دنیای وب

کابوس کابلهای شبکه – آسیب به فیبر نوری

تلفن ساعت 7 عصر دوشنبه زنگ خورد. ما هم اکنون به بسته بندی نیاز داریم! سه طبقه از شبکه بیمارستان از کار افتاده بود. در آن زمان نمی دانستم ، اما کابل فیبر نوری 12 رشته ای تک حالته توسط خدمه کشش کابل از بین رفت. این تیم در حال نصب 12 الیاف زرهی جدید بود. یکی از مردان وسط مسابقه نردبان نداشت. به نظر می رسید این مرد کابل زره پوش را از زمین می کشد. دسته ای از حدود 20 کابل فیبر زره پوش از یک سوراخ دیواره بالای سقف بیرون می آمد. به نظر می رسد که الیاف جدیدی که کشیده می شوند در بالای بسته فیبر بزرگتر قرار می گیرند. همانطور که از موقعیت خود روی زمین می کشید ، کابل جدید را به پایین بر روی پرتو فعال می کشید. در حقیقت کتهای خارجی را می سوزاند. همه کابل ها می توانستند آن را تولید کنند ، به غیر از یکی در مرکز بسته نرم افزاری که چند لایه نبود. کابل زرهی جدید خیلی راحت از بین می رود.

این امر باعث اختلال در 3 طبقه در یک منطقه از بیمارستان شهر نیویورک شد. ما را برای تعمیر اضطراری فرا خواندند. همان شب توانستیم سریع آن را برطرف کنیم. دو روز بعد ما یک راه حل دائمی انجام دادیم. وقتی ما عیب یابی را شروع کردیم ، نمی دانستیم مشکل از کجاست. ما تازه فهمیدیم که گروهی شب قبل در مرکز داده کابل نصب می کردند. ما پرتوی لیزر را از طریق فیبر یکی از سر فیبرهای داخل مرکز داده پرتاب کردیم. به محض اینکه اطراف را نگاه کردیم مقداری نور داخل سقف دیدیم. در حالی که ما در نزدیکی سوراخ دیواره محل انبار فیبر بزرگتر از طریق قرمز روشن مانند یک درخت X-mas بررسی کردیم. ما مشکل را به این مکان اختصاص داده ایم. ما توانستیم مقدار مشخصی از سستی را بکشیم و وقتی آن را از روی دیوار بیرون آوردیم لیزر از الیاف بریده شده شلیک می کرد!

اخلاق این تجربه استفاده از تجهیزات مناسب به علاوه عقل سلیم است! قوانین اساسی فیزیک تضمین می کند که شما نباید کابلی را که برای مدت زمان طولانی با یک کابل دیگر یا شاید گروهی از کابل ها شسته شده و بدون فاجعه فشار داده اید فشار دهید. تعمیر این امر گران بود و وضعیت شرم آوری را برای پیمانکار ایجاد کرد. قبل از کشیدن فکر کنید!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا