دنیای وب

مشاوره دندانپزشکی برای نوجوانان

اثرات سیگار، مصرف مواد مخدر یا مصرف الکل بر سلامت دهان چیست؟

سیگار کشیدن می تواند باعث پوسیدگی دندان، پوسیدگی دندان و پوسیدگی دندان شود. همچنین بوی بد تولید می کند.

مصرف الکل یکی از دلایل اصلی سرطان دهان است. افرادی که سیگار می کشند و الکل می نوشند آسیب پذیرتر هستند. علاوه بر این، الکل خطر پوسیدگی و فرسایش دندان را افزایش می دهد. نوشیدنی های الکلی حاوی قند زیادی هستند و ممکن است در نوشیدنی های مخلوط حاوی اسید باشند. بنابراین، کسانی که مقدار زیادی از آن می نوشند، بیشتر در معرض پوسیدگی یا پوسیدگی دندان هستند.

مصرف داروهای غیرقانونی می تواند مشکلات سلامتی مختلفی ایجاد کند. استعمال دخانیات و تنباکو نیز می توانند همین اثر را داشته باشند. داروهایی وجود دارند که می توانند باعث خشکی دهان شوند و مصرف کننده را مستعد خفگی، پوسیدگی دندان، فرسایش و دندان درد کنند. داروها همچنین می توانند باعث شوند دندان قروچه در آنها ایجاد شود که باعث سردرد و سایر مشکلات می شود. داروهای زیادی وجود دارد که باعث می شود افراد هوس شکر کنند، از جمله شیرینی ها و نوشیدنی های شیرین که می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند.

سرطان دهانه رحم توسط ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV ایجاد می شود که بر روی پوست پوشاننده نواحی مرطوب بدن (مانند دهان) تأثیر می گذارد. از طریق رابطه جنسی دهانی قابل انتقال است. برای کاهش خطر ابتلا به HPV، بهتر است رابطه جنسی ایمن داشته باشید و تعداد افرادی که رابطه جنسی دارند محدود کنید.

واکسن HPV برای دختران جوان برای جلوگیری از انتشار ویروس توصیه می شود. آنها می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر کسی در کلینیک، والدین یا مراقبانشان مراجعه کنند.

دندانپزشکان خانواده می توانند از بیماران در مورد سبک زندگی و سلامت عمومی آنها بپرسند زیرا ممکن است بر سلامت دهان و دندان آنها تأثیر بگذارد.

دندان های آنها چه شکلی است؟

برخی آنقدر از شکل دندان های خود ناراضی هستند که به عکس ها و رویدادهای اجتماعی لبخند نمی زنند. خوشبختانه دندان ها برای حل هر مشکلی قابل درمان هستند.

چگونه لبخند خود را بهتر کنیم؟

دندان ها را می توان با یک دستگاه ارتودنسی یا “بریس” تنظیم یا برداشت تا شکل و عملکرد آنها را بهبود بخشد. بهتر است به طور کلی سلامت دندان ها را بهبود ببخشید، دندان ها با افزایش فشار گاز گرفتن روی دندان ها به فک اضافه می کنند.

انواع مختلفی از بریس ها وجود دارد و یک متخصص ارتودنسی یا تیمی از دندانپزشکان می توانند بهترین موارد را برای بیمار توصیه کنند.

طبیعی است که افراد خواهان دندان های سفید باشند. اگرچه خشک کن های خانگی در بازار وجود دارد، اما فقط افراد بالای 18 سال می توانند آنها را خریداری کنند، بنابراین بهتر است یک متخصص مانند دندانپزشک داشته باشید.

استفاده از بریس چقدر طول می کشد؟

این بستگی به شدت مشکل دندان دارد که می تواند چند ماه یا دو سال و نیم طول بکشد. با این حال، برخی افراد فقط یک یا دو سال از بریس استفاده می کنند.

جواهرات دندانی چگونه به نظر می رسند؟

خمیر دندان جواهرات کوچکی است که با سیمان دندان به دندان چسبانده می شود. دندانپزشک باید در صورت لزوم آنها را بچسباند و خارج کند.

هنگام ساخت زیورآلات دندانی، محیط اطراف باید همیشه تمیز باشد تا از پخش شدن پلاک که می تواند باعث بهم ریختگی شود، جلوگیری شود.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا