بازرگانی

یک بررسی جامع از نحوه کارکرد چیلر + نحوه عملکرد چیلرهای جذبی و فشار

نحوه کارکرد چیلر
مکانیسم کار و چیلر چگونه کار می کند؟ چگونه این کار انجام می شود؟ دستگاه های برودتی به طور گسترده ای در سیستم های برودتی در سازه ها و پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بسته به نیاز و نحوه استفاده ، چیلرها در مدلهای مختلف بصورت چیلرهای فشار و جذبی طراحی و تولید می شوند.
مکانیسم عملکرد و عملکرد کولرها این ماده بر اساس تبخیر و تقطیر مبرد ساخته شده است. به عبارت دیگر ، مکانیزم عملکرد کولرهای فشار بر اساس چرخه تبرید تحت فشار است. همچنین فرآیند خنک سازی و خنک سازی توسط چیلرهای جذبی از طریق چرخه تبرید جذبی انجام می شود.
قطعات و لوازم جانبی مختلف در مکانیزم عملیات خنک کننده فشار و مکش شرکت و همکاری می کنند. بر این اساس ، چهار جز the کمپرسور ، اواپراتور ، شیر انبساط و کندانسور برای انجام چرخه تبرید تحت فشار در کولرهای فشار مورد نیاز است. اما اجرای چرخه تبرید جذبی در چیلرهای جذبی نیاز به اجزایی مانند ژنراتور ، جاذب ، واحد تبخیر و واحد چگالی دارد.
زودپز چگونه کار می کند؟
نحوه کار و نحوه کارکرد چیلر فشرده سازی با فشرده سازی خنک کننده کمپرسور آغاز می شود. واحد فشرده سازی دستگاه ضمن فشرده سازی و فشرده سازی مایع خنک کننده ، آن را با فشار زیاد به سایر قسمتهای سیستم منتقل می کند.

شایان ذکر است که پس از فشرده سازی ، خنک کننده در داخل کندانسور ، اواپراتور و شیر انبساط دستگاه حرکت می کند.

خنک کننده موجود در اواپراتور در اثر تبادل با آب یا هوا گرما را از دست می دهد. گرمای تولید شده توسط این فرآیند توسط کندانسور هوا یا آب پخش می شود و پس از خنک و خنک کننده مبرد ، آن را برای مصرف به دستگاه های دیگر منتقل می کنیم. چیلرهایی که برای چیلرهای تحت فشار استفاده می شوند ، بیشتر چیلرها r22 یا r134a هستند.
واحدهای فشرده سازی یا کولرهای گازی اغلب در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند. چیلرهای سانتریفیوژ ، اسکرو ، اسکرول و پیستون از انواع متداول کمپرسورهای مورد استفاده در شاسی این مدل برای سیستم های تهویه هستند. کمپرسور مناسب برای سیستم با توجه به نوع استفاده و ظرفیت انتخاب می شود.
کندانسورها کولرهای فشار در دو نوع کندانسور هوا و کندانسور آب تولید می شوند. کندانسور چیلر نوعی مبدل حرارتی است که در آن گرما و گرمای گاز مبرد از طریق هوا یا آب جذب می شود. فاز مبرد نیز از گاز به مایع در کندانسور خنک کننده تغییر می کند.
شیر انبساط یکی دیگر از اجزای خنک کننده فشار است که فشار و حجم مبرد را تنظیم می کند. این شیر با افزایش فشار مبرد فشار مبرد را کاهش می دهد. اواپراتور به عنوان نوع دیگری از مبدل های حرارتی ، با جذب گرما و گرمای ماده مایع و تغییر فاز آن از مایع به گاز ، آب را خنک می کند.

چیلر جذبی چگونه کار می کند؟
نحوه کارکرد چیلر جذب مربوط به تغییرات و اختلاف آن در مقایسه با کولرهای فشار است. این مدل های تهویه مطبوع انرژی مورد نیاز برای فرآیند خنک سازی را از طریق منابع گرما مانند شعله داغ مستقیم ذخیره می کنند.
در ساختار تهویه مطبوع جذبی ، قسمت کمپرسور برداشته شده و با اجزایی مانند پمپ ، جاذب و ژنراتور یا ژنراتور جایگزین می شود. در ساختار چیلرهای جذبی ، این اجزا دارای عملکردهای مشابه و نقش کمپرسور خنک کننده فشار هستند.لازم به ذکر است که حذف قسمت کمپرسور در این دستگاه ها باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف برق می شود.

در چرخه تبرید جذبی چیلرهای جذبی ، از ژنراتور یا ژنراتورها برای ایجاد اختلاف فشار استفاده می شود. این مدل با کمک گرمای دریافتی از منابع گرما شروع می شود. همچنین ، در ساختار خنک کننده جذبی ، از نمک مایع یا لیتیوم بروماید به عنوان محلول جاذب و مقره گرما استفاده می شود.
همانند مدلهای فشرده سازی ، فرآیند خنک سازی و خنک سازی آب در چرخه تبرید جذبی توسط قسمت اواپراتور انجام می شود. پس از خنک شدن ، مایع مورد نیاز به سیستم های خنک کننده دیگر پمپ می شود. فشار اواپراتور توسط جاذب یا جاذب با جذب بخارهای تولید شده در فرایند تبخیر حفظ می شود.

غلظت نمک مایع یا لیتیوم بروماید یکی از مهمترین عملکردهای یک تهویه مطبوع جذبی است.

علاوه بر این ، کندانسور بخار تولید شده توسط عملکرد ژنراتور را به مایع تبدیل می کند. همچنین چیلرهای جذبی بسته به مکانیزم و عملکرد به دو مدل چیلرهای جذبی با اثر دو و یک اثر تقسیم می شوند. از نظر تأمین گرما ، آنها در چشمه های آب گرم ، شعله مستقیم ، آب گرم و بخار وجود دارند.
با کارشناسان مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/how-the-chiller-works-2/
تاریخ انتشار :
2021-04-27 10:00:04.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا