اپلیکیشن و نرم‌افزاربرترین های کسب و کار

مقایسه سرفیس با لپ تاپ

مقایسه لپ تاپ با سرفیس از نظر کاربرد و برتری ها

با مقایسه سرفیس با لپ تاپ از لحاظ تکنولوژی و کارایی، به تفاوت سرفیس با لپ تاپ های معمولی پی می‌بریم. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم خرید سرفیس و تعمیرات سرفیس در تهران می‌تواند انتخاب خوبی باشد یا خیر.

دنیای کامپیوتر مدام در حال پیشرفت بوده و همه‌ساله شاهد روی کار آمدن کامپیوترهایی به‌روزتر هستیم. امروزه دیگر کامپیوترهای رومیزی جای خود را به لپ تاپ و سرفیس داده‌اند. لپ تاپ درواقع به کامپیوتر قابل ‌حملی گفته می‌شود که تمام تجهیزات را با خود به همراه دارد. همچنین سرفیس ها جزء پیشرفته‌ترین لپ‌تاپ‌های جهان هستند که توسط شرکت مایکروسافت طراحی و تولید شده‌اند.

اگر بخواهیم به مقایسه سرفیس با لپ تاپ ها بپردازیم، باید از همان ابتدا بگوییم که همه تجهیزات سرفیس دارای کیفیت بالاتری نسبت به لپ تاپ‌ها هستند. سرفیس‌ها دارای کیبورد جدا شونده و قلم نوری هستند که این ویژگی آن‌ها را بسیار محبوب کرده است. ما در این مقاله به تفاوت سرفیس با لپ تاپ پرداخته‌ایم. تا پایان این مقاله با ما و تیم تعمیرات سان سرویس همراه باشید.

اینترنت | اینتل

سرفیس چیست؟

قبل از اینکه در این مقاله به مقایسه سرفیس با لپ تاپ بپردازیم، بهتر است در ابتدا با هرکدام از آن‌ها آشنا شویم. سرفیس (Microsoft Surface) جزء پیشرفته‌ترین کامپیوترهای جهان محسوب می‌شود. این کامپیوتر حرفه‌ای توسط شرکت مایکروسافت طراحی و به کمک شرکت تایوانی پگاترون (Pegatron) تولید می‌شود. در نگاه کلی، سرفیس به خانواده‌ای از کامپیوترهای شخصی و قابل‌حمل با صفحه لمسی گفته می‌شود که سیستم‌عامل‌ مایکروسافت ویندوز را اجرا می‌کنند.

خوب است بدانید که این خانواده، از تبلت و کامپیوترهای شخصی تا کامپیوترهای هوشمند سازمانی را دربر می‌گیرد. اولین مدل سرفیس که در سال 2012 به بازار آمریکا عرضه شد، با معماری پردازنده آرم (ARM) و با سیستم‌عامل ویندوز RT بود. مدل حرفه‌ای سرفیس که در 26 اکتبر همان سال به بازار آمد، دارای پردازنده اینتل و سیستم‌عامل ویندوز 10 است. در ادامه به‌خوبی با تفاوت سرفیس با لپ تاپ آشنا خواهیم شد.

لپ تاپ چیست؟

برای اینکه بتوانیم به‌خوبی به مقایسه سرفیس با لپ تاپ بپردازیم و این دو را مورد بررسی قرار دهیم، در اینجا تعریف مختصری از لپ تاپ را نیز خواهیم داشت. کامپیوتر کیفی یا لپ‌تاپ (Laptop)، به رایانه شخصی کوچک، سبک و قابل ‌حمل گفته می‌شود. خوب است بدانید که همه اجزا و ورودی‌ها و خروجی‌های این نوع کامپیوتر، در کنار هم قرار گرفته و یک واحد را به‌وجود می‌آورند. لپ‌تاپ‌ها دارای صفحه‌نمایش بلور مایع بوده و چند طرح حافظه در آن‌ها برای RAM در نظر گرفته ‌شده است.

صفحه‌کلید آن‌ها به صفحه اصلی وصل بوده و یک صفحه لمسی (به‌جای موس) نیز روی صفحه زیرین قرار دارد. لپ تاپ‌ها هم با باطری و هم به‌وسیله برق کار می‌کنند. همه لپ تاپ‌ها یک شارژر دارند. بهتر است بدانید که لپ تاپ‌ها از لحاظ سخت‌افزاری می‌توانند با یکدیگر تفاوت‌های زیادی داشته باشند و همین موضوع کیفیت و سطح قیمت آن‌ها را معین می‌کند.

مزایای سرفیس

اکنون ‌که تا حد زیادی با سرفیس و لپ تاپ آشنا شدیم، می‌توانیم تفاوت سرفیس با لپ تاپ را حدس بزنیم. دانستیم که سرفیس‌ها از نظر مشخصات سخت‌افزاری، برتری زیادی نسبت به لپ تاپ دارند. ما در این قسمت قصد داریم تا شما را با برخی از مزایای سرفیس آشنا کنیم. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  1. صفحهنمایش باکیفیت: صفحه‌نمایش سرفیس کیفیت و وضوح تصویر بسیار بالایی دارد. موضوع مهم دیگر این است که سرفیس رنگ‌ها را با استاندارد sRGB در صفحه‌نمایش خود نمایش می‌دهد؛ در نتیجه چیزی که در صفحه‌نمایش به شما نشان داده می‌شود همان رنگی خواهد بود که به هنگام چاپ خواهید داشت.
  2. صفحهنمایش لمسی: یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی و البته محبوب سرفیس‌ها، لمسی بودن صفحه‌نمایش آن‌ها به شمار می‌رود.
  3. وزن و ضخامت پایین: سرفیس‌ها ضخامت و وزن بسیار پایینی دارند. وزن آن‌ها چیزی حدود 500 گرم و متوسط ضخامت‌شان را می‌توان 10 میلی‌متر در نظر گرفت.
  4. کیفیت بالای بلندگو: کیفیت بلندگوهای سرفیس بسیار بالا بوده و به‌صورت استریو هستند.
  5. دوربین باکیفیت: جالب است بدانید که سرفیس ها دارای دو دوربین باکیفیت 5MP در جلو و 8MP در عقب هستند که برای یک کامپیوتر شخصی بسیار عالی است.
  6. ماندگاری شارژ باتری: شما با یک ‌بار شارژ کامل سرفیس خود می‌توانید تا حدود 15 ساعت از آن استفاده کنید بدون اینکه نیاز به شارژر پیدا کنید.
  7. قلم سرفیس: قلم سرفیس با قدرت تشخیص 4096 درجه فشار به روی نوک و قابلیت تشخیص زاویه اعمالی، یک وسیله فوق حرفه‌ای برای استفاده هنرمندان و طراحان به شمار می‌رود. این قلم جایگزینی برای موس هم محسوب می‌شود.

معایب سرفیس

برای اینکه هرچه بهتر بتوانیم تفاوت سرفیس با لپ تاپ را مورد بررسی قرار دهیم، خوب است به معایب سرفیس نیز بپردازیم. اگرچه کیفیت سرفیس ها بالا بوده و بسیار حرفه‌ای هستند، اما قیمت بالای آن‌ها را می‌توان به‌عنوان یکی از معایب سرفیس نام برد. از طرفی شما پس از خرید یک سرفیس، باید قلم و کیبورد را به‌عنوان لوازم جانبی به‌صورت جداگانه خریداری کنید. این موضوع به این معناست که شما به‌منظور خریداری قلم و کیبورد باید هزینه‌ای اضافه بر قیمت اصلی سرفیس بپردازید. حرفه‌ای بودن سرفیس در برخی مواقع کار تعمیر را پیچیده می‌کند. برای تعمیر آن‌ها باید فردی بسیار حرفه‌ای در این زمینه پیدا کنید.

مزایای لپ تاپ

در بخش‌های قبل مقاله با لپ تاپ آشنا شدیم. برای مقایسه سرفیس با لپ تاپ خوب است در اینجا به مزایای لپ تاپ نیز اشاره‌ کنیم. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  1. قابلحمل بودن: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت لپ تاپ‌ها شده، قابل‌حمل بودن آن‌ها است. این موضوع یکی از مزیت‌های بزرگ آن‌ها نسبت به کامپیوترهای خانگی رومیزی محسوب می‌شود.
  2. اشغال فضای کمتر: از آنجایی ‌که تمام کامپیوترهای خانگی فضای زیادی را اشغال می‌کردند، پس از روی کار آمدن لپ تاپ‌ها، افراد زیادی به همین دلیل به آن‌ها علاقه پیدا کردند. در حقیقت یک لپ تاپ تمام وسایل جانبی را در خودش دارد.
  3. قابلیت بالای اجرای نرمافزارها: لپ تاپ‌ها معمولا اکثریت برنامه‌ها را بدون هیچ‌گونه مشکلی به‌راحتی اجرا می‌کنند.
  4. کارکردن بدون برق: این موضوع به این معناست که باتری لپ تاپ‌ها قابلیت شارژ داشته و شما می‌توانید بدون اتصال به برق تا ساعت‌ها از آن‌ها استفاده کنید. البته میزان ساعتی که باتری قابلیت نگه ‌داشتن شارژ خود را دارد، به قدرت باتری و سلامتش بستگی خواهد داشت.
  5. مصرف برق کم: خوب است بدانید که لپ تاپ‌ها به‌طور کلی بسیار کمتر از کامپیوترهای رومیزی برق مصرف می‌کنند.

معایب لپ تاپ

تا به اینجا تا حد زیادی با تفاوت سرفیس با لپ تاپ آشنا شدیم. در این بخش قصد داریم تا برخی از معایب لپ تاپ را نام ببریم. لپ تاپ‌ها در کنار همه ویژگی‌های خوبی که دارند، معایبی نیز برایشان وجود دارد. برخی از این معایب عبارت‌اند از:

  • لوازم جانبی ثابت: یکی از مهم‌ترین معضلات استفاده از لپ تاپ این است که شما در مدت ‌زمان استفاده از لپ تاپ باید همان صفحه نمایش، صفحه ‌کلید، پورت‌ها، بلندگوها و غیره را استفاده کنید.
  • گزینههای ارتقا محدود: جالب است بدانید که در بیشتر لپ تاپ‌ها شما به‌جز رم و هارد دیسک، چیز دیگری را نمی‌توانید ارتقا دهید. اگر قصد ارتقای لپ تاپ خود را داشته باشید، باید یک لپ تاپ جدید پیشرفته‌تر خریداری کنید.
  • قیمت بالا: لپ تاپ‌ها معمولا قیمت بالاتری نسبت به کامپیوترهای رومیزی دارند.

تفاوت سرفیس با لپ تاپ

با تعاریفی که از سرفیس‌ها و لپ تاپ‌ها داشتیم، قطعا تا حد زیادی توانستید متوجه تفاوت سرفیس با لپ تاپ شوید. ما در این قسمت اما سعی کردیم تا به‌طور ریزبینانه‌تری به مقایسه سرفیس با لپ تاپ بپردازیم. برخی از تفاوت‌های سرفیس و لپ تاپ‌ها عبارت‌اند از:

  • وزن: اگر بخواهیم ازلحاظ وزن سرفیس و لپ تاپ را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که سرفیس وزن بسیار پایین‌تری نسبت به لپ تاپ دارد.
  • شارژ باتری: شارژ باتری سرفیس‌ها تا حدود 18 ساعت دوام می‌آورد. این در حالی ست که لپ تاپ‌ها بین 3 تا 5 ساعت شارژ باتری را نگه می‌دارند.
  • قلم نوری: یکی از ویژگی‌های خوب سرفیس‌ها که علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده، وجود قلم نوری است. این ویژگی در لپ تاپ‌ها وجود ندارد.
  • کیبورد: همان‌طور که می‌دانید، کیبورد سرفیس‌ قابل جدا شدن بوده و دستگاه به یک تبلت تبدیل می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا استفاده از سرفیس‌ها در همه‌جا بسیار راحت باشد. این ویژگی در لپ تاپ‌ها وجود ندارد.
  • وضوح تصویر: وضوح تصویر سرفیس‌ها بسیار باکیفیت‌تر از لپ تاپ است. رزولوشن تصویر در نمایشگر سرفیس‌ها، 3000 * 2000 پیکسل است.

سرفیس یا لپ تاپ، کدام بهتر است؟

در قسمت مقایسه سرفیس با لپ تاپ به‌خوبی با تفاوت سرفیس با لپ تاپ آشنا شدیم. اگر بخواهید بدانید که کدام‌یک بهتر از دیگری است، باید بگوییم که قدرت و کارایی سرفیس‌ها به دلیل حرفه‌ای بودنشان بسیار بیشتر از لپ تاپ است. اما به این موضوع توجه کنید که اگر نیازی به یک کامپیوتر حرفه‌ای ندارید، شاید خیلی کار معقولانه‌ای نباشد که هزینه بسیار بالاتری برای یک سرفیس بپردازید.

سوالات متداول درباره مقایسه سرفیس با لپ تاپ

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا با مقایسه سرفیس با لپ تاپ، شما را با تفاوت سرفیس و لپ تاپ آشنا کنیم. اگر همچنان دراین‌باره ابهامی برایتان وجود دارد، در ادامه با ما همراه باشید. ما به متداول‌ترین سوالات شما در این زمینه پاسخ داده‌ایم:

تفاوت سرفیس با لپ تاپ در چیست؟

سرفیس در حقیقت جزء حرفه‌ای‌ترین کامپیوترهای جهان محسوب می‌شود. آن‌ها دارای کیبورد جدا شونده، قلم نوری و صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت هستند. بسیاری از این ویژگی‌های پیشرفته در لپ تاپ‌ها وجود ندارد.

سخن پایانی

عصر امروز عصر کامپیوتر است. اکنون دیگر کامپیوترهای رومیزی قدیمی جای خود را به لپ تاپ‌ها و سرفیس‌ها داده‌اند. سرفیس‌ها که پس از لپ تاپ‌ها وارد بازار شدند، اکنون جزء پیشرفته‌ترین کامپیوترهای جهان هستند. مقایسه سرفیس با لپ تاپ نشان می‌دهد که از همه لحاظ سرفیس‌ها تکنولوژی پیشرفته‌تری دارند. تفاوت سرفیس با لپ تاپ در وزن، قیمت، قدرت پردازش گرافیک، داشتن کیبورد، قلم نوری و غیره است.

با توجه به گران‌تر بودن سرفیس‌، ابتدا بهتر است بررسی کنید که آیا واقعا به آن نیاز دارید یا خیر. اگر برای انجام کارهای ساده قصد خرید کامپیوتر قابل ‌حمل را دارید، لپ تاپ گزینه مناسب‌تری برایتان خواهد بود. اما اگر طراح یا دانشجو هستید، سرفیس انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

سرفیس یا لپ تاپ کدام بهتر است تفاوت سرفیس و لپ تاپ چیست؟

یکی مهم ترین سوالاتی که برای اکثر خریداران به وجود میاید این است که سرفیس بهتر یا لپ تاپ؟ آیا واقعا می‌توان سرفیس‌ها را جایگزین لپ تاپ‌های عادی کرد؟

اگر شماهم قصد خرید سرفیس رو دارید و هنوز نمیدانید بین لپ‌تاپ های عادی و سرفیس کدام رو انتخاب کنید، حتما این مقاله از سان سرویس را مطالعه کنید، در این مقاله پاسخ تمامی سوالات شما را میدهیم.

“ در واقع سرفیس ها دستگاه هایی با ظاهر تبلت هستند و بر خلاف تبلت یک کامپیوتر کوچک و قابل حمل با همان کارایی کامپیوتر رومیزی اند، البته با قیمت گران تر از تبلت ها که این موضوع هم به تکنولوژی ساخت این محصول بر می گردد.”

سرفیس یا لپ تاپ، کدام بهتر است؟

سرفیس ها جزو پیش رفته ترین کامپیوترها هستند که، مزایای بیش تری نسب به یک لپ‌تاپ عادی دارند(در ادامه مطلب مزایا و برتری های سرفیس را بیان خواهیم کرد)، در واقع تمام نرم افزارهایی که روی یک لپ‌تاپ عادی اجرا میشود، توسط سرفیس ها نیز اجرا میشوند. با این تفاوت و مزایا:

مزایای سرفیس

سرفیس قابلیت تخصصی مخصوص به طراحان را در دستگاه‌هایش ارائه میدهد، که به کمک آن می‌توانید، غلظت رنگ را از حالت اغراق شده خود خارج کنید و رنگ‌ها را با استاندارد sRGB در صفحه نمایش خود مشاهده نماید؛ در نتیجه چیزی که در صفحه نمایش به شما نشان داده می‌شود همان رنگی خواهد بود که به هنگام چاپ خواهید داشت.

سرفیس‌ها وزن بسیار کمی دارند، به جراعت میتوان گفت کم‌ترین وزن را بین تمامی لپ‌تاپ‌ها دارند به طور مثال:

  • وزن سرفیس گو ۵۲۲ گرم است، درحالی که وزن اکثر لپ‌تاپ‌های موجود، بین ۱۹۰۰ تا ۲۳۰۰ گرم است.

در بیش‌تر مواقع وزن سنگین لپ‌تاپ باعث میشود که، شما کامپیوتر خود را همراه نداشته باشید. تحقیقات نشان میدهند که وزن ۲کیلوگرمی برای شما مشکل‌ساز میشود و اشکلات پزشکی در ستون فقرات را به وجود خواهد آورد.

سرفیس‌ها ضخامت کمتر و فیزیک بهتری در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌ها دارند به طور مثال:

  • ضخامت سرفیس بوک ۲ فقط ۱۳ میلی‌متر است، یعنی نازک‌ترین و سبک‌ترین کامپیوتر Core i۷ تولید شده در تاریخ.
  • ضخامت ۷.۳ میلی‌متر است، نازک‌ترین لپ تاپ ۲ در ۱ سرفیس.
  • لپ تاپ های معمولی نهایتا ۳ الی ۵ ساعت پاسخگوی کارهای مختلف تنها با یک شارژ کامل باتری باشد.
  • می‌تواند تا ۱۵ ساعت پاسخگوی کارهای مختلف تنها با یک شارژ کامل باتری باشد و در طول یک روز کاری همراه شما خواهد بود.  عددی که به سختی بتوان حتی مشابه آنرا در دیگر لپ‌تاپ‌ها پیدا کرد.

شارژدهی باتری اهمیت خیلی زیادی دارد چرا که کل استفاده شما از کامپیوتر همراهی که دارید، به آن وابسته است.

کیفیت ساخت دستگاه‌های سرفیس، همواره زبان زد بوده است. در مراسم ارائه آنها، از ارتفاع به زمین زده می‌شوند تا مقاومتی که دارند اثبات شود. کاری که هیچ شرکت دیگری با لپ‌تاپ خود انجام نمی‌دهد.

یکی دیگر از نقاط قوت سرفیس‌ها وجود قلم‌های سرفیس است، این قلم ها میتوانند جای موس را گرفته و با قدرت تشخیص ۴۰۹۶درجه فشار به روی نوکشان و قابلیت تشخیص زاویه اعمالی، تبدیل به یک وسیله فوق حرفه ای مخصوص هنرمندان و طراحان شوند. البته اگر شما دانش‌آموز یا دانشجو هستید Surface جای تمام جزوه‌ها و کتاب‌های شما را خواهد گرفت. در برنامه کاربردی OneNote، شما می‌توانید به صورت گسترده‌ای یادداشت برداری و جزوه برداری نمائید، که در کامپیوتر چیزی بالاتر از جزوه نویسی روی کاغذ خواهد بود.

با توجه به مزایا و برتری های دستگاه های سرفیس در بالاتر اعلام کردیم میتوان گفت که خرید سرفیس بهترین انتخاب ممکن است، در واقع سرفیس ها کامپیوترهای قابل حمل و پیشرفته‌ای هستند که همیشه و در همه حال همراه شما هستن در حالی که لپ تاپ های معمولی باتوجه به وزن زیاد،ابعاد و ضخامتشان صرفا کامپیوترهای رومیزی هستند که شما می‌توانید با درد کمر آنها را از میزی به میز دیگری انتقال دهید تا دوباره به برق متصل کنید.

برخی از افراد سرشناسی که از سرفیس استفاده میکنند

انتخاب شما چیست؟ سرفیس یا لپ‌تاپ، نظرات و تجربیات خود را از طریق بخش نظرات سایت سان سرویس با ما به اشتراک بگذارید.

شما میتوانید تمامی قابلیت‌ها و مشخصات کلیه محصولات را در سایت سان سرویس مورد بررسی قرار داده و پس از انتخاب سرفیس مورد نظر آن را به صورت اینترنتی و یا حضوری از فروشگاه سرفیس سان سرویس خریداری کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا