دنیای وب

یادگیری به کمک بازی: در نگاه اول اهمیت آن

گیمیفیکیشن کاربرد مکانیک بازی برای عناصر غیر بازی برای بهبود بهره وری در محیط کار، مشارکت کارکنان و به ارمغان آوردن بهترین نتایج برای کسب و کار است. در عصر مدرن، یادگیری بازی‌سازی شده بیشتر از نظر فناوری هدایت می‌شود و منجر به ظهور صنایع بسیاری شده است که آموزش را به عنوان یک سرگرمی و سرگرمی ارائه می‌دهند. رویکرد یادگیری بازی‌سازی شده به آن‌ها کمک می‌کند تا در برنامه‌های آموزشی که آن‌ها را خسته‌کننده می‌دانند، بیشتر شرکت کنند. برای مربیان، توانایی استفاده از گیمیفیکیشن به عنوان یک استراتژی برای بهبود آموزش و ارزشیابی را افزایش می دهد. در نتیجه باعث ارتقای خودسازی و تشویق دانش آموزان با اعطای نمره، امتیاز و نمرات بالا می شود.

روش های اثبات شده گیمیفیکیشن

آموزش کارکنان

یادگیری و بازی‌ها اغلب با شیوه‌هایی مرتبط هستند که برای حمایت از آموزش کارکنان، به‌ویژه در زمینه‌های فروش، آموزش رعایت و موارد دیگر طراحی شده‌اند. امروزه، متخصصان بازاریابی به دلایل مختلف علاقه و رشد زیادی را در استراتژی‌های گیمیفیکیشن تجربه می‌کنند. اول اینکه اکثر متخصصان بازاریابی ذاتاً بسیار رقابتی هستند و این واقعیت به درک و تعهد آنها منجر می شود. دوم، خرده فروشان بیشتر درگیر یادگیری مبتنی بر بازی هستند و عملکرد خود را از طریق برندسازی و پاداش نظارت می کنند. کارکنان در شرح وظایف خاص می توانند از مشارکت فعال در تجارب یادگیری گیمیفی بهره ببرند که شامل موارد زیر است:

  • شناخت محصولات جدید در یک محیط آموزشی جدید.

  • تایید تکمیل آموزش آنلاین

  • ارزیابی گزارش پیشرفت به تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا و همچنین تغییرات بازار کمک می کند.

  • دانش آموزان را تشویق کنید تا بیشتر در یادگیری مبتنی بر بازی شرکت کنند و دانش و مهارت های خود را در مورد محصول افزایش دهند.

آموزش کارکنان

گیمیفیکیشن مبتنی بر دانش آموز برای کارمندان جدید و برنامه های شغلی بسیار محبوب شده است. کارمندان جدید از شروع کار جدید خوشحال هستند، بنابراین تشویق آنها به شرکت در برنامه های آموزشی و بهبود تجربه یادگیری بسیار مهم است. گیمیفیکیشن برای یادگیری آنلاین استفاده می شود که در آن کارمندان جدید در زمان کسب موقعیت جدید درگیر هستند. کارکنان با توجه به مسئولیت های جدید خود و ارتباط با همسالان و مدیران از طریق بازی ها و تعاملات اجتماعی، در مورد محیط جدید محل کار اطلاعات کسب می کنند.

بازاریابی رویداد

گیمیفیکیشن همچنین برای کمپین های بازاریابی رویدادی معرفی شده است که در آن برنامه هایی برای اطلاع رسانی به کارمندان در مورد محصولات و خدمات موجود است. مربیان مواد آموزشی را تهیه و توزیع می کنند و آموزش آنلاین را برای دستیابی به مخاطبان گسترده و متنوع ارائه می دهند. استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی علاقه دانش آموزان را افزایش می دهد و تجربه آنها را لذت بخش تر و جذاب تر می کند.

یک برنامه یادگیری متمرکز بر فروش شامل ساخت یک بازی از یادگیری مرتبط با یک محصول یا خدمات جدید است. گیمیفیکیشن به شناسایی نحوه یادگیری دانش آموزان جدید در مورد محصولات جدید، بهبود مهارت های خود و به اشتراک گذاری اطلاعات بیشتر کمک می کند. یادگیری بازی سازی شده شامل ترکیبی از تعاملات یادگیری رسمی و غیررسمی است که به موفقیت، موقعیت شغلی و شناخت هر دانش آموز کمک می کند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا