دنیای وب

کتاب جدیدی که نگاهی صادقانه و طنزآمیز به انتقال شغل به سمت کارآفرینی ارائه می دهد

ژیزل اوبین نگاه صادقانه ای به معنی تغییر شغل در میانسالی و اینکه شخصاً سعادت خود را چگونه پیدا کرده ارائه می دهد. In Transit راهنمای گام به گام معمولی شما برای ژانر کتاب موفق نیست ، بلکه یک داستان واقع بینانه ، احساسی و در نهایت کثیف اما راضی کننده از چگونگی کشف یک زن از آنچه می خواهد با بقیه زندگی خود انجام دهد ، ارائه می دهد. خوانندگان در این صفحات همدردی ، امید و ایده هایی برای پیشرفت شغلی خود پیدا می کنند.

ژیزل اوبین زنی است که قلب من را دنبال می کند. او فشارهای دنیای شرکت ها را می دانست و وقتی کارش به پایان رسید ، به جای احساس ناامیدی و بیکاری ، این فرصت را برای گرفتن وقت مرخصی از کار و صرف وقت برای بازآفرینی خود ، در تلاش برای یافتن این موضوع دانست. این که آیا او می خواهد در دنیای شرکت ها ادامه یابد یا خود اشتغالی داشته باشد. در ابتدا ، او نمی دانست اگر یک کارآفرین شود چه کاری باید انجام دهد – چه نوع شغلی می تواند شروع کند؟ در بعضی مواقع ، او احساس بازگشت به یک کار عادی با فرصت های مختلف در حال ظهور می کرد ، اما هر بار احساس می کرد روحیه اش بر خلاف این ایده بالا می رود ، بنابراین انتقال خود را به کار آزاد ادامه داد ، یا به قول خودش “شما تنها هستید و با آن موفق باشید! “

هر کسی که در دنیای شرکت کار کرده است ، استرس ناشی از آن ، خواسته های ناشی از هر جهت و اشتیاق عمومی به همه را می داند. اگرچه من هرگز به شغلی مانند ژیزل نرسیدم که مجبور شدم زیاد سفر کنم ، اما می توانم کاملاً با ناامیدی دائمی او در تلاش برای همگام شدن با ارتباط با مردم در جهانی ارتباط برقرار کنم که هرگز ارتباط برقرار نمی کند:

“پروازهای طولانی بهترین است. من كابین اطراف خود را كاملاً كوچك كرده ام ، صفحه نمایش خود را بزرگنمایی كرده ام. این چهار ساعت و نیم در هوا مانند هشت ساعت در دفتر است. هرجای دیگری كه می توانید لذت ببرید از آن محافظت می شود از طریق تماس های تلفنی ، ایمیل ها و پیام های فوری که به پایان نمی رسد و راه های دیگر برای رسیدن به شما؟ امیدوارم روزی که تلفن های همراه و دسترسی به اینترنت را در همه پروازها اجازه می دهند روزی است که من مسافرت خود را متوقف کنم. “

علاوه بر این ، زندگی شرکتی ژیزل به قدری شلوغ و پر از سفر بوده است که بندرت اوقات برای خود وقت دارد. او اذعان می کند که به سختی زندگی شخصی و هیجانی دارد و غم و اندوه همیشه با احساس شوخ طبعی سرکوب می شود ، مانند وقتی که اظهار نظر می کند: “شما می دانید که وقتی هیجان سالادی است که در ترمینال فرودگاه بریزد به شدت به زندگی احتیاج دارید.” حتی آخر هفته ها پر از عمل بود:

“من نمی توانستم به هیچ وجه پیشرفت نکنم ، مگر اینکه تنها بازی کنم در حالی که هیچ کس دیگری در آن حضور نداشت. تنها زمان حرکت به جلو آخر هفته یا نیمه شب بود. البته ، مطمئناً آن روز در بازی عقب افتاده پیروز می شدم ، اما در جبهه های دیگر گم شده است. “مانند خواب ، روابط و سلامتی به نام چند مورد.”

سپس شرکتی که در آن کار می کند به طور ناگهانی فروخته می شود و به وی این امکان را می دهد که در شرکت جدید بماند یا فرصتی برای انتخاب بیکاری یا بهتر است بگویید تعطیلات یک ساله برای کشف مجدد خود و رفتن به سمت خود اشتغالی. با انتخاب مورد دوم ، ژیزل رابطه خود را با دوست پسرش دوباره برقرار می کند ، به اروپا سفر می کند ، در کلاس ها شرکت می کند و به خاطر می آورد که چه چیزی فقط برای سرگرمی است – همانطور که وقتی او و خواهرش پدر و مادر خود را با آمدن به صبحانه با لباس خواب شگفت زده کردند ، اتفاق افتاد – و سرانجام ، او دقیقاً کشف می کند که می خواهد چه شکلی باشد. بقیه زندگی عملی و شخصی اش.

تماشای گذر از ژیزل در این مرحله برای من خارق العاده بود. پس از سالها حضور در دنیای شرکت ، او تا حدی به یک معتاد آدرنالین شباهت داشت و دائماً به همستری در مغز خود اشاره می کرد که متوقف نخواهد شد اما همیشه باید مشغول ، برنامه ریزی ، برنامه ریزی و دانستن موارد بعدی باشد. او می داند که باید بیاموزد و در لحظه بماند ، اما مانند بسیاری از ما ، گفتن این کار آسان تر از انجام است ، و به طور خاص چرا من و بسیاری دیگر با داستان او ارتباط برقرار می کنیم.

کتابهای زیادی در مورد چگونگی کارآفرینی و ایجاد تجارت شخصی خود از پایه نوشته شده است ، اما تعداد کمی از آنها از منظر شخصی در این باره بحث می کنند. “در حمل و نقل” بیشتر شبیه یک کارآفرینی درمانی است که در آن ناامیدی و احساسات روزمره یک زن را هنگام حرکت در حرفه خود می بینیم – گویی که در حال مشاهده یک نمایش واقعیت در مورد کارآفرین شدن هستیم. ژیزل همه چیز را با طعنه و شوخ طبعی تحریک می کند که باعث خنده خوانندگان می شود ، و در پایان انگیزه خود را برای دنبال کردن آرزوهایشان ایجاد می کند.

اگر آماده هستید که به یک کار مستقل بپردازید یا هر تغییر عمده دیگری در زندگی ایجاد کنید ، در این صفحات روح خوبی پیدا خواهید کرد که می فهمد کجا هستید ، حتی اگر این کار را نکنید کجا می خواهید بروید و چه کسی می تواند نشان دهد شما چگونه به آنجا رسیدید برای یک حرفه و تجربه تغییر زندگی آماده شوید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا