه ای عالی برای بهبود عملکرد خود با کمترین هزینه ارائه می دهد.

معماران زمان واقعی برای نبوغ هستند

منابع اطلاعات بلادرنگ فناوری موبایل و رسانه های اجتماعی هستند که شرکت های بیمه می توانند تضمین کنند که رقابتی تر شوند. استخراج داده‌های بلادرنگ از کانال‌های آنلاین، معدن طلا را برای شرکت‌های بیمه اثبات می‌کند، زیرا آنها بینش‌هایی درباره رفتار مشتری بر اساس محصولات قابل اعتماد ارائه می‌دهند. شرکت های بیمه از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها، پلتفرم های BI و ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها برای استفاده کامل از داده های واقعی استفاده می کنند.

تجزیه و تحلیل داده ها و داده های بزرگ

توانایی گرفتن داده های بلادرنگ، کلان داده و تجزیه و تحلیل نقش مهمی برای یک ضامن از نظر مشتریان بالقوه دارد. یک روند اخیر استفاده از فناوری حسگر به نام تله‌ماتیک است که برای نظارت بر رفتار فردی استفاده می‌شود. این فناوری ها به شرکت های بیمه در ارائه بیمه نامه های مبتنی بر استفاده کمک می کند.

اطلاعات نقش مهمی در زمینه های بیمه قیمت گذاری محصول، توسعه، مدیریت ریسک، پردازش ادعاها و کشف تقلب ایفا می کند. این وظایف را می توان با جمع آوری داده ها از منابع متعدد و با استفاده از ابزارهای نرم افزاری برای به دست آوردن بینش های مهم از داده ها انجام داد. به منظور اجرای مؤثر عملکردهای بیمه، بخش بیمه باید از سیستم‌های فناوری اطلاعات، فناوری‌های جدید و شبکه‌ها برای جمع‌آوری داده‌های بی‌درنگ و تقویت توانایی ذخیره داده‌ها برای تجزیه و تحلیل برای دستیابی به مزایای بیشتر استفاده کند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا