فن کوئل بهتره یا کولر؟ + تفاوت ها و تفاوت های این دو محصول را با هم مقایسه کنید

فن کوئل بهتره یا کولر؟
فن کوئل بهتر است یا رادیاتور؟ برای پاسخ به این سوال ، مقایسه این دو مدل سیستم های سرمایشی و گرمایشی مفید است. به طور کلی ، سیستم های تهویه مطبوع فن کوئل از تجهیزات مانند پکیج ، موتورخانه و مبرد برای توزیع هوای گرم یا سرد در فضای داخلی استفاده می کنند. این دستگاه ها گزینه های عملی و موثری برای استفاده در ساختمانهای مسکونی ، تجاری و حتی صنعتی و صنعتی هستند. ساختار اصلی سیستم های فن کوئل از دو قسمت اصلی سیم پیچ و فن تشکیل شده است.
در رده فن کوئل ها بهتر است به رادیاتور اشاره کنیم ، لازم به یادآوری است که کنوکتورها با تیغه های آلومینیومی برس دار و لوله های مسی ساخته می شوند. آب سرد یا گرم به محفظه داخلی لوله های باتری می ریزد و به دلیل تماس آن با لوله ها ، دما کاهش یا افزایش یافته و توسط لوله های مخصوص به فضای داخلی منتقل می شود. دمای اتاق مورد نیاز توسط ترموستات دستگاه تنظیم می شود.
از طرف دیگر رادیاتورها به طور گسترده ای در سیستم های گرمایشی استفاده می شوند تا گرمای لازم را در داخل خانه تأمین کنند. به عبارت دیگر رادیاتورها مبدل های حرارتی هستند که انرژی مورد نیاز را از طریق سیستم گرمایش مرکزی برای گرم کردن اتاق انتقال می دهند.

در این رابطه ، باید توجه داشت که رادیاتورهای گرمایشی اغلب در طیف وسیعی از ساختمانها و ساختمانهای مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این ، گرمایش فضا توسط رادیاتورها از طریق انتقال گرما در آبگرم انجام می شود.

واحد فن کوئل را با رادیاتور مقایسه کنید
1- راندمان سرمایش و گرمایش
در رده فن کوئل ها رادیاتور بهتر است یا باید نشان داده شود ما به تفاوت فن کوئل و رادیاتور توجه می کنیم ، مقایسه عملکرد و عملکرد این دستگاه ها موثر و کارآمد است. در نتیجه ، رادیاتورها روند توزیع گرما را با توجه به مکانیسم حرکت هوا انجام می دهند. به زبان ساده ، رادیاتورها فقط می توانند عملکرد گرمایش را انجام دهند. بنابراین برای تأمین خنک سازی محیط باید تجهیزات برودتی جدا و مستقل در نظر گرفته شود. علاوه بر خنک کننده ، سیستم های فن کوئل دارای عملکرد حرارتی همزمان هستند. بنابراین ، بسته به نیاز به دمای اتاق ، می توان هوای گرم یا سرد را در داخل آزاد کرد. سیم پیچ حرارتی نصب شده در ساختمان فن کوئل بسته به فصل از آب سرد یا گرم استفاده می کند.
2- رطوبت هوا را اصلاح و کاهش دهید
در این مقاله فن کوئل بهتر است یا رادیاتور ، ما می توانیم این دستگاه ها را از نظر اصلاح و کاهش رطوبت مقایسه کنیم. رادیاتورها معمولاً به عنوان وسایل گرمایشی استفاده می شوند و اختلالی در تغییر یا رطوبت هوا ایجاد نمی کنند. در نتیجه ، رادیاتورها قادر به کاهش رطوبت نیستند. اما در طی فرآیند خنک سازی و در تابستان ، به دلیل تماس با باتری ، رطوبت را کاهش می دهد. بنابراین با کاهش رطوبت ، تهویه مطبوع بدون وقفه و بدون وقفه کاملاً در دسترس کاربر است.

ناگفته نماند که فن کوئل ها در مدل های بدون کانال و کانال موجود هستند. مدل های داکت با اتصال به هوای تازه محیط ایده آلی را برای مصرف کننده فراهم می کنند. در این راستا فن کوئل ها عملکرد بهتری و مطلوب تری نسبت به رادیاتورهای گرمایشی دارند.3- محل تثبیت
تفاوت های دیگر فن کوئل و رادیاتور می توانید مکان و نصب این دستگاه ها را مشاهده کنید. طراحی و نصب تجهیزات گرمایشی مانند رادیاتورها اغلب با محل نصب روی زمین انجام می شود. بعلاوه ، برخی از مدلهای نسبتاً جدید این دستگاهها می توانند به صورت عمودی و افقی روی سطح مورد نظر نصب شوند. فن کوئل ها در عوض از نظر موقعیت نصب در مدل های مختلف کف ، کوتاه ، دیواری و سقفی طراحی و ساخته می شوند. بر این اساس کاربر می تواند با توجه به فضای مورد نظر و موجود مدل مناسب را انتخاب کند. ابعاد و ابعاد استاندارد فن کوئل از اشغال فضای زیاد محافظت نمی کند.
4- سیستم مدیریت و کنترل
در این مقاله واحد فن کوئل بهتر است یا مقایسه رادیاتور این دستگاه ها از نظر سیستم کنترل خالی از لطف نیست. معمولاً آب گرم از طریق یک دریچه مخصوص که به صورت دستی کنترل و تنظیم می شود ، وارد لوله های رادیاتور می شود. با این وجود امکان کنترل و مدیریت عملکردها و حالت های فن کوئل ها به صورت همزمان ، دیجیتالی و دستی وجود دارد. بعلاوه ، با نصب ترموستات در محل نصب دستگاه ، می توان دمای مناسب را از دید کاربر تنظیم و مدیریت کرد.

5- مصرف برق و انرژی
در پاسخ به این سوال که کدام فن کوئل بهتر است یا رادیاتور مصرف برق و مصرف برق این دستگاه ها در محل کار می تواند به کاربران در یافتن پاسخ کمک کند. رادیاتورهای کم مصرف و گرمایشی توسط سیستم های گرمایش مرکزی و تیرهای دیواری تأمین می شوند. سوخت مورد نیاز این سیستم ها از طریق گاز شهری تأمین می شود.
از طرف دیگر ، عملکرد ، عملکرد و عملکرد دستگاه های فن کوئل توسط جریان الکتریکی هدایت می شود. علاوه بر این ، عملکرد و چرخش موتور الکتریکی دستگاه توسط انرژی الکتریکی تأمین می شود. آب گرم مورد نیاز برای گردش هوای گرم در واحدهای فن کوئل توسط سیستم های گرمایش مرکزی مانند موتورخانه تأمین می شود.
6- قدرت و سرعت
استفاده از فن های دمنده در بدنه فن کوئل ، هوای گرم یا سرد را با حداکثر توان ، با سرعت ثابت و در یک محیط متعادل توزیع می کند. در ساختار داخلی رادیاتورها هیچ فن وجود ندارد. در نتیجه ، رادیاتورهای گرمایشی با انجام مبادله حرارت ، گرمای لازم را در اتاق فراهم می کنند. بنابراین فرآیند گرمایش و سرمایش توسط واحدهای فن کویل در زمان کمتری انجام می شود.
با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/fancoil- بهتر- یا- رادیاتور /
تاریخ انتشار :
2021-03-16 10:00:04.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا