دنیای وب

مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) – مقدمه ای مختصر بر CSR


سبز شدن: حفاظت از محیط زیست با موفقیت طولانی مدت همراه است
مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) مستلزم آگاهی از تاثیرات زیست محیطی محیط است. زباله های تولید شده توسط فرآیندهای گیاهی ، مصرف منابع طبیعی و ردپای کربن مشکلاتی است که صنعت مدرن با آن روبروست.
اگرچه برخی از دولتها قصد دارند گرمایش زمین را افزایش دهند تا تاثیرات زیست محیطی آن را محدود کنند ، اما تحقیقات نشان می دهد که شرکتهایی که داوطلبانه ردپای خود را کاهش می دهند از نظر اقتصادی موفق تر هستند. می توان آن را “سبز” توصیف کرد که مورد توجه بسیاری از مردم است. هنگامی که مک دونالد بسته بندی خود را از پلی استایرن به مقوا / کاغذ با دوام تغییر داد ، بر سادگی بسته بندی تأثیر منفی گذاشت ، اما به دلیل تفکر خوب “سبز” ، بسته بندی جدید بر آن غلبه کرد و آن را تحت الشعاع قرار داد.
جالب است بدانید که جداسازی زباله های خانگی ، که زباله های قابل بازیافت و غیر قابل بازیافت را از هم جدا می کند ، توسط دولت به صورت داوطلبانه انجام شد. اگرچه این قانون به قانون فرزندخواندگی برای برخی جوامع اشاره می کرد ، اما این بودجه برای مقامات دولتی بود. پذیرش و محبوبیت سیستم های جداسازی به این دلیل است که آنها در دفع زباله احساس بهتری دارند.
اگرچه هدف اکثر شرکت ها کسب سود است ، اما ابتکارات CSR این امر را از طریق معرفی مدل های تجاری بهتر پیش می برند. اغلب ، شیوه های CSR سود را افزایش می دهد. کاهش مصرف انرژی نمونه ای از صرفه جویی است که معادل افزایش سود است. کاهش مصرف انرژی تأثیر کاهش میزان کربن در جو ، حفاظت از محیط زیست و کمک به پایداری مشتریان آن را دارد. هنگامی که منابع طبیعی کره زمین به پایان می رسد و رهبران جهانی به دنبال محدود کردن دسترسی به منابع مشترک هستند ، شرکت هایی که راه های جدیدی برای تولید پیدا می کنند می توانند مزایای قابل توجهی در بازار داشته باشند.
تصویر عمومی یکی از مهمترین عناصر یک تجارت است. توسعه و حفظ شهرت خوب در نظر عموم مردم برای موفقیت بلند مدت بسیار مهم است. انجام کارهای داوطلبانه در زمین یکی از بهترین روش ها برای عموم است. شرکت هایی مانند جنرال الکتریک ، تویوتا ، نایک و هیولت پاکارد همه اقدامات لازم را برای کاهش تأثیرات زیست محیطی انجام داده اند که هر دو با موفقیت مالی و تجاری پاداش گرفته اند. تغییرات کوچک در نحوه انجام تجارت ، مانند کاهش مصرف انرژی و ایجاد بسته های مقرون به صرفه ، اغلب منافع مالی بلند مدت و به رسمیت شناخته شدن عمومی را به همراه دارد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا