دنیای وب

نحوه نوشتن یک طرح تجاری برای بازاریابی دیجیتال آنلاین

معمول است که شرکت هایی که به بازاریابی اینترنتی و رسانه های اجتماعی روی می آورند تصور می کنند که باید استراتژی های خود را بر اساس فناوری بنا کنند و ابتدا نیازهای مخاطب را بررسی نکنند. هر مشاغل به یک برنامه بازاریابی یکپارچه نیاز دارد. بعضی اوقات شرکت ها برنامه ریزی دیجیتال را به عنوان یک چیز جداگانه می دانند ، اما در حالت ایده آل ، برنامه بازاریابی اینترنتی شما باید با اهداف گسترده تر تجاری ترکیب شود ، بنابراین بخشی از یک برنامه جامع بازاریابی است.

دو الگو وجود دارد که چارچوبی برای نوشتن یک برنامه یکپارچه بازاریابی دیجیتال فراهم می کند. اولین مدل برنامه ریزی SOSTAC® است که توسط BR Smith تهیه شده است. در انگلیسی ساده ، این روش به معنای تقسیم برنامه شما به شش قسمت است: –

  • S مخفف کلمه مخفف است تجزیه و تحلیل وضعیت – یعنی چی الان کجاییم؟
  • O مخفف است اهداف اینکه کجا می خواهیم برویم یعنی چه؟
  • S مخفف کلمه مخفف است استراتژی که خلاصه می کند چگونه به آنجا می رسیم
  • T مخفف عبارت تاکتیک ها آنها جزئیات استراتژی هستند
  • A برای است اقدام یا اعدام اجرای طرح.
  • C به ترتیب کنترل این به معنای اندازه گیری ، نظارت ، بررسی ، به روزرسانی و اصلاح است.

شما می توانید از الگوی برنامه ریزی SOSTAC® برای ایجاد الگوی بازاریابی دیجیتال متناسب با نیازهای تجاری و مشخصات مشتری خود استفاده کنید.

دومین فرم مفید برای ترسیم نقشه بازاریابی شبکه های اجتماعی شما ، روش POST Forrester است. روش POST به شما کمک می کند تا اهداف رسانه اجتماعی خود را تعیین کنید ، اقدامات خود را برنامه ریزی و اولویت بندی کنید. با فکر کردن در مورد این موضوع ، می توانید یک هدف و چشم انداز روشن ایجاد کنید ، همچنین اهداف ، استراتژی ها و ابزارهایی را به شما کمک می کند تا به افرادی که منتظر ارتباط آنلاین هستند کمک کنید. روش POST به طور خلاصه موارد زیر را بررسی می کند:

  • اشخاص با مشاهده رفتارها و نگرش های اجتماعی مشتری خود شروع کنید. می خواهید چه کسانی را در سایتهایی مانند فیس بوک و توییتر جذب کنید؟
  • اهداف در مرحله بعد ، اهداف فناوری اجتماعی خود را تعیین کنید. آیا می خواهید روابط ایجاد کنید ، آگاهی از نام تجاری ایجاد کنید یا خدمات مشتری را بهبود ببخشید؟
  • استراتژی چه استراتژی هایی را برای اجرای برنامه ریزی می کنید و اولویت های شما چیست؟ تعیین کنید که اهداف شما چگونه از طریق توییتر ، وبلاگ ، LinkedIn یا صفحه فیس بوک نحوه تعامل شما با مشتریان را تغییر می دهد
  • تکنیک از کدام یک استفاده خواهید کرد؟ مناسب ترین فناوری را انتخاب کنید که اهداف شما را برآورده کند و نیازی به استفاده از همه آنها نیست!

این روش ها اطمینان می دهند که برنامه یکپارچه بازاریابی دیجیتال شما مخاطبان و مشتریان را در اولویت قرار می دهد ، نیازهای آنها را تعریف می کند و طرحی را با ترکیب مناسب کانال های آنلاین و آفلاین برای ایجاد روابط قوی ، جذب سرنخ و ایجاد ترافیک به وب سایت شما ایجاد می کند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا