میزان آنتن‌دهی سیم‌کارت دستگاه کارتخوان

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های جزو دستگاه هایی هستند که در کسب و کار های مختلف به دلیل مزیت ها و ویژگی هایی که دارند بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. از مهم ترین قابلیت های این دستگاه ها می توان به انجام و تسریع فرآیند پردخت بدون محدودیت به زمان و مکان اشاره کرد. قطعا شما هم با این دستگاه ها کار کردید و یا این دستگاه ها رو از نزدیک مشاهده کرده اید. دستگاه های کارتخوان انواع مختلفی دارند و در کل در نوع ثابت و سیار دسته بندی می شوند.

ویژگی های سیم کارت مناسب برای دستگاه کارتخوان

شما به راحتی میتونی با توجه به کسب و کار خودتون اقدام به خرید دستگاه کارتخوان سیار کنید اما برای استفاده از این دستگاه ها نیاز به سیم کارت اعتباری هم دارید. انتخاب و خرید سیم کارت مناسب برای دستگاه کارتخوان سیار معمولا یکی از چالش هایی هست که بعد از خرید برای صاحبان دستگاه به وجود میاد. اما نگران نباشید، ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا قصد داریم تا همه چیز رو در این باره بهتون بگیم تا انتخاب درستی برای سیم کارت دستگاه خودتون داشته باشید. سیم کارت هایی که شما عزیزان برای استفاده در دستگاه کارتخوان خریداری می کنید باید دارای یکسری پارامتر ها باشند تا برای استفاده در دستگاه کارتخوان مناسب باشند. در ادامه این موارد رو با هم بررسی خواهیم کرد.

The antenna coverage of the SIM card of the card reader

سیم‌ کارت رمز دار

در بسیاری از موارد پیش آمده که افراد برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی برای زمان هایی مانند گم شدن و یا به سرقت رفتن تلفن همراه و سیم کارت برای سیم کارت پین کد در نظر می گیرند. اما شما باید توجه داشته باشید که از سیم کارتی در دستگاه کارتخوان استفاده کنید که فاقد پین کد باشه.

اندازه ی سیم‌ کارت

سیم کارت هایی که به اصطلاح پانج می شوند برای استفاده در دستگاه های کارتخوان مناسب نیستند. سعی کنید حتما از سیم کارت های پانچ نشده برای دستگاه استفاده کنید. به خاطر همین موضوع شما قادر نیستید تا از سیم کارت های میکرو یا نانو در دستگاه کارتخوان خود استفاده کنید.

دائمی یا اعتباری بودن سیم کارت

همونطور که احتمالا میدانید تمامی اپراتور ها دو نوع سیم کارت دائمی و اعتباری رو به کاربران خود عرضه می کنند، اما در این بین نکته ای که شما باید بهش توجه کنید این هست که شما امکان استفاده از سیم کارت های دائمی رو ندارید و تنها می توانید از سیم کارت های اعتباری برای راه اندازی دستگاه کارتخوان خود استفاده کنید. لازم به ذکر هست که قبل از قرار دادن سیبم کارت مورد نظر خود در داخل دستگاه سیم کارت رو به ملبغ ده هراز تومان شارژ کنید. این مبلغ حداقل مبلغ برای فعال سازی و استفاده در دستگاه هست.

مالکیت سیم کارت

برای استفاده از سیم کارت در دستگاه کارتخوان سیار تفاوتی نداره که شما از سیم کارت بنام چه شخصی استفاده می کنید. به عبارت دیگه شما این امکان رو دارید در دستگاهی که بنام شما ثبت شده، از سیم کارتی استفاده کنید که شما مالک سیم کارت نیستید.

فعال بودن سیم کارت

اگر برای استفاده از دستگاه کارتخوان اقدام به خرید یک سیم کارت جدید کردید، بعد از تحویل سیم کارت باید کمی صبر کنید تا سیم کارت خریداری شده شما توسط اپراتور فعال بشه، گرچه در حال حاضر اغلب اپراتور ها بلافاصه سیم کارت رو برای شما فعال می کنند. پس از دریافت و فعال شدن، سیم کارت رو داخل یک تلفن همراه قرار بدید و یک تماس بر قرار کنید و از فعال بودن سیم کارت اطمینان حاصل کنید. چنانچه سیم کارت شما فعال نیست می توانید با وارد شدن به تنظیمات “GPRS” سیم کارت خودتون رو فعال کنید. لازم به ذکر هست که تنظیمات GPRS با توجه به اپراتور سیم کارت متفاوت هست. برای فعال کردن سیم کارت می توانید با روش های دیگر هم اقدام کنید. برای مثال شما میتونید با مراجعه به دفاتر دولتی پیشخوان هم درخواست فعال سازی سیم کارت خودتون رو داشته بشید.

بهترین سیم کارت برای دستگاه کارتخوان

انواع مختلفی از دستگاه های کارتخوان وجود داره که یکسری از این دستگاه ها قابلیت اتصال به شبکه وای فای (Wifi) رو دارند و سایر این دستگاه ها تنها با استفاده از سیم کارت فعال می شوند. و اما در جواب این سوال که بهترین سیم کارت برای دستگاه کارتخوان چه سیم کارتی هست باید بگیم که هیچ فرقی نداره که شما از چه سیم کارتی برای دستگاه خودتون استفاده می کنید چون دستگاه های کارتخوان سیم کارت تمامی اپراتورها (رایتل، همراه اول، ایرانسل و …) رو پشتیبانی می کنند و تفاوت آنها در آنتن دهی و پهنای باند هست.

تنها نکته ای که شما عزیزان باید بهش توجه داشته باشید این هست که سیم کارتی که خریداری می کنید در منطقه فعالیت شما از آنتن دهی مناسبی برخوردار باشه. به عنوان مثال اگر شما در منطقه ای سکونت دارید و یا فعالیت می کنید که سیم کارت اپراتور همراه اول آنتن دهی مناسبی داره، بهتره از سیم کارت این اپراتور استفاده کنید تا تراکنش های شما به سرعت انجام شوند.

برای آنتن دهی مناسب سیم کارت، پهنای پاندی که شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی برای سیم کارت در نظر می گیرد مهم هست. برای مثال در صورت قطعی برق برخی از این شرکت ها به منظور صرفه جویی در مصرف برق پهنای باند رو کاهش می دهند که این اتفاق منجر به وجود آمدن مشکلاتی برای دستگاه خواهد شد.

همونطور که گفتیم آنتن دهی اپراتور مدنظر شما در مکان و یا محل مورد استفاده از دستگاه هم یکی دیگر از نکات مهم برای آنتن دهی دستگاه کارتخوان هست. به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید سیم کارت مورد نظرتون برای دستگاه، آنتن دهی سیم کارت رو در مکان مورد استفاده به وسیله یک تلفن همراه (ترجیحا هوشمند) بررسی کنید و از سرعت بالا بودن سرعت اینترنت و آنتن دهی مناسب اطمینان حاصل پیدا کنید. هر چند که آنتن دهی دستگاه های کارتخوان کمی ضعیف تر از تلفن های همراه هست اما انجام این کار هم بی فایده نیست.

نحوه قرار دادن سیم کارت در دستگاه کارتخوان

قرار دادن سیم کارت در دستگاه کارتخوان به سادگی هر چه تمام تر صورت می گیرد. برای این کار تنها کافیه تا دستگاه رو خاموش کنید و بعد درب محفظه پشت دستگاه رو باز کنید، سپس باتری دستگاه کارتخوان رو بردارید (محل قرار گیری سیم کارت در پشت باتری دستگاه هست) و سیم کارت خودتون رو قرار بدید و در ادامه باتری دستگاه رو به حالت قبلی برگردانید و درب محفظه رو قرار بدید و سپس دستگاه رو روشن کنید. ضمنا اگر بعد از قرار دادن سیم کارت در دستگاه با مشکل رو به رو شدید سیم کارت رو خارج و مجددا داخل دستگاه قرار بدید و در صورت برطرف نشدن مشکل، برای اطمینان از سالم بودن اسلات، سیم کارت دیگری رو داخل دستگاه قرار بدید.

نکاتی که باید بدانید!

  • در اغلب اوقات سعی کنید که با استفاده از اپلیکیشن های اپراتور (ایرانسل من، همراه من و …) شارژ سیم کارت خودتون رو بررسی کنید تا در مواقع ضروری سیم کارت شما شارژ داشته.
  • در برخی از مواقع آنتن نداشتن دستگاه کارتخوان شما ممکنه که به علت سوختگی سیم کارت شما باشه. در این صورت سیم کارت رو با احتیاط از دستگاه خارج و با تلفن همراه خود سیم کارت رو امتحان کنید.
  • برای استفاده از سیم کارت در دستگاه کارتخوان حتما از سیم کارت جدا استفاده کنید، زیرا در آوردن و قرار دادن پی در پی و مکرر سیم کارت در دستگاه کارتخوان می تواند باعث آسیب رساندن به دستگاه شود.
  • در صورت استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان و یا استفاده اندک، بهتر هست که هر چند وقت یک بار سیم کارت دستگاه رو در داخل تلفن همراه قرار بدید و یک تماس برقرار کنید تا اپراتور سیم کارت شما به صورت خودکار سیم کارت رو غیر فعال نکند.

خلاصه مقاله و نتیجه گیریسیم کارت مناسب کارتخوان : یکی از متداول ترین مشکلات پس از خرید کارتخوان انتخاب سیم کارت مناسب برای دستگاه کارتخوان سیار است. سوالات بسیاری برای خریداران پیش می آید در این مقاله سعی می کنیم تا به برخی از سوالات شما پاسخ دهیم.

برای دستگاه کارتخوان خود سیم کارت همراه اول بخریم یا ایرانسل؟

جالب است بدانید که تمامی سیم کارت های موجود در بازار ایران (همراه اول، ایرانسل، رایتل، شاتل و…) روی دستگاه کارتخوان کار می کنند و فقط پهنای باند و آنتن دهی آن ها متفاوت است. اگر پشتیبان دستگاه کارتخوان شما در زمان بروز مشکل از شما می خواهد که دستگاه را با سیم کارت دیگری تست کنید، منظورش این نیست که آن اپراتور خاص روی دستگاه کارتخوان شما کار نمی کند.

پهنای باندی که شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی برای سیم کارت های خود در نظر می گیرند در آنتن دهی دستگاه کارتخوان بسیار مهم است. برای مثال زمانی که مشکل قعطی برق پیش آمده بود برخی از اپراتورها برای صرفه جویی در مصرف برق، پهنای باند خود را کاهش داده بودند. لذا دستگاههای کارتخوانی که از سیم کارت آن اپراتورها استفاده می کردند به مشکل برخورده بودند.

نکته دیگری که بسیار مهم است آنتن دهی اپراتور منتخب شما درمحل استفاده از دستگاه کارتخوان است. هر چند که آنتن دهی دستگاه های کارتخوان ضعیف تر از تلفن های همراه است. اما بد نیست قبل از خرید سیم کارت برای دستگاه کارتخوان سیار خود ابتدا آنتن دهی اپراتور مورد نظر را توسط یک گوشی تلفن همراه تست کنید. و مطمئن شوید سرویس اینترنت قوی در آن محل به شما ارائه می شود.

نکته مهم اطمینان از فعال بودن سیم کارت و اینترنت

اگر سیم کارت خود را تازه خریده اید پس از تحویل گرفتن آن باید کمی صبور باشید تا سیم کارت شما از سمت اپراتور فعال شود. که به تازگی اکثر اپراتورها بصورت آنی سیم کارت های خود را فعال می کنند. سپس سیم کارت را داخل یک گوشی تلفن همراه (ترجیحا هوشمند) قرار دهید و یک تماس بگیرید و تا برقراری ارتباط صبر کنید. (به این معنی که صبر کنید تا تماس شما پاسخ داده شود.) فرقی نمی کند با چه شخص یا چه اپراتوری تماس گرفته اید. سپس باید تنظیمات GPRS سیم کارت خود را وارد کنید. این تنظیمات بسته به اپراتور شما متفاوت است. به راحتی میتوانید در گوگل با کلید واژه “فعال کردن GPRS سیم کارت (نام اپراتور)” طریقه صحیح فعال سازی اینترنت سیم کارت خود را پیدا کنید.

البته می توانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی هم درخواست فعال سازی اینترنت سیم کارت را داشته باشید. سپس برای اینکه از برقراری ارتباط اینترنت خود مطمئن شوید از طریق مرورگر گوشی خود یک سایت باز کنید. بعد از انجام این مراحل سیم کارت شما آماده برای استفاده در دستگاه کارتخوان سیار شماست.

چه بسته اینترنتی برای سیم کارت کارتخوان خود بخریم؟ سیم کارت مناسب کارتخوان

برای استفاده از دستگاه کارتخوان نیازی به خرید بسته اینترنتی نیست. زیرا انجام تراکنش ها آنچنان تبادل دیتای سنگینی نیاز ندارد. اگر از سیم کارت اعتباری استفاده می کنید فقط کافی است سیم کارت خود را (5 یا 10 هزار تومان) شارژ کنید. و این مقدار شارژ می تواند برای شش ماه و حتی بیشتر بسته به میزان استفاده شما از دستگاه کافی باشد.

نکات مهم برای کسانی که از کارتخوان خود کمتر استفاده میکنند

اگر از دستگاه خود کم استفاده می کنید ماهی یک بار سیم کارت را در یک گوشی تلفن همراه بگذارید. و یک تماس حد اقل 20 ثانیه ای برقرار کنید تا اپراتور بصورت خودکار به دلیل استفاده نکردن از سیم کارت آن را غیر فعال نکند. همیشه شارژ سیم کارت خود را از طریق نرم افزار مربوط به اپراتور خود (همراه من، ایرانسل من و …) چک کنید تا در مواقع ضروری سیم کارت دستگاه شما شارژ داشته باشد. بهتر است برای دستگاه کارتخوان خود یک سیم کارت جدا گانه تهیه کنید. زیرا معمولا جای سیم کارت دستگاه های کارتخوان بسیار حساس است و در هنگام جا زدن و درآوردن سیم کارت آسیب می بینند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا