بازرگانی

گلیم در گبه؟

گلیم بهتر است یا گبه؟
شاید این سوال را در ذهن داشته باشید که کدام یک از گلیم ها برای خانه ما یا گبه مناسب است؟ این یک سوال دشوار است ، زیرا هر دو فراز و نشیب های خود را دارند. Glim و Gabbeh هر دو شکل منحصر به فردی دارند و انتخاب بین این دو شکل بسیار دشوار است. مردم اغلب با خرید گلیم و گبه دکوراسیون بخشی از خانه خود را تغییر می دهند. به عنوان مثال اگر خانه ای بزرگ و مدرن دارید و می خواهید بخشی یا اتاقی از خانه خود را به روشی سنتی تزیین کنید ، بهترین گزینه ها برای شما گلیم و گبه است. در این مقاله ، نگاه ساده تری به روش های گلیم و گبه خواهیم داشت تا انتخاب شما آسان تر شود. با ما بمان.
گبه از شکل و رنگی سنتی و سنتی برخوردار است.

گبه چیست؟
گبه نرم ترین و طولانی ترین فرش ایرانی است. طول موهای گبه تا یک اینچ طول دارد و شما در هنگام راه رفتن روی آن احساس راحتی خواهید کرد. در این نوع فرش چربی بیشتری وجود دارد. گبه دارای اشکال و رنگ ها و رنگ های سنتی است و اغلب از زمین و از پشم طبیعی با موهای بز بافته می شود.
گبه بافی کجاست؟
گبه عمر طولانی دارد و یکی از دلایل انتخاب این فرش عمر نسبتاً طولانی وی است. گبه ها را قبایل جنوبی در قدیم می ساختند و با دست می ساختند ، اما اکنون مدل هایی با دستگاه های پیشرفته ساخته شده اند.
رنگ گبه از رنگ های طبیعی و مصنوعی استفاده می کند

گبه چه نوع رنگی است؟
در قدیم ، رنگ پشم گبه طبیعی بود ، به معنی سفید ، قهوه ای ، سیاه. با گذشت زمان ، بشر استفاده از رنگ های طبیعی را آموخت و گابیون ها به رنگهای مختلف رنگ آمیزی شدند. امروزه گبه فقط در رنگ های طبیعی موجود است اما در بیشتر آنها از رنگ های مصنوعی استفاده می شود و گبه در انواع رنگ ها عرضه می شود.
کتاب معمولی چیست؟
گبه یکی از جذاب ترین مناطق خرید است. گبه دستبافتی پیدا نخواهید کرد که همان باشد ، زیرا بافنده می نشیند و هرچه بخواهد می بافد. اما راههای مختلفی برای اتومبیلرانی ها وجود دارد و در حال حاضر ، به دلیل علاقه زیاد به رنگ های شاد ، از گونه های با رنگ شاد اغلب در خانه ها استفاده می شود.
اندازه گبه چقدر است؟
گبه در اندازه های مختلف بافته می شود و انتخاب سایز به محلی که ترجیح می دهید بستگی دارد. می خواهید در اتاق خواب کجا بروید؟ آشپزخانه؟ حیاط؟ شما همچنین ابعاد را بر اساس محیطی که می خواهید برای فرش انتخاب کنید.
گلیم چیست؟
آرامش و زیبایی بیش از هر زمان دیگری برای انسان مهم است. به عنوان مثال ، مردم اولین گلیم را در سالهای 2500 قبل از میلاد ساختند. گلیم نوعی فرش بافته شده است که نه تنها از پشم و مو بز ساخته شده و سپس نخ پنبه ای به آن اضافه می شود. رنگ طبیعی پاها بافت سنتی گلیم است اما نخ های مصنوعی و رنگ های شیمیایی در بافت گلیم گنجانده شده است و بسیاری از شرکت ها از نخ BCF برای بافت گلیم نیز استفاده می کنند و بهترین کیفیت را برای افراد فراهم می کنند.
اسکناس استاندارد چیست؟
پارچه های ترمه ، گل های داوودی ، گل ها ، حیوانات و انواع الگوهای ارائه شده توسط طبیعت اغلب برای گلیم استفاده می شود. اما از الگوهای هندسی مانند لوزی ، مربع ، مثلث و شش ضلعی اغلب در گلیم استفاده می شود.نوع بافت گلیم:
گلیم بافی سه نوع دارد:
گلیم بافته شده ساده
او برنامه ای ندارد و برنامه هایش از قبل مشخص نیست. این نوع گلیم معمولاً شکل هندسی دارد.
گلیم با نقش برجسته:
پشت ساده و شکلی برجسته یا ظریف دارد.
هاینگو:
این نوع گلیم معمولاً از منطقه آذربایجان و ایل شاهسون است اما در کرمان و کردستان بافته می شود. لاک کیلاک هیچ شکلی نیست و با تخیل بافنده تولید می شود.
چگونه گلیم درست کنیم؟
گلیم در اندازه ها و شکل های مختلف بافته می شود و به عنوان بالش ، فرش ، پشت و پفک برای تزئین استفاده می شود.

از گبه برای تزئین استفاده می شود
امروزه استفاده از مبلمان سنتی در دکوراسیون بسیار رایج است و هر خانه حداقل دارای یک وسیله است که فضا را به روش های سنتی و قدیمی مانند فرش ، تخت ، رادیو و تکیه گاه درست کرده است. دکوراسیون مدرن و مینیمالیستی اکنون بسیار محبوب شده است و می توان گبه را با تمام این تزئینات سازگار کرد.
اگر آرایش شما کوچک و ساده است ، می توانید از سایه هایی با ظاهری خنثی و با رنگ های روشن و شفاف استفاده کنید و سبک خود را به رخ بکشید. همچنین می توانید از قوانین رنگ استفاده کنید و دکوراسیون خود را سبک و آرام کنید و با رنگ های روشن و سیر جلوه خاصی به خانه خود ببخشید. استفاده از پفک به تزئین خانه شما نیز کمک می کند.
شما می توانید پاف طرح گبه خود را بخرید و نقش فرش خانه خود را در مناطق مختلف خانه ادامه دهید. به عنوان مثال ، اگر همه موارد خاکستری و سفید هستند ، می توانید یک گبه قرمز یا نارنجی بخرید و یک پفک به همان شکل در کنار آن قرار دهید. علاوه بر جلوه ای که به طراحی خانه شما می بخشد ، به فضا نیز نزدیکتر است.
استفاده از گلیم در دکوراسیون
قالیچه؛ شما در کشورهای دیگر جهان مستقر شده اید ، اما یک پوند دکوراسیون خانه نیمکره شرقی را حرکت می دهد. پارچه های مختلف و زیبایی از گلیم بافته می شود و هر سلیقه ای شکل مورد علاقه خود را پیدا می کند. برای تزئین کف ، مبل ، پف ، راهرو ، پله ، دیوار و بالش می توانید از گلیم استفاده کنید. همانطور که می بینید ، استفاده از پوند محدودیتی ندارد و دکوراسیون و زیبایی خانه مهم است.
مقایسه گلیم و گبه

گلیم در گبه خریداری کنید؟
پس از در نظر گرفتن نکات جالب در مورد گلیم و گبه و کسب اطلاعات لازم ، به سوال اول برمی گردیم: آیا باید گلیم بخریم یا گبه؟ بیشتر این انتخاب به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. الگو و شکل گلیم و گبه تفاوت چندانی ندارد ، اما آیا شما باید نوع شکلی را که دوست دارید پیدا کنید؟ الگوی هندسی ، الگوی طبیعی یا اندازه آجر؟

ببینید چه رنگ هایی در طراحی خانه شما وجود دارد
سپس متوجه خواهید شد که تم رنگی خانه شما با گلیم یا گبه مطابقت دارد. اگر فضای خانه شما پر است و دارای تنوع رنگی است ، استفاده از یک فرش در اندازه کامل به شما توصیه نمی شود و نیاز به یک زیرانداز با رنگ های نود رنگ دارید.
قرار دادن گلیم در دکوراسیون که دارای بافتی مشترک است بسیار آسان تر است. به عنوان مثال ، اگر دیوار آویز دارید و از گلیم استفاده می کنید ، بهتر است گلیم را جلوی مبل ها قرار دهید.

همانطور که در بالا ذکر شد ، اگر طرح یا طرح شما عالی است ، بهتر است بر روی طرح فرشته خود تمرکز کنید.به عنوان مثال ، یک مبل گلدار با گبه یا کف آجر نگذارید. استفاده از گلیم یا گبه محدودیتی ندارد. می توانید از گبه در زیر میز ناهار خوری ، بین مبل ها ، درها ، راهروها ، حصیر یا پاسیو ، زیر تخت و وسط آشپزخانه استفاده کنید.
گبه و گلیم اشکال و نقش های مختلفی دارند. هنگام خرید حوصله داشته باشید ، به دقت به همه مدل ها نگاه کنید و عجله نکنید ، زیرا این گزینه هر روز پیش روی شماست و یک انتخاب عالی است و نباید زیاد کار کنید. هنگام خرید ، فراموش نکنید که بودجه خود را بررسی کنید و انواع عملکردها و قیمت ها را بررسی کنید. گبه و گلیم دست ساز برچسب قیمت بالاتری نسبت به مدل های ماشینی دارند و همچنین دارای برچسب قیمت بالاتری هستند. اما اگر نیازی به بافتن دستی ندارید ، گبه و گلیم های ماشینی از کیفیت و تنوع بالایی برخوردار هستند و به بودجه کمی نیاز ندارند.
بعضی از افراد وقت و حوصله خرید مستقیم ندارند و ترجیح می دهند گلیم یا گبه را از اینترنت سفارش دهند. وب سایت ما نیز برای این مشکل راه حلی دارد. برای سفارش انواع گبه ، فرش ، عتیقه جات و انواع مختلف مدل ، به وب سایت ما مراجعه کرده و از توزیع محصول بازدید کنید.

www.neginhelal.com

منبع:
منبع در وب سایت گلیم در گبه؟

| www.neginhelal.com.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا