دنیای وب

چرا تبدیل IAM به CIAM یک داستانی بدون علامت است

بیش از نیمی از دهه گذشته است که افراد سعی در درک مفاهیم IAM و cIAM داشتند. آگاهی کمتری در مورد مدیریت هویت وجود دارد و درک تفاوت بین eIAM (هویت سازمانی و مدیریت دسترسی) و cIAM (هویت مشتری و مدیریت دسترسی) دشوار است. خیلی وقت است که مردم تلاش می کنند تفاوت بین eIAM و cIAM را پاک کنند اما همه تلاشها بی ارزش به نظر می رسید. بنابراین ، بیایید مسائل را واضح تر بیان کنیم ، و بگذارید یکسان باشیم. نوشته های روی دیوار جسورانه و واضح است.

“تبدیل eIAM به ciAM دشوار است”

میخواهی بدانی چرا؟ حقایقی وجود دارد که من ارائه خواهم داد ، اما قبل از آن به ما اجازه می دهیم برخی از مفاهیم مدیریت هویت را برطرف کنیم.

هویت: دانش

هر چیزی که به شناسایی خود در دنیای جسمی کمک می کند می تواند به عنوان یک هویت توصیف شود. معمولاً کارتهای شناسایی دولتی برای این منظور استفاده می شوند. در نتیجه کارت شناسایی به منظور امکان دسترسی مجزا به شخص مناسب صادر می شود و می تواند در بخش های مختلف جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

هویت دیجیتال: دانش

شناسه دیجیتال شناخت شما در اینترنت است. این کمک می کند تا خود را به عنوان یک فرد در دنیای واقعی تعریف کنید. ممکن است فرد مطابق نیازهای خود دارای هویت دیجیتالی متعدد باشد. با این حال ، شناسه های دیجیتال فقط برای یک وب سایت یا شبکه خاص سرگرم می شوند ، به این معنی که آدرس ایمیل Gmail فقط در شبکه Google قابل شناسایی است. در نتیجه ، شناسه دیجیتال (فرد) برای دسترسی به سایت تأیید می شود. این نحوه تأیید اعتبار وب سایت است.

دسترسی: مشخص شده

هنگامی که برای بهره گیری از منابع آن وارد یک ساختمان می شوید ، به آن دسترسی گفته می شود. علاوه بر این ، حساسیت داده ها میزان اجازه داده شده را تعیین می کند. بنابراین دسترسی به داده های عمومی مانند داده ها در وب سایت ها آسان است در حالی که پیام های خصوصی مانند ایمیل ها به مجوز ویژه (به نام ورود) احتیاج دارند. ورود موفقیت آمیز اثبات سلامت فرد است.

آشنایی با هویت سازمانی و مدیریت دسترسی

دسترسی و مدیریت هویت سازمانی یک فناوری است که در سازمان کارمندان داخلی ، پیمانکاران و شرکا استفاده می شود. این فرایند شامل ارائه هویت ، تأیید هویت هویت و سپس دسترسی به آنها به منابع است. همانطور که از این نام پیداست ، این فناوری بر کارکنان داخلی و سایر اعضای مرتبط با سازمان متمرکز شده است. این فناوری بر جنبه های امنیتی سازمان مانند محدود کردن منابع برای کارمندان درون شرکت ، دسترسی به کارمندان و سایر اعضا مطابق مشخصات شخصی آنها متمرکز شده و به آنها کمک می کند تا برای همکاری با یکدیگر همکاری کنند. بنابراین ، IAM برای موسسات امنیت سازمان را تقویت می کند.

آشنایی با هویت مشتری و مدیریت دسترسی

مدیریت هویت مشتری در درجه اول روی کاربران نهایی متمرکز است. این برای مصرف کنندگان در نظر گرفته شده است و کاملاً با معماری متفاوت ساخته شده است ، یعنی با تمرکز بر مصرف کننده. بسیاری از جنبه های دیگر به cIAM اضافه شده است تا بتواند در زمان واقعی بتواند با چالش ها روبرو شود. این تعادل مناسب بین تأمین نیازهای مصرف کننده و دیدگاههای تجاری را دنبال می کند. بیایید به طور خلاصه در مورد این دیدگاه ها صحبت کنیم تا بینش بیشتری نسبت به cIAM داشته باشیم.

چشم انداز مشتری

مشتری همیشه یک محیط با کاربرد آسان را ترجیح می دهد و CIAM فضایی عالی و کاربردی را فراهم می کند که منجر به یک تجربه خوب مشتری می شود. بسیاری از خدمات مانند ورود به سیستم تنها ، ورود به سیستم اجتماعی و یک محیط امن از نظر رسیدگی به اطلاعات شخصی آنها ، اعتماد به نفس مصرف کننده را به دست می آورند. علاوه بر این ، این فناوری از نظر جغرافیایی و مستقل از نظر دستگاهی است. بسیار پاسخگو و در دسترس است. این ویژگیها باعث می شود که CIAM به راحتی قابل قبول باشد زیرا هیچ یک از مشاغل نمی توانند مدت طولانی بدون این عوامل زنده بمانند. از این رو ، تجربه بد مشتری را ایجاد می کند و در نهایت از دست می دهد.

بنابراین ، CIAM نیاز شرکت ها را برای اتخاذ یک رویکرد مشتری محور برآورده می کند. معامله و خدمات برابر با کیفیت محصول رفتار می شود. بنابراین ، CIAM چیزی بیش از یک بانک اطلاعاتی مشتری است. این واقعاً روابط با مشتریان را تقویت می کند.

طرف تجاری

وقتی صحبت از تجارت می شود ، CIAM قهرمان بلامنازع است. گذشته از به دست آوردن اطلاعات مشتری از cIAM ، این امکان را برای شما فراهم می کند که مشتری ها تجربه یکپارچه مشتری را ارائه دهند. توجه شخصی به مشتری و تقویت ارتباط بین برند و مشتریان از جمله مزایای CIAM است. علاوه بر این ، فن آوری های CRM ، خرده فروشی و CMS در حین کار مشترک با فناوری های cIAM ، دست بالاتر را دارند.

تفاوت را بدانید

برای داشتن یک مدیریت اطلاعات بانکی ، مدیریت یک هویت شرکتی (IAM) تقریباً غیرممکن است. اینها برخی از عوامل قابل مشاهده است.

  • یک راه حل مدیریت هویت سازمانی برای مدیریت هویتهای نسبتاً کمتری در رابطه با cIAM ایجاد شده است. IAM سازمانی فقط می تواند هزاران هویت را مدیریت کند. اما ، با سیام ، این تعداد می تواند به میلیارد ها برسد.

  • تجربه کاربری IAM برای کاربران با میزان دسترسی به کاربران ارائه می شود. به عبارت دیگر ، مجوزهای ارائه شده به کاربر سهولت تجربه آنلاین آنها را تعیین می کند. CIAM تجربه کاربر را بر اساس داده های شخصی دریافت شده به عنوان ورودی مشتری ، بهبود می بخشد. کاربران با ثبت نام خود در وب سایت شما اطلاعات داوطلبانه تهیه می کنند. علاوه بر این ، کاربران برای ورود به وب سایت شما از نقاط مختلف تماس با ما استفاده می کنند.

  • سازمانهای IAM باید ضمن تنظیم عملکرد خود ، روی جنبه های امنیتی خود تمرکز کنند. IAM سرویس و معامله را به عنوان فاکتورهای مهم تجارت نمی بیند. CIAM کاملاً از یک محیط تجاری محور مشتری پشتیبانی می کند. خدمات خود مدیریت CIAM مانند بازیابی رمز عبور و سایر گزینه های مرتبط با حساب بهترین نمونه های رویکرد مشتری متمرکز به cIAM هستند. متأسفانه این شرکت با این تسهیلات همراه نیست.

  • IAM های سازمانی برای فعالیتهای داخلی سازمانی طراحی شده اند و از تعامل بین کانال یا اجرای دستگاههای متقابل پشتیبانی نمی کنند. این بدان معنی است که مشتریان نمی توانند از طریق کانالهای مختلف (رسانه های اجتماعی) یا با استفاده از انواع مختلف دستگاهها با تجارت شما در تعامل باشند. پشتیبانی از دستگاه متقابل و تعامل بین کانال یکی از USP هاست راه حل مدیریت هویت مشتری.

در نتیجه ، در تبدیل eIAM به cIAM مشکلی وجود دارد. طراحی مجدد ساختار کاملاً غیرممکن است ، و eIAM فاقد برخی از مزایای اصلی سیام است. علاوه بر این ، طراحی eIAM برای تقویت روابط مشتری در نظر گرفته نشده است. بنابراین تبدیل eIAM به cIAM یک خیال مشابه است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا