دنیای وب

فهرست چک های دقت وب سایت از 13 مورد برای خریدار سایت

بسیاری از خریداران وب سایت با دقت عمل می کنند و از اینکه همه چیز را بررسی کرده اند ، تعجب می کنند. این امر بسیاری از خریداران ، به ویژه خریداران بی تجربه را یخ می زند و تاخیر در حرکت به جلو برای بستن خرید وب سایت دارد. تردید می تواند فرصت های بزرگ سرمایه گذاری را از بین ببرد. یک زمان برای تدبیر لازم است و زمان معامله وجود دارد.

هر وب سایت متفاوت است ، اما همه دارای موارد مشابه هستند که یک خریدار باید در حین دقت آن را تأیید کند. لیست زیر یک لیست جامع نیست زیرا وب سایت ممکن است دارای عناصر دیگری باشد که نیاز به تأیید دارند. با این حال ، حداقل ، خریدار اجباری است که این موارد را در زیر بررسی کند.

شما یک لیست چک از 13 مورد تنظیم کرده اید که هر وب سایت یا خریدار وب سایت فصلی قبل از دریافت وب سایت باید این موضوع را تأیید کند. ابزارهای جستجو داخلی به خریدار می گویند که برای جستجوی و تأیید این موارد به کجا می رود.

1. ویویس

اطلاعات ملک در دسترس عموم را در نام دامنه بررسی کنید. این مهم است که با نشان دادن اینکه فروشنده به طور قانونی صاحب نام دامنه و وب سایتی است که می فروشد ، مهم باشد.

این ممکن است کاملاً واضح به نظر برسد ، اما به عنوان یک خریدار ، اینجاست که باید کار دقیق انجام شود. فقط تصور نکنید که فروشنده مالک قانونی سایت است. بررسیش کن اگر داده های Whois خصوصی است ، از فروشنده بخواهید تا نامه هایی را از نام دامنه مشخص شده برای شما ارسال کند تا ثابت کند که مالک آن است.

برای این جستجو می توانید از DomainTools.com استفاده کنید.

Whois همچنین جزئیات دیگری از قبیل ثبت نام دامنه یا به دست آوردن وب سایت را در اختیارتان قرار می دهد. این باید با ادعای فروشنده در مورد مدت زمان مالکیت و مدیریت مشاغل وب سایت مطابقت داشته باشد. همچنین می توانید تاریخچه سایت را با استفاده از Archive.org بررسی کنید ، که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

2. Archive.org

مهم است که بدانیم وب سایت چگونه بوده و در گذشته به چه شکل بوده است. آدرس اینترنتی وب سایت را در موتور جستجو Archive.org وارد کنید تا سوابق تاریخی آن را پس بگیرید.

Archive.org عکسهای صفحات وب را خزیده و ذخیره می کند. با شروع این وب سایت به شما می گویند که اغلب با تاریخ ثبت نام دامنه متفاوت است. در گذشته می توانید ظاهر سایت را مشاهده کنید.

با این کار ایده خوبی از تاریخ و رشد سایت به شما ارائه می شود. اطلاعاتی که شما در اینجا جمع آوری می کنید باید با هرگونه ادعایی که از طرف فروشنده وب سایت در رابطه با تاریخچه سایت صورت می گیرد ، مطابقت داشته باشد.

3. ترافیک

با درخواست دسترسی کاربر فقط به خواندن حساب کاربری سایت ، شماره ترافیک سایت را بررسی کنید. فروشنده آدرس ایمیل شما را به حساب ترافیک مانند Google Analytics اضافه می کند. شما می توانید داده ها را مشاهده کنید اما توانایی سرپرست را برای ویرایش هر تنظیمات نخواهید داشت.

به این ترتیب ، می توانید وارد سیستم شوید ، بر روی آن کلیک کنید و از طریق داده ها حفاری کنید تا صحت آن با ادعاهای ترافیکی فروشنده مطابقت داشته باشد.

4- صورتهای مالی

درست مانند Traffic ، باید صورتهای مالی سایت را تأیید کنید. روش تأیید بستگی به این دارد که سایت چگونه پول خود را بدست آورده و دریافت کرده و چه میزان فروشنده در دسترسی مستقیم به صورتهای مالی خود به شما دسترسی دارد.

اگر وب سایت در حال درآمدزایی از Google AdSense است ، مانند آنالیز Analytics ، فروشنده می تواند دسترسی محدود به داده ها را به شما بدهد. می توانید وارد شوید و تأیید کنید. اگر سایت پرداخت های پی پال را دریافت کند ، می تواند از روش دسترسی مشابه کاربر استفاده کند. بیشتر سیستم های پرداخت آنلاین دارای ویژگی های دسترسی قابل مقایسه ای هستند که یک خریدار می تواند از آنها برای تأیید صورت های مالی استفاده کند.

در موارد دیگر ، ممکن است لازم باشد داده های کارت اعتباری ، حساب های بانکی ، داده های مالیاتی یا صورت های مالی حسابرسی شده را تأیید کنید. در برخی موارد ، فروشنده می تواند پرونده های خود را مستقیماً از موسسه مالی خود برای شما ارسال کند.

برخی از فروشندگان ترجیح می دهند از صفحه نمایش رایانه کنفرانس یا رایانه های مشترک (از طریق Skype یا GoToMeeting) استفاده کنند تا به صورت شخصی وارد حساب کاربری خود شوند و تمام داده هایی را که خریدار می خواهد ببیند نشان می دهد. بدین ترتیب فروشنده مستقیم به خریدار دسترسی به حسابهای مالی خود نمی دهد اما خریدار هنوز هم می تواند داده ها را مشاهده و تأیید کند.

5. SpyOnWeb.com

همچنین دانستن دارایی های وب سایت دیگری که فروشنده وب سایت متعلق به آن است نیز مهم است. خریدار باید بداند آیا فروشنده وب سایتهای مشابه دیگری دارد که می تواند با وب سایت فروخته شده به خریدار رقابت کند.

ابزار جستجوی SpyOnWeb.com داده هایی را در مورد سایر دارایی های آنلاین متعلق به همان مالک فراهم می کند. کاربر به سادگی باید URL وب سایت مورد نظر خود را پیدا کند.

بیشتر اوقات ، فروشندگان صاحب وب سایت های دیگری هستند. برای خریدار مهم است که دریابد که آیا تمام این وب سایت ها هزینه هایی مانند میزبانی وب سایت دارند یا خیر. یا اگر تمام درآمد وب سایت ترکیب شده و به یک حساب مالی مشابه با داشتن یک حساب AdSense برای چندین وب سایت گزارش شده باشد.

از این طریق ، خریدار می تواند این درآمدها و هزینه ها را به طور واضح از وب سایت مورد علاقه خود جدا کند و از وضع مالی مالی مستقل خود تصویری روشنی بدست آورد.

6. بک لینک

بک لینک به خریدار می گوید که چگونه وب سایت گسترش می یابد. هرچه تعداد بک لینک بیشتر باشد ، وب سایت با موتورهای جستجو و به طور کلی ، میزان ترافیک بیشتر می شود.

متأسفانه ، ابزارهای تأیید بک لینک بسیاری وجود دارد که همه آنها نتایج متفاوتی را ارائه می دهند. بنابراین بهتر است از همه آنها برای درک مجموعه بک لینک های مربوط به کل وب سایت استفاده کنید.

خریداران می توانند برای بررسی لینک های برگشتی ، از SEO Majestic SEO ، Open Site Explorer (Moz) ، Alexa و Google Webmaster Tools استفاده کنند. نتایج حاصل از هر تهیه کننده بسیار متفاوت خواهد بود. خریدار می تواند روی لینک های برگشتی کلیک کند تا ببیند کدام وب سایت ها به وب سایت برای فروش پیوند دارند. پیوندهای پشتی سایتهای پرقدرت از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

7. UDRP

آخرین موردی که خریدار سایت می خواهد بدست آوردن وب سایت و نام دامنه و کشف این باشد که دامنه درگیر وضعیت حقوقی ناخوشایند است.

دلیل خریداران دارایی وب سایت به جای شرکت های ثبت شده (مانند مشارکت یا شرکت) این است که از وراثت تعهدات تجاری خودداری کنند. به همین ترتیب ، خریداران دارایی وب سایت مایل به کشف مسائل حقوقی که ممکن است نام دامنه در آن باشد ، نیستند.

جستجوی سریع UDRP در صورت وجود مشکلات حقوقی گذشته یا جاری در رابطه با نام دامنه به خریدار اطلاع می دهد.

8- ثبت اختراعات و علائم تجاری

فروش سایت ممکن است شامل خرید ثبت اختراعات ثبت شده یا علائم تجاری متعلق به فروشنده باشد. اگر خریدار قصد دارد این مالکیت معنوی را در بسته سایت بدست آورد ، باید وضعیت این ثبت ها را بررسی کند.

محل ثبت این اختراعات و علائم تجاری مشخص می کند که خریدار در کجا جستجو خواهد کرد. بزرگترین بانکهای اطلاعاتی عمومی عبارتند از: دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (ایالات متحده) ، دفتر مالکیت معنوی کانادا (کانادا) و دفتر هماهنگی بازار داخلی (اتحادیه اروپا). سایر کشورها پایگاه داده های مالکیت معنوی خود را دارند.

خریدار باید با تحقیق در مورد این بانکهای اطلاعاتی تأیید کند که فروشنده وب سایت ثبت قانونی ثبت اختراعات یا علائم تجاری است.

9. Copyscape

هنگام دریافت وب سایت های مبتنی بر مقاله ، به دلیل سطح بالای سرقت محتوا به صورت آنلاین ، همیشه ایده ی خوبی برای انجام جستجوی Copyscape است.

با این کار مشخص خواهد شد که آیا وب سایت دارای محتوای منحصر به فرد است یا اینکه آیا این محتوا از وب سایت دیگری سرقت شده است.

10. ارزیابی نام دامنه

اگر چنین باشد سایت برای فروش ساخته شده بر روی نام دامنه حق بیمه ، تعیین این که نام دامنه به تنهایی چه اهمیتی دارد ، مهم است. ممکن است لازم باشد نام دامنه ارزیابی شود.

هر دو خریدار و فروشنده ممکن است گزارش ارزیابی عمیق و عمیق را مطابق تصریح در Sedo یا Moniker انتخاب کنند. یا آنها می توانند با استفاده از خدمات آنلاین مانند Estibot و DomainIndex.com یک ارزیابی خودکار سریع انجام دهند. بررسیهای خودکار تمایل به دقت کمتری نسبت به ارزیابی های رسمی دارند اما بعضی اوقات می توانند دامنه قیمت معقولی را برای یک نام دامنه فراهم کنند.

اگر نام دامنه در یک فروش قبلی تغییر کرده است ، پس دانستن قیمت فروش قبلی برای انجام ارزیابی دامنه ایده آل است. این قیمت را می توان از سوابق تاریخی موجود در NameBio ، Estibot ، Sedo یا DNJournal نشان داد.

11. پنالتی گوگل

با توجه به اهمیت بسیار زیاد ترافیک گوگل در اکثر وب سایت ها ، این امر خوب است که تأیید کنید که وب سایت توسط گوگل جریمه نشده و ایندکس نادرست شده است.

بسیاری از ابزارهای جستجوی آنلاین رایگان وجود دارد که می توانند این موارد را بررسی کنند از جمله ماسهبازی Pixel Groove و Penalty Checker.

12. کاربران ثبت نام شده و مشترک

بیشتر وب سایتها لیستی از مشترکین ایمیل یا اعضای ثبت نام شده دارند. مهم است که حساب های بازاریابی ایمیل را بررسی کنید تا تأیید کنید که چه تعداد از اعضا فروشنده ادعا می کنند.

بیشتر خدمات بازاریابی ایمیل مانند MailChimp و ثابت تماس با ویژگی هایی دارند که به یک مدیر اجازه می دهد کاربرانی با دسترسی محدود اضافه کند. خریدار می تواند به عنوان کاربر برای ورود به سیستم و تأیید داده ها اضافه شود. یا فروشنده می تواند برای نمایش این شماره ها از کنفرانس ویدئویی و اثبات آنها به خریدار استفاده کند.

13. تالارهای گفتمان را بررسی کنید

بیشتر صاحبان وب سایت و کاربران وب سایت عضو ثبت نام شده در انجمن های سایت هستند. بازدید از انجمن ها یک روش عالی برای درک آنچه مردم “در خیابان” درباره یک وب سایت و محصولات یا خدمات آن فکر می کنند ، است.

جستجوی ساده Google برای URL وب سایت معمولاً صفحات انجمن مورد بحث در گذشته را برمی گرداند. نکته جالب در مورد فروم این است که خریدار می تواند تاریخ هایی را که در آن نظرات انجمن ارسال شده است نیز مشاهده کند. به خریدار بگویید که دنیا با گذشت زمان چه فکری در مورد سایت می کند ، چه خوب باشد و چه بد.

این 13 مورد است که خریدار وب سایت باید در حین انجام دقت آن را بررسی کند و این ابزاری هستند که برای انجام این وظایف دقیق باید مورد استفاده قرار گیرد. آن را با کمی دلیل ترکیب کنید و هر خریدار می تواند و به سرعت ، در هر وب سایت با دقت کافی عمل لازم را انجام دهد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا