بازرگانی

مقاله جامع نحوه چیلر + مقدمه ای بر چیلر جذب فشار

نحوه کارکرد چیلر
عملکرد و چیلر چگونه کار می کند؟ تجهیزات تبرید به دلیل پیشرفت و صرفه جویی در مصرف انرژی ، به یکی از پرکاربردترین تجهیزات تبرید در ساختمان ها تبدیل شده است. داشتن این دستگاه ها با کارایی و اثربخشی بالا در برودت و خنک سازی و همچنین مجهز بودن به فناوری ها و قابلیت های منحصر به فرد ، یکی از عوامل اصلی در خرید و انتخاب این مدل از سیستم های تهویه مطبوع است. لازم به ذکر است که مکانیسم عملکرد و عملکرد خنک کننده یک فرآیند ظریف و پیچیده است.

به طور معمول ، این دستگاه با انجام فرایند تبخیر ، تقطیر و گردش مبرد بین اجزا و قطعات ، چرخه تبرید و خنک سازی را انجام می دهد.

در این رابطه ، باید توجه داشت که از گاز مبرد R134a در ساختار بسیاری از مبردها استفاده می شود. این دستگاه ها حداکثر کارایی و بهره وری کاربر را با مصرف برق بسیار کم و ایده آل فراهم می کنند. علاوه بر این ، عملکرد خنک سازی توسط اجزایی مانند کمپرسورها ، کندانسورها ، شیرهای انبساط و اواپراتورها انجام می شود.

نگاهی به عملکرد و عملکرد چیلر بیندازید
به طور کلی عملکرد و عملکرد چیلر با عملکرد و هماهنگی اجزای داخلی و قطعات دستگاه انجام می شود. در نتیجه ، کارکرد چیلرها به خنک کردن جریان آب بستگی دارد تا بتواند خنک کننده و خنک کننده هوای داخلی را تولید کند. آب خنک شده توسط چیلر از طریق لوله ها و پمپ ها به سایر تجهیزات برودتی مانند تهویه هوا و فن کوئل منتقل می شود. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد و حفظ دمای آب سرد ، لوله های انتقال آب سرد باید با عایق با کیفیت بالا پوشانده شوند. علاوه بر مصارف خانگی ، از آب سرد تولید شده توسط چیلرها در کاربردها و فرآیندهای صنعتی نیز استفاده می شود.
آب سرد از چیلر در یک مدار بسته و به داخل یک ظرف جریان می یابد. به عبارت دیگر ، آب سرد به دلیل جریان یافتن از طریق سیم پیچ و لوله تبخیر نمی شود. بنابراین تجهیزات برودتی با انجام یک فرآیند خنک کننده فشاری ، گرما را از مایع یا مبرد برداشته و با کاهش دما ، آن را از طریق لوله ها به سایر تجهیزات برودتی نصب شده در تاسیسات منتقل می کنند. در نتیجه ، هوای تازه ، کافی و تازه از داخل ساطع می شود. لازم به ذکر است که خنک کننده های فشار یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین مدل های خنک کننده است.

چیلرهای تحت فشار مناسب برای نوع کندانسور در دو مدل هوای سرد و آب سرد موجود است.

مدل فشار مدل خنک کننده
مکانیسم خنک سازی و عملکرد میعانات توسط مبدل های حرارتی مانند هوای سرد یا آب سرد انجام می شود. در چرخه تولید تبرید این دستگاه ها ، اجزا و قطعات مختلف مستقیماً تحت تأثیر قرار می گیرند. کمپرسور فشار مبرد ، دما و فشار گاز مبرد را فشرده و کاهش می دهد و آن را از طریق لوله ها به کندانسور دستگاه می فرستد. کندانسور دستگاه در دو مدل هوای سرد یا آب سرد طراحی و ساخته شده است. جذب و دفع گرما از گاز مبرد از مهمترین وظایف کندانسور خنک کننده است. در کندانسورهای آب سرد ، آب برای کاهش دمای مایع در اطراف لوله ها جریان می یابد. جریان آب از طریق برج خنک کننده در چیلرهای نوع آب سرد خنک می شود.
از طرف دیگر نحوه کارکرد چیلر هوا به گونه ای سرد می شود که هوای اطراف لوله های کندانسور توسط فن دستگاه دمیده شود.در نتیجه این فرآیند ، ضمن پخش گرما و گرما ، مبرد از گاز به مایع تبدیل می شود. بر خلاف مدل آب سرد ، چیلر دارای کمپرسور هوای سرد نیازی به برج خنک کننده ندارد. بعلاوه ، در ساختار داخلی این شیر انبساط ، وظیفه کنترل و تنظیم جریان خنک کننده را بر عهده دارد. همچنین قسمت تبخیر کننده مبرد وظیفه فرآیند تبدیل مبرد به گاز پس از جذب گرما را بر عهده دارد.
چیلر جذبی چگونه کار می کند؟
عملکرد چیلر جذبی همان مدل فشار است. تفاوت این است که در چیلرهای جذبی ، ژنراتورها برای ایجاد اختلاف فشار استفاده می شوند. این در حالی است که چرخه فشرده سازی در مدل های فشرده سازی در سمت کمپرسور انجام می شود. چیلرهای جذبی و فشرده سازی برای کار به انرژی فوری نیاز دارند. در نتیجه ، چیلرهای جذبی با گرما کار می کنند. از طرف دیگر ، چیلرهای تحت فشار با چرخاندن کمپرسور شروع به استفاده از برق می کنند.

ناگفته نماند که چیلرهای جذبی در مدل های دو مرحله ای (دو اثر) و تک مرحله ای (تک اثر) موجود هستند.

با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/how-the-chiller-works/
تاریخ انتشار :
2021-03-30 10:00:36.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا