دنیای وب

چگونه وب سایت خود را با شاخص Mobile-First Google رتبه بندی کنیم

گوگل شروع به انتشار اولین فهرست موبایل خود کرده است که نتیجه مستقیم یکی از بزرگترین تغییرات در رفتار کاربران است. این تغییر غیرمنتظره بود زیرا طی دو سال گذشته، نظرسنجی ها و تحقیقات نشان داده اند که دستگاه های تلفن همراه پنجاه و هفت درصد از کل ترافیک را تشکیل می دهند. این حرکت گوگل به این معنی است که وب سایت های موبایلی تنها از نظر رتبه بندی نسبت به وب سایت های دسکتاپ در اولویت خواهند بود. پس از تغییر کامل ایندکس، نسخه موبایلی وب سایت به نسخه اول تبدیل می شود. برای استفاده از این پیشرفت، موتورهای جستجو باید هوشیار باشند تا مطمئن شوند که وب سایت آنها برای موبایل طراحی شده است.

در زیر چند نکته مفید برای کارشناسان موتورهای جستجو وجود دارد که به آنها کمک می کند در اولین سال استفاده از تلفن همراه خود سود ببرند.

عملکرد خزیدن Google را بررسی کنید

هنگامی که وب سایت شما به اولین فهرست تلفن همراه تبدیل شد، از طریق کنسول جستجو یک اعلان از Google دریافت خواهید کرد. با این حال، باید بینش عمیق تری در مورد کار خزنده غول جستجو جمع آوری کنید. اگر داده های فایل لاگ را نظارت کنید، خواهید دید که چگونه ربات های موتور جستجو به سایت شما دسترسی پیدا می کنند. اگر متوجه شدید که فعالیت دستگاه های تلفن همراه بیشتر از رقبای دسکتاپ است، باید سعی کنید وب سایت خود را برای موبایل راحت تر کنید یا کاربران نهایی را در رقابت از دست بدهید. از آنجایی که گوگل تعدادی آزمایش انجام می دهد و داده هایی که به دست می آورید ممکن است غیرقابل اعتماد باشد، می توانید یک سرویس بهینه سازی موتور جستجو را استخدام کنید و از کارشناسان بخواهید که عملکرد وب سایت شما را به دقت بررسی کنند.

تولید محتوا برای موبایل

شرکتی با وب سایت ریسپانسیو در تهیه ارجاع همراه اول اهمیت کمتری دارد، بلکه در صورتی که محتوا به مخاطبان موبایل تحویل داده شود. اگر محتوای یکسانی در دستگاه های مختلف دارید، هیچ تضمینی وجود ندارد که رتبه وب سایت شما تغییر نکند. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که کلمات کلیدی نتایج متفاوتی را در رایانه‌های رومیزی و تلفن‌ها نشان می‌دهند. این بدان معناست که مشتریان در دستگاه های مختلف محتوای متفاوتی را انتظار دارند. برای تلفن های همراه و سایر دستگاه های تلفن همراه، باید محتوایی ایجاد کنید که به کاربران کمک کند به سرعت به اهداف خود برسند. می‌توانید برنامه‌های وب پیشرفته را در استراتژی محتوای تلفن همراه خود ادغام کنید تا تجربه سریع‌تری را برای مشتریان خود فراهم کنید.

سفر کاربران موبایل را بیابید

در دستگاه‌های تلفن همراه، دامنه توجه مخاطب حتی کوتاه‌تر از رایانه‌های رومیزی است. بنابراین، شما باید درک قوی از لحظه خرد داشته باشید. هنگامی که مخاطبان شما در یک دستگاه تلفن همراه هستند، معمولاً یک پنجره کوتاه برای تعامل با مشتری دریافت خواهید کرد. برای استفاده کامل از این فرصت، به یک استراتژی قدرتمند مانند استراتژی جستجوی صوتی نیاز دارید زیرا زمان مشخصی را هدف قرار داده اید. اگر تجزیه و تحلیل رفتار مشتری کار زیادی است، می‌توانید با خدمات یک آژانس سئو حرفه‌ای درگیر شوید، زیرا آنها ابزار و تجربه‌ای دارند که می‌توانند نتایج فوری را به شما ارائه دهند.

بهترین شیوه های سئو فنی را پوشش دهید

برای آماده شدن برای یک فهرست موبایل اول، باید بهترین شیوه های فنی SEO را دنبال کنید، یعنی:

  1. با وارد کردن robots.txt بررسی کنید که سایت شما یک سایت موبایل در کنسول جستجوی گوگل است. وب سایت شما باید یک “m” داشته باشد. تا یک وب سایت موبایل باشد

  2. ابرداده را مرور کنید تا ببینید آیا می‌توانید آن را بیشتر بهبود ببخشید تا CTR (نرخ تبدیل) بالاتری در دستگاه‌های تلفن همراه داشته باشید.

  3. یک تست سریع انجام دهید تا مطمئن شوید وب سایت شما کند نیست. در این صورت باید اقدامات مناسبی برای افزایش و تسریع سرعت انجام دهید.

شما نمی توانید داشتن یک وب سایت تلفن همراه را به تعویق بیندازید. بنابراین، با آژانس های متخصص سئو در تماس باشید و شانس خود را افزایش دهید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا