معماری سبز: تغییر روند طراحی خانه امروز

این که آیا به فکر نوسازی یک خانه هستید یا به کاوش در طراحی خانه های جدید فکر می کنید ، یکی از پیشنهادهای رایج شما از معماران و مهندسین این است که آنها را سازگار و مناسب برای زمین سازید. برای کسانی که ممکن است تمایل به جزئیات فنی طراحی منازل نداشته باشند ، کلمات “سازگاری” و “سازگار با زمین” فقط کلماتی هستند که غالباً در رسیدن به آنها هزینه و پیچیده می طلبند.

با این حال ، با روندهای مداوم در حال تغییر در طراحی منازل ، باید شروع به ارائه دانش خود در مورد گزینه های طراحی اقتصادی و اقتصادی در منزل کنیم. با این وجود ، ما سعی خواهیم کرد مفاهیم اساسی خانه های سازگار و سازگار با زمین را بررسی کنیم – دو مفهوم که به هم نزدیک هستند.

طرح های خانه سازگار با زمین

این طرح ها در خارج از کمپین های بسیاری از کشورها برای داشتن سبک زندگی سازگار با محیط زیست یا پایدار متولد شده اند که البته این شامل طراحی خانه نیز می شود. علاوه بر این ، متخصصان ساخت خانه و طراحی مجموعه مهارتهای خود را برای رعایت این استانداردهای جدید ایجاد کرده اند.

وقتی ما در مورد طرح های سازگار با محیط زیست خانه صحبت می کنیم ، این ارتباط بسیار زیادی با مواد مورد استفاده در ساخت یا نوسازی خانه دارد. به عنوان مثال ، برخی از معماران از مصالح زیست تخریب پذیر در فضای داخلی خانه استفاده می کردند.

این تکنیک های طراحی بسیار شبیه به آثار باستانی است ، زمانی که بیشتر مواد موجود در خانه از منابع طبیعی تهیه می شود. حتی محصولات نقاشی منزل باید از نظر محیط زیست سازگار باشند ، که نه تنها برای دیوارها ایمن تر است بلکه برای سلامت مسافر نیز مفید است.

راهکارهای دیگری که توسط معماران اعمال می شود ایجاد اتاق های بیرونی در خانه است.

این به معنای استفاده از نور طبیعی و هوا است ذخیره انرژی برای اتاق همه اینها ، همراه با شیوه های خانگی سازگار با محیط زیست ، به راحتی در یک سبک زندگی پایدار محیط زیست سهیم هستند.

طراحی خانه های تطبیقی

این نوع طراحی منزل با دو نکته اصلی سروکار دارد:

1) توانایی خانه برای انطباق با تغییر سبک زندگی ساکنان و 2) توانایی خانه در سازگاری و تحمل تغییرات مختلف محیطی.

این طرح ها همچنین با استفاده از مفهوم زندگی پایدار ، خانه را طولانی تر می کنند و خانواده در آن ایمن تر می شوند. ویژگی مشترک این خانه ها چوب های چوبی ، بتونی ، پانل های عایق و سقف های گنبدی است. مرکز تحقیقات مهندسی باد ثابت کرده است که این نوع خانه ساخته شده در برابر طوفان ها ، توفان ها و حتی زمین لرزه مقاوم تر است. با توجه به اینکه مصائب طبیعی تقریباً هر سال به کشور وارد می شود ، توصیه می شود با مصالح ساختاری مورد استفاده در خانه خود بیشتر مراقب باشید.

وقتی صحبت از فضاهای تطبیقی ​​برای یک خانه می شود ، اینجاست که اتاقهای مخفی و درهای کشویی وارد می شوند. این نیز یک روند خلاقانه است که معماران و طراحان داخلی به دنبال ایجاد خانه ای با فضای کف محدود هستند که هنوز هم به اندازه کافی بزرگ برای یک خانواده در حال رشد است. گذشته از انتخاب مبلمان صرفه جویی در فضا و چند منظوره ، انتخاب یک خانه نیز بسیار مهم است که در صورت انبساط آسان می توان آن را بازسازی کرد. این دقیقاً همان معنایی است که معمار هنگام صحبت در مورد طراحی خانه تطبیقی ​​دارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا