دنیای وب

مقایسه تجارت سنتی و دیجیتال

بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی یکی از داغ ترین بحث های جدید است که اغلب مطرح می شود. در حالی که از یک طرف، رئیس فناوری واضح ترین توجیه را در بازاریابی دیجیتال سریع به شما ارائه می دهد که چرا بازاریابی دیجیتال بسیار واضح تر از بازاریابی سنتی است. از سوی دیگر، مدیران تجاری، که در این کنوانسیون کار می کنند، بدیهی است که فروش سنتی را توجیه نمی کنند. قبل از بررسی بیشتر این موضوع، اجازه دهید ابتدا ببینیم که این دو واقعاً چه هستند.

بازاریابی سنتی چیست؟

بازاریابی سنتی به روش سنتی تبلیغ یک برند اشاره دارد. این شامل آگهی های روزنامه، آگهی های مجلات، بیلبوردها، بروشورها، ذخیره سازی و غیره می شود. فروش سنتی شامل فروش شبکه ای نیز می شود. در ابتدایی ترین مفهوم، بازاریابی سنتی به تلاشی ساختاریافته برای شناخت یک برند بدون وابستگی به روش های آنلاین اشاره دارد. اطلاعات آفلاین سنتی اغلب کانالی است که برندها از طریق آن وارد تبلیغات تجاری می شوند.

ابزارهای بازاریابی سنتی عبارتند از:

1. بازاریابی در چاپ

2. بازاریابی پخش

3. بازاریابی ارجاعی

4. بازاریابی باز

5. بازاریابی انتشاراتی

بیایید به چند نمونه از بازاریابی سنتی نگاه کنیم:

A. Vicks، یک برند محبوب در هند کمپینی به نام Touch of Care راه اندازی کرده است. این فیلم تجاری رابطه دختر Aa با مادر تراجنسیتی اش را نشان می داد. این فیلم تجاری که به دلیل اینکه واقعاً احساسات بینندگان را تحت تأثیر قرار داده بود، به طور گسترده پخش شد.

B. Dove، در اواسط دهه 2000 در نظر گرفت که یک نمونه رایگان از روزنامه صبح را ارائه دهد. این استراتژی واقعاً به برند کمک کرده تا نامی برای خود دست و پا کند. این استراتژی برندسازی کاملاً برای برند کار می کرد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال همانطور که از نام آن پیداست به تلاش های بازاریابی یک برند با استفاده از کانال های آنلاین اشاره دارد. به این اشاره دارد که چگونه یک برند باعث محبوبیت خود در اینترنت می شود. بهبود نام تجاری شما ستون فقرات را در این مورد ایجاد می کند. بزرگترین کانال اینترنت است. کانال های فرعی شامل وب سایت ها، وبلاگ ها، پلت فرم های رسانه های اجتماعی و غیره است. دیجیتال مارکتینگ یک فرآیند پیچیده است.

مواد شامل:

1. بازاریابی فیس بوک

2. حمایت دیجیتال

3. بهینه سازی موتورهای جستجو

4. بازاریابی محتوا

5. فروش را افزایش دهید

بیایید به چند نمونه از بازاریابی دیجیتال نگاه کنیم:

A. Kitkat با استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ ضربه سختی به او زد. چالشی که آنها در Musical.ly مطرح کردند، جایی که شرکت کنندگان مجبور بودند لب های خود را با صدای جینگ جدید تطبیق دهند، واقعاً ظالمانه بود. این امر محبوبیت زیادی برای برند کیت کت به ارمغان آورد.

B. Kellogg کمپین دیجیتالی خود را با استفاده از Stranger Things در نتفلیکس راه اندازی کرد. ما در سریال دیدیم که چگونه یازده ها به وافل های Kellogg’s Eggo کشیده شدند. این تبلیغ آنلاین که این عنصر روایی را در خود جای داده است، واقعاً نتایج خوبی برای برند به همراه داشته است.

پیش کی باید بری؟

شرایط بازار بازتابی از رقابت سختی است که در حال حاضر حاکم است. در چنین مواردی حضور آنلاین و غیر حضوری محاسبه می شود. در حالی که حفظ یک بهینه سازی موثر و شهرت خوب در اینترنت بسیار مهم است، حفظ حضور آنلاین قوی نیز مهم است.

اگرچه آنها کانال های متفاوتی دارند، بازاریابی سنتی و دیجیتال در یک استراتژی قرار می گیرند. آمیخته بازاریابی، پایه و اساس هر استراتژی بازاریابی، از جمله قیمت، محصول، مکان و تبلیغات، کلید بازاریابی سنتی و دیجیتال است. بنابراین، استراتژی بازاریابی عالی باید ترکیبی مناسب از بازاریابی سنتی و دیجیتال باشد. اگر SEO، SMM و غیره راه خوبی برای دستیابی به صفحه نمایش رایانه برای افراد است، اما دنیایی فراتر از آنچه در تجارت سنتی قابل دستیابی است وجود دارد.

همانطور که می بینید، بازاریابی می تواند راه حل خوبی باشد. آنها خدماتی هستند که نیاز به مشاوره تخصصی و کمک حرفه ای دارند. اگر به درستی انجام شود، بازاریابی می تواند تأثیر زیادی داشته باشد که نتایج مفیدی را برای برند بلندپرواز برند شما به ارمغان می آورد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا