چگونه می توان رتبه بندی موتور جستجو را بهبود بخشید

از آنجایی که موتورهای جستجوگر مانند گوگل در حال حاضر بیش از 8 میلیارد صفحه فهرست بندی می کنند ، گرفتن رتبه بندی موتورهای جستجو بالاتر دشوارتر شده است. یک عبارت جستجوی محبوب مانند “بازاریابی اینترنتی” را در Yahoo یا Google تایپ کنید و بیش از 8 میلیون نتیجه خواهید دید!

مگر اینکه وب سایت شما در دو یا سه صفحه اول باشد ، بعید به نظر می رسد بازدید کننده های زیادی را از موتورهای جستجو دریافت خواهید کرد.

بنابراین مدیر وب سایت چه کاری باید انجام دهد تا به وب سایت خود بهترین فرصت برای رتبه در موتورهای جستجو را بدهد؟

همه موتورهای جستجوگر کمی متفاوت عمل می کنند و الگوریتم هایی را برای رتبه بندی صفحات وب دائماً در حال تغییر می کنند ، اما این نکات را می توان هنگام برنامه ریزی ، توسعه یا بازاریابی وب سایت برای کمک به شما در رسیدن به این صفحه اول نتایج موتور جستجو اعمال کرد.

(1) کلمات کلیدی خود را با دقت انتخاب کنید

کنار گذاشتن زمان برای یافتن کلمات کلیدی خود بسیار مهم است. بهتر است قبل از تهیه وب سایت خود این کار را در مراحل برنامه ریزی انجام دهید ، اما بسیاری از ما بدون اطلاع از نحوه عملکرد موتورهای جستجو ، وب سایت را راه اندازی می کنیم ، بنابراین ممکن است خودتان در هفته ها یا ماه های بعدی این کار را انجام دهید.

سعی کنید عباراتی را انتخاب کنید که اغلب جستجو می شوند و در صورت امکان چند وب سایت رقیب دارند.

برای اطلاع از اینکه هر ماه یک کلمه کلیدی چگونه جستجو می شود ، یک کلمه کلیدی را در ابزار Keyword Google AdWords تایپ کنید.

این به شما می گوید چند بار کلمه کلیدی شما در ماه قبل (براساس موتورهای جستجوگر شریک Overture) جستجو شد و لیستی از کلمات کلیدی مشابه را برای شما فراهم می کند.

ابزار مفید دیگر برای کمک به شما در انتخاب کلمات کلیدی خود ، Word Tracker است. این ابزار به شما در انتخاب کلمات کلیدی کمک می کند و برای هر مجموعه از کلمات کلیدی بر اساس محبوبیت کلمات کلیدی (تعداد جستجو) و میزان رقابت به شما “KEI” می دهد.

اگر می توانید کلمات کلیدی خود را در مراحل برنامه ریزی انتخاب کنید ، ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که یک نام دامنه حاوی کلمات کلیدی خود پیدا کنید.

(2) صفحات خود را بهبود بخشید

پس از انتخاب کلمات کلیدی ، باید صفحات خود را برای این کلمات کلیدی بهینه کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد.

– اطمینان حاصل کنید که عنوان صفحه شما دارای کلمات کلیدی شماست.

کلمات کلیدی خود را در برچسب های متا لیست کنید. اکثر موتورهای جستجو دیگر از برچسب های متا استفاده نمی کنند ، اما برخی از آنها این کار را انجام می دهند ، بنابراین استفاده از آنها هنوز مفید است.

– سعی کنید مطمئن شوید که اولین متن قابل خواندن در صفحه شما حاوی کلمات کلیدی شماست

– مطمئن شوید که در بند اول صفحه شما کلمات کلیدی شما ذکر شده است

– از کلمات کلیدی خود در متن صفحه خود استفاده کنید – اما مراقب باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید. صفحه شما باید قابل خواندن باشد!

– از کلمات کلیدی خود بین برچسب های عنوان در صفحه خود استفاده کنید (اگر H1 خیلی بزرگ است ، برچسب های “H1” یا H2 / H3)

– کلمات کلیدی شما غالباً جسورانه یا کج کننده هستند

– اطمینان حاصل کنید که پیوندهای به هر صفحه در سایت شما دارای کلمات کلیدی برای هر صفحه هستند

– به همه عکسهای خود برچسب “ALT” بدهید و کلمات کلیدی خود را در اینجا قرار دهید – دوباره ، بیش از حد از آن خودداری نکنید

– سعی کنید برخی از کلمات کلیدی خود را در لینک های خروجی خود قرار دهید

(3) پیوند را شروع کنید

یکی از مهمترین معیارها برای گرفتن رتبه بندی خوب موتورهای جستجو ، تعداد بک لینکهایی است که از وب سایتهای مرتبط به وب سایت خود دارید.

کلمات کلیدی انتخاب شده خود را در یاهو یا گوگل تایپ کنید و 3 مورد از بهترین سایتهای ارسالی به شما را یادداشت کنید.

حالا برو محبوبیت جستجوگر پیوند URL های سه سایت برتر را در لینک دهنده در امتداد آدرس سایت خود قرار دهید.

به تفاوت بین سایت خود و 3 سایت برتر نگاهی بیندازید ، و این ایده ای را به شما می دهد که چند لینک به شما نیاز دارید تا بتوانید از موتور جستجوی بهتری برای این کلمات کلیدی استفاده کنید.

بهترین راه های بازیابی لینک به سایت شما عبارتند از:

– با نوشتن مقاله های مربوط به وب سایت خود و انتشار آنها در اینترنت

– پیوند متقابل با سایر وب سایتهای مرتبط

– ارسال به گروه های خبری و تالارهای گفتمان که به شما امکان می دهند امضای متصل به پست خود را بدست آورید (با URL خود در آن)

– سایت خود را به دایرکتوری ها ارسال کنید.

سعی کنید مطمئن شوید که متن پیوند (متن قابل کلیک) که به سایت شما پیوند دارد حاوی کلمات کلیدی شماست.

(4) اضافه کردن مطالب به طور مرتب

نکته دیگری که ممکن است متوجه شوید این است که وب سایت های دارای رتبه بالاتر دارای محتوای زیادی هستند.

به روزرسانی منظم وب سایت شما و اضافه کردن مطالب جدید همچنین به رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک می کند.

اگر وقت خود را برای ایجاد محتوای منحصر به فرد خود ندارید ، تعداد زیادی مقاله رایگان در دسترس است فقط “محتوای وب سایت رایگان” را در گوگل تایپ کنید و شما انتخاب 18 میلیون نتیجه را برای شما دریافت خواهید کرد!

برای بهبود رتبه خود ، مراحل 1 و 2 را در بالا دنبال کنید و مراحل 3 و 4 را مرتباً تکرار کنید.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا