دنیای وب

نشانه آنلاین چیست؟ رشته جدید در حال تحول است

قبل از اینکه سعی کنیم اصطلاح بازاریابی الکترونیکی (یا بازاریابی الکترونیکی ، به اصطلاح) را تعریف کنیم ، ابتدا باید ببینیم که در آن ظاهر می شود و توسعه می یابد.

نظریه های مربوط به بازاریابی الکترونیکی ، به دلیل تنوع زیاد نظرات متخصصان ، هنوز استاندارد نشده اند. با این حال ، یکی از جنبه های تأسیس که بحث متضاد از آن متوقف شده است این واقعیت است که بازاریابی الکترونیکی برای اولین بار در قالب فناوری های مختلفی که توسط شرکت هایی که محصولات خود را از طریق کانال های آنلاین (از طریق اینترنت) توزیع می کنند ، ظاهر شد. این اتفاق دوباره در دوره کارآفرینی قبل از سال 1995 رخ داد. این شرکتها که راه را باز کردند برخلاف خرده فروشان سنتی (که به عنوان خرده فروش های آجر و ملات نیز شناخته می شوند) “فروشندگان پست الکترونیکی” خوانده می شدند. در طول زندگی محدود ، خرده فروشان الکترونیکی شروع به توسعه و معرفی تکنیک های جدید بازاریابی مبتنی بر پشتیبانی اینترنت کردند.

فن آوری های آنلاین فوق الذکر در بستر ایجاد شده توسط فروشندگان الکترونیکی توسعه یافته اند و این روزها توسط موسسات B2C و B2B بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر ، آنها به سمت آنچه ما اکنون بازاریابی الکترونیکی می نامند تکامل یافته است (در صورت تمایل می توانید بازاریابی الکترونیکی را هجی کنید ، “الکترونیکی” در هر دو حالت به معنای “نامه الکترونیکی” است).

ممکن است دیدگاه ارائه شده توسط بازاریابی eMA را بسیار مفید و مطرح کنید. من به خصوص در طی دو سال گذشته ، درباره کاهش تجارت آنلاین (یا dotcom) شغل های زیادی شنیده ام ، اما این دشواری موقتی را می توان شبیه به مخمصه کلمبوس در طول سفر خود دانست که او را از نیم هزاره مشهورتر کرد. “برنامه عملیاتی” اولیه که کلمبوس در این سفر آغاز کرد (سفر برای آوردن منابع آسیایی به کشورش و مرفه باشکوه) یک فاجعه کامل بود: تخمین های فاجعه آمیز ، تخصیص کافی از منابع و عدم اطلاع کامل در مورد محیطی که مشاغل وی در آن توسعه می یابد ، اما … آمریکا را کشف کنید از آن به بعد و جهان را برای همیشه تغییر داد. به همین ترتیب ، می توان گفت که dotcoms ، با وجود استراتژی های وحشتناک آنها (در صورت وجود) ، “به اشتباه” در دنیای بازاریابی الکترونیکی کشف شد.

همانطور که قبلاً متوجه شدیم ، تعیین بازاریابی الکترونیکی همچنان یک مشکل بزرگ است. با این حال ، وقتی از این اصطلاح استفاده می کنیم ، منظور ما چیست؟ مانند بسیاری از کلمات انگلیسی دیگر ، این اصطلاح با افزودن پیشوند “e-” به یک اصطلاح شناخته شده و استفاده شده ، در این حالت “بازاریابی” متولد شد. پیشوند “الکترونیکی” در واقع یک انقباض شدید کلمه “الکترونیکی” است و در زبان امروزی برای بسیاری از افراد کاملاً متداول است: “بازاریابی الکترونیکی” ، “تجارت الکترونیکی” ، “نامه الکترونیکی” ، “آموزش الکترونیکی” ، “تجارت الکترونیکی” ، ” e- “،” e- “،” e- “…

ساده ترین تعریف از بازاریابی الکترونیکی می تواند تعریفی باشد که مارک سیساتس پیشنهاد کرده است: بازاریابی الکترونیکی که از اینترنت به عنوان کانال نمایشی استفاده می کند.

جامع ترین تعریف تجاری که توسط متخصصان CISCO تهیه شده است: E-Marketing یک اصطلاح کلی است که برای طیف گسترده ای از فعالیت ها استفاده می شود – تبلیغات ، ارتباط با مشتری ، برند ، برنامه های وفاداری و غیره – با استفاده از اینترنت. بازاریابی الکترونیکی بیش از ایجاد وب سایت ، بر ارتباطات آنلاین ، گفتگو مستقیم با مصرف کنندگان که در نتیجه در ایجاد محصولات جدید نقش دارند ، یافتن راههای مؤثر برای به دست آوردن اعتماد به نفس مشتری و تسهیل روند کسب و کارشان ، تمرکز دارد. بازاریابی الکترونیکی مجموعه فعالیتهایی است که یک شرکت برای یافتن ، جذب ، برنده و حفظ مشتریان متعهد می باشد.

سرانجام ، برای کسانی که شما علاقه مند به رویکردهای علمی تر هستید ، می توان گفت که بازاریابی الکترونیکی امکان تبادل رابطه در محیطهای دیجیتالی ، شبکه ای و تعاملی را فراهم می کند (مخفف: محیط DNI). در اوایل تاریخ بازاریابی الکترونیکی ، این امر به عنوان تمرکز بر مبادلات مطرح می شد ، اما امروزه نظریه پردازان پیشنهاد می کنند که مدل مبادله راهی محدود برای تعریف بازاریابی الکترونیکی است.

هر تعریفی که شما برای استفاده انتخاب کنید ، بستگی به مکان دقیق و مورد نیاز شما دارد. شاید شما می توانید بر اساس دانش و تجربه خود و دیدن اینکه بازاریابی الکترونیکی چیست ، به تنهایی یک تعریف درست کنید.

با این وجود ، باید در مورد بازاریابی الکترونیکی یک نتیجه گیری نتیجه بگیریم: در طی چند سال گذشته به یک سیستم مستقل ، با سخت افزار ، ابزار و قوانین مفهومی خاص خود تبدیل شده است ، اما با دانش سیستماتیک که هنوز تنظیم می شود.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا