کاستا بلانکا: چیزی برای کل خانواده

200 کیلومتر از کوستا بلانکا (ساحل سفید) از شهر دنییا در شمال تا پیلار دو لا هورادادا در جنوب امتداد دارد که یکی از محبوب ترین مناطق اروپا محسوب می شود. محبوبیت آن به دلیل سواحل شنی و زیبا و سفید بکر و دلپذیر با ساحلهای سنگی و سواحل سنگریزه و همچنین این واقعیت که اسپانیا در دهه 1960 بسیار ارزان بود ، هنگامی که اولین بار در پایان دیکتاتوری فرانکو افتتاح شد ، بسیار ارزان بود.

در سطح ، به نظر می رسد همه چیز تغییر کرده است ، اما این تنها در مناطق شلوغ توریستی Torrevieja در جنوب و Benidorm در بخش شمالی Costa Blanca صدق می کند.

اگر از نقاط پر سروصدا ساحلی و سرگرمی های 24 ساعته لذت می برید ، کاری بهتر از ماندن در Benidorm بسیار معروف نیست. شهری که با ساختمانهای خیره‌کننده و شکل خیره‌کننده همراه است ، با سرگرمی‌های زیاد برای سرگرمی کل خانواده ، از پارکهای آبی گرفته تا کلوپهای بین المللی در کلوپ های شبانه.

اگر از طرف دیگر شما آرامش ساکت و دور از عجله را ترجیح می دهید ، پس اقامت در استراحتگاه های کوچکتر در ساحل یا فقط در داخل خانه می تواند جذاب باشد و این یک تجربه کاملاً متفاوت از گفتن Benidorm است. این مانع از بازدید شما برای دیدن برخی از جاذبه های داخل و اطراف مناطق بزرگ گردشگری نمی شود ، بنابراین اگر برخی از اعضای خانواده می خواهند به دنبال یک تجربه هیجان مانند پارک آبی در کوههای پشت بنیدور باشند ، پس از طی کردن تنها 30 دقیقه با شهرهایی مانند موریرا فاصله دارند.

با پشتوانه باشکوه کوههای برنیا و مونتاگو ، روستاهای جذاب اسپانیایی را خواهید یافت که در آن زمان قرن ها ثابت مانده است.

فراوانی گیاهان با خشکسالی Costa de Almeria در جنوب مغایر است. تولید انگور ، پرتقال ، لیمو ، انجیر ، زیتون و بادام یک راهنمای عالی و بسیار ارزان برای خرید است. نارنجی اواخر والنسیا شاید شیرین ترین پرتقال تا به امروز باشد ، مطمئناً در ماه دسامبر تا مارس هنگام برداشت.

چرا اجاره ویلا در کاستا بلانکا؟

تعطیلات ویلا در کاستا بلانکا علاوه بر کشف آنچه در آن نزدیکی وجود دارد ، جذاب استراحت خود را در کنار استخر خود انجام می دهید.

آب و هوای شگفت انگیز – سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که شبه جزیره موریرا ، جاوا و دنیا در کوستا بلانکا “یکی از ایده آل ترین اقلیم زیست محیطی در جهان” است. این آب و هوای کوچک در زمستان نیز جذاب است.

دمای هوا گرم – دریا در خارج از کاستا بلانکا گرمتر از Costa del Sol است که توسط دریای آتلانتیک خنک می شود. معمول است که شنا در دریا بین سپتامبر و دسامبر است.

ساحل بزرگ – خط ساحلی بین Altea و Denia یکی از دیدنی ترین و دیدنی ترین مناطق جنوب اسپانیا است.

قایقرانی بزرگ – موریرا یکی از زیباترین مورها در کوستا بلانکا دارد. برخی از سواحل غیر قابل دسترس را می توان با دوچرخه اسکی یا قایقرانی جستجو کرد.

اتصالات آسان – فرودگاه های آلیکانته و والنسیا در این منطقه انجام می شوند ، هر دو در حدود یک ساعت با موریرا ، کالپه و یاف فاصله دارند. بزرگراه در امتداد کاستا بلانکا می گذرد و تا شمال اروپا امتداد می یابد – Moraira تا Calais ، یک رانندگی آسان 18 ساعته.

مکان های شگفت انگیز در کاستا بلانکا

1) گوادالست

روستای گوادالست در جاده CV-70 و 25 کیلومتری Altea واقع شده است. این روستای کوچک با اشغال یکی از خیره کننده ترین مکان های اسپانیا ، به طرز ناخوشایندی در بالای کوه گرانیتی شناور می شود و منظره ای شگفت انگیز را در دره حک شده از رودخانه این روستا به وجود می آورد.

رسیدن به گوادالست از طریق جاده پیچ در پیچ که از آن بالا می رود ، از طریق روستای پلوپ تقریباً به اندازه مکان دهکده خیره کننده است ، اما نمایش های خیره کننده باعث می شود رانندگی حتی برای عصبی ترین مسافر نیز ارزش داشته باشد!

پس از رسیدن به گوادالست ، می بینید که چرا مورها ، که استحکامات خود را برای دفاع از منطقه ساخته اند ، این مکان را به عنوان یک سایت مهم استراتژیک در نظر گرفتند.

برخی از این استحکامات مورد حمله قرار نگرفتند و امروزه بسیاری از بقایای آنها دیده می شود ، اگرچه در قرن هجدهم در طول جنگ جانشینی اسپانیا بمباران شدند.

با این حال ، بنایی که در بیشتر کارت پستالها مشاهده خواهید کرد برج ناقوس رنگ سفید در Penon de la Alcala است که به نظر می رسد به صورت کوه چسبیده است.

رسیدن به روستای قدیمی و قلعه از طریق تونلی حک شده از صخره جالب است و وقتی به انتهای دیگر رسیدید و خانه های قدیمی را مشاهده کردید ، به نظر می رسد که شما به دوره دیگری کوچ کرده اید.

Guadalest دارای موزه های زیادی است ، بنابراین می توانید در مورد تاریخچه آن ، مغازه های صنایع دستی کوچک و مکان هایی که می توانید برای بازدید خود از آنها یک کالای تبلیغاتی بخرید اطلاعات بیشتری کسب کنید. بازدید از طریق تونل به دهکده فقط چند یورو هزینه دارد و قطعاً ارزش آن را دارد زیرا تور قلعه (از ساعت 10 صبح) در سیاه چال (از نظر بچه ها عالی است) می رود و از مسیرهای سنگفرش عابر پیاده و نقاط دیدنی چشم اندازهای عالی را در سراسر دره ارائه می دهد.

جمعیت 20000 نفری آن اکنون کاملاً به گردشگری اختصاص دارد و به همین دلیل برخی از بهترین موزه های منطقه در اینجا هستند. اگر می خواهید وقتی زمین به شدت از آن دفاع می شود به دنیای دیگری منتقل شوید ، سفر به روستای گوادالست را از دست ندهید!

همچنین ، در حالی که در منطقه هستید ، از آبشارهای مجاور که در زیر ذکر شده است بازدید کنید.

2) آبشار نیاگارا در Callosa d’En Sarrià

Callosa d’En Sarria با ماشین 30 دقیقه با Teulada – Moraira فاصله دارد. سفر آنجا تجربه به خودی خود است. مزارع وسیع درختان نارنج از هر دو طرف مسیر را دنبال می کنند. اما جذابیت ویژه Callosa d’En Sarria در زیبایی پارک طبیعی آن معروف به Fonts d’Algar نهفته است و از آن به عنوان “Fonts de Fonts” (همه چشمه های چشمه) نام برده شده است.

فاصله از کالوسا فاصله تا فونت های دو آلگر خیلی طولانی نیست و همه به خوبی مشخص شده اند. وقتی کالوسا را ​​ترک می کنید ، می توانید کانال ها و حومه سبز پر جنب و جوش را در پارک طبیعی در سمت راست دره مشاهده کنید.

بسیاری از چشمه های کوچک که در آبشارهای باشکوه و دریاچه های کوچک ادغام می شوند ، راه راههای Dalgar را تشکیل می دهند. در اینجا می توانید مسیرهای زیادی را برای کشف منطقه و دیدن استخرهای طبیعی حک شده از آبشارهای معروف پیدا کنید. در تابستان ، بازدید از چشمه ها گزینه مناسبی برای یک روز در ساحل است ، زیرا دمای آب در دمای 18 درجه سانتیگراد یک طراوت تازه را فراهم می کند و همیشه می توانید یک مکان سایه دار پیدا کنید. بنابراین لباس شنا را فراموش نکنید.

از دیگر جاذبه های این پارک موزه محیط زیست و مهد کودک است که توسط کانال های آبیاری در چشمه ها آبیاری می شود.

3) الچه

الچه از نظر جمعیت و منابع سومین شهر بزرگ در منطقه والنسیا است. قدم زدن در خیابان های شهر ، یک مرکز تاریخی جالب را نشان می دهد ، و یک شاهد خاموش از گذشته باشکوه آن. در بین قرن هشتم و نهم ، شهر آندلس با دیوار آندلس در سال 1265 بر فراز مسیحیان قرار داشت. با این وجود ، در دو کیلومتری جنوب شهر کنونی محل اصلی آن ، لا الکودیا ، معروف به هلیکه است. از دوره نوسنگی تا دوره گوتیک بطور مداوم سکونت داشت. شهرک ابتدایی به شهر هلیکه ایبری تبدیل شد. فرهنگ ایبری این شهر شاهد عصر طلایی بود ، زیرا مجسمه هایی مانند Dama d’Elx را تولید می کرد. شهر ایبری در سال 209 قبل از میلاد رومی بود و در قرن اول پیش از میلاد به آن عنوان Colonia Iulia Ellis Augusta داده شد. این گذشته با شکوه به دلیل قرار گرفتن در بزرگترین نخلستان اروپا با همه عناصر متمایز یک شهر جوان و پر جنب و جوش با چشم اندازی منحصر به فرد در تضاد است. سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) اعلام کرده است که این نخل ، میراث فرهنگ کشاورزی اندلس ، یک میراث جهانی است.

شب 13 آگوست ، نیت دو آلبا ، یکی از جشن هایی است که اهالی شهر الچه مشتاقانه مشتاقانه منتظر آن هستند. صدها آتش بازی در تگرگ از رنگ و صدا ، آسمان را روشن می کند.

4) بازدید از شهر والنسیا.

والنسیا ، پایتخت منطقه ای ، یک ساعت و نیم با شمال با Moraira فاصله دارد. در مرکز شهر قدیمی سرگردان شوید و از لونگا ، بازار مرکزی ، کلیسای جامع ، کلیسای جامع پالائو ، کلیسای مارکز دو آگواس ، سرانوس و برج های کوارت بازدید کنید. در خیابان Calle Colon گشت و گذار کنید و در آنجا بهترین فروشگاه های مارک مد اسپانیا را پیدا کنید که ارزان تر از انگلستان هستند. با پیاده روی به Mercado Central ، Plaza de Mercado ، جایی که شیشه Art Nouveau و بازار مقطع را با بیش از 1000 غرفه مشاهده خواهید کرد ، همه چیز را از مارماهی زنده و تخم شترمرغ به سبزیجات و پنیر بفروشید. بدون گرفتن نمونه پاللا ترک نشوید.

بازدید از شهر آینده هنر و علوم ، Calle Arzobispo شهردار 14. پیاده روی را فراموش کرده ام: شما به اندازه کافی انجام داده اید. یک تاکسی انتخاب کنید و برای طراحی قطره فک توسط سانتیاگو کالاتراوا آماده شوید. این مجموعه دارای یک افق افقی مانند کلیساهای سفید شده است و دارای نمایشگاه های تعاملی ، سینمای Emacs ، گالری ها ، یک سالن کنسرت ، یک موزه علمی ، یک پارک اقیانوس شناسی و بزرگترین حوضه آب اروپا است.

5) نزدیک شدن به طبیعت.

با رانندگی کوتاه از بنیدورم ، پارک طبیعی Serra Gelada (یخچالهای طبیعی) که یک منطقه ناهموار در سواحل است که بیش از 300 متر از بنیدورم ، آلفاس دل پی و آلته بالا می رود.

در حالی که در این منطقه هستید ، ممکن است بخواهید سفری زیبا را به سمت فلات پارک ملی کوه برنیا برپا کنید که پس از آن به شما امکان می دهد بدون نیاز به کوهنوردی ، قدم بزنید در کوه و حتی در میان غار طبیعی.

6) قطار لیمو را بگیرید

این بدان معنی نیست که شما برای لذت بردن از کاستا بلانکا به ماشین نیاز دارید. راه آهن باریک و جذاب وجود دارد که “قطار لیمون” نام دارد و همه راه را از آلیکانته تا دنیا تکان می دهد ، با توقف در همه شهرهای بزرگ ، فقط باید امتحان کنید.

آنها به دلیل داشتن منظره ای کاملاً متفاوت از حومه شهر ، به دور از جاده های اصلی ، ارزش خود را دارند و می توانند بسیار هیجان انگیز باشند زیرا در میان تونل ها و پل ها غرق می شوند. اما همچنین ارزش دارد که برای یک روز دور در شهر ، قطار را به آلیکانته برسانید – این یک شهر چشمگیر و پر جنب و جوش است که دارای یک آبشار جذاب است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا