دنیای وب

مروری بر بیکاری

بیکاری چیست؟

اگر از فرهنگ لغت بپرسید بیکاری چیست، به این تعریف می رسید: اقتصادی که با این واقعیت مشخص می شود که افرادی که فعالانه به دنبال کار هستند، بیکار می مانند. افراد بیکار افرادی هستند که به طور غیر ارادی بیکار شده و جویای کار هستند و قادر به کار هستند. بیکاری اغلب به عنوان درصد بیکاری در کل نیروی کار بیان می شود. اقتصاد عامل اصلی بیکاری است، اما تاثیر اقتصاد بر بسیاری از عوامل دیگر را فراموش نکنیم. همه می دانیم که مثلاً جنبه اجتماعی در این بازی اقتصادی نقش مهمی دارد.

سابقه نرخ بیکاری:

یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری از زمان جنگ جهانی دوم، 9.7 درصد، در سال 1982 به دست آمد و در نتیجه یکی از قوی‌ترین رکود اقتصادی از زمان رکود بزرگ در دهه 1930، تا سال 1983 گسترش یافت (در سال 1933 به بالاترین حد خود در تاریخ رسید. 25.2 درصد. اقتصاد در اواخر دهه 1980 و بیشتر دهه 1990 به تدریج بهبود یافت و نرخ بیکاری به 5/4 درصد در سال 1998 و به 4 درصد در سال 2000 کاهش یافت که کمترین میزان در بیش از سه دهه اخیر بود. سپس 11 سپتامبر آمد و همین برای افزایش دوباره بیکاری کافی بود و در ژوئن 2003 6 درصد افزایش یافت، اما دوباره شروع به کاهش کرد. در ژانویه 2008 به 4.9 درصد رسید، اما در سال 2008 حباب اقتصادی فروریخت و میلیون ها نفر شغل خود را از دست دادند. در اکتبر 2009، نرخ بیکاری به 10.2 درصد افزایش یافت، که نشان می دهد کشور با بدترین بحران اشتغال در 75 سال گذشته مواجه است. در دسامبر 2010، نرخ بیکاری به 9.4 درصد کاهش یافت، اما کارشناسان افزایش شدید نرخ بیکاری را از ابتدا، یعنی سال 2011، ستایش کردند.

آنچه در مورد بیکاری دوست نداریم

مهمترین اثر منفی بیکاری، ناتوانی بسیاری از کارگران برای حمایت از خانواده یا اقتصاد است. مردم نه تنها دیگر توانایی پرداخت کارهای قبلی را ندارند، بلکه بسیاری از بیکاران قادر به تأمین مخارج خود و خانواده خود نیستند، قادر به پرداخت اجاره یا وام نیستند – پول و فرصت پیدا کردن مکان. برای رفع نیازهای آنها کار کنند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا