دنیای وب

چگونه تبلیغات پرداخت به ازای کلیک باعث سود و آگاهی از برند می شود

به علاوه، چگونه PPC به شما کمک می کند تا به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک نقش مهمی در هر استراتژی بازاریابی ایفا می کند. این می تواند برای برخی بیانیه جسورانه باشد، به خصوص که این استراتژی تبلیغاتی بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک تا متوسط ​​را می ترساند. و اگر شما مانند بسیاری از افراد هستید، نمی توانید از خود بپرسید: “آیا پرداخت به ازای کلیک کار می کند؟”

شما تصور می کنید که اگر حتی مبلغ کمی را به گوگل بپردازید، مثلاً 1.00 دلار به ازای هر کلیک، بودجه تبلیغات شما با توجه به همه جستجوهای گوگل که روزانه انجام می شود، در کوتاه مدت تمام می شود.

بیایید بررسی کنیم که چرا این فرض می تواند شما را از رشد باز دارد و چگونه تبلیغات پرداخت به ازای کلیک باعث سود و آگاهی از برند می شود.

اول، پرداخت به ازای کلیک چیست؟

همه ما نتایج موتور جستجو را با عنوان “تبلیغ” در بالا و پایین صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) دیده‌ایم. پرداخت به ازای کلیک (PPC) یک استراتژی بازاریابی است که به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا تبلیغات آنلاین خود را قرار دهند و زمانی که شخصی روی تبلیغ آنها کلیک می‌کند، به پلتفرم میزبانی (مثلاً گوگل یا بینگ) پرداخت کنند. بازاریاب که از استراتژی PPC استفاده می کند امیدوار است که این تبلیغ باعث شود کاربر به برنامه یا وب سایت بازاریاب کلیک کند و یک محصول یا خدمات را خریداری کند یا اقدامات ارزشمند دیگری انجام دهد. موتورهای جستجو تبلیغات PPC را میزبانی می کنند و تبلیغاتی را در بالا و پایین SERP ها نشان می دهند که مربوط به جست و جوی کاربرانشان است. پرداخت به ازای کلیک با گوگل ادوردز یکی از انتخاب های برتر است. Bing یکی دیگر از این موارد است، زیرا امروزه بسیاری از رایانه ها با Bing به عنوان موتور جستجوی پیش فرض بارگذاری می شوند.

Google AdWords – جستجوی پولی

یکی از محبوب ترین پلتفرم های تبلیغاتی PPC تا کنون گوگل است. چه چیزی می تواند بهتر از قرار دادن تبلیغ خود در مقابل شخصی باشد که به طور واقعی چیزی را که می فروشید جستجو می کند؟ در لحظه ای که آنها عبارت جستجوی خود را وارد می کنند، Google یک نتیجه جستجوی پولی مرتبط را نشان می دهد تا به آنها نشان دهد دقیقاً کجا آن محصول یا خدمات را بخرند.

جستجوی پولی چگونه کار می کند

هر نقطه جستجوی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) یک حراج فوری برای کلمه کلیدی (های) ورودی کاربر در نوار جستجو ایجاد می کند. تبلیغ‌کنندگان زمانی که کمپین‌های بازاریابی خود را از طریق حساب تبلیغاتی راه‌اندازی می‌کنند، از قبل برای این کلمات کلیدی پیشنهاد می‌دهند. سپس موتور جستجو بر اساس ترکیبی از عوامل، از جمله مبلغ پیشنهادی و کیفیت تبلیغات، پیشنهاد برنده برای آن کلمه کلیدی را تعیین می کند. برنده موقعیت بالایی را به دست می آورد و دیگران در بالا یا پایین صفحه یک، صفحه دو و غیره زیر آنها قرار می گیرند.

تعدیل پیشنهادات

هیچ نتیجه ای نمی بینید؟ تبلیغ‌کنندگان می‌توانند بسته به بهترین معیارهای کمپین خود، قیمت‌های پیشنهادی خود را در هر زمان تنظیم کنند. به عنوان مثال، فرض کنید یک کمپین بازاریابی خاص در دستگاه های تلفن همراه به خوبی عمل می کند. در این صورت، تبلیغ‌کننده می‌تواند قیمت پیشنهادی خود را تا درصد معینی افزایش دهد تا اطمینان حاصل شود که آگهی‌شان بیشتر در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها نمایش داده می‌شود.

ردیابی تبدیل و هزینه در هر کلیک

چرا ردیابی تبدیل مهم است؟ زیرا باید بدانید که از یک تبلیغ چقدر پول در می آورید (یا ضرر می کنید). این تنها راه برای تعیین اینکه آیا هزینه به ازای هر کلیک (CPC) شما به سود شما می خورد یا خیر است.

کلمات کلیدی منفی – گوگل

با تأکید بسیار بر پیشنهاد قیمت برای بهترین کلمات کلیدی، ممکن است به افزودن کلمات کلیدی که نمی خواهید برای آنها رتبه بندی کنید فکر نکنید. با این حال، در نظر داشتن این کلمات می‌تواند کلیک‌های غیرمولد را از بین ببرد (کلیک‌هایی که پرداخت می‌کنید برای تبدیل شدن به فروش یا خیر).

به عنوان مثال، اگر شما یک پیتزا فروشی هستید که عبارت کلیدی “پیتزا فلوریدا” را هدف قرار می دهد، نمی خواهید افرادی را که به دنبال شغل ارائه پیتزا هستند جذب کنید. بنابراین ممکن است بخواهید «مشاغل پیتزا» را به عنوان یک کلمه کلیدی منفی وارد کنید تا از نمایش آگهی خود برای جستجو در عبارت کلیدی جلوگیری کنید.

یکی از مثال‌های واقعی که با آن مواجه شده‌ایم، شرکتی است که سرما درمانی را برای کاهش «کیسه‌های زین» روی باسن و ران ارائه می‌دهد. قبل از راه‌اندازی کمپین PPC آنها، «هارلی دیویدسون» یا «کیف‌های زین دوچرخه» را به عنوان کلیدواژه‌های منفی وارد کردیم. این تاکتیک از نمایش مشتری برای آن نتایج جستجو یا پرداخت هر کلیک ناخواسته جلوگیری می کند.

به سادگی به قسمتی بروید که می توانید کلمات کلیدی منفی را به کمپین خود اضافه کنید، علامت + را کلیک کنید و یک عبارت کلیدواژه منفی اضافه کنید تا مطمئن شوید که گوگل تبلیغ شما را به کاربرانی که عبارت کلیدی ناخواسته را در عبارت جستجوی خود وارد می کنند نشان نمی دهد.

پیکسل های بازاریابی مجدد

با شروع جمع‌آوری داده‌های کاربران، هدف‌گیری مجدد تبلیغات برنامه‌ای به یکی از استراتژی‌های اصلی برای ماندن در ذهن افرادی تبدیل شده است که ممکن است برای خرید محصول یا خدمات شما آماده شوند. پیکسل های بازاریابی مجدد به شما این امکان را می دهند که تبلیغات هدفمند را به افراد خاصی که قبلاً با ویژگی های دیجیتال شما (مثلاً وب سایت) تعامل داشته اند نشان دهید. می‌توانید این پیکسل‌ها را در وب‌سایت خود، در ایمیل‌ها و هنگام تنظیم آگهی پرداخت به ازای کلیک در موتور جستجو یا پلت فرم رسانه‌های اجتماعی جاسازی کنید.

کد HTML که برای کاربر نامرئی است، رفتار مشترک ایمیل، بازدیدکننده وب سایت یا دنبال کننده رسانه های اجتماعی شما را از لحظه تعامل با رسانه دیجیتالی که با پیکسل ردیابی جاسازی کرده اید، ردیابی می کند. داده‌هایی که این دستگاه‌های ردیابی جمع‌آوری می‌کنند، بینش‌هایی را در مورد رفتار کاربر ارائه می‌دهند که می‌تواند به شما در تدوین استراتژی محتوای خود، از جمله دنباله‌های بازاریابی ایمیل شخصی‌شده، کمک کند. اگر از آن‌ها در تبلیغات Google AdWords PPC استفاده می‌کنید، تبلیغات شما می‌تواند کاربر را دنبال کند و پس از تعامل با پیکسل بازاریابی مجدد، در سایر وب‌سایت‌ها یا پلتفرم‌های رسانه اجتماعی که بازدید می‌کند ظاهر شود.

بازاریابی مجدد ویدیویی

بازاریابی مجدد ویدیویی، همچنین به عنوان هدف‌گیری مجدد شناخته می‌شود، نوعی تبلیغات PPC است که از یک پیکسل ردیابی برای جمع‌آوری اطلاعات شناسایی کاربرانی استفاده می‌کند که قبلاً از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند، ویدیویی را تماشا کرده‌اند یا با محتوای دیجیتال شما درگیر شده‌اند. سپس بازاریابی مجدد ویدیویی تبلیغات ویدیویی را در لیست مخاطبین ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر از YouTube استفاده می‌کنید، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی ویدیویی راه‌اندازی کنید که ویدیوهای خاص YouTube را به کاربرانی که ویدیوی مشخصی را تماشا کرده‌اند ارائه می‌دهند. آن‌ها آن ویدیو را تماشا می‌کنند، سپس YouTube ویدیویی را که می‌خواهید بعداً ببینند (به عنوان مثال، ویدیویی که برای تبلیغ محصول یا خدمات خود ایجاد کرده‌اید) ارائه می‌کند.

توجه به استراتژی بازاریابی پرداخت به ازای کلیک

پرداخت به ازای کلیک یک استراتژی بازاریابی نیست که بتوانید یک بار تنظیم کنید و آن را فراموش کنید. برای به دست آوردن حداکثر بازده سرمایه خود، باید هر روز به آن توجه کنید. از بودجه بندی گرفته تا تجزیه و تحلیل و تنظیم پیشنهادات، هر کاری که برای حفظ کمپین PPC خود انجام می دهید، سود شما را بهبود می بخشد. برای یک چک لیست PPC که به راحتی قابل پیگیری است، اینجا را کلیک کنید.

تبلیغات رسانه های اجتماعی و تبلیغات دسترسی

به عنوان یک تبلیغ کننده، ممکن است بخواهید تبلیغات رسانه های اجتماعی را نیز به عنوان راه دیگری برای دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتر در نظر بگیرید. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی شامل صرف مقداری پول در پشت یک پست اجتماعی است که قبلاً انجام می‌شود، سپس تصمیم‌گیری جمعیت‌شناختی (جنسیت، سن، شعاع مکان، حتی علایق) و تعیین بودجه و چارچوب زمانی برای ارتقای خود. فیس بوک یکی از برترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تبلیغات است، اما بین تبلیغات اجتماعی و پرداخت به ازای کلیک تفاوت وجود دارد. در رسانه های اجتماعی، تبلیغ کننده برای نمایش ها هزینه می پردازد، نه کلیک ها.

  • فیس بوک: یک پست را تقویت کنید یا یک تبلیغ اجرا کنید

  • اینستاگرام: از یک پست حمایت کنید

  • توییتر: یک توییت را تبلیغ کنید

  • لینکدین: یک پست لینکدین را تبلیغ کنید

  • نکات بیشتر پرداخت به ازای کلیک

  • تبلیغات چندگانه را به صورت دسته‌ای طراحی کنید و تبلیغات را سریعاً به‌روزرسانی کنید تا از خستگی تبلیغات و کوری بنر جلوگیری کنید.

  • روزانه به اعداد کمپین خود نگاه کنید و در صورت نیاز، خلاقیت ها، پیشنهادها و کلمات کلیدی منفی را تغییر دهید تا نتایج را بهبود ببخشید.

  • از پیکسل های بازاریابی مجدد استفاده کنید تا تبلیغ خود را در سایت های دیگری که مشتریان احتمالی شما بازدید می کنند نشان دهند.

  • یک ویدیوی بازاریابی مجدد تهیه کنید و توضیح دهید که مشتری کسب و کار شما چگونه خواهد بود و یک گواهی نیز در آن قرار دهید.

  • از پیام‌های مخالف استفاده کنید (مثلاً اگر قیف شما احساسی است، ویدیوی شما باید منطقی باشد و برعکس).

  • بازاریابی مجدد با یک آگهی ویدیویی که نشان می دهد خرید محصول یا یکی از مشتریان شما چگونه است.

  • از چندین تنوع تیتر استفاده کنید و تقسیم A/B تبلیغات خود را آزمایش کنید.

اگر بدانید چگونه می توانید نتایج خود را به حداکثر برسانید، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک می تواند نقش مهمی در برنامه بازاریابی شما داشته باشد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا