دنیای وب

مجوز: به توسعه خطوط تولید موجود کمک می کند

تجدیدنظر در صدور مجوز از علائم تجاری برای هدف تجاری ، در اکثر اوقات ، بیشتر در صنعت مد است زیرا مصرف کنندگان محصولات و مارک های دارای مجوز بیشتری را نسبت به گذشته خریداری می کنند. برای خرده فروشان ، فرصت های صدور مجوز تفاوت از رقبای خود را برای آنها فراهم می کند.

مجوز عبارت است از اجاره یک ملک با حقوق قانونی محافظت شده (مانند نام تجاری ، آرم با حق چاپ ، شعار ، تشبیه ، نامه ، عبارت یا طراحی) به طرف دیگر در ارتباط با یک محصول ، خدمات یا تبلیغ. این فرایندی است که بر مدیریت مصرف کننده و توسعه مالکیت برند در راستای تصاویر بین المللی تأکید دارد و فضای مناسب و احتمالاً کمتر خرید در اطراف تولید را فراهم می کند. صدور مجوز راهی برای رشد با یک برند از قبل تأسیس شده است. این مزایای استفاده از فراخوان مارک را فراهم می کند که در صورت ظهور یک تصویر کاملاً جدید ، نمی توان به آن دست یافت.

انواع مختلفی از مشاغل دارای مجوز از قبیل هنر و طراحی ، مارک های شرکتی ، رویدادها ، مارک های مد ، غذا و نوشیدنی ، بنیادها ، مارک های مجله ، موسیقی ، شخصیت ها ، ورزش و مجوزهای تلویزیونی فقط برای ذکر چند مورد وجود دارد.

مجوز مزایا برای مجوزها

مهمترین مزیت دارنده مجوز ، تسهیل در استفاده و توسعه علائم تجاری یا دارایی آن است.

مجوزها می توانند با دستیابی به:

. حضور مارک آنها را در فروشگاه خرده فروشی یا توزیع بهبود دهید.

. افزایش آگاهی از برند برای پشتیبانی از محصولات یا خدمات ضروری.

. ارائه و افزایش ارزش های اصلی آن از طریق پیوندهای مختلف با محصولات / خدمات یا دسته بندی های دارای مجوز.

. ورود به بازارهای جدید (مصرف کننده یا جغرافیایی) با قدرت خودش بی فایده بود.

. به جریان درآمد جدید ، اغلب با مشارکت اندک یا منابع مالی اضافی ، دست پیدا کنید

ویژگی مجوز برای مجوزها

مزیت اصلی مجوز (به ویژه تولیدکننده یا خرده فروش) توانایی افزایش چشمگیر مصرف کننده در فروش ، محصولات یا خدمات آن است.

مجوزها می توانند با دستیابی به:

. مقادیر و علاقه مصرف کننده را به سمت محصول یا خدمات دارای مجوز انتقال دهید.

. ارائه ارزش افزوده و تمایز در بازار رقابتی.

. ارائه پشتیبانی یا بازاریابی اضافی از فعالیت اصلی املاک و مستغلات ارائه شده توسط مجوز.

. جذب بازارهای هدف جدید که در محصول یا خدمات دارای مجوز مشاهده نمی شود.

. با گسترش محصول اعتبار خود را برای تبدیل به بخش های جدید بازار فراهم می کند.

. فضای اضافی خرده فروشی و مناسب را بدست آورید.

مجوز: سناریوی رو به رشد در سراسر جهان

با بررسی فروش جهانی خرده فروشی سال به سال از سال 2000 تا 2004 ، مجوز کسب و کار در سال جاری افزایش نشان داده است. به طور کلی ، انتظار می رود فروش خرده فروشی جهانی مشاغل دارای مجوز برای سال 2004 با 1.5 درصد افزایش به 175.3 میلیارد دلار از 172.7 میلیارد دلار در سال 2003 برسد ، زیرا ایالات متحده نزدیک به 110 میلیارد دلار (تقریبا 5.805 میلیارد دلار سهام) و اروپا 34 میلیارد دلار. در انگلستان ، صنعت صدور پروانه تجاری حدود 7 میلیارد پوند در خرده فروشی و 368 میلیون پوند ارزش دارد.

به تازگی بسیاری از تولید کنندگان بین المللی منسوجات و پوشاک به دلیل توافقنامه صدور مجوز با بسیاری از شرکت های دیگر در این خبر حضور داشته اند.

فروشگاه اینترنتی Everlast Worldwide Inc ، خرده فروش پوشاک و لوازم جانبی مردان و زنان ، اخیراً از امضای توافقنامه چهار ساله مجوز جدید با جک مورته از شهر نیویورک خبر داد. از اول ژانویه سال 2006 ، این توافق نامه جدید مورت ، تهیه کننده اصلی بازار پوشاک آمریکا ، مجوز برای مردان ورزشی Everlast ، لباس ورزشی ، لباس در فضای باز و لباس شنا در ایالات متحده را فراهم می کند. مورت با M. Hidary و Company Inc برای طراحی ، توسعه و فروش بخش لباس ورزشی مجوز همکاری خواهد کرد. م. هیداری با تجربه گسترده خود در لباس های ورزشی مردان به موفقیت های بزرگی دست یافت. آنها برخی از سهام پوشاک مردان را که متعلق به Everlast است خریداری می کنند و هزینه های حمل و نقل دیگری را که مربوط به تجارت مردان است ، متحمل می شوند. علاوه بر این ، برخی از فروش اصلی ، بازرگانان و کارکنان عامل به گروه جدید پیوسته اند.

Burnaby ، ID Wear مستقر در بریتیش کلمبیا ، گروهی از لباس Pimlico ، اخیراً تنها مجوز ساخت ، طراحی و فروش مارک Playboy جین های خوب پلیبوی را به بازار آمریکای شمالی بدست آورد. Pimlico محصولات جین را برای مارک های خاص خود ، ID Wear و مارک های خاصی مانند Nordstrom’s و Harley-Davidson تولید می کند. علاوه بر این ، ID Wear اولین شرکتی در آمریکای شمالی است که آرم لیزری را بر روی لباس خود عرضه می کند.

شرکت مارول اعلام کرد ، که یک آژانس سرگرمی در سطح جهانی و مبتنی بر شخصیت ها است ، اخیراً فعالیت مهم خود را در زمینه صدور مجوز لباس با شرکای اصلی کودکان در دفتر مرکزی (به عنوان مجوز لباس های اصلی) و Mad Engine (که پیراهن ها و تاپ های اصلی را هدایت می کند) را ارتقا می بخشد. این بیانیه به معنای یک همکاری کاملاً جدید با دفتر مرکزی کودکان و یک رابطه گسترده با Mad Engine است.

Juicy Couture برای تهیه طیف وسیعی از عینک های ارائه شده در بهار سال 2006 با گروه Safilo همکاری کرده است. مجموعه ای از عینک آفتابی و عینک مخصوص آقایان از طریق توافق بین شرکت پوشاک هاگر ارائه می شود. و شرکت فلدمن. بخش I-dealoptics.

این برند نظامی با الهام از لباس های بیرونی ، چرمی و ورزشی AFRIX با دفتر مرکزی کودکان و لباس های ورزشی پسرانه یک قرارداد مجوز چند ساله امضا کرده است.

گروه پوشاک G-III شرکتهای خارجی پوشاک خارجی Marvin Richards و Winlit Group Ltd. را به دست آورد. G-III اکنون مجوزهای Calvin Klein و Guess ، پوشاک مردانه و زنانه ، Tommy Hilfiger Outerwear ، London London Fog and Pacific Trail را در اختیار دارد.

5 مجوز برتر کفش کفش کودکان: 2004

1. وینی پیف و دوستان

2. شاهزاده خانم دیزنی

3. مرد عنکبوتی

4- میکی موس و دوستان

5. SpongeBob SquarePants

کارگاه کنجد و مروارید ایزومی ، تولید کننده لباس ورزشی ، برای راه اندازی پیراهن های دوچرخه سواری و جوراب Sesame Street با یکدیگر همکاری کردند. از طریق توافق نامه مجوز با تولید کننده لباس به علاوه اندازه ، Bodywaves، Inc. Champion Champion Plus طیف کاملی از لباس های ورزشی بانوان را ایجاد کرده است که هم تناسب اندام و هم عملکرد را در بر می گیرد. شرکت محصولات برادران وارنر و کمپانی Tunk Limited ، یک برند CINQ Group ، در ساخت تاپ ، کاپشن و روسری مشارکت کرده اند.

عمل مجوز در هند رو به افزایش است.

امروزه بسیاری از شرکتهای نساجی هندوستان با مارک های بین المللی قراردادهای صدور مجوز را امضا می کنند که از طریق صدور مجوز منجر به رشد مفهوم تجارت می شود.

Gokaldas Images Ltd ، که صاحب نام و نام تجاری پوشاک Weekender است ، با World Wrestling Entertainment (WWE) توافق نامه ای را برای مجوز و پوشاک بازار با استفاده از آرم های WWE در بازار محلی امضا کرده است. یک شکل موفق در صدور مجوز – مجوزهای ورزشی ، به مشاغل چند میلیارد دلاری مبدل شده و دسترسی خود را برای رویدادهای ورزشی مانند WWE ، بازی های المپیک ، یورو ، کریکت و جام جهانی فیفا گسترش داده است. تخمین زده می شود که یک پنجم سود سالانه 300 میلیون دلار WWE با مجوز کسب می شود. علاوه بر این ، Weekend – Gokaldas Images Ltd. همچنین بازاریابی لباس زیر Enamour را بازاریابی کنید.

شخصیت های مجوز و سرگرمی نیز در چند دهه گذشته به نفع خود بوده اند و سالانه میلیاردها دلار سود کسب می کنند.

S. Kumars قصد دارد شش مارک بین المللی جدید را به کشور معرفی کند و به دنبال همکاری طولانی مدت با این مارک های جهانی نساجی است.

Indus Clothing Ltd اخیراً توافقنامه صدور مجوز با محصولات دیزنی cConsumer (DCP) برای تولید مارک پوشاک بچه های دیزنی Disney cJeans در هند امضا کرد. این توافق نامه به Indus Clothing Ltd اجازه می دهد تا برای فروش کامل خط تولید محصول با مارک دیزنی ، وارد خرده فروشان مستقل شود. این شرکت قصد دارد تا در حدود Rs سرمایه گذاری کند. 21 کوره برای ایجاد 20 فروشگاه منفرد دیزنی دیزنی تا پایان سال 2007 و 50 فروشگاه در سال بعد. تمرکز اصلی آنها روی ایجاد یک شبکه خرده فروشی با برند قدرتمند است ، بنابراین برنامه ریزی برای توسعه و حفظ یکپارچه تصویر نام تجاری است. Indus Clothing Ltd همچنین یک لباس لی لی مجاز برای عرضه محصولات خود در هند است.

Madura Clothing صاحب مجوز جهانی برای سه مارک است: لوئیز فیلیپ ، آلن سولیل و پیتر انگلیس. هم اکنون نیز با هدف تقویت سبد خرید برند خود در بخش های کلیدی مانند بخش زنان و بخش پوشاک و راحتی لوازم جانبی برتر ، با یک برند سریع رو به رشد و ایجاد رابطه استراتژیک قرار گرفته است. یک مارک ایتالیایی مترادف با MTV ، UMM (Underground Music Movement) به پانتالون ، یکی از بزرگترین خرده فروشان هند پیوست.

نام تجاری لباس زیر زنانه آمریکایی جوکی در سال 1998 با ترتیب بازاریابی با صفحه Apparels در بنگلور وارد بازار هند شد. علاوه بر حقوق منظم تولید و توزیع در هند ، این مارک با شرکت مادر نیز ترتیب خرید دارد.

شرکت پیراهن (TSC) توسط صاحب برند باربی – متل مجوز تولید و فروش لباس باربی در هند را گرفت. برای این کار او با اسمیت و بروکس ، لباس مجوز رسمی باربی در بازار اروپا همکاری نزدیکی دارد. علاوه بر این ، بخش لباس گروه Forbes Gokak به مارک هایی مانند Daks ، Trussardi و Savile Row مجاز است.

تامی هیلفیگر از طریق سرمایه گذاری مشترک بین گروه مرجانی و اروین میلز وارد بازار هند شد. AMB موسوم به Arvind Murjani Brands Private Limited ، AMB دارای توافقنامه مجوز برای بازاریابی و توزیع لباس های Tommy Hilfiger در هند است. گروه مرجانی در سال 1930 در نیویورک توسط PK Marjani تاسیس شد. تا سال 1958 ، با تولید بیش از 10 میلیون واحد در سال ، مرجانی به یکی از بزرگترین تولید کنندگان پوشاک در جهان تبدیل شده است.

در اوایل دهه 1970 بود که مرجانی شروع به توسعه و بازاریابی نام تجاری کرد. با گذشت سالها ، این گروه طیف وسیعی از مارک های مهم بین المللی ، مانند گلوریا وندربیلت ، لباس های کوکاکولا و تامی هیلفیگر را گسترش داده و معرفی کرده است. خرده فروش فرانسوی فرانسوی اتصال انگلیس قصد دارد این مارک را در هند راه اندازی کند. قرار است این شرکت در مورد مذاکره درباره مجوز با ویجی مرجانی ، گروه مرجانی صحبت کند.

بسیاری از شرکت ها مجوز را برای ارتقاء تصویر برند ، ایجاد شناخت و ایجاد ارزش تجاری برند ترجیح می دهند. مجوز عبارت است از ترتیب کارهایی که در آن به صاحب “محصول” ، “علامت تجاری” یا “علامت تجاری” برخی از گروه های دیگر مجاز است از اسم تجاری خود را در ازای مالکیت خاص یا حقوق پرداخت استفاده کند.

به تازگی ، دولت هند زنجیره خرده فروشی مراقبت از کودکان مستقر در انگلستان را تصویب کرد که به Mothercare Plc پیشنهاد می کند یک شرکت 100 درصد شرکت در هند را با سرمایه گذاری 32.25 روپیه ایجاد کند. بخش هندی پارچه و لباس را از بازرگانان محلی پیدا و خریداری می کند و آنها را از طریق حق رای دادن با شرکای تجاری اشخاص ثالث در هند تثبیت می کند.

Mothercare قبلاً مجوزهایی را برای Shopper’s Stop فراهم کرده است تا از مارک تجاری و نام تجاری خود بر روی محصولاتی که توسط شعبه هندی خود در فروشگاه های خرده فروشی برای فروش و توزیع در هند تهیه می شود ، استفاده کند.

بازیکنان هندی پس از موفقیت بزرگ این استراتژی در بازار بین المللی از مجوز استفاده کردند. مجوز کسب و کار با مجوز به بسیاری از شرکتها کمک کرده است تا گزینه های بزرگی را برای مفهوم “گسترش نام تجاری خصوصی” گسترش دهند. نمایندگی توسط Oxford Industries، Inc. توضیحی در مورد چگونگی افزایش اندازه یک شرکت از طریق مجوز. این شرکت بازاریابی متنوع ، دارای مجوز بین المللی و عمده فروشی پوشاک مارک و خصوصی برای مردان ، زنان و کودکان است.

آکسفورد به خرده فروشان و مصرف کنندگان طیف گسترده ای از محصولات و خدمات پوشاک را متناسب با نیازهای فردی آنها ارائه می دهد. مارک های اصلی آن شامل Tommy Bahama ، Indigo Palms ، Island Soft ، بن شرمن ، الی واکر و گلف آکسفورد است. این مارک ها در زنجیره های ملی ، کاتالوگ های تخصصی ، فروشندگان گروه ، سوپر مارکت ها ، فروشگاه های ویژه و خرده فروشان آنلاین ارائه می شوند. این شرکت همچنین دارای مجوزهای انحصاری در زمینه تولید و فروش بسیاری از کالاهای کالایی تحت رتبه بندی Tommy Hilfiger ، Nautica ، Jeffrey Bean ، Slates ، Dockers و Oscar de la Renta است.

مجوز مد تا حد زیادی به دو دسته تقسیم می شود: مارک های لباس و نام های طراحان. اولویت صدور مجوز مد ، گسترش برند است که عمدتا توسط طراحان با صدور مجوز محصولاتی غیر از خطوط اصلی لباس آنها بدست می آید. کالوین کلاین هنوز یکی از اولین نمونه های این نوع قرارداد صدور مجوز است ، زیرا درآمد آن پس از اتخاذ این استراتژی بازاریابی سه برابر شده است.

در سال 1997 ، مجوز ، مسئولیت بیش از 90 درصد از فروش این مارک ، باعث شد تا حجم خرده فروشی جهانی این برند در حدود 5 میلیارد دلار از 2.1 میلیارد دلار در سال 1994 باشد. بسیاری از مارک های بین المللی که از بازیکنان هندی پذیرایی می کنند ، مجوز مرجع واضحی دارند. این بازار که از دو سال قبل زودرس بود ، اکنون توسط کل جامعه تجاری پذیرفته شده است و در سالهای آینده به بالاترین سطح خود خواهد رسید. اکنون فرصت های صدور مجوز در همه مناطق در دسترس است. نامهای برجسته بین المللی که فرصت های فوق العاده ای را برای به کار بردن قدرت نام آنها فراهم می کنند عبارتند از: Warner Bros ، You and Me Baby ، Nickelodeon ، Barcode Kitties و BBC Worldwide که به دلیل کارکردن با نامهای تجاری مانند Teletubbies ، Tweenies و Fimbles مشهور است.

نتیجه

در سال 2004 ، کسب و کار صدور مجوز رشد شگرفی نشان داد ، با افزایش قابل توجهی 5.6 درصد در سرگرمی ، و 3.8 درصد در مارک ها و مارک ها و همچنین رشد خوب در سایر مقوله ها نسبت به سال 2003 رشد نشان داد. بنابراین ، کسب و کار مجوزهای شخصی و سرگرمی رشد خود را نشان داد. سالم در چند دهه گذشته و سودآوری میلیارد ها دلار در هر سال ، آینده تجارت به ویژه مد ، پارچه و پوشاک مطمئناً آینده ای روشن خواهد داشت.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا