بازرگانی

هزینه برق مصرفی چیلر و خنک کننده فشار آب سرد + نحوه محاسبه آن

مصرف انرژی خنک کننده
مرحله مصرف انرژی خنک کننده یکی از عوامل تأثیرگذار در هزینه وثیقه و هزینه های اقتصادی برای مصرف کننده است. به عبارت دیگر ، مصرف برق دستگاه های چیلر مستقیماً بر هزینه های اقتصادی کاربران تأثیر می گذارد. مقدار برق در سیستم های تهویه مطبوع با توجه به چندین فاکتور و متغیر محاسبه می شود.

هزینه های برق برای چیلرها شامل هزینه های پمپ های آب اواپراتور ، برج های خنک کننده ، موتورهای الکتریکی فن کندانسور و موتورهای الکتریکی کمپرسور است.

لازم به ذکر است که بیشترین مصرف انرژی دستگاههای خنک کننده تحت فشار مربوط به موتور الکتریکی متصل به کمپرسور است. همچنین موتور الکتریکی به پمپ آب متصل است. اپراتور یا کارگر یکی دیگر از مصرف کنندگان برق در تجهیزات برودتی است.
در این رابطه باید توجه داشت که این دو قسمت که انرژی الکتریکی مصرف می کنند در ساخت کلیه کولرهای فشار وجود دارد. در کولرهای فشار خنک کننده هوا یا خنک کننده هوا ، کندانسور توسط تعدادی فن خنک می شود. این فن ها از طریق برق تغذیه و گردش می کنند.

بر این اساس ، در مصرف انرژی چیلرهای کمپرسور هوای سرد ، علاوه بر پمپ و کمپرسور آب سرد ، مصرف برق موتور الکتریکی متصل به فن های سیستم نیز باید در نظر گرفته شود.

مصرف انرژی چیلر فشار آب سرد
در چیلرهای آب سرد یا سرد ، کندانسور دستگاه توسط جریان آب خنک می شود. آب به داخل پوسته و لوله مبدل حرارتی می ریزد. آب موجود در محفظه و کندانسور لوله ضمن جذب گرمای مایع خنک کننده ، توسط پمپ آب به برج خنک کننده سیستم منتقل می شود.
آبگرم در برج خنک کننده توسط یک فن خنک می شود. بر این اساس ، مصرف انرژی خنک کننده تحت فشار این آب شامل پمپ آب سرد ، کمپرسور ، پمپ آب گرم و موتور الکتریکی متصل به فن برج خنک کننده است.

ناگفته نماند که تجهیزات برودتی ، از جمله شکل فشرده شده آب سرد و هوای سرد ، برای عملکرد و عملکرد مطلوب به شدت به مصرف انرژی احتیاج دارند. انرژی مورد نیاز این دستگاه ها از طریق برق و برق تأمین می شود.

نحوه محاسبه مصرف انرژی خنک کننده
به طور کلی ، در کولرهای فشار ، کمپرسور این دستگاه برای تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز برای کار به برق نیاز دارد. بسته به آمپر مورد نیاز و کمپرسور مورد نیاز ، انرژی الکتریکی مصرف می شود. بسته به شرایط کار ، میزان برق در کولرهای گازی مدل آب سرد بیشتر از مدل های خنک کننده هوا است.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که محاسبه مصرف انرژی سیستم های تهویه در کیلووات ساعت (کیلووات) انجام می شود.

علاوه بر این ، قدرت الکترونیکی اجزا و اجزای سیستم اغلب در برچسب ها و کاتالوگ های دستگاه به طور کامل مشخص می شود. متغیرهای مصرف برق و توان ورودی این را به نوعی نشان می دهند. همچنین ، شاخص های ورودی و ولتاژ در محاسبه توان ورودی الکتریکی دستگاه بسیار مفید هستند.
به عنوان مثال ، مصرف انرژی خنک کننده هوای فشرده سرد با ظرفیت 20 تن تبرید یا 70 کیلووات ، حدود 15.5 کیلووات. 15.5 کیلووات قدرت ورودی کل دستگاه را نشان می دهد. برای بدست آوردن ضریب عملکرد (پلیس) برای این سیستم ، ظرفیت دستگاه (70 کیلووات) باید بر کل ورودی (15.5) تقسیم شود. نتیجه بدست آمده (4.5) پارامتر عملکرد دستگاه را تعیین می کند.
از طرف دیگر ، میزان مصرف برق به صورت مرحله ای و بر اساس کیلووات ساعت محاسبه می شود.با فرض اینکه چیلر روزانه 8 ساعت در روز کار می کند و 33 درصد ظرفیت عملیاتی دارد ، میزان برق برای یک ماه 1227 کیلووات ساعت تخمین زده می شود.

شایان ذکر است که ل. مصرف برق خنک کننده را محاسبه کنید همه متغیرها باید در یکدیگر ضرب شوند. سپس عدد بدست آمده در مقدار برق مصرفی مشخص شده در قبض برق ضرب می شود. نتیجه نشان می دهد که تجهیزات تبرید در طی یک ماه چه مقدار برق مصرف می کنند.

عوامل موثر بر مصرف انرژی خنک کننده
عوامل و معیارهای مختلفی در میزان مصرف انرژی خنک کننده گنجانده شده است. شرایط اقلیمی منطقه یکی از مهمترین عوامل در این منطقه است. به طور معمول ، مصرف انرژی تهویه مطبوع در آب و هوای گرم ، خشک و گرمسیری با آب و هوای معتدل متفاوت است.
در آب و هوای گرم و خشک کولرهای گازی شبانه روزی کار می کنند. این باعث افزایش مصرف برق و در نتیجه افزایش هزینه های اقتصادی می شود. همچنین ، نوع ساختار بدنه و نوع مواد استفاده شده از دیگر عواملی است که بر مصرف انرژی دستگاه های برودتی تأثیر می گذارد.
با کارشناسان مرکز دات کام مشاوره رایگان دریافت کنید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/chiller-power-consuction/
تاریخ انتشار :
2021-04-16 10:00:49.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا