ساختمان و مسکن

پانچو ویلا – رابین هود مکزیک

خوزه دوروتو ارامبولا در 5 ژوئن سال 1878 در ریو گراند ، دورانو در مکزیک ، در ریو گراند ، درانگو در مکزیک به دنیا آمد.

پانچو ویلا را می توان تصور کرد که رابین هود دارای پرچم مکزیک است. گفته می شود که اولین اقدام قهرمانانه شناخته شده ممکن است زمانی صورت گرفته باشد که وی به خاطر افتخار خواهرش انتقام گرفت و صاحب زمین ، لوپز نجر را که خواهرش را فریب داده بود ، به قتل رساند. او به کوهها گریخت و به زودی جنگجوی شورشی شد و علت فقرا را گرفت. او یک راهزن ، یک دزد قطار و یک دلال اسب بود که در آن زمان یک نام داستانی را برای فرانسیسکو ویلا به کار می برد. از نظر بسیاری ، با وجود دهقانان مظلوم ، او یک قهرمان محبوب قلمداد می شد.

خیلی زود او یک مبارز انقلابی شد که با فرانسیسکو مادرو برای سرنگونی پورفیریو دیاز ، یک دیکتاتور در اوایل قرن بیستم جنگید. تجربیات او زندگی در کوهستان و جنگیدن به عنوان یک مبارز ، علاوه بر حس رهبری ، باعث شده است که آنها به اهداف خود برسند.

سپس با Carranza در برابر ویکتوریا Huerta ، که مادرو و مربی خود ابراهیم گونزالس را ترور کرد ، جنگید. بعداً با کارانزا اختلاف داشت و در آن زمان آمریکایی ها برای حمایت از وی انتخاب شدند. او با احساس خیانت ، رهبری جنگ علیه کلمبوس ، نیومکزیکو را انجام داد. این امر به مبارزات علیه او منجر شد و شکار ساماندهی شد. این جستجو تنها در سال 1917 متوقف شد.

در سال 1920 ، پس از انقلاب ، او مزرعه ای به دست آورد. زندگی وی در یک نقطه غم انگیز به پایان رسید که وی هنگام بازدید از بانکی در پارال ، چیهواوا ترور شد.

فهرست مقاله

  • https://hillbilly ir/پانچو-ویلا-رابین-هود-مکزیک/
نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا