چه زمانی باید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را تغییر دهید

بازاریابی دیجیتال به طور مداوم در حال پیشرفت است و این ممکن است گاهی آزار دهنده باشد. استراتژی هایی که در گذشته کار کرده اند ممکن است در حال حاضر مثر نباشند. آیا می دانید چرا بسیاری از شرکت ها نتوانند از رقبای خود بهتر عمل کنند؟ این به سادگی به این دلیل است که آنها آماده سازگاری با دنیای همیشه در حال تغییر رسانه های دیجیتال نیستند. اما نکته قابل توجه در مورد استراتژی بازاریابی دیجیتال این است که شما می توانید به سرعت در پاسخ به نتایج بی درنگ و داده های تجزیه و تحلیل آن را تغییر دهید. اگرچه این مسئله دشوار به نظر می رسد و گویی خیلی سریع اوضاع را تغییر داده اید ، اما ممکن است نتوانید تشخیص دهید که آیا استراتژی شما در بلندمدت کار می کند یا خیر. اما اگر زیاد منتظر بمانید ، احتمالاً منابع ارزشمند خود را هدر خواهید داد: وقت و پول.

با این اوصاف ، از کجا می دانید چه زمان تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال فرا رسیده است؟ برای کمک به شما در پیشبرد صنعت سریع ، این پست را ایجاد کردم تا به شما کمک کند بدانید چه زمانی استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را تغییر دهید.

در اینجا پنج نشانه وجود دارد که به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که چه زمانی استراتژی فعلی خود را به پایان برسانید.

1. بر معیارهای کم ارزش تمرکز کنید

اگر بر معیارهای کم ارزش مانند نمایش و کلیک تمرکز کنید ، ممکن است فرصت را از دست بدهید زیرا نمایش و کلیک فقط به شما امکان بازاریابی را می دهد. این صحت استراتژی های شما نیست.

2. فقط به برند خود توجه کنید و به نیاز مخاطب توجه نکنید

هر بازاریابی می خواهد نام تجاری خود را گسترش دهد اما شما نباید بیش از حد نام تجاری خود را در همه موارد بچسبانید. در واقع ، محتوای خود را با تمرکز بر مشکلات و نیازهای مخاطبان خود ، آموزشی کنید. این واقعاً به شما کمک می کند که در مراحل اولیه سفر خریدار ، خریداران را هدف قرار دهید.

3. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

اگرچه کلمات کلیدی باید در محتوای شما قرار گیرند ، اولویت Google همیشه ارائه تجربه دسترسی کاربر و مرتبط بودن آن است. Google با تعداد دفعاتی که سایت شما یک کلمه کلیدی مانند “استراتژی بازاریابی دیجیتال” نمایش می دهد کاری ندارد.

4. به غریزه خود اعتماد نکنید

تجربه گذشته شما قطعاً ارزشمند است. اما روند تصمیم گیری شما نباید فقط بر اساس آنچه در گذشته کار کرده است باشد. این واقعاً ایده بدی است زیرا آنچه فردا کار کرد ممکن است امروز کاملاً بی ربط باشد. بنابراین ، هدایت استراتژی بازاریابی خود از طریق داده های عینی ، نتایج بهتری به شما می دهد.

5. یکپارچه نیست

چه یک بازاریاب کهنه کار دیجیتال باشد ، چه کارگر فناوری اطلاعات یا یک شرکت نوپا ، بسیار معمول است که استراتژی های بازاریابی دیجیتال در سیلوها تکمیل می شوند. این یک روش آسان تر است ، اما البته موثر نیست. درست است که رویکرد دیجیتال وقتی با کانال های سنتی ترکیب شود ، بهترین عملکرد را دارد.

اکنون می دانید که اگر لازم است استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را تغییر دهید یا خیر ، در اینجا یک راهنمای کامل برای کمک به شما در ساختن یک استراتژی بازاریابی جدید و قدرتمند برای دستیابی آنلاین به اهداف خود آورده ایم.

مراحل اساسی ایجاد یک استراتژی موثر بازاریابی دیجیتال چیست؟

هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی برای تجارت خود ، همیشه ابتدا مخاطبان خود را حفظ کنید. اهداف تعیین کنید ، استراتژی خود را برنامه ریزی کنید ، آنها را اجرا کنید و در نهایت موفقیت خود را بسنجید.

  • در مورد بازار هدف و رقبا تحقیق کنید

  • مخاطبان خود را بشناسید زیرا اگر اینگونه نیستید ، چگونه می توانید به آنها کمک کنید

  • استراتژی های مختلف بازاریابی را در خود بگنجانید و فقط از ابزار مناسب استفاده کنید

  • اگر مجموعه مهارت های لازم را ندارید ، لطفا در صورت تمایل به خرید خدمات ویژه بپردازید

  • پیشنهاد ارزش آنلاین خود را تعریف کنید و آن را در تمام کانال های بازاریابی دیجیتال اعمال کنید

  • آخرین اما مهمترین ، خودتان را آماده کنید

اما قبل از انجام کاری ، چند سوال از خود بپرسید. پرسیدن سوالات صحیح از خود و گرفتن پاسخ آنها قطعاً به شما در تصمیم گیری صحیح کمک می کند. من در زیر چند س questionsال و جواب برای کمک به شما ارائه داده ام.

کدام کانال های دیجیتال برای شما بیشتر موثر هستند و چرا؟

با وجود بسیاری از کانال های دیجیتال ، انتخاب بهترین کانال دشوار است. بنابراین می توانید از طریق این اصول ساده با آن آشنا شوید:

  • مشخص کنید که بیشتر مشتریان بالقوه شما دوست دارند با کدام کانال ارتباط برقرار کنند

  • رفتار مخاطب مورد نظر را تحلیل کنید

  • با توییتر آگاهی ایجاد کنید

  • شرکت در رویدادها و کنفرانس های صنعتی

  • رسانه های اجتماعی و خبرنامه ها برای دستیابی به مشتریان احتمالی شما

  • سئو یا ترکیبی از سئو و PPC برای کمک به شما در جذب بازدید کننده بیشتر

فعالیت های بازاریابی دیجیتال خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

متاسفانه ، برخی از شرکت ها نمی دانند که چگونه به درستی به این سوال پاسخ دهند. اگر شما نیز یکی از آنها هستید ، خجالت نکشید! فقط وارد شوید و دریابید که چگونه می توانید معیارهای صحیحی را تنظیم کنید و فعالیتهای فعلی بازاریابی دیجیتال خود را ارزیابی کنید.

  • KPI (شاخص اصلی عملکرد) خود را مشخص کنید تا به شما در درک اینکه چه چیزی مفید است کمک کند

  • بازدید و فروش وب سایت خود را کنترل کنید تا از آمارهای لازم در مورد مشتریان خود مطلع شوید

  • معیارهای خود را با Google Analytics پیگیری و اندازه بگیرید

  • بازدیدکنندگان سایت خود را اسکن کنید تا ببینید آیا آنها از راه حل های شما راضی هستند یا خیر

  • بازده سرمایه گذاری ، تبدیل ، سهم بازار و فروش خود را پیگیری کنید

چگونه کاری کنیم که تجارت شما از جمعیت متمایز شود؟

در بازار رقابتی امروز دیجیتال ، سخت است که بتوانید تجارت خود را نسبت به رقبا متمایز کنید. اما یک استراتژی موثر می تواند به شما کمک کند تا از انحنا جلوتر باشید. بیایید ببینیم چگونه

  • ارتباط موثر و آموزش مشتریان شما

  • برای ایجاد وفاداری مشتری صادق و شفاف باشید

  • کمتر صحبت کنید ، بیشتر گوش دهید

  • در کاری که انجام می دهید قابل اعتماد و کمک کننده باشید

  • رقبای خود را بشناسید و از آنها بیاموزید

  • خلاق باشید ، باز باشید و تکنیک های جدید را امتحان کنید

  • به زبان مخاطب خود صحبت کنید

  • برای نشان دادن بهترین بودن از نکات و گواهی های شواهد استفاده کنید

افکار نهایی

با تغییر جهان چشم انداز آنلاین ، استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باید تغییر کند. بنابراین ضروری است که از رشد بازار و تحولات جدید فناوری آگاهی داشته باشید تا به رشد بیشتر شما کمک کند.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا