دنیای وب

نحوه استفاده از ابزارهای سیستم Windows Restore System XP

خوب ، همه ما آنجا بودیم. ما رایانه (بوت) خود را برای آماده سازی برای نوشتن گزارش مدرسه ، یا تجارت نشان می دهیم و حدس می زنیم ، کامپیوتر ما امروز نمی خواهد کار کند. این که آیا یک پردازنده کلمه ، صفحه گسترده یا بسته مالی کار نمی کند ، بیشتر مردم نمی دانند که Microsoft Windows XP دارای یک ویژگی داخلی است که ممکن است امروز برای شما پیش بیاید. به این ویژگی “System Restore” گفته می شود.

در اصل ، System Restore شبیه به صدای پشت صحنه است و “عکس های فوری” از قسمت های مختلف مایکروسافت ویندوز XP را می گیرد. بنابراین ، اگر بخشی از مایکروسافت ویندوز XP یک روز کار را متوقف کند ، ابزار System Restore قادر به بازگشت به یکی از “عکسهای فوری” گرفته شده و سیستم شما از یک روز قبل (روز کاری رایانه شما) است. این نوعی بازگشت به موقع به یک روز کاری در رایانه شما است. تمام داده های فعلی شما (پرونده های Microsoft Word و غیره) هنوز حفظ شده است ، بنابراین نیازی نیست که در حال حاضر نگران از دست دادن هر پرونده ای باشید.

برای بازیابی رایانه خود ، فقط مراحل زیر را دنبال کنید:

1. هر برنامه باز را ببندید.

2. بر روی دکمه Windows “Start” (که معمولاً در پایین دسک تاپ کامپیوتر قرار دارد) کلیک کنید

3. روی “همه برنامه ها” کلیک کنید

4. بر روی “لوازم جانبی” کلیک کنید

5. بر روی “System Tools” کلیک کنید

6. سپس بر روی “Restore System” کلیک کنید

7. در این مرحله System Restore Wizard اجرا خواهد شد. شما دو گزینه خواهید داشت:

الف “سیستم خود را از تاریخ قبل بازیابی کنید”

ب “ایجاد یک نقطه بازیابی سیستم”

اگر فقط باید سیستم را بازیابی کنید و دوباره آن را به درستی اجرا کنید ، کافیست گزینه “a” را انتخاب کرده و روی “بعدی” کلیک کنید.

8. در این صفحه ، می توانید یک تاریخ را از تقویم مورد نظر خود برای انتخاب و بازیابی انتخاب کنید. بنابراین ، اگر می دانید که کامپیوتر شما به مدت دو روز خوب کار کرده است ، فقط این تاریخ را در تقویم انتخاب کرده و روی “بعدی” کلیک کنید.

9. صفحه بعدی پنجره تأیید است. فقط اطلاعاتی را که در صفحه ظاهر می شود را بررسی کنید و روی “بعدی” کلیک کنید. ویندوز XP دوباره راه اندازی مجدد خواهد شد و سعی می کنید سیستم خود را با تنظیمات از همان روزی که مشخص کرده اید بازیابی کنید.

بسته به میزان پیکربندی مورد نیاز ویندوز XP و اینکه سرعت کامپیوتر شما چقدر سریع است ، روند بازیابی سیستم می تواند 10 تا 30 دقیقه در هر جایی انجام شود. پس از اتمام بازیابی سیستم ، صفحه نمایش با نتایج بازیابی ظاهر می شود. در صورت موفقیت آمیز ، می توانید وارد سیستم شوید و دوباره استفاده از رایانه را شروع کنید. امیدواریم که هر گونه مشکلات عجیبی که با آن روبرو بودید اکنون ناپدید شود.

اکنون ، در مرحله 7b فوق ، به گزینه “ایجاد یک نقطه بازیابی سیستم” اشاره کردم. این گزینه زمانی است که می خواهید ویندوز XP را وادار کنید قبل از نصب یک برنامه یا تغییر تنظیمات سیستمی که از آن مطمئن نیستید ، یک عکس فوری از سیستم خود بگیرید. مانند نصب یک نرم افزار اینترنتی (بعضی اوقات پر از نرم افزارهای جاسوسی) یا درایور سیستم (ویدئو ، صوتی و غیره) مانند یک شبکه ایمنی است. اگر فقط می خواهید به حالت باکره برگردید ، قبل از نصب هر نرم افزاری ، یک نقطه بازگرداندن “قبل” ایجاد کنید. به این ترتیب ، اگر دستگاه شما به طرز عجیبی عمل کند ، می توانید تنظیمات خود را از نقطه مشخص شده بازگردانید.

با کمی تمرین ، ابزار System Restore بسیار ساده است و یک روش عالی برای کمک به اطمینان از امنیت رایانه شما است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا