دنیای وب

مبارزه با فالوورهای جعلی با اینفلوئنسر مارکتینگ

دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزی دنیایی است که تأثیرگذاران راه را برای کسب درآمد برندها از طریق خواسته های دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی هموار می کنند. با تبدیل شدن اینفلوئنسر مارکتینگ به بخش عمده ای از بازاریابی و رشد برند، فضای دیجیتال شاهد افزایش شیوه های اینفلوئنسرهایی بوده است که با خرید فالوورهای جعلی از دنیای دیجیتال جدید بهره می برند.

این بدان معناست که بسیاری از برندها با اینفلوئنسرهایی که در واقع رابطه واقعی با پیروان خود ایجاد نمی کنند، روابط تجاری ایجاد می کنند.

خوشبختانه، شرکت هایی وجود دارند که می دانند اوضاع در دنیای دیجیتال چقدر بد پیش می رود و مصمم به مبارزه با آنها هستند. چهار نمونه از این دست عبارتند از Unilever، Samsung، eBay و Diageo که متعهد به ایجاد یک تجربه معنادار و مثبت برای افرادی هستند که محصولات خود را خریداری می کنند. این شامل شفاف بودن در مورد افرادی است که با آن‌ها رابطه دارند اما از شراکت با تأثیرگذارانی که در اعمال مخرب و فعالیت‌های متقلبانه مانند خرید فالوور شرکت می‌کنند خودداری می‌کند.

هر سه شرکت متعهد شده اند که با فعالانی که فالوورهای جعلی می خرند مبارزه کنند و قول داده اند با شرکای همکاری کنند که به مشتریان صدای خود را ارائه می دهند.

“در یونیلیور، ما معتقدیم که اینفلوئنسرها راه مهمی برای دستیابی به مشتریان و رشد برند هستند. قدرت آنها از روابط عمیق، صادقانه و مستقیم با مردم ناشی می شود، اما برخی از اقدامات مانند خرید فالوور به راحتی می تواند به این روابط آسیب برساند.” مدیر ارشد بازاریابی یونیلور در جریان جشنواره بین المللی خلاقیت شیرهای کن گفت.

eBay، Samsung و Diageo این احساس را در جلسه جشنواره بیان کردند.

“کاری که من می‌خواهم انجام دهم این است که صدایی به بازاریاب‌هایمان بدهم، نه اینفلوئنسرهایی که دنبال‌کنندگان دارند و مایل به نوشتن مقاله هستند. این باید از افراد واقعی و واقعی باشد. من سعی خواهم کرد هزینه‌های اینفلوئنسر را به آن تبدیل کنم. گودرت ون ددم، معاون رئیس جمهور و رئیس بازاریابی در eBay EMEA گفت: کلاس های تأثیرگذار، خاص eBay و real و داستان های آنها به خریداران کمک می کند.

مارک ماتیو، رئیس بازاریابی سامسونگ الکترونیکس آمریکا، در این پنل اعلام کرد که سامسونگ می‌خواهد داستانی در مورد سازنده تعریف کند. Diageo همچنین رویکرد منحصر به فردی دارد که تمرکز بر تأثیرگذاران است – اما فقط به صورت انتخابی.

اینفلوئنسر مارکتینگ در حال تغییر است. این دیگر در مورد ثبت نام برای بزرگترین تبلیغ کنندگان و استفاده از آنها برای فروش یا حمایت از محصولات نیست. اینفلوئنسر مارکتینگ به تمرکزی تغییر می کند که با مشارکت با اینفلوئنسرهایی که واقعاً به برند و مشتریان خود اهمیت می دهند، روابط با مشتری ایجاد می کند. این در مورد کار با اینفلوئنسرهایی است که علاقه مشترک دارند و در سطحی عمیق تر از خرید محصولات، افراد را سرفه می کنند.

این برند اکنون مصمم است با اینفلوئنسرهایی که واقعی هستند و مخاطبان جذابی دارند کار کند. این به معنای کار با اینفلوئنسرهایی است که مخاطبان بسیار درگیر دارند. اینفلوئنسرهایی که فقط برای افزایش فالوورهای خود فالوور می خرند، چنین ارتباطی ندارند – و البته.

مشتریان و برندها هر دو شروع به تشخیص تمایز بین اینفلوئنسرهای واقعی و اینفلوئنسرهایی که شامل پول می شوند، می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از برندها اکنون با اینفلوئنسرهایی کار می کنند که اهداف واقعی دارند اما از اینفلوئنسرهایی که برای به دست آوردن فالوور درگیر فعالیت های کلاهبرداری می شوند، فاصله می گیرند.

تخمین زده می‌شود که 48 میلیون از تمام حساب‌های فعال توییتر (15٪) حساب‌های خودکاری هستند که شبیه به افراد واقعی طراحی شده‌اند. فیسبوک همچنین گزارش داد که حدود 60 میلیون حساب جعلی وجود دارد، در حالی که در سال 2015 اینستاگرام اعلام کرد که این پلتفرم تا 24 میلیون حساب ربات جعلی دارد. این اعداد خیره کننده هستند.

با رشد حساب‌های ربات که در پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف ظاهر می‌شوند، برای برندها مهم‌تر شده است که استراتژی‌های بازاریابی تأثیرگذار خود را با ایجاد روابط موجود، یعنی برای مشتری، بازنگری کنند.

ادوارد کیچینگمن، نویسنده اینفلوئنسر مارکتینگ، یک سفر، پیشنهاد کرد که نحوه کار برندها با اینفلوئنسرها تغییر کند. کیچینگمن گفت که برندها باید با نادیده گرفتن اندازه فالوورهای اینفلوئنسر شروع کنند، اما در عوض به جامعه و مشارکت‌هایی که می‌آورد نگاه کنند. او همچنین توصیه می‌کند بر روی این که چگونه اینفلوئنسرها می‌توانند به ایجاد برند کمک کنند و روی رشد و روابط پایدار تمرکز کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا